spřáhla

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod George V. » pát 02 led, 2009 8:30 am



E-shop BEN-model - máte s ním někdo zkušenosti? Zrovna jsem tam zkusil objednat tři vagony v akci. Mají opravdu to co aktuálně inzerujou?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod vorelj » pát 02 led, 2009 10:11 am

George V. píše:


E-shop BEN-model - máte s ním někdo zkušenosti? Zrovna jsem tam zkusil objednat tři vagony v akci. Mají opravdu to co aktuálně inzerujou?


Mám s nimi dobré zkušenosti. Objednávám u nich již rok
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod George V. » pát 02 led, 2009 10:19 am

Dík za uklidnění; už potvrdili objednávku, tak se těším...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 02 led, 2009 3:09 pm

S Benem mám taky naprostou více jak 1,5 roční zkušenost.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Spřáhla Roco KKK nebo Fleischmann profi?

Příspěvekod vonBahnhof » sob 16 lis, 2013 10:49 am

Přátelé, prosím o radu. Používám krátká spřáhla Roco a vadí mi na nich to, že mají poměrně dost velkou vůli při tahu (jako by se prověšovala) a jakékoliv zacukání lokomotivy se přenáší i na soupravu. Má někdo z vás větší zkušenost s provozováním spřáhel Fleischmann profi, které mají vůli při tahu daleko menší a při spřahování se mi jevila jako spolehlivější? Uvažuji, jestli by se vyplatilo přejít na Fleischmanny. Díky za rady.
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Re: spřáhla

Příspěvekod TTmili » sob 16 lis, 2013 11:52 am

Se spřahly Fleischmann Profi mám zkušenosti sice pouze ve velikosti TT (tedy s jejich Nkovou odnoší) ale zato vcelku pozitivní. V TT však zůstává faktem že proti Tilligovi toho moc nepřináší, naopak jsou daleko citlivější na rozdílné výškové uložení, a probém jim též dělají prudké výškové zlomy v kolejišti, při delších vozidlech občas mají tendenci se pak rozvěsit

Jinak nevím tedy jak se chová krátké spřahlo Roco, ale vím že mě od malička Fleischmannovo spřahlo fascinovalo a toužil jsem ho mít, a myslím si že pro H0 to asi může být nejlepší možná varianta.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: spřáhla

Příspěvekod jirkan » sob 16 lis, 2013 2:16 pm

Já jsem přešel od ROCO na FLM krátká spřáhla. Důvodů bylo několik. Jednak se mi dost často stávalo, že u delších souprav se ROCO "vytáhlo" a souprava se rozpojila, jednak dost často docházelo k porušení spřáhla vyhnutím toho vyčnívajícího zobáčku do strany. Žádný podobný problém u Flm není. Navíc v současné době je z mého hlediska plus, že Flm konečně přišel s digitální verzí spřáhla, existuje i verze elektricky propojená.
Na druhou stranu je třeba přiznat, že Flm je trochu tvrdší při spojování - je třeba rychlejší najetí na soupravu. U dlohého a těžkého vlaku to ale není kritické. Je to prostě cena za vyšší provozní spolehlivost.
Jinak rozpojování na nerovnostech nebo v přechodech do stoupání jsem nepozoroval.
Jinak doporučuji kupovat velká balení třeba po 500 ks, které vyjde ncenově o dost příznivější, než to brát po 10ks.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: spřáhla

Příspěvekod tusakvlasta » sob 16 lis, 2013 5:31 pm

Já jsem zatím preferoval roko pro jemné spojení, ale taky má své nevýhody. Teď jsem se díval pod lupou na Fleschmann a ty jsou podle mě technicky lepší, až na to tvrdší spojení. Podle mě by měl Fleischmann udělat inovaci, za prvé prodloužit opěrné péro až k šachtě aby bylo jemnější, a za druhé zmenšit zobáček na otočným/rozpojovacím raminku. Zobáček je zbytečně velký a klade odpor. Nevím komu výrobce naslouchá jako poradci ale rozhodně by to měl někdo výrobci doporučit. Cena za novou formičku by asi nebyla drahá a výsledek by stál za to. :idea:
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: spřáhla

Příspěvekod Dosa » ned 17 lis, 2013 6:33 pm

Problém nebývá jen v samotném spřáhlu , ale i v kinematice. Když porovnáš např. Roco a Bramos, otočíš vagon a zatáhneš za kulisu, tak má Bramos větší vůli a ta to cukání jěště znásobí. Bez určité vůle to prostě nejde a při delších soupravách tomu nezabráníš.
Dosa
 
Příspěvky: 42
Registrován: úte 24 zář, 2013 7:22 am

Re: spřáhla

Příspěvekod tusakvlasta » pon 18 lis, 2013 11:08 pm

Dosa píše:Problém nebývá jen v samotném spřáhlu , ale i v kinematice. Když porovnáš např. Roco a Bramos, otočíš vagon a zatáhneš za kulisu, tak má Bramos větší vůli a ta to cukání jěště znásobí. Bez určité vůle to prostě nejde a při delších soupravách tomu nezabráníš.

Ty kulisy mě u některých i nových vagonů točí. Výrobce je sice schopen udělat na setinu milimetru spoje na kastli ale tohle odflákne, a samodoma se to pak těžko upravuje. Stačíla by tam vůle 0,1 mm, což by na deseti vagonech dělalo minimálně 2 mm v tahu + něco vůle v šachtach. Šachty je další problém, některý jsou o půl milimetru kratší a spřáhlo v nich kloktá. Při použití lepida je zas problém při výměně a taky vůbec nevypadá jako čistá práce. Taky některé šachty bývají předsazené a pak je nápadně velká vůle mezi nárazníky. Musíme to zkritizovat aby na to začli někteří výrobci myslet. :lol:
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: spřáhla

Příspěvekod George V. » úte 19 lis, 2013 6:45 am

Tak to já jsem naopak za jistou vůli rád. On totiž může být problém v klesání v ostrých obloucích, kdy může dojít k zaklesnutí nárazníků. Osobně s tímto jevem docela bojuju v TT...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: spřáhla

Příspěvekod kecu.p » čtv 28 lis, 2013 9:14 pm

Tak já, pokud to bude možné (klubový provoz) přecházím na spřáhla Fleischmann ... vodivá spřáhla nabízí firma Viessmann, která jsou naprosto kompaktibilní s Fleischmann. Pomocí vodivých spřáhel mám propojené 2 lokomotivy T478.1 ROCO se zvukem aby nedocházelo k nechtěnému výpadku při projíždění výhybek.

Spřáhla Kadee se u nás v klubu moc neosvědčila, překážely jim nárazníky. Ale kdybych měl provozovat spojovací vozy a vozy RŽD (SŽD) ... tak po kadee spřáhlech 100% sáhnu pro jejich větší modelovost SA spřáhel.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: spřáhla

Příspěvekod Xpaulus » pát 29 lis, 2013 12:57 pm

kecu.p píše:vodivá spřáhla nabízí firma Viessmann, která jsou naprosto kompaktibilní s Fleischmann.

Viessmann 5048 H0
http://www.viessmann-modell.com/shop/product_info.php?info=p840_H0-2-stromfuehrende-Kupplungen--zweipolig-.html


Na loko tedy potřebuji z každé strany jedno spřáhlo a připojit k příslušnému dekoderu s ovládaným výstupem a na vagónku pak stačí Fleischmann Fleischmann-PROFI 6515 ? Nebo musí být dekodér i na straně vagónu?
Xpaulus
 
Příspěvky: 55
Registrován: pát 01 úno, 2013 3:22 pm
Bydliště: Praha, občas Ostrava, někdy Plzeň

Re: spřáhla

Příspěvekod jirkan » pát 29 lis, 2013 1:39 pm

Pokud je spřáhlo správně připojeno k výstupům dekodéru v lokomotivě, tak ve vozech už nic být nemusí. Osvětlovací set ale musí být také připojen ke spřáhlu, které je ve voze, a ne ke kolům.
Limitující je proudové zatížení výstupu dekodéru, pokud je odběr osvětlovací sady dostatečně malý (třeba při použití LED), může být takto propojen celý vlak.
Jinak asi užitečnější je třeba propojení dvounápravového motorového vozu a vlečňáku z důvodu zlepšení sběru proudu.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: spřáhla

Příspěvekod Xpaulus » pát 29 lis, 2013 1:46 pm

jirkan píše:Pokud je spřáhlo správně připojeno k výstupům dekodéru v lokomotivě, tak ve vozech už nic být nemusí.

Děkuji. Odběr proudu píšou v návodu max 1A. Tak já to zkusím co to bude dělat....
Xpaulus
 
Příspěvky: 55
Registrován: pát 01 úno, 2013 3:22 pm
Bydliště: Praha, občas Ostrava, někdy Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků