JAKE KOLEJIVO ???

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

JAKE KOLEJIVO ???

Příspěvekod belzeba » ned 25 úno, 2007 4:19 pm

Ahoj, prosim o radu. jake kolejivo pri stavbe kolejiste v HO pouzit ? Piko nebo Roco ? Vylucuji Peco (drahe), Tillig (nevyrabi trojcestne a anglicany).
belzeba
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25 úno, 2007 4:03 pm

Kolejivo

Příspěvekod MaHa » ned 25 úno, 2007 6:42 pm

MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: JAKE KOLEJIVO ???

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 25 úno, 2007 8:12 pm

belzeba píše:Ahoj, prosim o radu. jake kolejivo pri stavbe kolejiste v HO pouzit ? Piko nebo Roco ? Vylucuji Peco (drahe), Tillig (nevyrabi trojcestne a anglicany).


http://www.tillig.com/cgi-bin/tillig.pl ... =78&r4=423

Tady máš ty angličany u Tilliga

Jinak při troše snahy se dá vyrobit jakákoliv vexle jen z prutů :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 25 úno, 2007 8:20 pm

belzeba píše:Ahoj, prosim o radu. jake kolejivo pri stavbe kolejiste v HO pouzit ? Piko nebo Roco ? Vylucuji Peco (drahe), Tillig (nevyrabi trojcestne a anglicany).
Dovolim si trochu nesouhlasit o drahem kolejivu PECO. Spocitejte si vyhybky ostatnich vyrobcu i s prestavniky a uvidite, ze zas tak predrazene nejsou a navic kvalita a geometrie zejmena ve srovnani v Piko a Roco je uplne nekde jinde. Ja doporucuji volit Tillig nebo PECO.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Myšpulín » ned 25 úno, 2007 8:23 pm

To Zdenek Valter: Obávám se, že belzeba měl na mysli Code 100.

To belzeba: kolejivo lze kombinovat, co neseženeš u Tilliga, nahradíš třeba Piko či jinde. Jen si opravdu pohlídej potřebné Code. To lze sice taky kombinovat, ale pozor na starý vozový park.
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod belzeba » pon 26 úno, 2007 5:56 pm

Zrejme v tom mam zmatek. Tillig vyrabi klasicke kolejivo 2,5 mm (to je CODE 100 ? ) a Ellite, tusim 1,9 mm. Tady ale budou zrejme problemy s vyskou kolejnice nebo ne ? To stejne je u Peco, neni ?
belzeba
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25 úno, 2007 4:03 pm

Příspěvekod belzeba » pon 26 úno, 2007 6:10 pm

Omlouvam se vsem za mnou vznikle zmatky. Momentalne mam Pilz, coz je Tillig CODE 100 ??? Chci prejit KOMPLETNE na jine kolejivo. Jde mi ale o to, aby onen typ kolejiva nabizel kompletni sortiment. Napr. Piko a myslim i Peco 100 maji "symetrickou" trojcestnou vymenu. Roco 2.1 mm ma velky sortiment, ale bojim se, ze mi po "nizkych" koejich nebudou jezdit lokomotivy.
belzeba
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25 úno, 2007 4:03 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 26 úno, 2007 6:36 pm

belzeba píše:Omlouvam se vsem za mnou vznikle zmatky. Momentalne mam Pilz, coz je Tillig CODE 100 ??? Chci prejit KOMPLETNE na jine kolejivo. Jde mi ale o to, aby onen typ kolejiva nabizel kompletni sortiment. Napr. Piko a myslim i Peco 100 maji "symetrickou" trojcestnou vymenu. Roco 2.1 mm ma velky sortiment, ale bojim se, ze mi po "nizkych" koejich nebudou jezdit lokomotivy.


Co je code si přečti zde:

http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Ko ... elov%C3%A9

Co se týče okolku je dle NEM 311 maximálně 1,2 mm. Co se týče Vozů není zpravidla problém kola vyměnit za přesná kovová. U hnacích vozidel je to problém, protože ne u všech kola jdou vyměnit. Ale to je nutné změřit.
Tato vozidla bez problémů jezdí na Tillig Elite 2,1 mm [CODE 83] i PECO 1,9 mm [CODE75]. U PECO kolejí je to možné proto, že PECO nemá na vnitřní straně plastické drobné kolejivo, resp drobné kolejivo nezasahuje do prostoru okolku.
Vyšší okolky než 1,2 mm však již použitelné bez úpravy nejsou.
U vozů není zpravidla problém kola vyměnit. U lokomotiv s metrovými koly také není problém [Diesely] ovšem u par je nutné zpravidla ubrousit.
S nevyhovujícími jsem se ale setkal jen s BR55 a BR01 od PIKO v nejstarších provedeních. Novější byť konstrukčně shodné vyhovují.
Takže bych to nedramatizoval - vem si do ruky šupleru a změř si to.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod kvasha » čtv 09 srp, 2007 8:08 pm

tak nevím. většina z Vás jezdí na PECO, TILLIG nebo ROCO. Zajímaly by mne konkrétní poznatky uživatelů Fleischmann Profi. Klidně i ve srovnání s nějakým ostatním. V tuto chvíli jedu právě na Fleischmann Profi a zatím spokojenost. Jediný zádrhel mám ve spojování, kdy nedokonale seříznuté podloží způsobuje nedoléhání a vznikají mezery, buďto v podloží, nebo to horší, ve spojkách kolejnic. Proto začínám připouštět změnu. Napadlo mě zvolit opět Fleischmann, ale Modell. S tím snad ale nepracuje vůbec nikdo :-)
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod belzeba » čtv 18 říj, 2007 7:01 pm

No, ja se dal na Roco 2.1... Az na tu cenu nadseni. Sortiment je dobry, viz. WWW.ROCO.CC
belzeba
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25 úno, 2007 4:03 pm

Příspěvekod RobH0 » ned 30 pro, 2007 10:39 am

kvasha píše:tak nevím. většina z Vás jezdí na PECO, TILLIG nebo ROCO. Zajímaly by mne konkrétní poznatky uživatelů Fleischmann Profi. Klidně i ve srovnání s nějakým ostatním. V tuto chvíli jedu právě na Fleischmann Profi a zatím spokojenost. Jediný zádrhel mám ve spojování, kdy nedokonale seříznuté podloží způsobuje nedoléhání a vznikají mezery, buďto v podloží, nebo to horší, ve spojkách kolejnic. Proto začínám připouštět změnu. Napadlo mě zvolit opět Fleischmann, ale Modell. S tím snad ale nepracuje vůbec nikdo :-)


Zůstal jsi při Fleischmann Profi ?? Já nemůžu moc srovnávat ale vše mi vyhovuje. Je potřeba mít dobré spojky, a třeba i flexi koleje se dají zvládnout. Navíc to kombinuji s nějakejma noname flexi kolejema, které jsem někde koupil za pár korun ( ty jsou ale všechny zkryté ) a fakčí mi to.
Jen to odhlučnění a zvuk kolejí není ono. Naproti tomu je to s podložím, které řešíš už jen mezi kolejema. Takže to za to stojí.
Uživatelský avatar
RobH0
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob 08 pro, 2007 6:43 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod kvasha » ned 30 pro, 2007 9:01 pm

jo, jo, zůstal jsem u Fleischmanna. Na mých stránkách můžeš juknout v jakém rozsahu. Někdo mě tady na nějakém fóru trochu vyděsil s izolovanýma srdcovkama?! Že prý nejsou pro DCC dobré?! Já zatím nesleduju žádný "napájecí" problém. Jedna loko mi na angličanovi trošku škubne, to je všechno?! tak nevím?! Taky docela řeším jak koleje spojovat a napájet. Doporučení bylo, abych každou 20 cm kolej napájel zvlášť k přívodu proudu?! Na to teda nedošlo. Zůstávám "věrný" vodivým spojkám. ... Mám teď objednánu jednu výhybku do PECA (samozřejmě code 100), přestavník a nějaké flexi koleje. Vyzkouším jak tyhlě dvě půjdou k sobě. ... Jediný zádrhel v kolejivu Fleischmann mám v těch proklatých trojitých výhybkách. Řešil jsem to i tady na fóru a popisuju to i na svých stránkách. Občas se mi stane, že prostě nepřehodí. Zkouším různé délky impulzů 0,1 až 0,3 sec. atd ... Je to problém, který řeším snad jako jediný. všem to funguje. Mně tak z 99 % (každé cca sté přehození je chybné) a to na obou trojcestných. Přitom hlášení zpětné vazby mi udává polohu přehozeno (SW RailCo) ... A jediný nedostatek (pominu dosud neprobádanou oblast vodivých/izolovaných srdcovek) vidím v konstrukci výhybek. Ten plíšek, který ze spodu výhybky drží táhla pro přehození směru výhybky, znemožňuje na kolejišti použít magnetických kontaktů. Při pomalé jízdě totiž magnet lokomotivu na výhybce zadrží (minimálně s ní hodně škubne) :-( ... S hlučností problém nemám, ta bude vždycky nemodelová a nerealistická (mimochodem, jezdím bez zvuků v loko). Věrnost podloží po patině celkem ujde. ... tolik mé dosavadní hodnocení kolejiva Fleischmann Profi.
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 30 pro, 2007 9:20 pm

kvasha píše:jo, jo, zůstal jsem u Fleischmanna. Na mých stránkách můžeš juknout v jakém rozsahu. Někdo mě tady na nějakém fóru trochu vyděsil s izolovanýma srdcovkama?! Že prý nejsou pro DCC dobré?! Já zatím nesleduju žádný "napájecí" problém. Jedna loko mi na angličanovi trošku škubne, to je všechno?! tak nevím?! Taky docela řeším jak koleje spojovat a napájet. Doporučení bylo, abych každou 20 cm kolej napájel zvlášť k přívodu proudu?!


Nesmysl pokud máš metrovou kolej, ale máš-li krátké kusy i méně než 20 cm pak je vhodné npájet každý kus kolejnice.
Tedy i méně ! ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod tragedcz » ned 30 pro, 2007 9:30 pm

kde kupujete kolejove pruty?
tragedcz
 
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 15 bře, 2007 12:54 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvekod kvasha » ned 30 pro, 2007 9:33 pm

to Zdeněk Valter: jo, ano, kolejiště skládám z normálních "továrních" dílců, tedy rovina má 20cm, pak kovová spojka a dalších 20 cm atd .. max 5 ks 20 cm za sebou. Pak izolační spojka a další izolovaný úsek. Těchto 5 ks kolejí pospojovaných kovovými spojkami mám napojeny na LB101. ... I tak je mi doporučováno (i Tebou) nápajet přívod na každý takovýto 20 cm kus kolejí. Tedy na zmiňovaný 1 metrový úsek 5 x pájení a 5 x přívod na svorkovnici. Potom teprve ze svorkovnice na LB101. V současném rozsahu kolejiště v tom problém nevidím, ale v budoucnu se z toho všeho pájení mohu také zbláznit :-) Posledení zkouška vytahat kolejnicové pruty z flexi a z 20 cm podloží a ty pruty z flexi pak nacvakat do 4 ks rovných krátkých přeci jen není dobrý nápad. a/ zbytečně drahé, b/ extrémně pracné :-(

jinak, gratulace k tisícímu příspěvku na tomto fóru :wink:
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jacek, JanoH0e a 19 návštevníků