Pára od Klein Modellbahn?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod Rudolf » ned 25 bře, 2007 10:42 am

Asi se shodneme na tom, že výrobce musí prodat co nejvíce kusů. To předpokládá výrobu jednoho typu lokomotivy (z jedné formy) ve více modifikacích, nejlépe ještě s popisy různých železničních společností v různých státech.

Proto moc nevěřím zrovna výrobě české poválečné rychlíkové lokomotivy, která nikde jinde než u nás nejezdila. I když ta představa je skvělá a určitě bych si ji koupil.

Spíš kdyby někdo napsal, že Roco připravuje výrobu třeba kkStB 97, tj. naší 310.0, která jezdila v celém Rakousko-Uhersku, během války i v Německu, tomu bych věřil spíš. A myslím, že by byla velmi dobře prodejná. A hodila by se na každé kolejiště v této oblasti. A výrobní cena proti rychlíkové lokomotivě by byla značně nižší.

Nedalo by se to navrhnout firmě Roco ? :-) Udělat průzkum trhu, předobjednávky apod ? Asi by to byl mnohem reálnější projekt.

Nemáte někdo info o té 556.0 ze Slovenska ? V posledním Železničním magazínu byly opět fotografie některých dílů z připravované výroby. Jaká bude cena ?
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 917
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 25 bře, 2007 11:04 am

Rudolf píše:Asi se shodneme na tom, že výrobce musí prodat co nejvíce kusů. To předpokládá výrobu jednoho typu lokomotivy (z jedné formy) ve více modifikacích, nejlépe ještě s popisy různých železničních společností v různých státech.


Jenže takových modelů, které ještě nikdo nevyráběl je už minimum.

Rudolf píše:Proto moc nevěřím zrovna výrobě české poválečné rychlíkové lokomotivy, která nikde jinde než u nás nejezdila. I když ta představa je skvělá a určitě bych si ji koupil.


Já myslím, že je to reálné. Je to o tom aby si výrobce udělal průzkum trhu, také by se dozvěděl že mnoho z nás by si jí koupilo v ceně 10 000 CZK.

Rudolf píše:Spíš kdyby někdo napsal, že Roco připravuje výrobu třeba kkStB 97, tj. naší 310.0, která jezdila v celém Rakousko-Uhersku, během války i v Německu, tomu bych věřil spíš. A myslím, že by byla velmi dobře prodejná. A hodila by se na každé kolejiště v této oblasti. A výrobní cena proti rychlíkové lokomotivě by byla značně nižší.


Složitost konstrukce bohužel nezáleží na velikosti mašiny, ale spíš na počtu detailů ze kterých je složena ;-)

Rudolf píše:Nedalo by se to navrhnout firmě Roco ? :-) Udělat průzkum trhu, předobjednávky apod ? Asi by to byl mnohem reálnější projekt.


Určitě ano, ale nejenom ROCO třeba i PIKO, GUETZOLD, Fleicschmann Liliput a já nevím komu ještě. Tohle by mojhl být úspěšný model, zejména pro mnho svých variací.

Rudolf píše:Nemáte někdo info o té 556.0 ze Slovenska ? V posledním Železničním magazínu byly opět fotografie některých dílů z připravované výroby. Jaká bude cena ?


No slyšel jsem že má stát 35 000, ovšem při dotazu na druh dvojkolí - mají být prý z ROCO BR50 jsem si řekl, že by výrobce alespoň mohl dodat kola RP25 jak má třeba hrboun popřípadě RP25 FS. O tom však nechtěl ani slyšet - takže to bude zase "jakoby štokr" což mi připadá jako velká škoda.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » ned 25 bře, 2007 1:00 pm

Hmm, asi by neprodali pár "náhradních" dílů na toho štokra samostatně.... :?:
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Ondřej Karpianus » ned 25 bře, 2007 1:41 pm

Tak ta 310 by byl super počin a měl by si jí koupit každý. Kdyby byla od roca s přijatelnou cenou vůči detailum tak bych si koupil i dvě. Podle mě by našla uplatnění asi na každé kolejišti. :wink:
Ondřej Karpianus
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:26 pm

Příspěvekod MaHa » pon 26 bře, 2007 12:23 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše:Nevím jaké máš informace Zdenku, ale firma LGB počítá resp. počítala (je v konkurzu) s prodejem na 30 000 ks od typu - cena tomu také odpovídá.
A firma Trix měla kalkulaci na cenu modelu pro oněch 40 000-60 000 Ks
někdy v roce 1993. Ta druhá informace je od I.Nepraše právě z toho roku.
S oněmi 60 000 ks se zřejmě počítá u modelů levnějších (BR 215 ROCO, Steinz u LGB) S o něco menším počtem se pak počítá u modelů dražších.
(např. U99 u LGB, cena se zde přitom pohybuje od 17 000,- Kč do 30 000,-- Kč a propočet byl na víc jak 30 000 ks)


Jenže dnes je rok 2007 ne 1993 :!: :!: :!: :!:
Změnili se technologie přípravy výroby. Takže co nešlo tehdy je dnes samozřejmostí. Nevím jaký je podíl u LGB ve formách, domnívám se, že je ovšem značně rozdílný oproti třeba ROCO či Fleischmann. Proto si myslím, že to nemusí být ten nejlepší příklad.
Vím, že například 3000 kusová serie při vhodně zvolené ceně bude určitě rentabilní !
Také si myslím, že za 100 000 EUR Ti už mašinu vyrobí kde kdo, nemluvě o renomovaných výrobcích - to je pravděpodobně i více než náklad na přípravu výroby a forem i pro složitou parní mašinu.

Rok 2007 se od roku 1993 až tak v zásadě neliší. Koneckonů kdž si vezmeš počet německy mluvících lidí v Evropě - 80 mil, tak z těch 80 mil
je jich statisticky (4 prarodiče, 2 rodiče, 2 děti = dohromady 8 lidí) 10 mil
poteciálních kupců nejlevnějích modelů. Takže když srovnáš 10 mil zákazníků-žadadatelů a produkci 60 000 ks tak lze předpokládat že se tato
ledabyle utopí-prodá(a to jsem neuvedl ostatní pot. kupce v Evropě a na jiných kontinentech) Navíc je-li stejných forem vyrobeno víc, pak jejich výroba bude zase jistě lacinější než když se zadavá jen jedna.
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 26 bře, 2007 7:36 pm

MaHa píše:Rok 2007 se od roku 1993 až tak v zásadě neliší. Koneckonů kdž si vezmeš počet německy mluvících lidí v Evropě - 80 mil, tak z těch 80 mil
je jich statisticky (4 prarodiče, 2 rodiče, 2 děti = dohromady 8 lidí) 10 mil
poteciálních kupců nejlevnějích modelů. Takže když srovnáš 10 mil zákazníků-žadadatelů a produkci 60 000 ks tak lze předpokládat že se tato
ledabyle utopí-prodá(a to jsem neuvedl ostatní pot. kupce v Evropě a na jiných kontinentech) Navíc je-li stejných forem vyrobeno víc, pak jejich výroba bude zase jistě lacinější než když se zadavá jen jedna.


Jenže to dneska neplatí - drahé je jí vytvořit. Reprodukce je mnohem snažší a je jen násobkem nákladů vlastní výroby formy - tedy materiál a čas výroby.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zippich » úte 27 bře, 2007 7:31 am

...stejně nezbývá, než nechat se překvapit, čím nás výrobci překvapí. Na nás je jen vytvořit poptávku.
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Zx1974 » úte 27 bře, 2007 5:52 pm

Naposledy upravil Zx1974 dne pát 08 úno, 2008 4:52 am, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod hummus » stř 28 bře, 2007 8:14 am

Zx1974 píše:.... formy, což podle provedení dílů BR295 to tak vypadá , tak u nich je při správné konstrukci životnost cca 500000-1500000 zalisování, ale pracnost takové formy bývá tak 500 - 3000 hodin a v ČR stojí hodina práce v nástrojárně minimálně 800Kč. Výrobní serie kolem 5000ks odpovídají minimálním počtům výlisků pro které má smysl nasadit formu na lis.
Přesto doufám, že se dočkáme některé ryze české páry.


3000 hodin vcetne vyvoje formy, nebo jen jeji vyroba? Pokud je to vcetne vyvoje tak bych to bral, ale pokud je to jen vyroba, tak to je nejak moc ne? 3000 hodin jsou pri nepretzitem provozu 24 hodin cca 4 mesice a to se mi pro vyfrezovani na CNC zda strasne moc.

Jinak si myslim, ze pokud bude Roco delat nejakou povalecnou ceskou paru tak urcite nebude kolem 10.000,- kc ale spise to bude kolem 20.000,- tak jako je tomu u "hrbouna" 375.0. Myslim, ze toho se take neprodavaji X-tisicove serie.

:arrow: Admin Asi by bylo vhodne toto vlakno rozdelit. To co se zde probira uz nema s parami od Klein Modellbahn nic spolecneho.
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Příspěvekod Zx1974 » stř 28 bře, 2007 3:01 pm

Naposledy upravil Zx1974 dne pát 08 úno, 2008 4:50 am, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod Houmr » stř 28 bře, 2007 4:47 pm

No já mám nástrojárnu vedle dílny a tak vím, že to opravdu trvá velice velice dlouho. A je to setsakramentsky složitá záležitost a jen materiál se pohybuje v desetiticících a to neopracovaný. A nedej bože na formě něco zkazit, což se skutečně taky může stát.
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: 434

Příspěvekod Zippich » pon 23 dub, 2007 7:51 am

Milan Meisl píše:Pravě se dost trapim se 434 od tohoto výrobce. Mám již druhou a je to přímo katastrofa co dnes může tato firma za cenu přes 6000kč dodávat.
Oba modely přišly poškozeny, protože obal je naprosto nedostatečný.Lokomotivy jsou zabaleny pouze v papíru a zasunuty do těsné papírové krabičky. Co se týče pojezdu, tak není špatně vymyšlen. Z tendru je poháněna kardanem i lokomotiva a tak má docela slušný tah.
Kardan ale dře o propojovací konektor. Navíc rozvody, které se svým provedením blíží modelům starým 30 roků, jsou špatně zkonstruovány a silně dřou o plastová vedení. Motor má sice setrvačník, ale o nějakém dojezdu nemůže být ani řeči. I na prázno má maximální odběr aby vůbec lokomotivu roztočil. Pohon od motoru je gumovým řemínkem a tak se stane že se lok. zastaví a motor se točí. Navíc soukolí nejsou vystředěna a tak se lokomotiva a tendr při jízdě silně kývají. Na lok.je spousta otvorů pro doplňky. ale výrobce je nedodává. Osvětlení je dobré, montáž dekodéru jednoduchá.
Tento typ lok. se mi moc líbí, ale i tuto druhou vrátím. Nejsem ochoten za tuto cenu akceptovat tak mizerný výrobek. Abych jen nekritizoval - mám také asi 10 nákladních vagonů od tohoto výrobce a jsem s nimi velice. spokojen.


Jednu 434 od KMB jsem si pořídil a ve jménu objektivity se jich musím trochu zastat. Obal sice není tak reprezentativní, ale zato je z obnovitelných zdrojů ;-). Na lokomotivě jsou sice otvory pro doplňky, ale pro ty, které se na verzi ČSD v tomto provedení ještě nevyskytovaly. Např. kompresor a vzduchojem. Ostatní doplňky, jako píšťala, hadice, nebo kryty pístů, jsou součástí balení. Tutéž skříň výrobce používá pro výrobu mnoha verzí, které se liší právě těmi doplňky. Otvory po vzduchojemu a kompresoru lze snadno zamaskovat přetmelením. Dvojkolí lze asi najít u jiných výrobců i kvalitnější, nicméně s jízdními vlastnostmi jsem celkem spokojen. Při jízdě nemá nikde problémy, při věrných modelových rychlostech se nevlní a hlavně jede plynule již při napětí asi 1,5V (=), což odpovídá chůzi posunovače, takže to bude výborný stroj pro manipuláky. Osvětlení už od nízkého napětí dělá dojem skutečných petrolejek. Ale hlavně je to v záplavě německých pár nádherná rakouská (naše) lokomotiva. Mohla by sice už mít upravenou kastli bez otvorů a stát míň, ale taky by nemusela být vůbec.
Až KMB vyrobí novou sérii Všudybylek 354.1, tak do toho určitě jdu, i kdybych ji musel přeznačit...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: 434

Příspěvekod MaHa » sob 05 kvě, 2007 3:59 pm

Zippich píše:
Milan Meisl píše:Pravě se dost trapim se 434 od tohoto výrobce. Mám již druhou a je to přímo katastrofa co dnes může tato firma za cenu přes 6000kč dodávat.
Oba modely přišly poškozeny, protože obal je naprosto nedostatečný.Lokomotivy jsou zabaleny pouze v papíru a zasunuty do těsné papírové krabičky. Co se týče pojezdu, tak není špatně vymyšlen. Z tendru je poháněna kardanem i lokomotiva a tak má docela slušný tah.
Kardan ale dře o propojovací konektor. Navíc rozvody, které se svým provedením blíží modelům starým 30 roků, jsou špatně zkonstruovány a silně dřou o plastová vedení. Motor má sice setrvačník, ale o nějakém dojezdu nemůže být ani řeči. I na prázno má maximální odběr aby vůbec lokomotivu roztočil. Pohon od motoru je gumovým řemínkem a tak se stane že se lok. zastaví a motor se točí. Navíc soukolí nejsou vystředěna a tak se lokomotiva a tendr při jízdě silně kývají. Na lok.je spousta otvorů pro doplňky. ale výrobce je nedodává. Osvětlení je dobré, montáž dekodéru jednoduchá.
Tento typ lok. se mi moc líbí, ale i tuto druhou vrátím. Nejsem ochoten za tuto cenu akceptovat tak mizerný výrobek. Abych jen nekritizoval - mám také asi 10 nákladních vagonů od tohoto výrobce a jsem s nimi velice. spokojen.


Jednu 434 od KMB jsem si pořídil a ve jménu objektivity se jich musím trochu zastat. Obal sice není tak reprezentativní, ale zato je z obnovitelných zdrojů ;-). Na lokomotivě jsou sice otvory pro doplňky, ale pro ty, které se na verzi ČSD v tomto provedení ještě nevyskytovaly. Např. kompresor a vzduchojem. Ostatní doplňky, jako píšťala, hadice, nebo kryty pístů, jsou součástí balení. Tutéž skříň výrobce používá pro výrobu mnoha verzí, které se liší právě těmi doplňky. Otvory po vzduchojemu a kompresoru lze snadno zamaskovat přetmelením. Dvojkolí lze asi najít u jiných výrobců i kvalitnější, nicméně s jízdními vlastnostmi jsem celkem spokojen. Při jízdě nemá nikde problémy, při věrných modelových rychlostech se nevlní a hlavně jede plynule již při napětí asi 1,5V (=), což odpovídá chůzi posunovače, takže to bude výborný stroj pro manipuláky. Osvětlení už od nízkého napětí dělá dojem skutečných petrolejek. Ale hlavně je to v záplavě německých pár nádherná rakouská (naše) lokomotiva. Mohla by sice už mít upravenou kastli bez otvorů a stát míň, ale taky by nemusela být vůbec.
Až KMB vyrobí novou sérii Všudybylek 354.1, tak do toho určitě jdu, i kdybych ji musel přeznačit...

Taky jsem si nedavno pořídil od KMB 354.7 a musím říct že je to "Hop nebo trop". Vedle jen "papírové krabice" (dejme tomu že jde o ekologický obal) byl špatný konektor pro el. spojení loko. a tendru - takže každou kupovanou loko. důkladně vyzkoušet - a pokud ta možnost není - pak nebrat jinak nebude o překvapení nouze.
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 11 kvě, 2007 11:26 am

U mašinek KMB bohužel platí to, že i když mašinka dobře jezdí nemusí to být ještě problémům konec. Stačí si vzít do ruky šupleru a změřit rozkolí.
Schválně kolik naměříte a pošlete to sem !!
Kolik z nich je bude mít správně tj 14.3 až 14.4 ?????
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zippich » sob 12 kvě, 2007 5:16 pm

Zdenek Valter píše:U mašinek KMB bohužel platí to, že i když mašinka dobře jezdí nemusí to být ještě problémům konec. Stačí si vzít do ruky šupleru a změřit rozkolí.
Schválně kolik naměříte a pošlete to sem !!
Kolik z nich je bude mít správně tj 14.3 až 14.4 ?????


Tak jsem toho čtyřkoláka oměřil. Je to 14,3; 14,2; 14,3; 14,4...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků