Stránka 1 z 6

spřáhla

PříspěvekNapsal: pát 26 pro, 2008 3:04 pm
od Pavel Dryml
Obracím se k Vám o radu, jaké používat spřáhla. V součastné době používám krátké spřáhlo od ROCa http://www.modely.biz/p2485-kratke-spra ... chty-50ks/ , ale pooslední dobou se mi přestaly líbit.
Při posunu je s nima docela často problém pomalu najet ne samostatně stojící vůz. Většinnou je odtlačen a ke spojení nedojde.
Proto se Vás ptám, s čím jiným máte zkušenosti a jaké jsou ?
Ještě pro doplnění na kolejišti mám nnejmenší poloměr oblouku 380mm (sice ve skrytém nádraží, ale je tam).
Děkuju.

PříspěvekNapsal: pát 26 pro, 2008 3:39 pm
od Houmr
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... /index.htm
Dají se zapojovat opravdu při minimální rychlosti, tak malý poloměr doma nemám, to nedovedu podsoudit, ale je více délek spřáhla, takže by to asi problém neměl být, navíc pokud mají již vozy a lokomotivy kulisu na krátké spřáhlo. Já zatím spokojenost :D

PříspěvekNapsal: pát 26 pro, 2008 4:05 pm
od Martin HO
No Pavle , je to opravdu problém.

Rozpojování i spojení u spřáhel nové konstrukce (ROCO, Fleischmann) funguje bezchybně, ale připojit vagon obdařený minimálním valivým odporem prostě nejde, ani když na něj najedeš minimální rychlostí.

Naštěstí jsem tato spřáhla (Fleischmann) nové konstrukce zatím zkoušel pouze na soupravě M 152 + 2 přívěsy. Velice se jimi zlepšil vzhled vozidel, bohužel samotný přívěs na rovné koleji ve vodorovné (čili ideální traťové poměry) prostě nezapojíš.

Vrátím se proto zřejmě ke klasickému očkovému spřáhlu, které když je seřízené, funguje bez větších problémů.

I tady je ale dle mého soudu problém v tom, že někteří výrobci nerespektují doporučení normy NEM 360, zejména co se jedná délky zdvihací nožičky oka, a pak se vozy s krátkou nožkou rozpojovačem nerozpojí, protože jim zdvih rozpojovače nestačí.

Asi to budu řešit nějakým prodloužením krátkých nožek na správnou délku.

PříspěvekNapsal: sob 27 pro, 2008 8:39 pm
od F. Placheta
Ja se pripojuji k Houmrovi, Kadee nejsou uplne bez chyb, ale zatim jsou tim nejlepsim, co jsem vyzkousel. Sprazeni mozne pri opravdu jen minimalni rychlosti, moznost posunu bez sprazeni a bezdotykove rozpojovani bez rusivych mechanickych rozpojovacu jsou asi hlavni vyhodou tohoto systemu. Nevyhodou je urcite vyssi cena.

PříspěvekNapsal: sob 27 pro, 2008 10:01 pm
od Zdenek Valter
Houmr píše:http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Kadae/index.htm
Dají se zapojovat opravdu při minimální rychlosti, tak malý poloměr doma nemám, to nedovedu podsoudit, ale je více délek spřáhla, takže by to asi problém neměl být, navíc pokud mají již vozy a lokomotivy kulisu na krátké spřáhlo. Já zatím spokojenost :D


No dovolím si vnést trochu polemiky.
Kadee a klasické třmenové spřáhlo dle NEM nejsou vhodné pro kinematiku spřáhla krátkého.
Pro tyto druhy spřáhlel je lepší jsou-li upevněna na držáku, který se otáčí okolo pevného čepu v rámu než jejich upevnění na kinematice.
Pak stačí koupit sadu spřáhel i s upevněním na rám která jsou mnohem levnější než spřáhla do šachty !!

PříspěvekNapsal: sob 27 pro, 2008 10:03 pm
od Zdenek Valter
F. Placheta píše:Ja se pripojuji k Houmrovi, Kadee nejsou uplne bez chyb, ale zatim jsou tim nejlepsim, co jsem vyzkousel. Sprazeni mozne pri opravdu jen minimalni rychlosti, moznost posunu bez sprazeni a bezdotykove rozpojovani bez rusivych mechanickych rozpojovacu jsou asi hlavni vyhodou tohoto systemu. Nevyhodou je urcite vyssi cena.


Kadee maji ještě jednu fantastickou vlastnost - vozidlo je možné vzít a zvednout vzhůru !!!

PříspěvekNapsal: ned 28 pro, 2008 9:14 am
od Mart
Dobré téma :wink:
Jelikož v mém vlastnictví se nacházejí téměř výhradne nové vagóny Roco a zatím jich není ještě moc, docela uvažuji o přezbrojení na jiná spřáhla. Ta spřáhla standartně usazená na vagónech mě moc neuspokojila, hlavne co se týče spojování ( některá mě fakt nejdou spojit bez zásahu "hrubého násilí" :? ) .
Po různém schánění informací mě asi zatím nejlépe vychází spřáhla Kadae. Nic méně, před zakoupením testovacího vzorku bych uvítal nějaké ty doplňující informace od případných uživatelů ( nejspíš Houmra :D ). Do vozů kde je kinematika patří spřáhlo č. 18 ? ( ideálně střední délka). Kde sehnat magnety na rozpojování ( mimo těch co nabízí Kadae) ? Jsem nevěřil jak je těžké v mém okolí sehnat takouvou věc jako je magnet aspoň trošku odpovídající mím představám :shock: ( v papírnictví mě nabízely magnety, které svou sílou jakž takž udrží papírek na kovové desce :roll: )

PříspěvekNapsal: ned 28 pro, 2008 6:33 pm
od Houmr
No já používám ty 18, zdají se mi pro provoz ideální, ale já mám všude velké poloměry, takže nevím jak budou funkční na malých poloměrech :?: Magnety já sehnal náhodou, ale koupit se dají i silnější neodymové, nemám ale zkušenost, zde:
http://www.neomag.cz/cz/katalog/neodymove-magnety/

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 2:00 pm
od George V.
Kde se dají spřáhla Kadae sehnat a kolik stojí?

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 2:37 pm
od Radek

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 3:14 pm
od kvasha
já osobně používám spřáhla Fleischmann:

http://www.fleischmann.de/?viewproduct=749&pid=17&trackgauge=1&label=6&equipment=&epoch=&query=&onlynew=

všechny nové vozy postupně "přezbrojuji" na tato spřáhla. Spojování probíhá bez problémů i pokud je posun pomalý. Bohužel ale i já jsem již několikrát vozy nespojil a tedy 100% spolehlivost nemohu potvrdit :-( . I tato spřáhla umožňují vyjmutí vozu z řady pouhým jeho zdvihnutím z kolejí.

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 3:18 pm
od kvasha
ještě doplním, že jedno takové spřáhlo je k sehnání někde kolem 25 CZK.

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 4:16 pm
od George V.
Jak to vypadá, tak asi zůstanu u krátkého ROCO, a to z hlavně z důvodů finančních. Byl jsem donucen přejít na jiný druh spřáhla především z důvodu používání rychlíkových vozů Y od Tilliga, protože s normálním očkovým spřáhlem se prostě nedají sunout v soupravě, vždycky nějaký vagón vypadne a s oblibou se rozpojují. S těmahle spřáhlama je to OK a hlavně ta souprava líp vypadá...

PříspěvekNapsal: úte 30 pro, 2008 7:28 am
od Mart
Houmr píše:No já používám ty 18, zdají se mi pro provoz ideální, ale já mám všude velké poloměry, takže nevím jak budou funkční na malých poloměrech :?: Magnety já sehnal náhodou, ale koupit se dají i silnější neodymové, nemám ale zkušenost, zde:
http://www.neomag.cz/cz/katalog/neodymove-magnety/


Díky! Páne jo , to je výběr :shock:
Zkusím něco objednat a uvidím, snad se trefím do nějakého použitelného rozměru. Asi zkusím jek feritové tak i ty neodymové, cenově to až tak bolet nebude.

PříspěvekNapsal: úte 30 pro, 2008 7:39 am
od Radek
George V. píše:hlavně z důvodů finančních....

Na první pohled opravdu působí 25kč rozdíl na vagón opravdu děsivě, ale jako podíl z jeho celkové ceny už to tak strašidelné není.