od Jindřich Bek » sob 05 srp, 2023 12:26 am
Radek se tady snaží vysvětlit a dobře, rozdíl mezi realitou modelu a předlohou. V knize Atlas lokomotiv 1, vázané, vydal NADAS 1970, fotografie 354.130 z pravé strany není. Jsou tam obrázky 354.136,167,185 a 1173. Fotografie "rakouské" 354.1 je v brožovaném vydání Atlasu lokomotiv svazek 3, Lokomotivy let 1900-18 na str. 51, vydal NADAS 1980. Brožovaná řada Atlasů lokomotiv je poplatná době vzniku nekvalitním tiskem i vazbou a z obrázku nejde zjistit inventární číslo lokomotivy. Lokomotiva na tomto snímku má jiná madla a dynamo. Ale to jsou jen nepřímé identifikační znaky. Je nutno brát v úvahu rozdíl ve stavu lokomotivy nové a po 50 letech provozu se stopami údržby v dílnách a depech ČSD. Iniciátoři výroby modelu vycházeli z fotografií z konce provozu 354.1. Dýmniční dveře jsou vystaveny agresivnímu působení směsi mouru a vody, která vzniká při stříkání vody do dýmnice pro snížení úletu žhavých sazí. Spodek dvířek časem silně koroduje. Dál vás nebudu trápit ale model je takový jaký je. Už se zde vede dlouho marná diskuze. A teď , po dodání hotového modelu se objevují i další poznatky z provozu modelu na malých kolejištích u zákazníků. Model je podle mínění některých hlučný, jinému zase drhnou běhouny atd. DoDo.