Stránka 1 z 3

Pára od Klein Modellbahn?

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2007 10:32 am
od Zippich
Páni kolegové, zajímala by mě nějaká recenze na modely parních lokomotiv tohoto výrobce. Máte někdo něco doma? Jak to jezdí? Jak jsou provedeny rozvody a detaily? Co osvětlení? Díky...

434

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 7:05 pm
od Milan Meisl
Pravě se dost trapim se 434 od tohoto výrobce. Mám již druhou a je to přímo katastrofa co dnes může tato firma za cenu přes 6000kč dodávat.
Oba modely přišly poškozeny, protože obal je naprosto nedostatečný.Lokomotivy jsou zabaleny pouze v papíru a zasunuty do těsné papírové krabičky. Co se týče pojezdu, tak není špatně vymyšlen. Z tendru je poháněna kardanem i lokomotiva a tak má docela slušný tah.
Kardan ale dře o propojovací konektor. Navíc rozvody, které se svým provedením blíží modelům starým 30 roků, jsou špatně zkonstruovány a silně dřou o plastová vedení. Motor má sice setrvačník, ale o nějakém dojezdu nemůže být ani řeči. I na prázno má maximální odběr aby vůbec lokomotivu roztočil. Pohon od motoru je gumovým řemínkem a tak se stane že se lok. zastaví a motor se točí. Navíc soukolí nejsou vystředěna a tak se lokomotiva a tendr při jízdě silně kývají. Na lok.je spousta otvorů pro doplňky. ale výrobce je nedodává. Osvětlení je dobré, montáž dekodéru jednoduchá.
Tento typ lok. se mi moc líbí, ale i tuto druhou vrátím. Nejsem ochoten za tuto cenu akceptovat tak mizerný výrobek. Abych jen nekritizoval - mám také asi 10 nákladních vagonů od tohoto výrobce a jsem s nimi velice. spokojen.

Re: 434

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 7:58 pm
od Zdenek Valter
Milan Meisl píše:Pravě se dost trapim se 434 od tohoto výrobce. Mám již druhou a je to přímo katastrofa co dnes může tato firma za cenu přes 6000kč dodávat.
Oba modely přišly poškozeny, protože obal je naprosto nedostatečný.Lokomotivy jsou zabaleny pouze v papíru a zasunuty do těsné papírové krabičky.


Chápu sice, že balení modelu je důležité, ale to je opravdu to nejmenší.
Za způsob dopravy ovšem výrobce těžko může.

Milan Meisl píše:Co se týče pojezdu, tak není špatně vymyšlen. Z tendru je poháněna kardanem i lokomotiva a tak má docela slušný tah.
Kardan ale dře o propojovací konektor. Navíc rozvody, které se svým provedením blíží modelům starým 30 roků, jsou špatně zkonstruovány a silně dřou o plastová vedení. Motor má sice setrvačník, ale o nějakém dojezdu nemůže být ani řeči. I na prázno má maximální odběr aby vůbec lokomotivu roztočil. Pohon od motoru je gumovým řemínkem a tak se stane že se lok. zastaví a motor se točí. Navíc soukolí nejsou vystředěna a tak se lokomotiva a tendr při jízdě silně kývají. Na lok.je spousta otvorů pro doplňky. ale výrobce je nedodává. Osvětlení je dobré, montáž dekodéru jednoduchá.


Tady s tebou musím naprosto souhlasit. Jediný model hnacího vozidla od KMB snad nemá v pořádku rozkolí jako by pro KMB neplatily normy.

Schválně si ho změř ! Také je s podivem , že na mnou měřených loko byly na tendrových nápravách jiná kola - lišily se průměrem až o půl milimetru. Tedy model si dát tak spíše do vitríny. Nebo na něm dost zapracovat. Mimochodem někdo prý na burze ukazoval návštěvníkům návod na úpravu téhle mašiny, ale za boha nemůžeme přijít kdo to byl, popřípadě kde se ta úprava objevila.

Milan Meisl píše:Tento typ lok. se mi moc líbí, ale i tuto druhou vrátím. Nejsem ochoten za tuto cenu akceptovat tak mizerný výrobek. Abych jen nekritizoval - mám také asi 10 nákladních vagonů od tohoto výrobce a jsem s nimi velice. spokojen.


No problém je v tom, že je to jediný výrobce který alespoň dělá lokomotivy které by se daly použít pro naše typické páry případě přestavbu. Proto nám vlastnosti pojezdů KMB silně vadí.
S tím vracením bych si to být Tebou ještě asi rozmyslel, bůh ví jak to s KMB dopadne.

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2007 8:17 pm
od Michal Dalecký
Panove a uz jste zkouseli novou 354.717? Mel jsem take v ruce na prestavby par prechchozich loko od tohoto vyrobce a opravdu to nebylo nic moc. U noveho modelu je ale vse ok. Tendr se ani nehne. Po instalaci dekoderu jede krasne plynule na prvni stupen. Co se tyce baleni, tak je to nestastne, ale vsechny lokomotivy, ktere mi dorazily byly ok. Rozmery a dvojkoli jsem nemeril. KMB stehuje vyrobu z Vidne do Linze. Nedavno jsem koupil vetsi mnozstvi Eas-u a musel jsem objednat dalsi. Uz je meli vyprodane, ale v patek mi od pana Kleina prisel mail, ze je budou dodelavat dalsi serii. Zatim firma rozhodne nekonci spis se jedna o financni krizi. Uvidime za pul roku.

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 9:54 am
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:Panove a uz jste zkouseli novou 354.717? Mel jsem take v ruce na prestavby par prechchozich loko od tohoto vyrobce a opravdu to nebylo nic moc. U noveho modelu je ale vse ok. Tendr se ani nehne. Po instalaci dekoderu jede krasne plynule na prvni stupen. Co se tyce baleni, tak je to nestastne, ale vsechny lokomotivy, ktere mi dorazily byly ok.


Já jsem ji měl teď v Zákupech rozdělanou. Loni v Milevsku jse ji viděl jezdit.
Souhlasím s tím, ž e se to chovalo asi nejlépe co jsem od KMB měl v ruce.
Ovšem koncepce se mi tak úplně nezdá - přinejmenším pohon přes řemínek nemusí být v náročnějším provozu to pravé ořechové. Tohle ovšem prověří čas.

Michal Dalecky píše:Rozmery a dvojkoli jsem nemeril. KMB stehuje vyrobu z Vidne do Linze. Nedavno jsem koupil vetsi mnozstvi Eas-u a musel jsem objednat dalsi. Uz je meli vyprodane, ale v patek mi od pana Kleina prisel mail, ze je budou dodelavat dalsi serii. Zatim firma rozhodne nekonci spis se jedna o financni krizi. Uvidime za pul roku.


No právě. Raději budu počítat s horší variantou.
To že by pokračovali mne může jen potěšit.
Vždyť se jedná a výrobce, který jediný vyrábí lokomotivy, které jsou pro naši zemi typické a právě Rakouská konstrukční škola je základem mnoha českých konstrukcí.
Bohužel pojezdy produkované KMB jsou pro nás téměř, díky svým mizerným vlastnostem, bez úprav nepoužitelné.

Mimochodem tedr 354.7 a 423 jsou v pojezdu podle Joži Kisse záměnné :!: :!: :!: :!:

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 11:45 am
od Michal Dalecký
U tech parnich loko se mozna blyska na lepsi casy. Roco v tomto roce uvede radu 93 (ta tu jezdila?) a pro rok (dva) dalsi uvazuji dokonce o nejake velke skodovacke tendrovce (498, 375, 477, 556). Zatim jen UVAZUJI. Myslim, ale, ze by zajem byl a to nejen u nas.

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 3:17 pm
od Houmr
No aspoň nějaká lepší zpráva. Myslím si, že by to u výrobce měli skutečně zvážit. Protože plno českých modelářů se skutečně k vláčkům, aspoň podle mne začíná vracet.

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 6:03 pm
od Ocik
556? Štokr tututu :!: Štokr tututu :!: . Jen ať uvažují :P

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 7:17 pm
od Rudolf
Michal Dalecky píše:U tech parnich loko se mozna blyska na lepsi casy. Roco v tomto roce uvede radu 93 (ta tu jezdila?) a pro rok (dva) dalsi uvazuji dokonce o nejake velke skodovacke tendrovce (498, 375, 477, 556). Zatim jen UVAZUJI. Myslim, ale, ze by zajem byl a to nejen u nas.


Řada 93 odpovídá naší 431.0, jezdila myslím na Slovensku.

Z toho seznamu je tendrovka jen 477.0, 498 a 556 tendrovky nejsou. 556.0 se má vyrábět malosériově na Slovensku, 375(.0) už Roco vyrábí.

Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.

Re: Pára od Klein Modellbahn?

PříspěvekNapsal: sob 24 bře, 2007 11:59 am
od MaHa
Zippich píše:Páni kolegové, zajímala by mě nějaká recenze na modely parních lokomotiv tohoto výrobce. Máte někdo něco doma? Jak to jezdí? Jak jsou provedeny rozvody a detaily? Co osvětlení? Díky...

Pokud vím, tak M275.0 a 415.0 nejezdí špatně je ale potřeba upravit sbírání.(ostatní detaily modelu a osvětlení si musí každý zhodnotit sám) U všudybylky (354.1) se názory různí - každopádně je opět potřeba upravit sbírání. Řady 434.0 a 354.7 byly "proprány" výše.

PříspěvekNapsal: sob 24 bře, 2007 1:27 pm
od Zdenek Valter
Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.


No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.

PříspěvekNapsal: sob 24 bře, 2007 3:32 pm
od MaHa
Zdenek Valter píše:
Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.


No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.

Rozpočet výroby se dělal pro cca 40 000-60 000 ks. Dnes je to možná o něco méně (modely zdražily asi o 100%) - tak na polovinu (30 000ks) při ceně za 1ks jak napsal Rudolf(6-10 tis Kč). Cenová výrobní kalkulace je zde bohužel neúprosná, takže pokud se počítá se 1000 ks na trhu tak musíš cenu násobit alespoň 10-20-krát (malovýrobci mají menší režii). Ceny maloseriových výrobců (1000-5000ks) tomu pak také koneckonců odpovídají.

PříspěvekNapsal: sob 24 bře, 2007 10:45 pm
od Zdenek Valter
MaHa píše:
Zdenek Valter píše:
Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.


No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.

Rozpočet výroby se dělal pro cca 40 000-60 000 ks. Dnes je to možná o něco méně (modely zdražily asi o 100%) - tak na polovinu (30 000ks) při ceně za 1ks jak napsal Rudolf(6-10 tis Kč). Cenová výrobní kalkulace je zde bohužel neúprosná, takže pokud se počítá se 1000 ks na trhu tak musíš cenu násobit alespoň 10-20-krát (malovýrobci mají menší režii). Ceny maloseriových výrobců (1000-5000ks) tomu pak také koneckonců odpovídají.


Sorry Maha ale tos přehnal - těch 60 000 kousků - to počítáš s tím, že si půlku koupí Evropa a druhou i Amerika ?

Co se týče kalkulace tak málokterá forma vydrží víc jak 10 000 výlisků to znamená že pro každou cca 8 až 10 tisícovou sérii se ta forma dělá znovu. Dnes už asi výlučně u velkých výrobců pomocí CNC.

Nejnáročnější a nejdražší je zpracování výrobních podkladů pro formy, pak jejich výroba, ostatní je již podstatně méně významná položka. Pochopitelně při opravdu 10 000 kusech může pak ta cena té formy + její příprava znamenat, že výrobní režie s náklady takové výroby může být pod 1000 Kč za kus a výrobce významně vydělá prodá li loko za 5000.
Proto se domnívám, že kalkulace se dělá pro jednu životnost formy - tedy 8 až 10 tisíc kusů.

Nicméně dnes je situace taková, že klasický trh je nasycen a výrobce hledá další odbyt to znamená, že dejme tomu že je nějaké číslo pro sérii kde ještě slušně vydělá třeba těch 1000 kusů možná to jsou dva tisíce ale to je počet kusů, kdy mu ta výroba stojí za to - to znamená, že nevydělá 400 ale jen třeba 30%. Dle mého názoru je na výrocích modelů značná marže - výrobce si tím podle mne eliminuje rizika. Ne každou serii se musí podařit rozprodat. Také může pracovat pro někoho na zakázku.

Co se týče maloseriových výrobců ta Ti jsou drazí zejména tím, že si započítají svůj podíl ruční práce na výrobku.
Často totiž používají technologie s tím větším podílem ruční práce právě kvůli nižším nákladům, popřípadě proto, že jiné nemají k dipozici.
O 1000 kusových seriích se mohým z nich může jen zdát.

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 7:16 am
od MaHa
Zdenek Valter píše:
MaHa píše:
Zdenek Valter píše:
Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.


No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.

Rozpočet výroby se dělal pro cca 40 000-60 000 ks. Dnes je to možná o něco méně (modely zdražily asi o 100%) - tak na polovinu (30 000ks) při ceně za 1ks jak napsal Rudolf(6-10 tis Kč). Cenová výrobní kalkulace je zde bohužel neúprosná, takže pokud se počítá se 1000 ks na trhu tak musíš cenu násobit alespoň 10-20-krát (malovýrobci mají menší režii). Ceny maloseriových výrobců (1000-5000ks) tomu pak také koneckonců odpovídají.


Sorry Maha ale tos přehnal - těch 60 000 kousků - to počítáš s tím, že si půlku koupí Evropa a druhou i Amerika ?

Co se týče kalkulace tak málokterá forma vydrží víc jak 10 000 výlisků to znamená že pro každou cca 8 až 10 tisícovou sérii se ta forma dělá znovu. Dnes už asi výlučně u velkých výrobců pomocí CNC.


Nevím jaké máš informace Zdenku, ale firma LGB počítá resp. počítala (je v konkurzu) s prodejem na 30 000 ks od typu - cena tomu také odpovídá.
A firma Trix měla kalkulaci na cenu modelu pro oněch 40 000-60 000 Ks
někdy v roce 1993. Ta druhá informace je od I.Nepraše právě z toho roku.
S oněmi 60 000 ks se zřejmě počítá u modelů levnějších (BR 215 ROCO, Steinz u LGB) S o něco menším počtem se pak počítá u modelů dražších.
(např. U99 u LGB, cena se zde přitom pohybuje od 17 000,- Kč do 30 000,-- Kč a propočet byl na víc jak 30 000 ks)

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 9:04 am
od Zdenek Valter
MaHa píše:Nevím jaké máš informace Zdenku, ale firma LGB počítá resp. počítala (je v konkurzu) s prodejem na 30 000 ks od typu - cena tomu také odpovídá.
A firma Trix měla kalkulaci na cenu modelu pro oněch 40 000-60 000 Ks
někdy v roce 1993. Ta druhá informace je od I.Nepraše právě z toho roku.
S oněmi 60 000 ks se zřejmě počítá u modelů levnějších (BR 215 ROCO, Steinz u LGB) S o něco menším počtem se pak počítá u modelů dražších.
(např. U99 u LGB, cena se zde přitom pohybuje od 17 000,- Kč do 30 000,-- Kč a propočet byl na víc jak 30 000 ks)


Jenže dnes je rok 2007 ne 1993 :!: :!: :!: :!:
Změnili se technologie přípravy výroby. Takže co nešlo tehdy je dnes samozřejmostí. Nevím jaký je podíl u LGB ve formách, domnívám se, že je ovšem značně rozdílný oproti třeba ROCO či Fleischmann. Proto si myslím, že to nemusí být ten nejlepší příklad.
Vím, že například 3000 kusová serie při vhodně zvolené ceně bude určitě rentabilní !
Také si myslím, že za 100 000 EUR Ti už mašinu vyrobí kde kdo, nemluvě o renomovaných výrobcích - to je pravděpodobně i více než náklad na přípravu výroby a forem i pro složitou parní mašinu.