Stránka 1 z 8

JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 4:19 pm
od belzeba
Ahoj, prosim o radu. jake kolejivo pri stavbe kolejiste v HO pouzit ? Piko nebo Roco ? Vylucuji Peco (drahe), Tillig (nevyrabi trojcestne a anglicany).

Kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 6:42 pm
od MaHa

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 8:12 pm
od Zdenek Valter
belzeba píše:Ahoj, prosim o radu. jake kolejivo pri stavbe kolejiste v HO pouzit ? Piko nebo Roco ? Vylucuji Peco (drahe), Tillig (nevyrabi trojcestne a anglicany).


http://www.tillig.com/cgi-bin/tillig.pl ... =78&r4=423

Tady máš ty angličany u Tilliga

Jinak při troše snahy se dá vyrobit jakákoliv vexle jen z prutů :wink:

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 8:20 pm
od Michal Dalecký
belzeba píše:Ahoj, prosim o radu. jake kolejivo pri stavbe kolejiste v HO pouzit ? Piko nebo Roco ? Vylucuji Peco (drahe), Tillig (nevyrabi trojcestne a anglicany).
Dovolim si trochu nesouhlasit o drahem kolejivu PECO. Spocitejte si vyhybky ostatnich vyrobcu i s prestavniky a uvidite, ze zas tak predrazene nejsou a navic kvalita a geometrie zejmena ve srovnani v Piko a Roco je uplne nekde jinde. Ja doporucuji volit Tillig nebo PECO.

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 8:23 pm
od Myšpulín
To Zdenek Valter: Obávám se, že belzeba měl na mysli Code 100.

To belzeba: kolejivo lze kombinovat, co neseženeš u Tilliga, nahradíš třeba Piko či jinde. Jen si opravdu pohlídej potřebné Code. To lze sice taky kombinovat, ale pozor na starý vozový park.

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 5:56 pm
od belzeba
Zrejme v tom mam zmatek. Tillig vyrabi klasicke kolejivo 2,5 mm (to je CODE 100 ? ) a Ellite, tusim 1,9 mm. Tady ale budou zrejme problemy s vyskou kolejnice nebo ne ? To stejne je u Peco, neni ?

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 6:10 pm
od belzeba
Omlouvam se vsem za mnou vznikle zmatky. Momentalne mam Pilz, coz je Tillig CODE 100 ??? Chci prejit KOMPLETNE na jine kolejivo. Jde mi ale o to, aby onen typ kolejiva nabizel kompletni sortiment. Napr. Piko a myslim i Peco 100 maji "symetrickou" trojcestnou vymenu. Roco 2.1 mm ma velky sortiment, ale bojim se, ze mi po "nizkych" koejich nebudou jezdit lokomotivy.

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 6:36 pm
od Zdenek Valter
belzeba píše:Omlouvam se vsem za mnou vznikle zmatky. Momentalne mam Pilz, coz je Tillig CODE 100 ??? Chci prejit KOMPLETNE na jine kolejivo. Jde mi ale o to, aby onen typ kolejiva nabizel kompletni sortiment. Napr. Piko a myslim i Peco 100 maji "symetrickou" trojcestnou vymenu. Roco 2.1 mm ma velky sortiment, ale bojim se, ze mi po "nizkych" koejich nebudou jezdit lokomotivy.


Co je code si přečti zde:

http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Ko ... elov%C3%A9

Co se týče okolku je dle NEM 311 maximálně 1,2 mm. Co se týče Vozů není zpravidla problém kola vyměnit za přesná kovová. U hnacích vozidel je to problém, protože ne u všech kola jdou vyměnit. Ale to je nutné změřit.
Tato vozidla bez problémů jezdí na Tillig Elite 2,1 mm [CODE 83] i PECO 1,9 mm [CODE75]. U PECO kolejí je to možné proto, že PECO nemá na vnitřní straně plastické drobné kolejivo, resp drobné kolejivo nezasahuje do prostoru okolku.
Vyšší okolky než 1,2 mm však již použitelné bez úpravy nejsou.
U vozů není zpravidla problém kola vyměnit. U lokomotiv s metrovými koly také není problém [Diesely] ovšem u par je nutné zpravidla ubrousit.
S nevyhovujícími jsem se ale setkal jen s BR55 a BR01 od PIKO v nejstarších provedeních. Novější byť konstrukčně shodné vyhovují.
Takže bych to nedramatizoval - vem si do ruky šupleru a změř si to.

PříspěvekNapsal: čtv 09 srp, 2007 8:08 pm
od kvasha
tak nevím. většina z Vás jezdí na PECO, TILLIG nebo ROCO. Zajímaly by mne konkrétní poznatky uživatelů Fleischmann Profi. Klidně i ve srovnání s nějakým ostatním. V tuto chvíli jedu právě na Fleischmann Profi a zatím spokojenost. Jediný zádrhel mám ve spojování, kdy nedokonale seříznuté podloží způsobuje nedoléhání a vznikají mezery, buďto v podloží, nebo to horší, ve spojkách kolejnic. Proto začínám připouštět změnu. Napadlo mě zvolit opět Fleischmann, ale Modell. S tím snad ale nepracuje vůbec nikdo :-)

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2007 7:01 pm
od belzeba
No, ja se dal na Roco 2.1... Az na tu cenu nadseni. Sortiment je dobry, viz. WWW.ROCO.CC

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2007 10:39 am
od RobH0
kvasha píše:tak nevím. většina z Vás jezdí na PECO, TILLIG nebo ROCO. Zajímaly by mne konkrétní poznatky uživatelů Fleischmann Profi. Klidně i ve srovnání s nějakým ostatním. V tuto chvíli jedu právě na Fleischmann Profi a zatím spokojenost. Jediný zádrhel mám ve spojování, kdy nedokonale seříznuté podloží způsobuje nedoléhání a vznikají mezery, buďto v podloží, nebo to horší, ve spojkách kolejnic. Proto začínám připouštět změnu. Napadlo mě zvolit opět Fleischmann, ale Modell. S tím snad ale nepracuje vůbec nikdo :-)


Zůstal jsi při Fleischmann Profi ?? Já nemůžu moc srovnávat ale vše mi vyhovuje. Je potřeba mít dobré spojky, a třeba i flexi koleje se dají zvládnout. Navíc to kombinuji s nějakejma noname flexi kolejema, které jsem někde koupil za pár korun ( ty jsou ale všechny zkryté ) a fakčí mi to.
Jen to odhlučnění a zvuk kolejí není ono. Naproti tomu je to s podložím, které řešíš už jen mezi kolejema. Takže to za to stojí.

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2007 9:01 pm
od kvasha
jo, jo, zůstal jsem u Fleischmanna. Na mých stránkách můžeš juknout v jakém rozsahu. Někdo mě tady na nějakém fóru trochu vyděsil s izolovanýma srdcovkama?! Že prý nejsou pro DCC dobré?! Já zatím nesleduju žádný "napájecí" problém. Jedna loko mi na angličanovi trošku škubne, to je všechno?! tak nevím?! Taky docela řeším jak koleje spojovat a napájet. Doporučení bylo, abych každou 20 cm kolej napájel zvlášť k přívodu proudu?! Na to teda nedošlo. Zůstávám "věrný" vodivým spojkám. ... Mám teď objednánu jednu výhybku do PECA (samozřejmě code 100), přestavník a nějaké flexi koleje. Vyzkouším jak tyhlě dvě půjdou k sobě. ... Jediný zádrhel v kolejivu Fleischmann mám v těch proklatých trojitých výhybkách. Řešil jsem to i tady na fóru a popisuju to i na svých stránkách. Občas se mi stane, že prostě nepřehodí. Zkouším různé délky impulzů 0,1 až 0,3 sec. atd ... Je to problém, který řeším snad jako jediný. všem to funguje. Mně tak z 99 % (každé cca sté přehození je chybné) a to na obou trojcestných. Přitom hlášení zpětné vazby mi udává polohu přehozeno (SW RailCo) ... A jediný nedostatek (pominu dosud neprobádanou oblast vodivých/izolovaných srdcovek) vidím v konstrukci výhybek. Ten plíšek, který ze spodu výhybky drží táhla pro přehození směru výhybky, znemožňuje na kolejišti použít magnetických kontaktů. Při pomalé jízdě totiž magnet lokomotivu na výhybce zadrží (minimálně s ní hodně škubne) :-( ... S hlučností problém nemám, ta bude vždycky nemodelová a nerealistická (mimochodem, jezdím bez zvuků v loko). Věrnost podloží po patině celkem ujde. ... tolik mé dosavadní hodnocení kolejiva Fleischmann Profi.

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2007 9:20 pm
od Zdenek Valter
kvasha píše:jo, jo, zůstal jsem u Fleischmanna. Na mých stránkách můžeš juknout v jakém rozsahu. Někdo mě tady na nějakém fóru trochu vyděsil s izolovanýma srdcovkama?! Že prý nejsou pro DCC dobré?! Já zatím nesleduju žádný "napájecí" problém. Jedna loko mi na angličanovi trošku škubne, to je všechno?! tak nevím?! Taky docela řeším jak koleje spojovat a napájet. Doporučení bylo, abych každou 20 cm kolej napájel zvlášť k přívodu proudu?!


Nesmysl pokud máš metrovou kolej, ale máš-li krátké kusy i méně než 20 cm pak je vhodné npájet každý kus kolejnice.
Tedy i méně ! ;-)

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2007 9:30 pm
od tragedcz
kde kupujete kolejove pruty?

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2007 9:33 pm
od kvasha
to Zdeněk Valter: jo, ano, kolejiště skládám z normálních "továrních" dílců, tedy rovina má 20cm, pak kovová spojka a dalších 20 cm atd .. max 5 ks 20 cm za sebou. Pak izolační spojka a další izolovaný úsek. Těchto 5 ks kolejí pospojovaných kovovými spojkami mám napojeny na LB101. ... I tak je mi doporučováno (i Tebou) nápajet přívod na každý takovýto 20 cm kus kolejí. Tedy na zmiňovaný 1 metrový úsek 5 x pájení a 5 x přívod na svorkovnici. Potom teprve ze svorkovnice na LB101. V současném rozsahu kolejiště v tom problém nevidím, ale v budoucnu se z toho všeho pájení mohu také zbláznit :-) Posledení zkouška vytahat kolejnicové pruty z flexi a z 20 cm podloží a ty pruty z flexi pak nacvakat do 4 ks rovných krátkých přeci jen není dobrý nápad. a/ zbytečně drahé, b/ extrémně pracné :-(

jinak, gratulace k tisícímu příspěvku na tomto fóru :wink: