A2C píše:Balenie veľmi zaujímavé, krabička s modelom vložená s pomocnými molitanmi vo väčšej krabici. Roco posiela v každej krabici len 1ks aj keď by sa zmestili 4 do jednej... Ekonomické využitie prepravných kapacít...
Chápem, že to je kvôli konštrukcii samotného balenia lokomotívy, ale celé to je len exhibícia márnotratnosti.
Co dodat k tomuto neobvyklému, tak nápadně gigantickému balení?
Je to běs! Je to běs!
A kromě toho - erőmű !! Tendrovka je přišroubovaná jedním velkým šroubem k dlouhému, předlouhému plastovému "kolejovému podloží" (s náznakem něčeho jako pláně železničního spodku a s železničním svrškem s kolejnicemi rovněž z plastu), na tendrovce nahoře ochranný igelit s čirým (průhledným) plastovým překrytem, na tom průhledná krabička z čirého plexiskla přicvaknutá dole na dvou koncích k tomu dlouhému plastovému kolejovému loži, toto celé zasunuto natěsno do dvou polystyrenových třmenových držáků, tento celek vložen do velké modré papírové Roco "krabičky", teda spíš už krabice
*), ta je vložena do dvou mohutných "odpružených" šedých molitanových bloků, to celé vloženo do Roco velké krabice se samolepícím štítkem "70076" (a s druhou, hned vedle vpravo přilepenou nálepkou se smějícím se obličejem - komu se asi směje), tato velká Roco krabice zalepena a nakonec obložena výstelkou a vložena do ještě větší, skoro 60 centimetrů dlouhé finální krabice pro dopravu zásilky - balík jak s protipancéřovou pěstí a ne s jednou malou mašinkou.
Závěr:
Vedoucí expedice má švagra v dopravě a bráchu ve Spojených papírnách a lisovnách
*)
Rozměry této velké, široké a vysoké modré Roco krabice pro uložení jen 15centimetrové trojspřežní tendrovky Rh77 (pojezd 2C1) jsou 8,5 x 11,7 x 39,8 cm. To je mohutný kvádr o objemu 3.958 cm3, nebo taky 3,96 dm3, což jsou 4 litry.
Pro srovnání: známé velké Roco krabičky s dlouhými soupravami pětispřežních parních lokomotiv s pojezdem 1E a s připojenými tendry, např. 555.1 ČSD (aka BR52) nebo Ty4 PKP (BR44), anebo třeba taky s dlouhými dvoudílnými soupravami Orchestrionu (M152.0/810 ČSD/ČD) + přívěsného vozu jsou o poznání menší - mají rozměry 5,2 x 10,6 x 40,5 cm, objemově 2.232 cm3 neboli 2,2 litru. A2C píše:Zaujímavosť bola, že mi prišiel model zaprášený, inak úplne nový...
Já bych k tomu měl taky z vlastní zkušenosti výhradu v podobném smyslu.
I když o prach se nejednalo (to by bylo ještě relativně v pohodě).
Za poslední zhruba 3 roky při velkém množství nákupů zejména loko + vozů + modelářské bižuterie různých značek
(celkem cca 140 menších i velkých objednávek u desítek různých prodejců/dodavatelů) bylo vždy vše v pořádku - žádná nutnost něco reklamovat.
(EDIT: Pardon, paměť je selektivní a to špatné raději zapomíná...
Takže přece jenom za ty 3 roky bylo jednou něco, a to něco stálo za to: vadné údajně "nové zboží" z OKvláčky a následné chování a způsob jednání pana majitele)Naproti tomu ale teď zatím poslední tři objednávky (u dvou prodejců) byly pokaždé s nějakými problémy, a ty se postupně stupňovaly od bagatelizovatelných až po závažný.
Společný jmenovatel - všechno shodou okolností
Roco a všechno "
Made in Romania".
1)
U jednoho ze dvou různých setů Rajek (krásně a detailně provedené modely, i když u verze ČSD s diskutabilní barvou víka rakve) nebyl jeden z cibuláčů přiklopen tím průhledným plastovým horním výliskem, takže vůz v krabičce nebyl zajištěn proti pohybu. Naštěstí ale nedošlo k odření nebo jinému poškození modelu.
2)
U Čmeláka chyběly 2 stěrače na čelním a zadním okně kabiny, čili celkem chyběly dva stěrače ze čtyř (na jedné straně lokomotivy byly, na druhé nebyly).
Říkal jsem si - no nic, holt stane se, a tyto první dvě řekněme "reklamace" jsem ještě bez jakéhokoliv náznaku stresu, v pohodě, bez emocí a pro mne bez komplikací řešil pouhou ústní dohodou s prodejcem, který si u Roco vyžádal dodání chybějících částí. S tím, že na základě mého vstřícného návrhu mi to prodejce až pak někdy přihodí do zásilky s dalším mým budoucím zbožím (ať neztrácí čas a obalový materiál vypravením samostatné zásilky a zbytečně neutrácí za poštu).
Jedno z toho chybějícího již mám, na druhé se čeká.
3)
A nakonec u této rovněž zcela nové Všudybylky však už byla hodně nemilým překvapením následující závada: dekodér byl sice částečně funkční (osvětlení i zvuky v pořádku), ale mašina nejela.
Abych byl přesný - mechanicky (převody a spol.) byla v pořádku, protože pokud jsem stihnul otočit kolečkem myši hned po nasazení lokomotivy na kolej (nebo po zrušení předchozí STOPky na myši nebo na centrále), tak se rozjela a reagovala i na event. povely k dalšímu zrychlení nebo ke zpomalení, přičemž toto "využitelné startovací okno" trvalo jen asi tak 2 až 3 sekundy. Ale i když se tento urychlený rozjezd podařilo stihnout, tak po uživatelském zastavení (kolečkem myši) již pak stejně nešlo znovu pokračovat v jízdě (ani dopředu, ani dozadu) a musel nebo mohl jsem potom už jen "vystoupit a nastoupit". Tzn. mašinku sundat z koleje a zase ji potom zpětně nasadit. Anebo tlačítkem STOP na centrále nebo na myši vypnout a následně zase zapnout/obnovit generování a vysílání digitálního signálu.
Jinak po těch asi 2 až 3 sekundách od přivedení napájení resp. digi signálu do lokomotivy a jejího dekodéru... - pokud jsem nechal mašinku v klidu (kolečko myši na nule), začala lokomotiva hodně hlasitě vrnět vysokým pískavým tónem a neměla pak už vůbec snahu se rozjet.Pochopil bych ty dva chybějící stěrače (jsou to 2 titěrné plastové díly) na Čmelákovi nebo i to chybějící průhledné (== tedy při určité konstelaci skoro neviditelné) víčko v ochranném balení 4nápravového Uacs vozu. Ale aby drahá digitální ozvučená lokomotiva při opuštění expedice nejezdila a aby ji takto poslali do světa, to je dost špatná vizitka výrobce.
Jedině snad jestli tu kontrolu funkčnosti tam neprovádějí tak, že pošoupnou mašinku z nakolejovače na testovací okruh, mašina se rozjede (viz popis chování vadného exempláře výše) a po chvíli je za běhu zase sejmuta z koleje s tím, že OK, mašinka v tomto režimu (nějak) jede, takže šup s tím pryč a další pán na holení, ať to odsejpá...
Otázkou je tedy (alespoň pro mne) kvalita kompletace a výstupní kontroly Roco v Rumunsku. Doufejme, že je to jen dočasný stav (průvodní jev po zahájení tamní činnosti) a postupně se dopracují k větší pečlivosti.
Pro vyloučení případné chyby na mé straně jsem ještě použil i druhou digitální centrálu a druhou myš, ale se stejně špatným výsledkem. Na závěr pak, pro maximální jistotu, jsem ještě zkusil i některé své jiné digi lokomotivy - jako vždy vše v pořádku..
Po telefonické a emailové domluvě s prodejcem jsem tedy celou tu rozbalenou
Roco matrjošku zase pěkně zabalil a poslal zpět:
- reklamace_(dekoder_versus_motor).jpg (15.87 KiB) Zobrazeno 8680 krát
Prodejce obratem zaslal jiný, opět zcela nový exemplář v originálním balení, který funguje bezvadně. Takže mám nyní z té mašinky už ne zlost, ale radost.
- Rh77.23_Roco_70076.jpg (23.39 KiB) Zobrazeno 8680 krát
Chtěl jsem ji nejenom kvůli tomu, že je to rodná sestra naší Všudybylky.
Ale i pro ten její "pacifický" (westernový) pojezd
2X.. (
2B..
2C..
2D..), tady v Evropě ne až tak běžný.
radeksindy píše:Spodek nový, podle prvních jízd a zkušeností je to velmi dobré. První dvě nápravy provahadlované, pouze zadní hnaná je pevná, uchycení podvozku je lepší než u KMB, také zadní běhoun poyblivý s kouskem rámu je lepší. Sbíraní je obdobně jako u jiných lokomotiv ROCO vyřešeno dobře a sbírají také běhouny s dělenou osou.
Ano, má celkově velmi dobré jízdní vlastnosti. Taky i hmotnost modelu se mi vzhledem k jeho velikosti jeví pocitově (při potěžkání v dlani) jako dostatečná a přiměřená účelu. Kuchyňská elektronická váha ukazovala necelých 300 gramů (tuším něco okolo 285 g - přesné číslo jsem si po zvážení zapsal, ale papírek se někam zatoulal).
A snad poslední poznámka:
Ne, že by to z praktického hlediska bylo nějak významné, ale z mých asi 25 digitálních H0 a H0e trakčních vozidel má tato Všudybylka schopnost zatím absolutně nejpomalejší jízdy (doslova plazení na hranici rozpoznatelnosti pohybu) rychlostí 1 centimetru za půl minuty.