ROCO 555.109 (70 274)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Kulsud » pát 24 úno, 2023 2:09 pm

Zdravím, fakt nikdo? Jsou v tom souboru odlitků na 555.3 oba napaječe? A ty přední lampy jsou jen nasazené?
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 úno, 2023 2:44 pm

Tady máš výkresy a fota, tak si typ napaječe najdi.
-m-
Přílohy
Napaječe 1.jpg
Napaječe 2.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Kulsud » pát 24 úno, 2023 7:50 pm

Dobře dobře, oceňuji pedagogický přístup. Díky za fotky.

Ta fotka odlitků je z eshopu a je jediná. Já tam vidím jeden,ten druhý ne.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod U37008 » sob 25 úno, 2023 7:45 am

Zdravím. V pravé dolní části odlitku pod kompresorem jsou dva injektory levý a pravý systém Friedmann.
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 235
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Kulsud » sob 25 úno, 2023 8:35 am

No já jsem si to myslel, ale nebyl jsem si jistý. Moc díky.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Kulsud » čtv 04 kvě, 2023 2:04 pm

Tak mam skvělé odlitky od Metalmodel na přestavbu BR52 Roco. Parni dóm u originál mašiny má odnímatelnou krytku a pod ní šroub, co drží podvozek. To odlitek nemá a musel bych no nějak doprasit, což se mi nechce, protože je tak hezký. Řešil to už někdo? Nějaký nápad? Nemusím ho tam dávat, ale je mnohem hezčí, než originál Roco.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Jindřich Bek » sob 06 kvě, 2023 8:40 pm

milan ferdián píše:Tady máš výkresy a fota, tak si typ napaječe najdi.
-m-
Milane tvoje rychlost je obdivuhodná ale máš přehled jak to s napáječi u lokomotiv 555.0,555.02, 555.1 a 555.3 v praxi bylo? Myslím, že ne. Injektory na výfukovou páru LF(levá strana) se vyskytovaly pouze na řadě 555.1 a ještě ne na všech. Na pravé straně napáječ ASZ nebo NVL. U 555.0 a jejích derivací zásadně bez injektorů na výfukovou páru. Nutno postupovat podle fotografií konkrétní lokomotivy. Takže na 555.0,02 a 555.3 napáječe ASZ nebo NVL na obou stranách.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 148
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod VD.CSD » úte 09 kvě, 2023 11:18 pm

Jindřich Bek píše:Injektory na výfukovou páru LF(levá strana) se vyskytovaly pouze na řadě 555.1 a ještě ne na všech. Na pravé straně napáječ ASZ nebo NVL.

V padesatych letech jezdili vsechny 555.1 pouze s LF na leve strane, pak po prodeji poloviny stroju do Bulharska, na pravou stanu byli na zbyle 555.1 v sestdesatych letech dosazene NVL. Zadne ASZ.
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Jindřich Bek » sob 13 kvě, 2023 9:20 pm

VD.CSD píše:
Jindřich Bek píše:Injektory na výfukovou páru LF(levá strana) se vyskytovaly pouze na řadě 555.1 a ještě ne na všech. Na pravé straně napáječ ASZ nebo NVL.

V padesatych letech jezdili vsechny 555.1 pouze s LF na leve strane, pak po prodeji poloviny stroju do Bulharska, na pravou stanu byli na zbyle 555.1 v sestdesatych letech dosazene NVL. Zadne ASZ.

Např. 555.124 nikdy neměla napáječ LF, ale atypicky měla napáječ ASZ viz známé fotografie. Ostravská 555.108 v roce 1964 a 555.123 - na pravé straně původní německý jednotný sací injektor. Viz dostupné fotografie. Na mně dostupných fotografiích jsem napáječ ASZ na pravé straně opravdu nenašel ale zaměnitelnost NVL a ASZ byla možná. Do Bulharska prodáno 20 lokomotiv z 28.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 148
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod Vojtěch Vorel » stř 27 zář, 2023 7:08 am

Zdravím,
dá se prosím u němky s továrním zvukem vypnout automatické spouštění pojišťovacích ventilů? Nejde ani tak o to, že se spouští (to se stává), ale o to, že se příliš často (cca 1x za minutu) spustí úplně stejná (a to dost podivná) sekvence tří výfuků, což začne už po pár minutách lézt pěkně na nervy.
Díky za rady.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod jipol57 » stř 27 zář, 2023 12:34 pm

Bez záruky: CV759,0 původně 58, tím ten zvuk úplně zrušíš, nebo ho ztlumit, CV760,1-255, původně 181. Fakt strašně hlasité. Jestli jde nastavit frekvence opakování, nevím. Možná by věděl nějaký odborník, jestli to jde.
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod horak » stř 27 zář, 2023 9:38 pm

OK, Takže zvuk pretlakového ventilu je priradený ako NÁHODNÝ ZVUK Z6. K nemu prislúchajú tri CV759/760/761, významovo v poradí: číslo zvuku 58 / Hlasitosť 181 (rozsah 1-255, 0 znamená max hlasitosť ako 255) / Vlastnosti zvuku [loop info] 72 (72 znamená, že je zvuk aktívny počas státia a aj počas jazdy, 8 znamená, že je aktívny počas státia, 64 znamená, že je aktívny počas jazdy). K tomuto náhodnému generátoru sú priradené ďalšie tri CV330/331/332, významovo v poradí: minimálny čas intervalu (220s) / maximálny čas intervalu (250s) / doba aktivácie (1s). Všetky hodnoty sú v sekundách.

No a teraz k otázke, že ako to upraviť aby to nebolo otravné... Moje návrhy:
- úplne zrušiť - v CV759 zadať 0 (žiadna zvuková vzorka) (to by som bral ako poslednú možnosť)
- znížiť hlasitosť - v CV760 zadať nižšie číslo ako je 181. Nie však nulu :!: , lebo to je maximálna hlasitosť :mrgreen:
- obmedziť aktiváciu náhodného zvuku iba na státie - v CV761 zadať 8 / obmedziť aktiváciu náhodného zvuku iba pri jazde - v CV761 zadať 64 (osobne by som sa prikláňal k tomuto riešeniu)
- intetrvaly aktivácie (minimálny CV330 a maximálny CV331) nastaviť na čo najväčšiu hodnotu. Aktuálne je tam MIN - 220 sek / MAX - 250 sek. V oboch prípadoch je najvyššia možná hodnota 255 sekúnd - t.j. 4,25min

Snáď som pomohol...
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 681
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod jipol57 » čtv 28 zář, 2023 8:42 am

Díky za doplnění, s těmi dalšími parametry jsem se dovzdělal.

Edit: Popsal jsi význam nastavení 3.(8) a 6.(64) bitu. Co ostatní bity? Mají ještě nějaké nastavení?
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod horak » čtv 28 zář, 2023 2:31 pm

V manuáli MX sa spomína iba bit 3 a 6. Ďalšie sa neuvádzajú. MS manuál som nepozeral, tak nechcem písať čokoľvek ďalšie.
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 681
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: ROCO 555.109 (70 274)

Příspěvekod jipol57 » čtv 28 zář, 2023 5:48 pm

Díky, asi to budou jen ty dva bity. Dělal jsem pokusy s ostatními, a nic se neměnilo.
Když jsem byl v tom, zdálo se mně, že lopata je moc hlučná. Na to, že se přikládá v kabině, byla hlasitější než například kompresor.
Ztišil jsem ji na CV751,32. Kdyby někdo taky chtěl.
Ten pojišťovák jsem si nechal za jízdy i stání, ale ztišil jsem ho na 64. A frekvenci spouštění CV 330/331, jsem přepsal na 250/255. Už tolik neobtěžuje.

A to samé je na Němce 555.022. Roco 7110001. Ale dekodér má MS, a zvuky přeházené.
Pojišťovák má na náhodných zvucích Z5. To znamená CV 756, 757, 758, a frekvence opakování CV 327, 328, 329. Nastavování je stejné, jako u předešlé 555.109.
Hlasitost lopaty, je taky na CV 751.
Naposledy upravil jipol57 dne čtv 28 zář, 2023 8:55 pm, celkově upraveno 1
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků