Stránka 1 z 2

Přepínání přestavníků Peco

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 7:45 am
od Mart
Zdravím,
mám takovej dotaz, čím přepínáte přestavníky Peco ( na vyhýbce) ?
Já myslel, že musí být použito tlačítko, ale v katalogu a i v návodu k přestavníku je uveden PL-26 což je páčkový přepínač !
Měl jsem zato, že kontakt by neměl být trvale sepnut !
A nebo se pletu a může to být trvale sepnuto a já můžu použít jakýkoli páčkový přepínač ?
Nebo je ten jejich (PL-26) nějak seciálně upraven ?
:?: :?: :?:
Díky.

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 10:35 am
od Houmr
Já si myslím, že to bude speciální přepínač pro Peco, protože opravdu nemohou být trvale sepnuty, ale osobně jsem ho v ruce neměl, budeš si muset asi jeden koupit, jo a taky nějaké silnější trafo bohužel přestavníky Peco berou dost ampér. Nebo aspoň koupit ty zelené pro nižší odběr, já mám ty druhé a je docela problém s dekodéry, zatím to stále řešíme, ale už to snad oživíme. Odcházejí u dekodéru Darlingtony na výstupech. :cry:

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 2:29 pm
od Mart
Hmm, tak to jsi mě moc nepotěšil, neb jsem tajně doufal ( ale moc nevěřil), že bych použil obyč. přepínače. Tydle od Peco jsou docela drahý, ale zas je to kompaktní řešení ( páčka ukazuje kam je přehozeno a odpadá tím nutnost signalizace).
S tím odběrem, no uvidíme :roll: , já neplánuji ovládat vyhýbky digitálem, tam zůstanu u analogu.
Jinak nevím, ale když přehazuješ vyhýbku po jedný a ne celý vlakový cesty najednou, tak tak odebírá proud vždy jen jeden přestavník ne ? A to pak zase není tak hrozný.

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 3:11 pm
od alexander
Viete čo ma vždy zarazí? Neochota niečo si naštudovať sám...
Ako sa môže niekto pustiť do stavby ELEKTRICKÉHO vláčika a ani len netušiť nič o elektrike? Veď v každom lepšom vláčikovom obchode ešte stále majú zošity Malej železnice! Za pár korún a vysvetlené nádherne polopaticky...
Ovládanie prestavníka prepínačom je napr. tu:
http://www.volny.cz/masinky2003/ovladan ... vniku.html

p.s.
nemienim nikoho ponižovať, urážať ani inak narúšať integritu osobnosti, ale ako sa dá niekomu poradiť, keď ani nevie o čom sa rozpráva?

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 3:20 pm
od alexander
A pretože máme sviatky mieru a pokoja, tak ešte jeden odkaz:
http://www.ho-vlaky.wbs.cz/Prirucky_a_p ... tavbe.html

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 3:35 pm
od Mart
alexander píše:Viete čo ma vždy zarazí? Neochota niečo si naštudovať sám...
Ako sa môže niekto pustiť do stavby ELEKTRICKÉHO vláčika a ani len netušiť nič o elektrike? Veď v každom lepšom vláčikovom obchode ešte stále majú zošity Malej železnice! Za pár korún a vysvetlené nádherne polopaticky...
Ovládanie prestavníka prepínačom je napr. tu:
http://www.volny.cz/masinky2003/ovladan ... vniku.html

p.s.
nemienim nikoho ponižovať, urážať ani inak narúšať integritu osobnosti, ale ako sa dá niekomu poradiť, keď ani nevie o čom sa rozpráva?




Ach jo,
já samozřejmě vím, že přestavník bez koncového vypínání nemůže být trvale "zapnut", právě proto jsem se ptal na ten páčkový přepínač od Peco (ten mě nešel do hlavy)
Ano máš pravdu v elektrice nejsem žádnej expert a myslím, že to až tak nevadí , to co potřebuji, to více méně znám a co nevím zjistím :D .
Jelikož neznám VŠECHNY druhy přepínačů , vypínačů, atd. ,tak jsem se zeptal v obchodě na něco podobnýho jako je to Peco ( páčkové tlačítko s tím, aby páčka zůstávala v krajních polohách :shock: ) a on, že nic takového nezná.
Proto mě zarazilo co maj v katalogu.

Tak jsem se jenom zeptal :?:

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 4:45 pm
od Jenda
Existují páčkové přepínače které nemají aretované polohy, to znamená že se po vychýlení ze středu vrátí samy do vypnutého stavu ty by byly i vhodné k přepínání PECO přestavníků, jen mají potom nevýhodu že jsou trvale ve středové poloze takže polohou nesignalizují stav výhybky. Příklad páčkového vypínače např zde: http://www.gme.cz/cz/index.php?page=pro ... il=631-307 za lidových 16 Kč

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 4:53 pm
od Tomáš
no když už se tu řeší přepínání přestavníků pomoci vypínačů měl bych jeden dotaz.Zapojení pomocí kondenzátorů mi je jasné.Ale jak by vypadalo zapojení vlakové cesty,seriového zapojení,kdybych místo tlačítech chtěl taky použít vypínačů.Mohl by mi to někdo zakreslit.To co mám na obrázku je tlačítkové schéma
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Pictures2/ ... _cesta.jpg

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 6:03 pm
od Houmr
Kolega myslel tento přepínač,
http://www.modelovazeleznice.cz/cs/prod ... turer=peco
právě že je zajímavé, že se zdá, že je v krajní poloze, takže by muselo být nějak vyřešené vypnutí v krají poloze v něm. Takže pokud toto někdo víte tak napište.

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 6:03 pm
od alexander
Tomáš,
ak chceš stavať vlakovú cestu je jednoduchšie použiť tlačítka, pretože v tomto prípade odpadá indikácia polohy výhybky polohou prepínača.
Tak ako tu:
http://www.volny.cz/masinky2003/staveni ... cesty.html
plus odkazy uvedené vyššie.

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2008 8:51 pm
od Martin HO

PříspěvekNapsal: úte 23 pro, 2008 7:03 am
od Mart
Jenda,
ano o tom vím, zakoupil jsem i když né přesně ten na co dáváš odkaz. Funguje to dobře, ale jak píšeš, po sepnutí se vrátí do středové polohy, kdežto ten od Peco zůstane v krajní polze a tím ukazuje směr přehození vyhybky.
Vypadá to na " páčkové tlačítko s aretací" :shock:
Nejspíš to dopadne tak, že budu vyhybku ovládat dvěma tlačítky s "oční" kontrolou 8) . Na tom mém koncovém nádraží s pěti vyhybkama to nebude problém-

PříspěvekNapsal: úte 23 pro, 2008 7:46 am
od Jirka1
A nešlo by třeba využít toto zapojení?
http://www.volny.cz/masinky2003/ovladan ... vniku.html

PříspěvekNapsal: úte 23 pro, 2008 3:06 pm
od Miloš_P
Tomáš píše:no když už se tu řeší přepínání přestavníků pomoci vypínačů měl bych jeden dotaz.Zapojení pomocí kondenzátorů mi je jasné.Ale jak by vypadalo zapojení vlakové cesty,seriového zapojení,kdybych místo tlačítech chtěl taky použít vypínačů.Mohl by mi to někdo zakreslit.To co mám na obrázku je tlačítkové schéma
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Pictures2/ ... _cesta.jpg

A co použít otočný vícepolohový přepínač..., podle natočení by ukazoval zvolenou cestu, ale předpokládá to použití přestavníků s koncovým vypínáním.
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&id=18086

PříspěvekNapsal: úte 23 pro, 2008 4:06 pm
od Martin HO
No lepší řešení je při stavění vlakové cesty příslušnou polohou otočného přepínače, přivádět proud do přepínače pouze přes příslušně dimenzované tlačítko.
Nastavením přepínače do příslušné polohy a následním stiskem tlačítka se přestaví příslušné výhybky vlakové cesty.
Tlačítko současně zabrání eventuelnímu přestavování vlakových cest mezipoloh přepínače, ke kterému by mohlo docházet v případě, že by přepínač byl napájen trvale.
Bez ohledu na to, že je pohon výhybky vybaven koncovým vypínáním.
A koncové vypínání by v tomto případě bylo podmínkou.