Stránka 1 z 3

Vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 15 čer, 2008 3:02 pm
od Pepíno 151
Zdravím, zajímal by mě Váš názor na vyhybky. Jsem před započetím stavby panelu a mám vyhybky Piko. Líbí se mi jejich zpracování. Ale docela dost čtu, že používáte firmu Peco. Může mi někdo poradit, co je lepší, nebo jestli to má smysl řešit? Jízdní vlastnosti Pika se mi zdají dobré, ale třeba se mýlím. Díky za odpovědi.

PříspěvekNapsal: úte 17 čer, 2008 4:39 am
od George V.
PECO je dobré, pokud bys používal flexi kolejivo s CODE 83; mají ohromný sortiment. Pokud budeš kolejiště stavět ze standardních dílů (code 100), asi bych se přiklonil k PIKO A-gleis. Mají celkem dobře vymakanou geometrii, takže když se to dobře navrhne, tak Ti koleje k sobě krásně pásnou, aniž bys je musel nějak zkracovat. Ale v každém případě bych použil přestavníky PECO. Montujou se pod povrch a jsou prý spolehlivé.

PříspěvekNapsal: pon 23 čer, 2008 8:00 pm
od Pepíno 151
Díky za informaci. Přestavníky jsem zatim ještě nekupoval. Jelikož mám pár známých dříve narozených modelářů, byl jsem obdarován tel. relátky. Ale budu určitě i nějaké kupovat. Začnu navrhovat a stavět první rám až bude zima, tak do té doby něco dokoupím. Ještě jednou díky za odpověď.

PříspěvekNapsal: pát 27 čer, 2008 2:36 pm
od Mart
Zdravím, zeptám se zde, jelikož mě připadá zbytečné zakládat nové téma na podobný problém :D
Budo budovak kolejiště a volba padla nakonec na Peco code 100.Měl bych dotaz ohledně vyhýbek, dělají tři druhy , jaké použít, mě se jeví nejlepší ty prostřední (zlatá střední cesta), samozřejmě by byly nejlepší pro úsporu místa ty nejmenší, ale nevím jak je to s průjezdností (parní provoz). Tak jaké používát a jaké máte zkušenosti ?

Pak bych měl dotaz ohledně přestavníků (Peco) pod povrch, zjistil jsem, že se dělají dva druhy s rozdílnou délkou "přestavovacího" drátu, ale nikde nemůžu najít jak jsou dlouhé (jáká může být vzdálenost přestavníku od spoda výhybky). Snad jsem to napsal srozumitelně :roll:

PříspěvekNapsal: pát 27 čer, 2008 3:37 pm
od Michal Šuhajda
Mart píše:Zdravím, zeptám se zde, jelikož mě připadá zbytečné zakládat nové téma na podobný problém :D
Budo budovak kolejiště a volba padla nakonec na Peco code 100.Měl bych dotaz ohledně vyhýbek, dělají tři druhy , jaké použít, mě se jeví nejlepší ty prostřední (zlatá střední cesta), samozřejmě by byly nejlepší pro úsporu místa ty nejmenší, ale nevím jak je to s průjezdností (parní provoz). Tak jaké používát a jaké máte zkušenosti ?

Pak bych měl dotaz ohledně přestavníků (Peco) pod povrch, zjistil jsem, že se dělají dva druhy s rozdílnou délkou "přestavovacího" drátu, ale nikde nemůžu najít jak jsou dlouhé (jáká může být vzdálenost přestavníku od spoda výhybky). Snad jsem to napsal srozumitelně :roll:

Nejmenší poloměr u výhybek Peco je 610mm většina sériových modelů by něměla mít problémy, u parních lokomotiv bývá uvedený minimální průjezdný poloměr a málokdy bývá větší než 500mm Při volbě přestavníků jsem vzal ty s delší jehlou, protože zkrátit je vždy snažší než nastavovat

PříspěvekNapsal: sob 28 čer, 2008 6:56 am
od Mart
Díky.
Nemohl by jsi asi tak aspoň odhadnout jak je ta jehla dlouhá ?
Jsem rád, že můžu ušetřit trochu místa, těma vyhýbkama s nejměnším poloroměrem odbočení. Každá úspora místa je velice vítána :D

PříspěvekNapsal: sob 28 čer, 2008 7:39 pm
od Martin HO
delší jehla : 30 mm

PříspěvekNapsal: pon 30 čer, 2008 2:28 pm
od Mart
Díky.

PříspěvekNapsal: pon 30 čer, 2008 4:02 pm
od Michal Šuhajda
Mart píše:Díky.

KOukám, že Martin H0 byl rychlejší. :)

PříspěvekNapsal: sob 05 črc, 2008 6:57 am
od Mart
Tak mě to nedá, mám pokračování mé otázky z minula. Co se týká průjezdnosti, tak s tím by teda neměl být problém. nicméně, jaké výhybky teda použít ? Ty s tím nejmenším poloměrem, nebo ty prostřední ? Myslel jsem, zajdo do prodejny podívám se na ně na živo a rozhodnu se. Ale ouha, nikde je nemaj :( ( teda tam co jsem byl). Tak že, jaké používáte vy ? Já se fakt nemůžu rozhodnout do kterých mám jít :roll:

PříspěvekNapsal: ned 06 črc, 2008 4:18 am
od Houmr
Já používám střední poloměr. Malý poloměr asi použiju u vleček.

PříspěvekNapsal: pon 07 črc, 2008 6:50 pm
od Mart
Houmr Zaslal: 06 Črc 2008 05:18 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Já používám střední poloměr. Malý poloměr asi použiju u vleček.


Hm, dobrej kompromis.

PříspěvekNapsal: pon 07 črc, 2008 7:33 pm
od Martin HO
Většina věcí v železniční modelařině je kompromis, hlavně ve vztahu k prostoru, který je pro kolejiště k dispozici.
Čím víc prostoru, tím štíhlejší výhybky a delší staniční koleje.

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2009 3:36 pm
od Horymir
Nemělo by to vypadat jako vytahování, spíš jako inspirace, že není potřeba se nechat svazovat geometrií nějakých PIKO, nebo ROCO. Lze použít i geometrie ČSD, METRO PRAHA, FOD nebo jiných originálních železničních. Stavět výhybky je jednodušší, než stavět domečky.
http://picasaweb.google.cz/vacek.vladimir/MODELYVYHYBEK#
Také to vyjde docela levně, na jednu výhybku je potřeba jeden a půl prutu kolejnicového profilu a jeden plátek dvoumilimetrové balsy z prodejny leteckých modelářů.
Hotové výhybky jsou použity v překladišti:
http://picasaweb.google.cz/vacek.vladimir/EkotechnickeMuzeumPrahaBubenec2009#5329305938812594962

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2009 8:43 pm
od Baterfly
Jo vlastní výhybky jsou dobrá věc, ale kde sehnat ty leptaný přídržnice u nás?