od fousek » pon 03 led, 2022 10:33 am
Jsem rád, že se mi podařilo rozpoutat diskuzi. PIKO je v H0 nejproduktivnější výrobce, za rok stihne uvést na trh cca 8 vozidel z nových forem. Roco asi 4. Maerklin a Trix ještě méně. Loni byly všechny novinky lokomotivní a jedna z oblasti vagonů ( to byly Y). Pro letošní rok je novinek podobné množství, ale jsou v poměru 50:50 lokomotivy vůči vagonům. Ovšem letošní novinky jsou ve velké míře případy, které jsou na trhu k dispozici od konkurence. Takže je letošní rok opravdu takový slabší, proto jsem psal o krizi. Ať je to krize tvůrčí, nebo kapacitní. Nic o tom, že by jim docházel dech. Prostě se na trh dalo, co bylo už nějak rozpracované. A kapacitní krize určitě je. EN57 měla jít na trh v lednu, ale je odsunutá na půlku roku. A v prosincovém PIKO-blogu byl krátký rozhovor s konstruktérem, který tvrdil, že ještě dělá na EN57, takže výroba forem má zpoždění.
EN57, ET 21 a parní Tkt1 jsou jen barevné variace z existujících forem. Konkrétně EN57 byla loňská novinka. Tkt1 je sice letošní novinka, ale německá. Toto je jen barevná varianta kořistního stroje pro poláky. Nic typicky polského, co jinde nejezdí.
Naše novinky jsou očekávatelné. Na druhou stranu je musím pochválit, že dokáží udělat 2 varianty Hektora i 2 varianty Laminátky. V tomhle se Roco bojí, že by se více variant nevyprodalo. A myslím si, že zbytečně.