498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod Trainmaniak » úte 15 srp, 2023 2:27 pm

Tak jsem přifotil pohledy před a po zkrácení pro porovnání a přidal i do galerie na webu.

albatros-24.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod Kulsud » úte 15 srp, 2023 3:31 pm

Trainmaniak píše:Tak jsem přifotil pohledy před a po zkrácení pro porovnání a přidal i do galerie na webu.

albatros-24.jpg

Super srovnání. V reálu ta mezera zdaleka nepůsobí tak děsivě, jako na fotce.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod Trainmaniak » úte 15 srp, 2023 3:39 pm

V reálu člověk málokdy kouká přímo proti ní zboku.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod eduardo » čtv 24 srp, 2023 1:12 pm

Tak aj ja som neodolal tomuto krásnemu modelu. Aj keď parnú trakciu nerobím Albíkovi sa proste odolať nedalo. Trošku je škoda že nemá osvetlenie pod kotlom keď už je tak vymakaný ale aj tak som s ním spokojný.
H0 epocha IV ČSD DCC
eduardo
 
Příspěvky: 115
Registrován: pát 18 lis, 2011 7:03 pm

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod klbklb » stř 27 pro, 2023 6:59 pm

vperlik píše:
Jindra Charvat píše:V případě nouze zatím ještě dostupný na
p.s. k té tekutině v kouřovém generátoru, jsou z výroby testované, ale kapalina by při transportu vytekla, takže jsou tam případně pouze nepatrné zbytky. V žádném případě nedoporučuji pouštět na "sucho", pak si taky už nemusíte zakouřit nikdy :wink:


Vážení, koho zajímají nějaké technické podrobnosti, jak je model udělaný uvnitř, tak jsem založil nové vlákno, kde se budeme snažit zmapovat funkčnost a provést případně náhradu dekodéru za ZIMO. Také tam přibudou fotky vnitřku lokomotivy, kouř. generátoru apod.
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=7&t=14150

Také se omlouvám za mystifikaci, že v modelu není plnohodnotný generátor s rázovým ventilátorkem, mýlil jsem se.

Kouřový generátor je udělaný na úplně stejném principu jako jsou elektronické cigarety (WAP), já jsem nekuřák, tak jsem to neznal, ale měl jsem tu kamaráda a ten když u mě viděl na stole rozebraný generátor, tak byl nadšený. Je použita úplně stejná přírodní bavlněná vata, která je tam nacpaná a tu zdola ohřívá malý topný rezistor. Kamarád doběhl do auta a přinesl mi tzv. base-liquid (tj. bez příchutí a nikotinu), oni si z toho ti "wap-kuřáci" ty směsi michají, dali jsme to tam a funguje to naprosto perfektně, skoro bych si troufl tvrdit, že to kouří lépe než ten co tam zbyl po zkoušení ve výrobě. Ale je to, prosím, bez záruky a na vlastní odpovědnost !!!

Co je ale podstatné - kapalina se do vaty krásně vcucne, takže nevytéká ven (jako u starších "vyvíječů" ve tvaru trubičky), když model převrátíte. Samozřejmě nesmíte tam dát větší množství, než je doporučeno a nechat kapalinu "vykouřit", než doplníte novou, protože není poznat, jak je vata ještě nacucaná.V generátoru je ještě teplotní čidlo a malý ventilátorek se 4 lopatkami a motorkem na 2,8V. Celý generátor je řízen mikroprocesorem, který v sobě loko má. Ta vata by se bez problémů dala časem vyměnit, pokud by se přepálil ten topný rezistor, i to by dalo vyměnit, vše jde krásně rozebrat. Jinak už asi víte, že po cca 5 minutách se generátor automaticky vypne.


Zdravím, Albatros mi za jízdy krásně kouří, ventilátor dává krásné pulzy, ale jakmile zastaví, kouř úplně zmizí a lokomotiva přestane kouřit. Jakmile se rozjede, zase vše šlape jak má, kouří nádherně. Připadá mi, že kouř vychází jen když jde ventilátor, mašina jede. Vím, že topné tělísko je v činnosti i při stání( je slyšet jemné "prskání" když je vyplý zvuk F2 a je zapnutý jen F1). Možná by to mohlo být použitím alternatiy VG / PG 50:50%. Ale je mi divný, že za jízdy kouří předpisově suprově... Nemá někdo stejný problém? Jak vůbec kouří při stání s origo původní náplní? ( Já ji měl asi vyschlou.. nekouřilo to vůbec). Díky . Luboš
klbklb
 
Příspěvky: 36
Registrován: ned 26 čer, 2011 3:22 pm

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod Aleson » pát 23 úno, 2024 2:04 pm

Ahoj všem. Už nějakou dobu se chystám vznést následující dotaz, který mi s ubíhajícím časem čím dál víc vrtá hlavou : Má už někdo zkušenost, jestli Albatros, který je nějakou delší dobu nepoužívaný ( ve vitríně, v krabici ...) po opětovném "zatopení", uvedení do provozu a doplnění příslušné kapliny, opět normálně kouří ? Nevím přesně, co za materiál (absorbující tu tekutinu) se nachází v tělese kouřového generátoru a jestli to v případě úplného vyschnutí zůstane porézní a dokáže to tu tekutinu znovu nasát ? Nebo je vhodné (případně nutné) vždy po nějaké době generátor naplnit, aby úplně nevyschnul ? Pokud ano - jak často ? Nerad bych se po pár letech dočkal toho, že po prvotním vyzkoušení a nadšení z kouře (které se konalo po koupi lokomotivy), to bylo poprvé a naposled, kdy lokomotiva kouřila ..... Na pravidelné ježdění bohužel nyní nemám podmínky.
Materiál vložený do krytu kuřového generátoru je celkem dobře vidět na fotce F. Plachety z 13.1.2023 v tomto vlákně a je pojmenován jako buničina. Možná to tak opravdu je, ale stejně nevím přesně, jaké vlastnosti z dlouhodobého hlediska ten materiál má.
Aleson
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod Jindra Charvat » pát 23 úno, 2024 8:53 pm

Jen úvaha...Kapalina se používá i jako čistící a odpařuje se beze zbytku i při normální teplotě akorát pomaleji. To znamená, že i plně napněný generátor po určitém čase v otevřeném prostoru (neucpaném komíně) bude prázdný. Albíka nemám tak dlouho, ale parní generátory od ESU, což je podobná konstrukce po cca 20 měsících "odpočinku" jsou "suché" a po naplnění normálně kouří-akorát musím naplnit gerátor úplně do plna, aby se promazal a ztichl suchý hlučný ventilátor (platí pro ESU). Nevidím tedy žádný důvod, proč by absorční materiál měl bez kapaliny degradovat. Vzhledem k tomu, že jsou ve výrobě testovány a pak "leží" třebas několik let v regálu na prodejně a poté normálně fungují bych nějakou degradaci-oxidaci vůbec neřešil. Doufám také ale, že nám někdo poskytne odborné znalosti a vědomosti.

Mne u stojící mašiny generátor kouří minimálně, takřka neznatelně, jak u Albíka tak i u ESU mašin. Když je generátor poloprázdný, tak nekouří při stání skoro vůbec (zkuste u stojící mašiny lehce fouknout do komína :) ).

p.s. osobně mi velmi vyhovuje plnění těchto generátorů. Trubičkové generátory se snadno přeplní a nepáří. U těchto "řízených" se do nich naleje co to jde a nadbytek se odsaje pipetou zpět na "správnou míru" - prostě super.
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 168
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod jipol57 » sob 24 úno, 2024 11:42 am

Jindra Charvat píše:... aby se promazal a ztichl suchý hlučný ventilátor (platí pro ESU).

Všiml jsem si, že před rozjetím - s vypnutým zvukem, je slyšet jakýsi krátký zvuk, takové zaškrčení. Ale pokaždé. To je ten "suchý hlučný ventilátor", nebo mám něco špatně? Se zapnutým zvukem, tenhle divný zvuk zanikne.

Jinak po vyschnutí původního, po víc než roce nepoužívání, jsem teď asi před dvěma měsíci naplnil 0,5ml, jak je doporučeno v papírech, nezačal dýmit hned, ale postupně. Jsem ti říkal, že kapalina musí prosáknout. Včera po těch 2 měsících, jsem zkusil, a fungoval hned. Jen jsem si všiml toho zvuku. Dříve jsem jezdil se zapnutým zvukem, tak to asi zaniklo se zvukem rozjezdu.
Mám ROCO dekodér, s adaptérem, proto jsem s kořením začal jezdit až nedávno.
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod Aleson » pon 26 úno, 2024 3:31 pm

Děkuji Vám oběma za poznatky, vlastní zkušenosti a názory, budu zase někdy muset postavit mašinku na koleje a vyzkoušet to. Snad to tedy bude všechno O.K.....
Aleson
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod apa » úte 27 úno, 2024 7:58 pm

To Aleson
Nevidím vážně důvod ani obavu že by navěky vyschla nádržka. I kdyby jsi loko nepoužíval delší dobu, tak stačí jen doplnit s citem a zase kouří.
Mě spíš štve jiná věc a to je to nesmyslné automatické vypínání po 5 min. To fakt můžou vymyslet jen Němci...Již jsem dal i dotaz na Německé fóra, ale asi to deaktivovat nepůjde. Další věc je, že Trix neumí dělat dynamické generátory kouře. Nevím proč, ale výsledky jsou oproti americkým mašinám ubohé. Cyklování včetně konzistence kouře taky za dvě věci...
Zkoušeny všechny možné kapaliny, včetně Mega Steam. Mám doma nějaké ty obludy od firmy Broadway limited, MTH a to je neskutečný rozdíl!
Navíc u Trixe ani nekouří při stání, při jízdě je to fakt bídá. Nevím co za generátory tam amíci maj, ale ta dynamika a množství je excelentní.
Koupil jsem nedávno legendu BR18 201DR, taky od Trixe, no kouřově stejná bídá.
apa
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob 10 dub, 2021 5:59 am

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod A2C » stř 28 úno, 2024 8:00 am

apa píše:To Aleson
Nevidím vážně důvod ani obavu že by navěky vyschla nádržka. I kdyby jsi loko nepoužíval delší dobu, tak stačí jen doplnit s citem a zase kouří.
Mě spíš štve jiná věc a to je to nesmyslné automatické vypínání po 5 min. To fakt můžou vymyslet jen Němci...Již jsem dal i dotaz na Německé fóra, ale asi to deaktivovat nepůjde. Další věc je, že Trix neumí dělat dynamické generátory kouře. Nevím proč, ale výsledky jsou oproti americkým mašinám ubohé. Cyklování včetně konzistence kouře taky za dvě věci...
Zkoušeny všechny možné kapaliny, včetně Mega Steam. Mám doma nějaké ty obludy od firmy Broadway limited, MTH a to je neskutečný rozdíl!
Navíc u Trixe ani nekouří při stání, při jízdě je to fakt bídá. Nevím co za generátory tam amíci maj, ale ta dynamika a množství je excelentní.
Koupil jsem nedávno legendu BR18 201DR, taky od Trixe, no kouřově stejná bídá.


Aké máte napätie v koľajách? 15-16V?
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod apa » stř 28 úno, 2024 11:27 am

15 - 16V by mělo být. Kolik je ve skutečnosti nejsem schopen zjistit. Veškeré Voltmetry jsou totiž k ničemu, údajně je to neměřitelné? Podle různých článku na téma jak změřit DCC signál na kolejišti, jsem narazil na fintu se žárovkou, ale nezkoušel jsem.
Na lokomotivách od BLI jsou možnosti nastavit si v CV kouřící výkon, tohle je bohužel u Trixu scifi...
apa
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob 10 dub, 2021 5:59 am

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod A2C » stř 28 úno, 2024 11:43 pm

Trix a Märklin majú napätie 18V.
Tu by pomohlo aby sa vymenila špirálka na 14V-16V a bude to dymiť nádherne.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod marian_r » čtv 29 úno, 2024 7:57 am

apa píše:15 - 16V by mělo být. Kolik je ve skutečnosti nejsem schopen zjistit. Veškeré Voltmetry jsou totiž k ničemu, údajně je to neměřitelné? Podle různých článku na téma jak změřit DCC signál na kolejišti, jsem narazil na fintu se žárovkou, ale nezkoušel jsem.
Na lokomotivách od BLI jsou možnosti nastavit si v CV kouřící výkon, tohle je bohužel u Trixu scifi...


Zmeria to True RMS voltmeter, a možno aj nejaký starý ručičkový.
marian_r
 
Příspěvky: 181
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: 498.104 ČSD v H0 TRIX/MÄRKLIN

Příspěvekod apa » pát 01 bře, 2024 7:30 am

Zdravím
Na radu vyměním svůj dosud používaný 15V zdroj, za silnější a v nastavení centrály nastavím na hodnotu 18V.
Snad to pomůže...
apa
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob 10 dub, 2021 5:59 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků