Jak správně spočítat délku kolejí

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod Yarda » stř 05 lis, 2008 12:37 pm

libor69 píše:Je možné aby byly mostní konstrukce v malém spádu nebo můsí být v rovině

Most může být i ve spádu/stoupání, i když to obvykle není okem moc zřejmé. Horské tratě se bez tohoto stavebního fíglu neobejdou, krásně vidět to je na kruhovém viaduktu u Brusia na úzkorozchodné trati Bernina Expresu ve Švýcarsku: http://www.rail-info.ch/RhB-BB/pics/rhb5374.jpg
Na normálním rozchodu je ve spádu třeba dvoupatrový viadukt Kalterinne na rakouském Semmeringu, náš hlubočepský viadukt na "pražském semmeringu" je myslím ve spádu taky.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Pavel Dryml » stř 05 lis, 2008 5:02 pm

Jedinou jistotou je, že mosty vedouci do kopce jsou jen silniční a pěší.

My na dráze nemáme do kopce a z kopce nýbrž stoupání a klesání :D :D :D :D :D :D

Jinak most do stoupání se se bez vodováhy špatně hledá, s ní už to není problém.
P.S. čím delší vodováha, tím přesnější měření.
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod radekkrupka » stř 05 lis, 2008 5:32 pm

Jelikož je to moje profese :lol:, potvrzuju, že mosty se běžně staví v podélném spádu...dokonce bych řekl, že mosty bez podélného sklonu jsou spíše výjimkou. Most se v praxi při návrhu napasuje do spádu tratě, kterou navrhne trasovač - projektant silničář, železničář...

Samozřejmě spád mostu je v mírách běžných spádů trati - čili okem ne přiliš postřehnutelný...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod pan.martinek » stř 05 lis, 2008 5:54 pm

Yarda píše:Most může být i ve spádu/stoupání, i když to obvykle není okem moc zřejmé. Horské tratě se bez tohoto stavebního fíglu neobejdou, krásně vidět to je na kruhovém viaduktu u Brusia na úzkorozchodné trati Bernina Expresu ve Švýcarsku: http://www.rail-info.ch/RhB-BB/pics/rhb5374.jpg
Na normálním rozchodu je ve spádu třeba dvoupatrový viadukt Kalterinne na rakouském Semmeringu, náš hlubočepský viadukt na "pražském semmeringu" je myslím ve spádu taky.


To je nádhera!!!
A ten úzký poloměr zatáčky, to je něco. Myslel jsem, že tyhle věci jsou běžné pouze v té 87x (120x apod.) zmenšené železnici.
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod libor69 » stř 05 lis, 2008 7:10 pm

Tak díky všem za dobré rady,je možné toto praktikovat i tunelů nebo to nejde.Přemýšlel jsem udělat u své modelové železnice skalní průsmyk a pod ním tunel se stoupáním,a tak nevím jestli je to možné.
libor69
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 19 říj, 2008 10:10 am
Bydliště: Rokytno-Vysočina

Příspěvekod Yarda » čtv 06 lis, 2008 8:11 am

libor69 píše:Tak díky všem za dobré rady,je možné toto praktikovat i tunelů nebo to nejde.Přemýšlel jsem udělat u své modelové železnice skalní průsmyk a pod ním tunel se stoupáním,a tak nevím jestli je to možné.

I tunely se staví ve stoupání, pokud to vyžaduje trasování trati, na Gotthardské trati je hned několik spirálních tunelů:
http://www.gotthardbahn.ch/4_PLAENE/plaene/plan03.htm
I na ČSD (dnes už ŽSR) je podobný spirální tunel u Telgártu na trati Margecany-Červená Skala.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Yarda » čtv 06 lis, 2008 8:23 am

pan.martinek píše:
Yarda píše:Most může být i ve spádu/stoupání, i když to obvykle není okem moc zřejmé. Horské tratě se bez tohoto stavebního fíglu neobejdou, krásně vidět to je na kruhovém viaduktu u Brusia na úzkorozchodné trati Bernina Expresu ve Švýcarsku: http://www.rail-info.ch/RhB-BB/pics/rhb5374.jpg
Na normálním rozchodu je ve spádu třeba dvoupatrový viadukt Kalterinne na rakouském Semmeringu, náš hlubočepský viadukt na "pražském semmeringu" je myslím ve spádu taky.


To je nádhera!!!
A ten úzký poloměr zatáčky, to je něco. Myslel jsem, že tyhle věci jsou běžné pouze v té 87x (120x apod.) zmenšené železnici.


Jo, z letadla to vypadá fakt jako model. Jak je vidět, skutečnost leckdy překonává fantazii. Z pohledu leckterého zdejšího odborníka by to na kolejišti byl nepřijatelný vlakodrom...:-)
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod libor69 » čtv 20 lis, 2008 6:30 pm

Díky všem za názory ale potřebuji poradit jak dát dokupy flexi koleje od roco buď je dát na sponky nebo je radši sletovat tak mně poraďte jaké nejlepší je spojení.
libor69
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 19 říj, 2008 10:10 am
Bydliště: Rokytno-Vysočina

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 21 lis, 2008 8:27 am

Flexi koleje jsou dělané na stavbu pevného kolejiště, takže každý kus koleje drží na místě. Při pečlivé práci a napájení každého prutu zvlášť samostaným vodičem se už ani spojovat nemusí, ale je to lepší (pokud to nemá být rozebiratelný spoj. Pro spojování jsou možné obě varianty, ale začátečníkovi bych doporučil spojky.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod mnitka » sob 22 lis, 2008 1:45 pm

tak třeba tenhle most......, ten je v podélném sklonu 17 promile!
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod mnitka » sob 22 lis, 2008 1:46 pm

Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod libor69 » pon 24 lis, 2008 3:54 pm

Takže koukám že unás taky most který má klesání a kde takový most u nás je,já jsem z Vysočiny ale nevím že by takový most byl kolem nás.
libor69
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 19 říj, 2008 10:10 am
Bydliště: Rokytno-Vysočina

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 24 lis, 2008 4:40 pm

A co třeba astakády Nového spojení ??? Daleko ???
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod kecu.p » pát 24 črc, 2009 9:56 am

Myšpulín píše:Při stavbě skryté části jsem potřeboval v H0 oblouk ve smyčce již zmíněných 380 mm. Měl jsem zakoupenu jednu flexovku od Roco na porovnání (ostatní již budou Tillig) a tak jsem ji zde použil. I když jsem ji kroutil podle šablony z překližky, ke které jsem ji dorovnával, musím říci "již nikdy více Roco flexi". Nevím, jak ostatní, ale podle mne je oproti Tilligu mnohem tvrdší, nemohl jsem ji stáhnout z podloží, abych ji předem ohnul (u Tilligu to není potřeba), neustále se mě různě zkrucovala apod. Je možné, že ji měl prodávající nějak blbě uskladněnou, že tak držela v tom podloží, nevím. Prostě mě tato jediná tedy nepřesvěčila. Ale jak říkám, mů subjektivní názor z jediné koleje.

Ale tu šablonu doporučuji.


I ja mam "naštěstí" jen jeden kus flexi ROCO, ostatní asi udělám z PECO. Jsou mnohem měkčí, a nestojí tolik.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod kecu.p » pát 24 črc, 2009 10:23 am

pan.martinek píše:
Yarda píše:Most může být i ve spádu/stoupání, i když to obvykle není okem moc zřejmé. Horské tratě se bez tohoto stavebního fíglu neobejdou, krásně vidět to je na kruhovém viaduktu u Brusia na úzkorozchodné trati Bernina Expresu ve Švýcarsku: http://www.rail-info.ch/RhB-BB/pics/rhb5374.jpg
Na normálním rozchodu je ve spádu třeba dvoupatrový viadukt Kalterinne na rakouském Semmeringu, náš hlubočepský viadukt na "pražském semmeringu" je myslím ve spádu taky.


To je nádhera!!!
A ten úzký poloměr zatáčky, to je něco. Myslel jsem, že tyhle věci jsou běžné pouze v té 87x (120x apod.) zmenšené železnici.



Odkdy na dráze jsou zatáčky??? Nepleteš si to náhodou se silnicí??? Copak fíra může zatáčet volantem do oblouku??? Je třeba se naučit pojmy které se používají u tohoto oboru.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků