ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Rudolf » ned 16 dub, 2023 4:51 pm

Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 920
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod A2C » ned 16 dub, 2023 9:03 pm

Mám ju, ešte som ju poriadne nerozbehal, objednal som si OBB 77 sound ešte skôr než bola ohlásená verzia ČSD v tej dobe ešte za cenu ktorej sa dnes už blíži analóg...

Aj tak ju budem prerábať do 2ep. takže by som sa tomu nevyhol ani u ČSD. Bude robiť niekto doplnky, iné kabíny, spojené parojemy prípadne dvierka pre prerábky?

Pýtal som sa jedného známeho ktorý už železničné doplnky aj dajaké lokomotívy robí na 3D tlači (nie Locolab) s tým, že asi sa do toho pustí, ale pre istotu sa pýtam či niekto nie je už ďalej.

Inak je model celkovo pekný, síce veľa rozdielov oproti Klen Modellbahn na karosérii nie je (skôr žiadne) ešte pasuje aj Giesel z KMB na toto Roco...

Zaujímavosť bola, že mi prišiel model zaprášený, inak úplne nový...
Balenie bolo tiež veľmi zaujímavé, kedy krabička s modelom bola vložená s pomocnými molitanmi vo väčšej krabici. Roco posiela v každej krabici len 1ks aj keď by sa zmestili 4 do jednej... Ekonomické využitie prepravných kapacít...
Chápem, že to je kvôli konštrukcii samotného balenia lokomotívy, ale celé to je len exhibícia márnotratnosti.
Přílohy
IMG_20230315_151252.jpg
IMG_20230315_151812.jpg
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Kulsud » pon 17 dub, 2023 7:47 am

Rád bych se zeptal znalců. Rozumím technickým úpravám lokomotivy v průběhu její služby. Proč se ale měnila kabina?
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod radeksindy » pon 17 dub, 2023 9:06 am

Prosba: Prosím opravte řadové označení v nadpisu diskuze, má být kkStB 629. Děkuji, bolí mě to do očí :D

Proč se ale měnila kabina?


Nejprve kvůli výšce, vyšší je pohodlnější pro posádku . Druhá výrazná změna přišla s větrači na střeše.

Model už mám také doma. Skříň je upravená z KMB, jsou tam je drobné změny. Spodek nový, podle prvních jízd a zkušeností je to velmi dobré. První dvě nápravy provahadlované, pouze zadní hnaná je pevná, uchycení podvozku je lepší než u KMB, také zadní běhou poyblivý s kouskem rámu je lepší. Sbíraní je obdobně jako u jiných lokomotiv ROCO vyřešeno dobře a sbírají také běhouny s dělenou osou. Horší je to se samotnými koly. Spřažené mají plastové hvězdice s neprůchozími náboji, okolky 0,85 mm, takže úprava na RP25 nebude jednoduchá. Běhouny se nepovedly, mají velmi tenkou obruč. Jsou stejně hnusné jako u posledních parních lokomotiv ROCO. Naštěstí mám nějaké původní z 375.0, takže jsem je vyměnil.

Poznámka pro ty, co chtěji přenést starší již upravenou skříň ex KMB na nový pojezd: Stará skříň KMB pasuje na pojezd po malých úpravách vnitřních výztuh bez problémů. Pokud tedy nemáte předělaný kotel s nepatrně menším vnitřním průměrem jako já, to vás pak čeká peklo 8)
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Kulsud » pon 17 dub, 2023 9:16 am

Díky, zajímavé, že v těch letech se někdo zajímal o pohodlí posádky.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Jindřich Bek » pon 17 dub, 2023 9:42 pm

radeksindy píše:Prosba: Prosím opravte řadové označení v nadpisu diskuze, má být kkStB 629. Děkuji, bolí mě to do očí :D

Proč se ale měnila kabina?


Nejprve kvůli výšce, vyšší je pohodlnější pro posádku . Druhá výrazná změna přišla s větrači na střeše.

Model už mám také doma. Skříň je upravená z KMB, jsou tam je drobné změny. Spodek nový, podle prvních jízd a zkušeností je to velmi dobré. První dvě nápravy provahadlované, pouze zadní hnaná je pevná, uchycení podvozku je lepší než u KMB, také zadní běhou poyblivý s kouskem rámu je lepší. Sbíraní je obdobně jako u jiných lokomotiv ROCO vyřešeno dobře a sbírají také běhouny s dělenou osou. Horší je to se samotnými koly. Spřažené mají plastové hvězdice s neprůchozími náboji, okolky 0,85 mm, takže úprava na RP25 nebude jednoduchá. Běhouny se nepovedly, mají velmi tenkou obruč. Jsou stejně hnusné jako u posledních parních lokomotiv ROCO. Naštěstí mám nějaké původní z 375.0, takže jsem je vyměnil.

Poznámka pro ty, co chtěji přenést starší již upravenou skříň ex KMB na nový pojezd: Stará skříň KMB pasuje na pojezd po malých úpravách vnitřních výztuh bez problémů. Pokud tedy nemáte předělaný kotel s nepatrně menším vnitřním průměrem jako já, to vás pak čeká peklo 8)



Ahoj Radku, čerstvé dojmy z Vratimova, kde byl prezentován Marvinův model 354.1 sestavený z karosérie KMB a pojezdu ROCO. Po celou dobu sedmi sejšen , žádný problém. Z třech nasazených přestaveb 354.1 od KMB toto nasazení jedna nepřežila. Jak dopadly zbývající dvě nevím. Měl jsem na setkání přestavbu z KMB 434.0 na 434.2 a kupodivu odjezdila jednu sejšnu v mých rukách a jsem spokojen. Model chrčí a nepotřebuje zvuk. Budu si ji šetřit, ostatní kamarádi jezdili raději s 423.0 z chrudimské lokomotivky(423.0171 a nebo 433.0). Fotky ze setkání už jsou na Rajčeti a oba zmiňované stroje tam jsou zvěčněny.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 148
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Dovi » stř 19 dub, 2023 9:07 am

A2C píše:Balenie veľmi zaujímavé, krabička s modelom vložená s pomocnými molitanmi vo väčšej krabici. Roco posiela v každej krabici len 1ks aj keď by sa zmestili 4 do jednej... Ekonomické využitie prepravných kapacít...
Chápem, že to je kvôli konštrukcii samotného balenia lokomotívy, ale celé to je len exhibícia márnotratnosti.

Co dodat k tomuto neobvyklému, tak nápadně gigantickému balení?

Je to běs! Je to běs!
A kromě toho - erőmű !!
:-)

Tendrovka je přišroubovaná jedním velkým šroubem k dlouhému, předlouhému plastovému "kolejovému podloží" (s náznakem něčeho jako pláně železničního spodku a s železničním svrškem s kolejnicemi rovněž z plastu), na tendrovce nahoře ochranný igelit s čirým (průhledným) plastovým překrytem, na tom průhledná krabička z čirého plexiskla přicvaknutá dole na dvou koncích k tomu dlouhému plastovému kolejovému loži, toto celé zasunuto natěsno do dvou polystyrenových třmenových držáků, tento celek vložen do velké modré papírové Roco "krabičky", teda spíš už krabice *), ta je vložena do dvou mohutných "odpružených" šedých molitanových bloků, to celé vloženo do Roco velké krabice se samolepícím štítkem "70076" (a s druhou, hned vedle vpravo přilepenou nálepkou se smějícím se obličejem - komu se asi směje), tato velká Roco krabice zalepena a nakonec obložena výstelkou a vložena do ještě větší, skoro 60 centimetrů dlouhé finální krabice pro dopravu zásilky - balík jak s protipancéřovou pěstí a ne s jednou malou mašinkou.

Závěr:
Vedoucí expedice má švagra v dopravě a bráchu ve Spojených papírnách a lisovnách

*)
Rozměry této velké, široké a vysoké modré Roco krabice pro uložení jen 15centimetrové trojspřežní tendrovky Rh77 (pojezd 2C1) jsou 8,5 x 11,7 x 39,8 cm. To je mohutný kvádr o objemu 3.958 cm3, nebo taky 3,96 dm3, což jsou 4 litry.

Pro srovnání: známé velké Roco krabičky s dlouhými soupravami pětispřežních parních lokomotiv s pojezdem 1E a s připojenými tendry, např. 555.1 ČSD (aka BR52) nebo Ty4 PKP (BR44), anebo třeba taky s dlouhými dvoudílnými soupravami Orchestrionu (M152.0/810 ČSD/ČD) + přívěsného vozu jsou o poznání menší - mají rozměry 5,2 x 10,6 x 40,5 cm, objemově 2.232 cm3 neboli 2,2 litru.



A2C píše:Zaujímavosť bola, že mi prišiel model zaprášený, inak úplne nový...

Já bych k tomu měl taky z vlastní zkušenosti výhradu v podobném smyslu.
I když o prach se nejednalo (to by bylo ještě relativně v pohodě).

Za poslední zhruba 3 roky při velkém množství nákupů zejména loko + vozů + modelářské bižuterie různých značek (celkem cca 140 menších i velkých objednávek u desítek různých prodejců/dodavatelů) bylo vždy vše v pořádku - žádná nutnost něco reklamovat.
(EDIT: Pardon, paměť je selektivní a to špatné raději zapomíná...
Takže přece jenom za ty 3 roky bylo jednou něco, a to něco stálo za to: vadné údajně "nové zboží" z OKvláčky a následné chování a způsob jednání pana majitele)


Naproti tomu ale teď zatím poslední tři objednávky (u dvou prodejců) byly pokaždé s nějakými problémy, a ty se postupně stupňovaly od bagatelizovatelných až po závažný.
Společný jmenovatel - všechno shodou okolností Roco a všechno "Made in Romania".

1)
U jednoho ze dvou různých setů Rajek (krásně a detailně provedené modely, i když u verze ČSD s diskutabilní barvou víka rakve) nebyl jeden z cibuláčů přiklopen tím průhledným plastovým horním výliskem, takže vůz v krabičce nebyl zajištěn proti pohybu. Naštěstí ale nedošlo k odření nebo jinému poškození modelu.

2)
U Čmeláka chyběly 2 stěrače na čelním a zadním okně kabiny, čili celkem chyběly dva stěrače ze čtyř (na jedné straně lokomotivy byly, na druhé nebyly).

Říkal jsem si - no nic, holt stane se, a tyto první dvě řekněme "reklamace" jsem ještě bez jakéhokoliv náznaku stresu, v pohodě, bez emocí a pro mne bez komplikací řešil pouhou ústní dohodou s prodejcem, který si u Roco vyžádal dodání chybějících částí. S tím, že na základě mého vstřícného návrhu mi to prodejce až pak někdy přihodí do zásilky s dalším mým budoucím zbožím (ať neztrácí čas a obalový materiál vypravením samostatné zásilky a zbytečně neutrácí za poštu).
Jedno z toho chybějícího již mám, na druhé se čeká.

3)
A nakonec u této rovněž zcela nové Všudybylky však už byla hodně nemilým překvapením následující závada: dekodér byl sice částečně funkční (osvětlení i zvuky v pořádku), ale mašina nejela.

Abych byl přesný - mechanicky (převody a spol.) byla v pořádku, protože pokud jsem stihnul otočit kolečkem myši hned po nasazení lokomotivy na kolej (nebo po zrušení předchozí STOPky na myši nebo na centrále), tak se rozjela a reagovala i na event. povely k dalšímu zrychlení nebo ke zpomalení, přičemž toto "využitelné startovací okno" trvalo jen asi tak 2 až 3 sekundy. Ale i když se tento urychlený rozjezd podařilo stihnout, tak po uživatelském zastavení (kolečkem myši) již pak stejně nešlo znovu pokračovat v jízdě (ani dopředu, ani dozadu) a musel nebo mohl jsem potom už jen "vystoupit a nastoupit". Tzn. mašinku sundat z koleje a zase ji potom zpětně nasadit. Anebo tlačítkem STOP na centrále nebo na myši vypnout a následně zase zapnout/obnovit generování a vysílání digitálního signálu.
Jinak po těch asi 2 až 3 sekundách od přivedení napájení resp. digi signálu do lokomotivy a jejího dekodéru... - pokud jsem nechal mašinku v klidu (kolečko myši na nule), začala lokomotiva hodně hlasitě vrnět vysokým pískavým tónem a neměla pak už vůbec snahu se rozjet.



Pochopil bych ty dva chybějící stěrače (jsou to 2 titěrné plastové díly) na Čmelákovi nebo i to chybějící průhledné (== tedy při určité konstelaci skoro neviditelné) víčko v ochranném balení 4nápravového Uacs vozu. Ale aby drahá digitální ozvučená lokomotiva při opuštění expedice nejezdila a aby ji takto poslali do světa, to je dost špatná vizitka výrobce.

Jedině snad jestli tu kontrolu funkčnosti tam neprovádějí tak, že pošoupnou mašinku z nakolejovače na testovací okruh, mašina se rozjede (viz popis chování vadného exempláře výše) a po chvíli je za běhu zase sejmuta z koleje s tím, že OK, mašinka v tomto režimu (nějak) jede, takže šup s tím pryč a další pán na holení, ať to odsejpá...

Otázkou je tedy (alespoň pro mne) kvalita kompletace a výstupní kontroly Roco v Rumunsku. Doufejme, že je to jen dočasný stav (průvodní jev po zahájení tamní činnosti) a postupně se dopracují k větší pečlivosti.


Pro vyloučení případné chyby na mé straně jsem ještě použil i druhou digitální centrálu a druhou myš, ale se stejně špatným výsledkem. Na závěr pak, pro maximální jistotu, jsem ještě zkusil i některé své jiné digi lokomotivy - jako vždy vše v pořádku..

Po telefonické a emailové domluvě s prodejcem jsem tedy celou tu rozbalenou Roco matrjošku zase pěkně zabalil a poslal zpět:

reklamace_(dekoder_versus_motor).jpg
reklamace_(dekoder_versus_motor).jpg (15.87 KiB) Zobrazeno 8452 krát


Prodejce obratem zaslal jiný, opět zcela nový exemplář v originálním balení, který funguje bezvadně. Takže mám nyní z té mašinky už ne zlost, ale radost.

Rh77.23_Roco_70076.jpg
Rh77.23_Roco_70076.jpg (23.39 KiB) Zobrazeno 8452 krát


Chtěl jsem ji nejenom kvůli tomu, že je to rodná sestra naší Všudybylky.
Ale i pro ten její "pacifický" (westernový) pojezd 2X.. (2B.. 2C.. 2D..), tady v Evropě ne až tak běžný.

velmi_dobre_jezdici_rakouska_Vsudybylka.jpg


radeksindy píše:Spodek nový, podle prvních jízd a zkušeností je to velmi dobré. První dvě nápravy provahadlované, pouze zadní hnaná je pevná, uchycení podvozku je lepší než u KMB, také zadní běhoun poyblivý s kouskem rámu je lepší. Sbíraní je obdobně jako u jiných lokomotiv ROCO vyřešeno dobře a sbírají také běhouny s dělenou osou.

Ano, má celkově velmi dobré jízdní vlastnosti. Taky i hmotnost modelu se mi vzhledem k jeho velikosti jeví pocitově (při potěžkání v dlani) jako dostatečná a přiměřená účelu. Kuchyňská elektronická váha ukazovala necelých 300 gramů (tuším něco okolo 285 g - přesné číslo jsem si po zvážení zapsal, ale papírek se někam zatoulal).

A snad poslední poznámka:
Ne, že by to z praktického hlediska bylo nějak významné, ale z mých asi 25 digitálních H0 a H0e trakčních vozidel má tato Všudybylka schopnost zatím absolutně nejpomalejší jízdy (doslova plazení na hranici rozpoznatelnosti pohybu) rychlostí 1 centimetru za půl minuty.
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod VD.CSD » úte 25 dub, 2023 8:34 pm

radeksindy píše: Běhouny se nepovedly, mají velmi tenkou obruč. Jsou stejně hnusné jako u posledních parních lokomotiv ROCO. Naštěstí mám nějaké původní z 375.0, takže jsem je vyměnil.

Jake jsou jizdni vlastnosti po vymene? Puvodni maji prumer 11mm ty z hrbouna 11,75mm ...

Jinak i ty behouny z 77 jsou puvodem z hrbouna - byli jako doplnek pro "spatne polozene koleje" s vysokym okolkem.
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod radeksindy » stř 26 dub, 2023 11:24 am

Jake jsou jizdni vlastnosti po vymene?


Nepočítám, že by změna dvojkolí měla způsobit změnu jízdních vlastností. Takže jako před výměnou :) Vzhledem k tomu, že originální průměr je 1044 mm (tj. neojeté 12 mm), tak 11,75 mm je o dost lepší.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod VD.CSD » stř 03 kvě, 2023 9:16 pm

_DSF1028.jpg
_DSF1027.jpg
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Jindřich Bek » sob 06 kvě, 2023 8:45 pm

VD.CSD píše:
_DSF1028.jpg
_DSF1027.jpg
Je to určitě jiný pohled. Ještě bych doporučil na středy náprav lepty v barvě kovu.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 148
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Střelec » čtv 18 kvě, 2023 4:20 pm

Jaký stroj zvládá minimální poloměr oblouku?
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Petr_J » čtv 18 kvě, 2023 5:34 pm

To VD.CSD: Vypadá to mnohem líp, to jsi "pouze" očistil obruče od barvy, nebo je za tím něco víc?
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Dovi » pát 19 kvě, 2023 12:58 pm

 
Střelec píše:Jaký stroj zvládá minimální poloměr oblouku?


Ahoj,
minimální poloměr oblouku zvládá nejlépe stroj s jednou jedinou nápravou... :-)
(omluva za pokus o vtip - to ten slovosled dotazu)


Takže k Všudybylce:

Roco u ní udává minimální poloměr 358 mm - a výrobce tuto hodnotu (deklarovanou u drtivé většiny vozidel) splňuje s rezervou u všech mých dosavadních mašinek (myšleno s pojezdy konstruovanými pro R >= 358 mm).

Lokomotivu jsem měl nasazenu na koleji zatím jen při základní funkční zkoušce po koupi. Takže např. na postupně utahující flexině jsem skutečné minimum nezkoušel zjišťovat. Avšak na mých nejmenších poloměrech pevného kusového kolejiva Roco Line a Roco Geoline s 358 mm a TRIX "C" s 360 mm tento stroj nijak nezlobil; ani na oblouku, ani na výhybce s velkým úhlem odbočení.

Na druhou stranu je ale fakt, že jsem to zatím ještě neprojel:
- s připojeným vozem, a nejlépe s co nejdelším a s co největšími převisy (vhodným kandidátem by mohl být nějaký Y)
- na obloukové výhybce
- na protiobloucích

___

Pokud by Ti to pomohlo, a jestli se třeba potřebuješ rozhodnout rychle a spěcháš na výsledek praktického testu, tak by se mi snad dnes večer nebo nejpozději zítra mohlo podařit udělal si čas, seskládat testovací trať, rozbalit celou tu obrovskou matrjošku s malou mašinkou až zcela uvnitř, vyzkoušet to a dát pak vědět, jak si Všudybylka vedla.
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: ROCO 354.1 ČSD/77 ÖBB/629 kkStB

Příspěvekod Střelec » sob 20 kvě, 2023 1:51 pm

Díky! To je dost postačující - mělo by to zvládnout můj kochací kroužek (kolejivo FLM s podložím ze startsetu, poloměr cca 36 cm). 422.0 od Brawy na něm občas vypadávají ojnice (jsou jen nacvakané), starší stroje nemají problém a nová 413.0 od Pika taky ne.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků