Stránka 1 z 2
Navrh - budte kriticti...

Napsal:
sob 20 led, 2007 4:50 pm
od Frtka
Chystam se zacit stavet a po nejake dobe experimentovani vykristalizoval zhruba tenhle navrh. Chtel bych od zkusenejsich slyset co by se tam dalo vylepsit.
http://medikuv.pravy.net/pics/navrh.jpg
Male polomery jsem se pokousel schovat do tunelu. Stanicni koleje jsem se snazil udelat co nejdelsi. Jinak vlevo nahore za vyhybkou ze stanicni koleje chci mit remizu, popelovou jamu + mozna jeste neco, takze je to spis orientacni a v realu to bude podle toho jak to tam vmestnam. Vpravo nahore chci potom kratkou vlecku k nejakemu skladisti/tovarne - takze taky spise orientacni podle toho jak se to tam vejde.
Diky za rady.

Napsal:
sob 20 led, 2007 5:20 pm
od Michal Dalecký
Je to pekne. Pokud je misto, tak bych oba konce tratě ukoncil vratnou smyckou vzdy se skrytym nadrazim, nebo bych jeste doplnil skryte pod velkou stanici. Take vlecku bych ve velke stanici nechal jen jednu a na druhe strane bych umistil jednomistnou remizu. Jinak dobry namet i prostorove moznosti.

Napsal:
sob 20 led, 2007 5:51 pm
od Frtka
Michal Dalecky píše:Je to pekne. Pokud je misto, tak bych oba konce tratě ukoncil vratnou smyckou vzdy se skrytym nadrazim, nebo bych jeste doplnil skryte pod velkou stanici. Take vlecku bych ve velke stanici nechal jen jednu a na druhe strane bych umistil jednomistnou remizu. Jinak dobry namet i prostorove moznosti.
Diky.Planuju pripravu pro skryte nadrazi v tom tunelu pod velkou stanici, ale je to spis "co kdyby" abych nemusel vybouravat. Tu vlecku (vpravo) a remizu+popelovou jamu+dalsi blbustky (vlevo) udelam podle toho jak to bude vychazet prostorove a budu se rozhodovat, az dodelam trat.

Napsal:
sob 20 led, 2007 6:04 pm
od Houmr
Jo jo. Jak píše Michal. Myslím si, že to vypadá velice dobře. Rozhodně to neuspěchej já nad plánkem hloubal rok.

Napsal:
ned 21 led, 2007 1:30 am
od Miloš_P
Souhlasím s Michalem. Ty smyčky a skryté nádraží by to chtělo. Teprve skryté nádraží ti umožní realizovat smysluplný provoz. Nemusí mít moc kolejí, ale mohou být hodně dlouhé, aby se na každou vešlo více vlaků za sebou. Pod terénem máš místa dost a byla by škoda ho nevyužít.
Manipulační koleje, vlečky, odstavné koleje, to dělá provoz zajímavým, čím je jich víc tím lépe

.

Napsal:
pon 22 led, 2007 3:35 pm
od Sandy
Návrh vypadá dobře a po doplnění alespoň skrytého nádraží skýtá netušené možnosti provozu. Myslím, že i na vratné smyčky je dost místa.
Já osobně bych změnil dvě věci :
1. U "zelené stanice" bych prohodil tunely a viditelnou část a na pravé zhlaví bych přidal ještě jednu obloukovou výhybku, aby všechny staniční koleje byly průjezdné ( ale je to otázka prostoru, je potřeba o 10 cm hloubky více ).
2. Vyhýbal bych se tunelovým portálům v oblouku. Obecně platí, že čím menší poloměr, tím větší " díra". A pro " modrá patra Bmo" by to byla " otevřená tlama zívajícího hrocha ". Dal bych přednost hlubokým zářezům.

Napsal:
pon 22 led, 2007 4:15 pm
od Frtka
Sandy píše:Návrh vypadá dobře a po doplnění alespoň skrytého nádraží skýtá netušené možnosti provozu. Myslím, že i na vratné smyčky je dost místa.
Já osobně bych změnil dvě věci :
1. U "zelené stanice" bych prohodil tunely a viditelnou část a na pravé zhlaví bych přidal ještě jednu obloukovou výhybku, aby všechny staniční koleje byly průjezdné ( ale je to otázka prostoru, je potřeba o 10 cm hloubky více ).
2. Vyhýbal bych se tunelovým portálům v oblouku. Obecně platí, že čím menší poloměr, tím větší " díra". A pro " modrá patra Bmo" by to byla " otevřená tlama zívajícího hrocha ". Dal bych přednost hlubokým zářezům.
Ad. 1: Jak to presne myslis s tim prohozenim tunelu? Jinak na to prave zhlavi se mi vic nevejde - musim se vejit do 190x350 ani o pid vic, takze uz to nemuzu rozsirit aniz bych neunosne zmensil tu pristupovou chodbicku.
2. Do tech tunelu potrebuju schovat co nejvice malych polomeru, takze to snad s temi portaly nebude horsi nez polomer 360mm, ale jinak diky za radu - kde to bude mozne se tomu pokusim vyvarovat.

Napsal:
pon 22 led, 2007 4:54 pm
od Sandy
U pravého zhlaví zel. stanice máš : tunel - viditelná část - tunel . Myslel jsem : dvě obloukové výhybky - viditelná část - tunel. Ale když máš málo místa , tak to padá.
Malé poloměry se v tunelu schovají, to je v pořádku.
Málo místa je náš největší nepřítel, možná větší než málo peněz.

Napsal:
pon 22 led, 2007 5:00 pm
od Sandy
Taky bych možná zkusil posunout hlavní stanici kousek dozadu. Je to boj o centimetry. Jak píše Houmr. Musíš zkoušet a zkoušet a jezdit si prstem po papíře a představovat si provoz.

Napsal:
úte 23 led, 2007 10:39 am
od TomBart
návrh nevypadá zle, a tak zkusím nějaký úpravy
1: problém staničních kolejí v zelené stanici bych řešil uhlopříčným umístěním stanice. Tedy že bude od levého horního rohu do pravého dolního a tam pak bude oblouk. Ostatně stanice nahoře už může začínat v oblouku a uhlopříčkou délku určitě získáš. Navíc to není kolejiště na dlouhé vlaky a tak bych trochu upravil stoupání. Dneska spousta modelů nemá problém utáhnout hodně vozů.
2: rozhodně skryté smyčky včetně skrytých kolejí. Z vlastní zkušenosti ti mužu říct, že když jsem v 15 začal stavět současný kolejiště, tak jsem si říkal, že ve skrytým mít tři koleje je až moc, protože nemám peníze na modely a v tý době jsem měl dvě zamračený a myslím jednoho kocoura a asi všehovšudy 15 vagonku. Dneska mám ve skrytým 5 a v druhým 2 koleje a je to zatraceně málo. V tvým případě bych to řešil dvěma nádražíma na sobě aspon po 5 kolejích.
3: zvážil bych propletenost tratě. Tedy zkusit tu trat ještě více zamotat a hnát hodně do výšky. Na té pravé části mě třeba napadá ještě jedno otočení a odkrýt tam kolej v ještě jiné výškové úrovni. Rozhodně bych se nebál více kolejí na malém prostoru. Doma mám nádraží a asi po 15 cm od ní vede dvoukolejka. Když to uvidíš, tak nepoznáš, že tam nějaká trat vede. Ostatně je to na webu a Houmr může jen potvrdit:o))

Napsal:
úte 23 led, 2007 2:49 pm
od Houmr
Jo jo, tak jak píše Tom.


Napsal:
úte 23 led, 2007 3:18 pm
od Frtka
TomBart píše:...
Diky, uz to zkousim

. To zelene nadrazi napric neni spatny napad. Jediny problem s tim zamotanim je, ze bych musel pouzivat starsne moc malych polomeru (360mm), tak nevim

. Jo a jake je podle vas max. stoupani (rovina/oblouk)?? Sice vim, ze se to tu resi jinde, ale kdyz uz sem pisu..

Napsal:
úte 23 led, 2007 6:58 pm
od TomBart
Frtka píše:TomBart píše:...
Diky, uz to zkousim

. To zelene nadrazi napric neni spatny napad. Jediny problem s tim zamotanim je, ze bych musel pouzivat starsne moc malych polomeru (360mm), tak nevim

. Jo a jake je podle vas max. stoupani (rovina/oblouk)?? Sice vim, ze se to tu resi jinde, ale kdyz uz sem pisu..
u těch poloměrů bych pod 380 rozhodně nešel. Ale když to vidím, tak se těch oblouků nevyvaruješ a už si myslím, že je jedno jestli jich tam máš pět nebo padesát. Stoupání si ani nevzpomenu jaký, ale něco mám zafixovaný v hlavně že 2,5 cm na 1 m

Napsal:
čtv 25 led, 2007 5:09 pm
od StandaR
Houmr píše:Jo jo. Jak píše Michal. Myslím si, že to vypadá velice dobře. Rozhodně to neuspěchej já nad plánkem hloubal rok.
Tak to ja taky.......a do teď hloubám........zatím mám nádraží

Napsal:
čtv 25 led, 2007 5:18 pm
od Frtka
No, tak jsem to postupne podle navrhu Tomase zacal decentne prekopavat a vyslo mi neco uplne jineho s asi dvojnasobnou delkou koleji mezi stanicemi, ale zase se bojim jestli to neni moc

.