Stránka 3 z 6

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pát 27 led, 2023 2:33 pm
od jirie123
Doufám, že dají na planžetu alespoň dvě různé tabulky, ať můžu zapřáhnout přípřež :lol:

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pát 27 led, 2023 2:38 pm
od look23
Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pát 27 led, 2023 4:24 pm
od Dovi
Dovi píše:Kéž by někdo rozumný v Roco dokázal pány managery přesvědčit, aby přestali škudlit každý cent a neosazovali to tím nejhorším a nejlevnějším elektromotorkem, který jim Číňan nabídne...

M&T píše:[...] Neviem či to dnes vie niekto objektívne zhodnotiť (kvalita chodu, mechanické a elektrické vlastnosti, životnosť, údržba, ... ) - ale fakt objektívne, nie výkrikom, že som nešťastný že tam už nemám starý roco motor a tak je ten nový jednoducho zlý ...
Ale napísať, že sa jedná o najhorší a najlacnejší motorček ... sorry, ale to je "bullshit" ...


Ahoj M&T,
když to teď po sobě na základě Tvé reakce znovu čtu, vidím, že můj v rychlosti psaný povzdech/přání připouští bohužel asi i druhý výklad, kterého ses přidržel a který Tě rozzlobil.
Omlouvám se Ti proto dodatečně za nejednoznačnost - nebylo to myšleno tak, jak sis to vyložil.

Netvrdil jsem a nemyslel jsem to tak, že tento nový model už jistojistě je (bude) osazen tím nejhorším a nejlevnějším motorkem. Bylo to myšleno jako obava, aby k tomuto nechtěnému scénáři nedošlo. A aby to u nich někdo kompetentní zvážil, a bude-li to průchodné, aby zaloboval ve prospěch kvality modelu a spokojenosti nás modelářů (čili aby to nedopadlo jako v případě některých jiných typů trakčních vozidel v nedávné době).

Sám taky samozřejmě moc stojím o to, aby se čekání na ČKD Kocoura od renomovaného výrobce vyplatilo. Doufal jsem, že se toho třeba zhostí PIKO - po úspěchu se svými Hektory ve verzích ČSD a DR. Anebo možná někdy Roco...(?) Takže firma Roco byla rychlejší, a snad ten její Kocour bude i po mechanické stránce v pořádku (pokud ho výrobce neosadí šuntovým motorkem).

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pát 27 led, 2023 4:56 pm
od M&T
Dovi píše:
Dovi píše:Kéž by někdo rozumný v Roco dokázal pány managery přesvědčit, aby přestali škudlit každý cent a neosazovali to tím nejhorším a nejlevnějším elektromotorkem, který jim Číňan nabídne...

M&T píše:[...] Neviem či to dnes vie niekto objektívne zhodnotiť (kvalita chodu, mechanické a elektrické vlastnosti, životnosť, údržba, ... ) - ale fakt objektívne, nie výkrikom, že som nešťastný že tam už nemám starý roco motor a tak je ten nový jednoducho zlý ...
Ale napísať, že sa jedná o najhorší a najlacnejší motorček ... sorry, ale to je "bullshit" ...


Ahoj M&T,
když to teď po sobě na základě Tvé reakce znovu čtu, vidím, že můj v rychlosti psaný povzdech/přání připouští bohužel asi i druhý výklad, kterého ses přidržel a který Tě rozzlobil.
Omlouvám se Ti proto dodatečně za nejednoznačnost - nebylo to myšleno tak, jak sis to vyložil.

Netvrdil jsem a nemyslel jsem to tak, že tento nový model už jistojistě je (bude) osazen tím nejhorším a nejlevnějším motorkem. Bylo to myšleno jako obava, aby k tomuto nechtěnému scénáři nedošlo. A aby to u nich někdo kompetentní zvážil, a bude-li to průchodné, aby zaloboval ve prospěch kvality modelu a spokojenosti nás modelářů (čili aby to nedopadlo jako v případě některých jiných typů trakčních vozidel v nedávné době).

Sám taky samozřejmě moc stojím o to, aby se čekání na ČKD Kocoura od renomovaného výrobce vyplatilo. Doufal jsem, že se toho třeba zhostí PIKO - po úspěchu se svými Hektory ve verzích ČSD a DR. Anebo možná někdy Roco...(?) Takže firma Roco byla rychlejší, a snad ten její Kocour bude i po mechanické stránce v pořádku (pokud to výrobce neosadí šuntovým motorkem).

V pohode, mňa to určite nenahnevalo. Len by sme sa vo faktických témach mali aj faktov držať. A teda kvalitu v tomto prípade motorčeka podporiť výsledkami porovnaní, resp. sa reálne baviť o tom, ako model skutočne vyzerá a funguje. Lebo ty vieš ako si to myslel, ale niekto iný si to prečíta a nadobudne nesprávny dojem, že kocúr bude mať nejaký "shit" motor. Ja osobne zatiaľ vychádzam s mojich skúseností, že 372-ka jazdí v pohode a zatiaľ som problémy nemal. M152 je tiež v pohode a prípadné problémy sú skôr spôsobené technickými možnosťami a vlastnosťami pojazdu ako nekvalitou motoru ...
A čo sa týka lobovania - Roco sa v tomto smere snaží vyrobiť modely fakt prepracované (čím viac detailov, tým drahší vývoj, výroba a náklady na finálnu montáž) tak osobne som presvedčený, že zas nie sú takí hlúpi, aby to zabili nejakým podradným motorom.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: sob 28 led, 2023 8:14 am
od novk2007
Nemyslím si že by Roco nedávalo do svých modelu spatnějsi motorky a tím by kurvilo svoji pověst, to oni si podle mě dávno otestovali a podle kvality si vybrali asi pro ně dobreho výrobce co nabízí motorky za dobrou cenu tak i kvalitu . Ale jak asi vsichni víme že ta kvalita taky závisí na pracovníkovi. když má blbej den a vsechno se mu sere pod rukama tak s tim nikdo nic neudělá . Tak se mezi dobrou dodávku motorků mohou dostat i zmetky . viz pár lidí zde psalo že jim u motoráku odesel motor nebo je hlučný. No ale každým pádem si to asi dovedli spočítat co je pro ně výhodnějsi . No a dalsí věc je ta jak to vypadá tak tyto motorky už dávají i do velmi velmi drahých modelů jako je nová br 95 kdy cena v digitální verzi je kolem 559 Euro . tak podle vseho se dá stejný motorek očekávat i v modelu Hrboun na který si brousím zuby .

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: sob 28 led, 2023 9:20 am
od radeksindy
tak podle vseho se dá stejný motorek očekávat i v modelu Hrboun na který si brousím zuby .


Zvuková verze je už u ROCO vyprodaná. Mimochoden hrboun v provedení s leštěným plechem je výmysl, ale prodává se to dobře.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: sob 28 led, 2023 9:49 am
od novk2007
Myslíte Hrbouna zvukovou verzi ? nebo BR 95 ? U hrbouna se dá jestě objednat třeba Elriwa A pokud myslíte to co píse Roco tak třeba u Br 44 s prachovým vytápěním psali že je vyprodaná ale třeba na Modellbahnunion ji mají do tedka. no a proč ne když u hrbounu se v poslední době cena pohybuje za požíty model kolem 4 čent v eurech . a novej se dá sehnat za 515 Euro

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: sob 28 led, 2023 8:26 pm
od nebel
Já mám dvě tyto Barči Roco 70920 a jsem z nich velmi zklamaný. Oproti Brejlovcům T478.3098 je motor mnohem víc hlučnější a v malých rychlostech jede hůř. Taky bych si raději připlatil pár set za lepší motor, než za současné hrůzy.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: sob 28 led, 2023 10:28 pm
od Jindřich Bek
look23 píše:Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.
Provoz s dvojicí T 466.2 tam prosím pozor. T466.2061(LD Ostrava) byla první lok. své řady vybavená dvojčlenným řízením. V šotu z ROCO katalogu je dvojice T466.2047 a T466.2048 na kterých se dvojčlenné řízení zkoušelo. Dvojice T466.2 spojené vždy krátkými představky k sobě což má nevýhodu ve špatném výhledu strojvedoucího při obsazení 1/0, tedy jedním strojvedoucím. Z výroby byly zásuvky jen na čele s krátkým představkem. Až u ČD Cargo od roku 2008 dosazovány zásuvky i na opačnou stranu a lokomotivy byly svěšovány dlouhými představky k sobě. Později dokonce snížen krátký představek, jiné menší baterie a stanoviště dostalo čelní okna. Ale to už není o modelu ROCO.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: ned 29 led, 2023 9:46 am
od Čouda
Tak jsem videl spravne kabel na dvojclen. V mobilu to mam male. Ale prekvapilo me umisteni zasuvek. Asi by to bylo lepsi, nez to tam mordovat mezi naraznikama. Na zluze hadice vlevo jsme cekali 40 let, a i tak to ma minimum stroju. No a nedejboze, kdyz to nekdo spoji dlouhyma k sobe. Na malym stanovisti je zima. To pak lezu z masiny jako revmaticky starec. O rozervanych rukavech o zaluzie ani nemluvim.

Zpet k modelum. Velmi kvituju, ze u Roco padla volba na stroj z prvni serie. Dle meho soudu je to nejpeknejsi varianta a podle vizualizace maji spravne vyvedene vsechny odlisnosti od ostatnich serii. Tesim se a temer jiste koupim i pripadne dalsi varianty - dvojce musi byt.

Kdyz uz je rec o tech dvojcatech.. Videl jsem pomerne dost fotek dvojcat z 80. let z liberecka. Vedel by k tomu nekdo vic? Jake stroje spolu jezdili, zda to nebyl jen zkusebni provoz, jak to fungovalo, jestli vypinali druhou z brzdy atd.

Diky MK.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: ned 29 led, 2023 12:11 pm
od Jindřich Bek
PICT5288a.JPG
Čouda píše:Tak jsem videl spravne kabel na dvojclen. V mobilu to mam male. Ale prekvapilo me umisteni zasuvek. Asi by to bylo lepsi, nez to tam mordovat mezi naraznikama. Na zluze hadice vlevo jsme cekali 40 let, a i tak to ma minimum stroju. No a nedejboze, kdyz to nekdo spoji dlouhyma k sobe. Na malym stanovisti je zima. To pak lezu z masiny jako revmaticky starec. O rozervanych rukavech o zaluzie ani nemluvim.

Zpet k modelum. Velmi kvituju, ze u Roco padla volba na stroj z prvni serie. Dle meho soudu je to nejpeknejsi varianta a podle vizualizace maji spravne vyvedene vsechny odlisnosti od ostatnich serii. Tesim se a temer jiste koupim i pripadne dalsi varianty - dvojce musi byt.

Kdyz uz je rec o tech dvojcatech.. Videl jsem pomerne dost fotek dvojcat z 80. let z liberecka. Vedel by k tomu nekdo vic? Jake stroje spolu jezdili, zda to nebyl jen zkusebni provoz, jak to fungovalo, jestli vypinali druhou z brzdy atd.

Diky MK.
Zásuvka je umístěná vpravo od přechodového můstku takže kabel kříží zespoda šroubovku spojených lokomotiv. Kabel nikde nevisí, v rámu je na něj schránka. Je to dost choulostivé zařízení ve spojení se zásuvkami a je potřeba slušného zacházení. Pro ilustraci přikládám fotku z Ostravy částečně rozpojené dvojice 742 447+742394 která jela do depa. Je vidět změť hadic , kabel a šroubovka. Do modelového provozu by to moc nebylo. Druhá fotka je dvojice 742 093+742 430 s cisternami do teplárny v Bruntále. Lokomotivy už mají zásuvky i na dlouhých čelech. Na konci vlaku ještě byla postrková 742 ale jen do Opavy západ.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: ned 29 led, 2023 10:53 pm
od Čouda
Omlouvam se, nerozumeli jsme si. Toto znam, alespon jednou tydne si s tim hraju v praci. Ale pointa meho povidani byla o umisteni zasuvek na fotografii z propagacniho videa Roco ze zkusebnich jizd.
IMG_20230129_234542.png
IMG_20230129_234542.png (203.65 KiB) Zobrazeno 3323 krát

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pon 30 led, 2023 1:39 am
od z.rj
V letech 1984-1989 jsem byl v LD Liberec na dílně. V pravidelném provozu bylo 4 nebo 5 dvojčat. Stálé dvojice 205+210(přezdívané rakve pro jejich černý nátěr střech-jejich foto sem někdo dal na předchozí stránku) další 214+221 a 216+217. Další dvojice se myslím častěji měnily. Na prototypy.cz jsou fotky z velké nehody Libereckých dvojčat 163+143 a 128+144. Jestli vypínali druhou z brzdy nevím. Na dvojčeti byla vždy jen jedna směrová páka na kontroléru, jezdilo se dvojmužně. Při posunu/objíždění se s tou pákou přecházelo.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pon 30 led, 2023 10:52 am
od look23
Jindřich Bek píše:
look23 píše:Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.
Provoz s dvojicí T 466.2 tam prosím pozor. T466.2061(LD Ostrava) byla první lok. své řady vybavená dvojčlenným řízením. V šotu z ROCO katalogu je dvojice T466.2047 a T466.2048 na kterých se dvojčlenné řízení zkoušelo. Dvojice T466.2 spojené vždy krátkými představky k sobě což má nevýhodu ve špatném výhledu strojvedoucího při obsazení 1/0, tedy jedním strojvedoucím. Z výroby byly zásuvky jen na čele s krátkým představkem. Až u ČD Cargo od roku 2008 dosazovány zásuvky i na opačnou stranu a lokomotivy byly svěšovány dlouhými představky k sobě. Později dokonce snížen krátký představek, jiné menší baterie a stanoviště dostalo čelní okna. Ale to už není o modelu ROCO.


V novejším ŽM Atlasu vozidel r. 2009 je i fotka zmíněné dvojice. Jen ta fotka je focena z pravé strany a není na ni nic vidět, tak mi překvapilo, jak to bylo provizorně pospojované.

PS: Není zkouška jako zkouška.

Re: T466.2 (742) Roco

PříspěvekNapsal: pon 30 led, 2023 7:16 pm
od Jindřich Bek
IMG_0535a.JPG
look23 píše:
Jindřich Bek píše:
look23 píše:Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.
Provoz s dvojicí T 466.2 tam prosím pozor. T466.2061(LD Ostrava) byla první lok. své řady vybavená dvojčlenným řízením. V šotu z ROCO katalogu je dvojice T466.2047 a T466.2048 na kterých se dvojčlenné řízení zkoušelo. Dvojice T466.2 spojené vždy krátkými představky k sobě což má nevýhodu ve špatném výhledu strojvedoucího při obsazení 1/0, tedy jedním strojvedoucím. Z výroby byly zásuvky jen na čele s krátkým představkem. Až u ČD Cargo od roku 2008 dosazovány zásuvky i na opačnou stranu a lokomotivy byly svěšovány dlouhými představky k sobě. Později dokonce snížen krátký představek, jiné menší baterie a stanoviště dostalo čelní okna. Ale to už není o modelu ROCO.


V novejším ŽM Atlasu vozidel r. 2009 je i fotka zmíněné dvojice. Jen ta fotka je focena z pravé strany a není na ni nic vidět, tak mi překvapilo, jak to bylo provizorně pospojované.

PS: Není zkouška jako zkouška.
To bylo v rámci zkoušek a proto provizorní umístění zásuvek a letmá kabeláž. Zažil jsem spojování do dvojic v DKV Ostrava. V devadesátých letech odešly Sergeje jako neekonomické a byla nutná náhrada. Od roku 1978 kdy přišly T466.2 do Ostravy, mimo jiné také T466.2061 a 62, se v Ostravě dvojčlenně nejezdilo. Nápad dobrý ale realizace horší, mašiny po x-tých dílnách. Na některých kabely ucvakané. Vybíralo se která mašina se ke které hodí. Elektronici třeba týden řešili spojení a diagnostiku. Obrázek slíbený v mém předešlém příspěvku. Dvojice hungarizovaných 742 ČD Cargo, v čele cisternového vlaku do teplárny v Bruntále. Na konci vlaku ještě postrková 742 jen do Opava záp. Maďarizované 742 v počtu 6 kusů pro neuskutečněný záměr provozovat tyto lokomotivy v Maďarsku. Záměr ztroskotal na personálních problémech z Maďarské strany.