Stránka 1 z 2

dotaz-čím by šly otevřít dveře metra...

PříspěvekNapsal: sob 11 črc, 2009 11:33 pm
od jarda77
Zdravím všechny....jelikož jsem si kdysi stavěl model metra z papíru a s interiérem,dnes se obracím s jinou prosbou,jelikož není žádný odlitek metra,ani nového,ani starého,možná je,já ho ale neviděl... tak zase je hlavní konstrukcí papír,balsa a kovové usazení,zatím prosím neberte toto jako model což není,až kdyby se našel někdo kdo by mi uměl poradit čím by se dala ovládat ona táhla,která jsou na fotkách,po té přijde lak a další,ale tento problém,který bych chtěl nějak vyřešit je nějak tabu,třeba se najde chytrá hlava,která má něco v záloze :) za nápad děkuji....prosím všechny,aby tyto fota braly s rezervou,je to začátek a nevím zda bude nějaký konec,ale třeba jo,díky.Jarda
P.S.také prosím,aby mi případně nebylo navrhováno okopírování způsobu otevírání dveří vagónů setu Roca,které je naprosto perfektní,jenže v tomto voze naprosto nepoužitetné,ten motorek a systém co je ve voze neseženu....

www.sweb.cz/jaroslav.lemfeld

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2009 10:25 am
od George V.
Tak v první řadě bych měl výhradu k použitému materiálu. Balsa není zrovna vhodná, obzvláště k výrobě posuvných dveří. Co takhle raději zkusit plastové desky Evergreen. Dělají se v několika tloušťkách, i těch nejtenčích a určitě by šly pod 0,5 mm dobře obrábět modelářským nožem nebo skalpelem....

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2009 3:18 pm
od Zdenek Valter
Tady by bylo dobré použít paměťový drát. Napájet to přímo z kolejí.
Jako zdroj bych doporučil obvod pulzního napájení IO LM2574. napojený na vlastní funkční dekodér ;-)

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2009 10:38 am
od Horymir
Vůz Ečs jsem zahlédl v H0 v Opletalce na burze jako odlitek.
Dveře bych osobně volil plechové leptané, třívrstvé se vsazeným sklem.
Plech 0,16 z obou stran a vložený tenký čirý plast, nebo lépe podkladní sklíčko na mikroskopii.
Plast nemá ten správný index lomu a obvykle nevypadá věrohodně, i když japonské lešticí utěrky GUNZE Mr. Grinding Cloth umí vyleštit snad všechno, zejména čiré díly.

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 10:59 am
od themuf
Horymir píše:Vůz Ečs jsem zahlédl v H0 v Opletalce na burze jako odlitek.

Ou, neměl bys k tomu nějaký podrobnosti? Předpokládám, že na cenu se ani ptát nebudu, ale spíš aspoň v jaké části byl k mání, nebo případně u koho? Jestli u někoho ze známých "odlévačů" (Máša, Číž, Molata), nebo u někoho kdo dělá menší série...
Díky :wink:

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 11:07 am
od vvitty
jarda77: nebyly by nejake fotky toho, co ma Roco ve svem setu? Nejlepe kdyz je masinka, resp. vagonek rozebran, aby bylo videt detaily provedeni ? :-)

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 2:46 pm
od Horymir
Bohužel, tlustostěnné odlitky bytostně nemám rád, takže jsem to jen postřehl koutkem oka. Kdysi jsem postavil papíráky z ABC a nyní mne zaujalo, že existuje někdo, koho oslovuje podzemní doprava (když neuvažuji přepravy z Čierne pri Čope, nebo transporty Praha - Plzeň - Praha, včetně povodňových Zličín - Kačerov. K věci: buď to bylo hned za knihkupectvím Pragomodelu na stolku vpravo (to spíš) nebo levý zadní kout. Určitě jsem viděl jen jeden kus, čekal bych čelo a vložák, ale viděl jsem jen jeden. Silnějším zážitkem byl osminápravový čmelák, tak si to metro nevybavuji přesně.

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 3:51 pm
od themuf
Horymir píše:Bohužel, tlustostěnné odlitky bytostně nemám rád, takže jsem to jen postřehl koutkem oka. Kdysi jsem postavil papíráky z ABC a nyní mne zaujalo, že existuje někdo, koho oslovuje podzemní doprava (když neuvažuji přepravy z Čierne pri Čope, nebo transporty Praha - Plzeň - Praha, včetně povodňových Zličín - Kačerov. K věci: buď to bylo hned za knihkupectvím Pragomodelu na stolku vpravo (to spíš) nebo levý zadní kout. Určitě jsem viděl jen jeden kus, čekal bych čelo a vložák, ale viděl jsem jen jeden. Silnějším zážitkem byl osminápravový čmelák, tak si to metro nevybavuji přesně.

Tak je jasný, že pokud by to bylo z jinýho materiálu, nebo případně aspoň odlitek s normální šířkou stěn, tak by to bylo nejlepší. Ale, myslím, že v případě souprav metra může být v této době člověk rád opravdu za každý krok dopředu :). Protože dělám především modely MHD, tak souprava metra (ať už jakákoliv), která by byla už na nějaké úrovni by mi udělala radost (a myslím, že nejen mě). Pokud to je tak, jak jsem předpokládal, a tys to nejspíš i potvrdil, tak to vyrábí p. Máša, který má stánek hned napravo za Pragomodelem. A ikdyžs to zahlídl, jen kouskem oka, tak bych měl ještě jeden dotaz, nevíš co to bylo za materiál? :P Jestli šedá hmota, nebo průhledná...

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 8:38 pm
od jarda77
materiál byl jako zkouška,takže samozřejmě je na snadě,že každý vybírá to s čím se mu dobře pracuje....určitě máš pravdu,ale budeš se divit,už se posouvají všechny dveře,jak jsem psal je to prototyp pak třeba bude něco lepšího,ale jako základ proč ne,není ta balsa špatná,jelikož jsem ji zpevnil lakem,tekže opravdu jde to naprosto volně,zkoušel jsem to asi už nevím kolikrát,ale pořád je to perfektně funkční....ale dík za radu,hodně děkuji,uvidím jaký směr bude další

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 8:39 pm
od jarda77
vvitty píše:jarda77: nebyly by nejake fotky toho, co ma Roco ve svem setu? Nejlepe kdyz je masinka, resp. vagonek rozebran, aby bylo videt detaily provedeni ? :-)


když mi dáš emailovou adresu až budu mít čas nafotím,předem upozorňuji,že je to skvost....

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 8:40 pm
od jarda77
George V. píše:Tak v první řadě bych měl výhradu k použitému materiálu. Balsa není zrovna vhodná, obzvláště k výrobě posuvných dveří. Co takhle raději zkusit plastové desky Evergreen. Dělají se v několika tloušťkách, i těch nejtenčích a určitě by šly pod 0,5 mm dobře obrábět modelářským nožem nebo skalpelem....


materiál byl jako zkouška,takže samozřejmě je na snadě,že každý vybírá to s čím se mu dobře pracuje....určitě máš pravdu,ale budeš se divit,už se posouvají všechny dveře,jak jsem psal je to prototyp pak třeba bude něco lepšího,ale jako základ proč ne,není ta balsa špatná,jelikož jsem ji zpevnil lakem,tekže opravdu jde to naprosto volně,zkoušel jsem to asi už nevím kolikrát,ale pořád je to perfektně funkční....ale dík za radu,hodně děkuji,uvidím jaký směr bude další

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 8:42 pm
od jarda77
themuf píše:
Horymir píše:Bohužel, tlustostěnné odlitky bytostně nemám rád, takže jsem to jen postřehl koutkem oka. Kdysi jsem postavil papíráky z ABC a nyní mne zaujalo, že existuje někdo, koho oslovuje podzemní doprava (když neuvažuji přepravy z Čierne pri Čope, nebo transporty Praha - Plzeň - Praha, včetně povodňových Zličín - Kačerov. K věci: buď to bylo hned za knihkupectvím Pragomodelu na stolku vpravo (to spíš) nebo levý zadní kout. Určitě jsem viděl jen jeden kus, čekal bych čelo a vložák, ale viděl jsem jen jeden. Silnějším zážitkem byl osminápravový čmelák, tak si to metro nevybavuji přesně.

Tak je jasný, že pokud by to bylo z jinýho materiálu, nebo případně aspoň odlitek s normální šířkou stěn, tak by to bylo nejlepší. Ale, myslím, že v případě souprav metra může být v této době člověk rád opravdu za každý krok dopředu :). Protože dělám především modely MHD, tak souprava metra (ať už jakákoliv), která by byla už na nějaké úrovni by mi udělala radost (a myslím, že nejen mě). Pokud to je tak, jak jsem předpokládal, a tys to nejspíš i potvrdil, tak to vyrábí p. Máša, který má stánek hned napravo za Pragomodelem. A ikdyžs to zahlídl, jen kouskem oka, tak bych měl ještě jeden dotaz, nevíš co to bylo za materiál? :P Jestli šedá hmota, nebo průhledná...


právě jeden odlitek je opravdu málo....navíc vozu EČS,vložený je to jedno,ale koncový?Toto má nakonec být 81-71 navíc s napuštěným lakovaným papírem mám nějaké zkušenosti a nezavrhoval bych to,odlitek super,jenže metro je asi úzkoprofilové....

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 8:45 pm
od jarda77
Zdenek Valter píše:Tady by bylo dobré použít paměťový drát. Napájet to přímo z kolejí.
Jako zdroj bych doporučil obvod pulzního napájení IO LM2574. napojený na vlastní funkční dekodér ;-)



ano tento nápad mě napadl a vzhledem k tomu,že se všecny dveře již otevírají mám ho objednaný.....díky....

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 10:40 pm
od TTmili
Horymir píše:... Určitě jsem viděl jen jeden kus, čekal bych čelo a vložák, ale viděl jsem jen jeden...


Co se týče toho že tam byl jen jeden odlitek tak je to možná tím že pokud to bylo skutečně Ečs tak pak je všechno v pořádku. Jednotky Ečs neměli žádné vložené vozy, všechny byli čelní a vhodně se z nich skládalal souprava. V každém voze tedy bylo stanoviště strojvedoucího.

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 10:47 pm
od jarda77
TTmili píše:
Horymir píše:... Určitě jsem viděl jen jeden kus, čekal bych čelo a vložák, ale viděl jsem jen jeden...


Co se týče toho že tam byl jen jeden odlitek tak je to možná tím že pokud to bylo skutečně Ečs tak pak je všechno v pořádku. Jednotky Ečs neměli žádné vložené vozy, všechny byli čelní a vhodně se z nich skládalal souprava. V každém voze tedy bylo stanoviště strojvedoucího.


ano,ale já nechci soupravu EČS,přesto-že je také hezká,je to prakticky stejné,ale právě proto u 81-71 jsou alespoň konce jiné i osvětlení čela a tak.....,ale souhlasím jeden vůz na EČS stačí