Výměna motorů ROCO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod Zlámalík » úte 20 čer, 2023 12:16 pm

jirie123 píše:
vinklarekcz píše:A co elmotory od Megamotoru?? - v neželezniční modelařině jsou velmi oblíbené pro svou kvalitu a široký sortiment - pro žel. modeláře je v nabídce např. MIG 200 train:

http://www.megamotor.cz/v4/script/default.php?page_id=dc_motor_mig_1512&target=BOTTOM&sid=f8bf274d1e7e39d17b236b2aa7b3b28a
Cena 230Kč.


Sorry, ale odkaz je nefunkční!

To nedá zas tolik práce se tam proklikat: http://www.megamotor.cz/
Menu Produkty -> stejnosměrné motory MIG -> MIG200 Train

Nicméně ano, stránky jsou na dnešní dobu předpotopní.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod petr.klems » stř 04 říj, 2023 8:16 pm

Pánové vláčkaři. Měl bych na Vás prosím drobný dotaz. Snad mě bude schopný někdo odpovědět :wink: Když si pořídím např. Bardotku, nebo Brejlovce od firmy Roco (s novým motorkem), můžu ten motorek nějak vyměnit za ten klasický starý, který býval v dřívějších modelech? Pokud ano, je potřeba nějakého "speciálního" zásahu do rámu, nebo tak něco podobného? Jestli třeba někdo něco podobného řešil (a vyřešil), mohl by se podělit o zkušenosti? Předem nechávám děkovat za odpovědi.
petr.klems
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 08 led, 2012 8:42 pm

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod nem.str » stř 04 říj, 2023 11:27 pm

petr.klems píše:Pánové vláčkaři. Měl bych na Vás prosím drobný dotaz. Snad mě bude schopný někdo odpovědět :wink: Když si pořídím např. Bardotku, nebo Brejlovce od firmy Roco (s novým motorkem), můžu ten motorek nějak vyměnit za ten klasický starý, který býval v dřívějších modelech? Pokud ano, je potřeba nějakého "speciálního" zásahu do rámu, nebo tak něco podobného? Jestli třeba někdo něco podobného řešil (a vyřešil), mohl by se podělit o zkušenosti? Předem nechávám děkovat za odpovědi.



Rám je upravený na nový motor, takže:

pokud je starý motor s 2 setrvačníky k dispozici, je nuto vyměnit kardany, kontaktní pružiny pro napájení (motor - tišťák), distanční plastová podložka (motor-tišťák) a ovšem i rám (tam doporučuji objednat dle odstínu ze starších edic)

pokud je toto k dispozici, tak všech přestrojit do nového (starého rámu) a nový rám s novým motorem + díly pak prodat
nem.str
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon 02 říj, 2017 5:53 pm

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod Ondra.M » čtv 05 říj, 2023 4:45 am

Rám je upravený na nový motor, takže:

pokud je starý motor s 2 setrvačníky k dispozici, je nuto vyměnit kardany, kontaktní pružiny pro napájení (motor - tišťák), distanční plastová podložka (motor-tišťák) a ovšem i rám (tam doporučuji objednat dle odstínu ze starších edic)

pokud je toto k dispozici, tak všech přestrojit do nového (starého rámu) a nový rám s novým motorem + díly pak prodat


Do mého brejlovce 71023 jsem bez problému vložil starý motor bez nutnosti výměny pojezdu. Jezdí po výměně jako Roco model starší výroby :)
K výměně jsem potřeboval 1ks motor se setrvačníky 85112, 2ks kontaktních pružin 116812, 2ks kardanové hřídele 87171 a 1ks distanční podložky pod DPS 106116. Z modelu jsem sundal kastli, odpájel 4 napájecí vodiče z hlavní DPS. Vyjmul plastové klínky, které zajištují vodiče k napájení světel v drážkách. Vysunul na jedné straně DPSky světel ze svých pozic. Odšrouboval dva šrouby na hlavní DPS a celou jí včetně světel sundal z pojezdu. Starý (kouřící) motor s plastovým mezikusem jsem vyjmul z pojezdu a z kardanů na podvozcích. S podvozky je potřeba trochu zahýbat směrem dolů, aby kardan vypadl, nebo rovnou sundat plastové kryty šneků v horní části podvozků. Na nový motor jsem do kloubů v setrvačnících nacvaknul kardany, které jsem prvně nasadil do podvozků a poté motor vsunul do svého místa v pojezdu/rámu. Do motoru vložil dvě kontaktní pružinky a do výřezu nasadil distanční plastovou podložku. Poté stačí nasadit zpět DPSku a vše zkompletovat v opačném postupu.
IMG_6072.jpeg


Ještě zpět ke špatným motorům. Na modelu bardotky ČDC 70926 mi původní motor jede tiše, bez škubání, bez kouře. Skoro jsem si myslel, že tam je zpět 5-ti pól :) ale není...
Model je celkově lépe zpracován než výše zmiňovaný brejlovec v najbrtu :/
H0, V-VI.epocha, digitál - Roco z21 . . . . Instagram: @mck_model_railway
Ondra.M
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 13 led, 2019 5:01 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod nem.str » čtv 05 říj, 2023 8:29 am

Ondra.M píše:
Rám je upravený na nový motor, takže:

pokud je starý motor s 2 setrvačníky k dispozici, je nuto vyměnit kardany, kontaktní pružiny pro napájení (motor - tišťák), distanční plastová podložka (motor-tišťák) a ovšem i rám (tam doporučuji objednat dle odstínu ze starších edic)

pokud je toto k dispozici, tak všech přestrojit do nového (starého rámu) a nový rám s novým motorem + díly pak prodat


Do mého brejlovce 71023 jsem bez problému vložil starý motor bez nutnosti výměny pojezdu. Jezdí po výměně jako Roco model starší výroby :)
K výměně jsem potřeboval 1ks motor se setrvačníky 85112, 2ks kontaktních pružin 116812, 2ks kardanové hřídele 87171 a 1ks distanční podložky pod DPS 106116. Z modelu jsem sundal kastli, odpájel 4 napájecí vodiče z hlavní DPS. Vyjmul plastové klínky, které zajištují vodiče k napájení světel v drážkách. Vysunul na jedné straně DPSky světel ze svých pozic. Odšrouboval dva šrouby na hlavní DPS a celou jí včetně světel sundal z pojezdu. Starý (kouřící) motor s plastovým mezikusem jsem vyjmul z pojezdu a z kardanů na podvozcích. S podvozky je potřeba trochu zahýbat směrem dolů, aby kardan vypadl, nebo rovnou sundat plastové kryty šneků v horní části podvozků. Na nový motor jsem do kloubů v setrvačnících nacvaknul kardany, které jsem prvně nasadil do podvozků a poté motor vsunul do svého místa v pojezdu/rámu. Do motoru vložil dvě kontaktní pružinky a do výřezu nasadil distanční plastovou podložku. Poté stačí nasadit zpět DPSku a vše zkompletovat v opačném postupu.
IMG_6072.jpeg


Ještě zpět ke špatným motorům. Na modelu bardotky ČDC 70926 mi původní motor jede tiše, bez škubání, bez kouře. Skoro jsem si myslel, že tam je zpět 5-ti pól :) ale není...
Model je celkově lépe zpracován než výše zmiňovaný brejlovec v najbrtu :/


u rámu je ale vetší vybrání kvůli novému motoru, starý motor má v novém rámu podélnou vůli, při provozu budou trpět šneky v podvozkách a i sám motor, starý rám má pro fixaci motoru v rámu dva kovové odlité čepy
nem.str
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon 02 říj, 2017 5:53 pm

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod Ondra.M » pát 06 říj, 2023 4:22 am

u rámu je ale vetší vybrání kvůli novému motoru, starý motor má v novém rámu podélnou vůli, při provozu budou trpět šneky v podvozkách a i sám motor, starý rám má pro fixaci motoru v rámu dva kovové odlité čepy


Je to tak, na ty čepy jsem vůbec nemyslel. Podélná vůle je asi 1mm a opravdu se motor v rámu mírně pohybuje. Myslím si, že by neměl být problém motor v rámu nějakým způsobem zafixovat. Napadá mě čepy něčím nahradit, nebo motor rovnou do rámu přilepit :?
Jde mi o to, že starý rám v barvě např. z modelu 754 067, který by měl odstínem sedět se již neprodává. Jiné rámy starší produkce stojí zhruba přes 400Kč přímo u Roca. Dalo by se koupit něco na bazaru, ale pořád to budou další náklady do nového modelu :/
IMG_8487.jpeg
H0, V-VI.epocha, digitál - Roco z21 . . . . Instagram: @mck_model_railway
Ondra.M
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 13 led, 2019 5:01 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod michal_n_cz » stř 24 dub, 2024 8:32 pm

Ondra.M píše:
u rámu je ale vetší vybrání kvůli novému motoru, starý motor má v novém rámu podélnou vůli, při provozu budou trpět šneky v podvozkách a i sám motor, starý rám má pro fixaci motoru v rámu dva kovové odlité čepy


Je to tak, na ty čepy jsem vůbec nemyslel. Podélná vůle je asi 1mm a opravdu se motor v rámu mírně pohybuje. Myslím si, že by neměl být problém motor v rámu nějakým způsobem zafixovat. Napadá mě čepy něčím nahradit, nebo motor rovnou do rámu přilepit :?
Jde mi o to, že starý rám v barvě např. z modelu 754 067, který by měl odstínem sedět se již neprodává. Jiné rámy starší produkce stojí zhruba přes 400Kč přímo u Roca. Dalo by se koupit něco na bazaru, ale pořád to budou další náklady do nového modelu :/
IMG_8487.jpeg

Zdravím, zeptám se jelikož zatím nemám tu čest vlasnit Roco model ze sračkovým motorem, ten motor Motraxx vypadá kratší - je i prostor v rámu menší nebo se tam bez problému vejde ten starý dobrý motor? Samozřejmě až na ty výstupky - to nepovažuji za podstatné. Dík.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna motorů ROCO

Příspěvekod Ondra.M » pát 26 dub, 2024 8:33 am

Starý dobrý Roco motor se do nového rámu vejde, ale má to své úskalí, které jsou zmíněny v předchozích příspěvcích tohoto téma.
H0, V-VI.epocha, digitál - Roco z21 . . . . Instagram: @mck_model_railway
Ondra.M
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 13 led, 2019 5:01 pm
Bydliště: Jihlava

Předchozí

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků