Plánek kolejiště ... předem díky za rady

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod MichalM » čtv 08 bře, 2007 1:02 am

Mno tak díky všem ... jak mám chvílema čas, tak to přehrabávám, vlečka je dobrý nápad, jestli bude mít jednu nebo dvě koleje asi nechám až na dobu kdy to budu stavět a uvidím jak to vychází. Díky všem za názory a kdyby někoho ještě něco napadlo, tak to sem napište, párkrát do týdne se tu stavím. Díky. :D
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod Zippich » čtv 08 bře, 2007 7:28 am

MichalM píše:Mno tak díky všem ... jak mám chvílema čas, tak to přehrabávám, vlečka je dobrý nápad, jestli bude mít jednu nebo dvě koleje asi nechám až na dobu kdy to budu stavět a uvidím jak to vychází. Díky všem za názory a kdyby někoho ještě něco napadlo, tak to sem napište, párkrát do týdne se tu stavím. Díky. :D


Jo, pěkný námět a efektivně využitý malý prostor. Vzhledem k rádiusu pod 500mm to nebude na čtyřosáky, ale lokálka to bude malebná. Pak bych osobně volil 2. až 3. epochu, to by mohl být zajímavý provoz a ta kaplička, o které píšeš, by ještě nemusela být zdevastovaná. Je dobře, že se máš na pozoru před vlakodromem. Z toho pohledu bych už tu vlečku ani nevětvil. Má to koncové nádraží nějakou předlohu? Pokud máš volnou ruku, tak bych historickou koncovou stanici raději vybavil malou jednokolejnou výtopnou s možností dozbrojování parních lokomotiv. Manuální zauhlovač, popelník, vodní jeřáb se studnou a pulzometrem. A pak mě napadá malá točna na ruční pohon pro otáčení parních lokomotiv čumákem dopředu. V provozu řada 310 a 422, osobáky Ringhoffer, k tomu už nějaký ten supermoderní M120.4. To by byly lokálkařské orgie!
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod MichalM » čtv 15 bře, 2007 9:01 pm

Koncové nádraží předlohu nemá. Původně jsem si chtěl vzít jako předlohu koncové stanice Malá Morávka nebo Staré Město pod Králickým Sněžníkem. Nakonec to ale skončilo pouze inspirací ... vzhledem k tomu, že už mám nějaké budovy, tak se jim snažím přizpůsobit. Proto jsem tam udělal tu první kolej před budovou kusou (u násraží je i skladiště a to bude chtít obsluhu). Jinak malou výtopničku bych chtěl na té kusé koleji vedle 1aK (až se mi to podaří znovu očíslovat, tak z ní bude 3aK). Zkoušel jsem přemýšlet o té točně, ale nějak se mi ji tam nedaří nikam napasovat, takže to už asi ne. :wink: Přidal jsem na weby fotky toho co mám doma a s čím tam budu jezdit než to dostavím a najdu nějaké prostředky na pořízení něčeho dalšího. :) No a taky jsem tam ještě dal další dvě překopané verze ...
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod MichalM » ned 18 bře, 2007 8:14 pm

Zase jsem dělal úpravy a podařilo se mi tam dostat i menší ruční točnu (domácí výroby). Dál jsem si udělal ve WinTracku 3D model ... není to úplně jak bych si to představoval, protože se mi nechtělo hrát s terénem a je to taky jenom jeden obrázek, protože se mi potom složily Windows, ale jak bude zase čas, tak to udělám znovu. 3D model je na http://michalm.mysteria.cz/kolejiste úplně dole. :lol:
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod dan » ned 18 bře, 2007 8:19 pm

Super :D
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod MichalM » ned 18 bře, 2007 9:19 pm

Mno, taky se mi to dost líbí ... ale zajímal by mě názor na to jak jsem tam vmáčknul tu točnu ... tak nějak s ní pořád nevím nevím no ... ale udělal bych ji tam moc rád :lol:
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod dan » ned 18 bře, 2007 9:58 pm

Točny jsou většinou ve velkých depech, ale kolejiště je plné kompromisů
takže bych jí tam klidně dal a pokud to prostor dovolí přidal bych pár kolejí k ní a třeba i rotundu
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod MichalM » ned 18 bře, 2007 10:21 pm

Jelikož plánuju parní provoz, tak tu byl návrh na točnu, abych mohl otáčet lokomotivy a nemusel jezdit tendrem napřed ... předpokládám ruční točnu průměru asi 20cm. Rotundu asi ne, ta je dost velká ... na plánku mám sice dvoukolejnou výtopnu, ale viděl bych to spíš na jednokolejnou ... a vedle možná menší popelovou jámu a malý vodní jeřáb, možná zauhování ... prostě takové menší depo, podle toho jak se to tam vleze ...
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod dan » ned 18 bře, 2007 10:31 pm

Tak do toho a prosil bych fotky ze stavby :D
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod MichalM » ned 18 bře, 2007 11:21 pm

Fotky určitě budou :wink: Plánek už mi připadá celkem hotový a nevím co by se na tom ještě dalo vymyslet. Ve čtvrtek přijedu domů, tak se vylezu kouknout na půdu - prý by tam měla být taková jedna vhodná deska ... no a jestli se mi ji podaří snést dolů a někam umístit, tak začnu vyměřovat :lol:
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod MichalM » pon 19 bře, 2007 10:56 pm

Tak jsem teď strávil pár hodin brouzdáním po internetu a zkoumáním kolejiva ... každopádně to bude CODE 100 (mám starší vozový park a taky si myslím, že se to v té spoustě kompromisů zase tak moc nepozná). Dost důležitým kritériem je pro mě (bohužel) cena, takže jsem nakonec našel 2 vhodně varianty - PIKO a Tillig - stavebnice klasických a obloukových výhybek těchto firem se dají koupit za 150 - 200 Kč ... tak by mě zajímal váš názor na stavebnice výhybek a kombinování kolejiva těchto dvou firem. Stavět to chci z dlouhých flexi kolejí, jenom do toho obloukového zhlaví asi koupím těch pár kolejí mezi výhybky. No a taky by mě zajímalo, jestli někdo nevíte, jak je to u těchhle výhybek s napájením jazyka/srdcovky - co jsem měl staré plechové PIKO, tak tam se myslím napájela srdcovka i jazyk podle toho, ke které koleji se jazyk po přestavení přitisknul.
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod dan » úte 20 bře, 2007 12:11 am

Do skrytých částí bych ti doporučil roco hobby rovná stojí včetně elektromagnetického přestavníku 290,- roco flexi code 100 stojí 85,- modelové výhybky roco rovná a oblokuvá code 100 stojí 300,- bez přestavníku kombinovat se to dá s pikem (stačí jen lehce zabrousit patku) popřípadě s tilligem bez úprav. Jinak stavebnice výhybek to je dobrá příležitost na ušetření korunek. Výhybky s kovovou srdcovkou se musí napájet skrz přídavné kontakty výhybky s izolovanou (plastovou) srdcovkou nikoliv
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod MichalM » úte 20 bře, 2007 1:48 am

Hmmm, to zní dobře, ale v podzemí těch přestavníků moc potřeba nebude ... smyčka bude projížděná jedním směrem, takže vjezdovou výhybku do smyčky bych chtěl držet pomocí měkčí pružinky v jedné poloze a pokud na ni najede vlak vyjíždějící ze smyčky, tak si vlastní váhou jazyk posune a po odjetí vlaku se výhybka zase vrátí do původního směru, no a potom výhybky na výjezdu z podzemí bych asi nechal úplně bez přestavníků, protože se po nich nikdy nebude jezdit proti jazyku, takže si je projíždějící souprava přestaví jak bude potřebovat. No a už mi tam zůstávají jenom vjezdové výhybky do skryté stanice a tam bych mohl použít tebou zmíněné Roco Hobby. No a na provrchu bych to viděl na stavebnice PIKO nebo Tillig a přestavování bych chtěl realizovat pomocí Memory Wire ... docela se mi tahle technologie líbí - hlavně to pomalejší přestavení výhybky by mohlo vypadat dobře :lol:
Ještě jsem teď koukal na ty flexi koleje a našel jsem ROCO, PIKO i Tillig kolem 90 cm za zhruba stejnou cenu, takže to asi ve výsledku nebude problém přizpůsobit.
Jak píšeš o té izolované srdcovce - nebude u ní hrozit nebezpečí, že se mi mašinka při pomalém přejíždění na nevodivé srdcovce zastaví? Teda při nějaké špatné konstelaci hvězd a koleček ...
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod Zippich » úte 20 bře, 2007 8:06 am

dan píše:Do skrytých částí bych ti doporučil roco hobby rovná stojí včetně elektromagnetického přestavníku 290,- roco flexi code 100 stojí 85,- modelové výhybky roco rovná a oblokuvá code 100 stojí 300,- bez přestavníku kombinovat se to dá s pikem (stačí jen lehce zabrousit patku) popřípadě s tilligem bez úprav. Jinak stavebnice výhybek to je dobrá příležitost na ušetření korunek. Výhybky s kovovou srdcovkou se musí napájet skrz přídavné kontakty výhybky s izolovanou (plastovou) srdcovkou nikoliv


Dane, kde se prosímtě dá koupit ta výhybka Roco hobby za 290 včetně přestavníku?
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Miloš_P » úte 20 bře, 2007 10:42 am

Výhybka Roco hobby za 290,- se dá koupit v http://www.krokodil.cz/ (asi nejlepší je tam zavolat).
S výhybkama Tillig nemám moc dobré zkušenosti (zvlášť se stavebnicema). Srdcovka je tam jen nasunutá a zamáčknutá do plastu a celkově je celá výhybka taková fórová. Průjezd vlaku není moc klidný bez drncání. Na kolejišti jich mám několik a další už bych určitě nekoupil (u stavebnice je to ještě výraznější). Srdcovka je nápájená přes jazyky, zakže plynulost jízdy je zcela závislá na čistotě místa dotyku jazyku s kolejnicí. U obloukových výhybek jsem měl při průjezdu lokomotiv s 3 nápravovými podvozky a u parních lokomotiv časté problémy se zkraty v mezeře mezi jazykem a kolejnicí přes kola lokomotivy ( http://www.volny.cz/masinky2003/uprava_Tillig.html ).
S ROCO jsem spokojen. Průjezd souprav je naprosto klidný. Srdcovka není napájena, ale ani u krátkých lokomotiv jsem neměl, na rozdíl od Tilliga s napájenou srdcovkou, žádné problémy.
O výhybkách PIKO bych se taky rád něco dověděl.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: A2C a 22 návštevníků