Pusik55 píše:Chci s zeptat jestli ěnkdo neví o nějakém internetovém obchodě kde je velký výběr dvoukolejních msotů?? našel sem jenom dva, a ani jedne nevyhovuje, a nebo se chci zeptat, zda mohu dát dva jednokolejné vedle sebe, místo dvoukolejného?? děkuji za odpověď
Velká část tratí byla stavěna jako jednokolejky, druhá kolej byla dostavována později. Proto i některé kamenné mosty mají dvě samostané klenby a spojené jsou až konstrukce nad klenbou. Někdy je dokonce jeden most cihelný a druhý z kamene. U ocelových mostů též bývají použité dva jednokolejné. Betonové mosty bývají nové a většinou už pro dvě koleje.
Lepší než si most kupovat a pak ho složitě pasovat do kolejiště je udělat si vlastní na míru. U klenutých mostů (cihla, kámen) z polystyrenového bloku s úpravou povrchu, nebo vyříznout z kartónu a opět polepit imitací zdiva, ocelový buď spájet z kovu, nebo slepit z papírových pásků či plastových profilů (např. evergreen).