ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pivrnec78 » pát 22 led, 2021 7:37 pm

Obrázek

Nádhera ...
Ale ... asi se to tu už řešilo - mám oba podvozky kyvné a loko se mi klaní na jednu stranu a při jízdě drhne pluhem o kolej. Jak udělat, aby jeden podvozek nebyl kyvný a loko držela rovně?
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Mcx » pát 22 led, 2021 9:09 pm

Jj... "vypadá to dobře ale neseje to " :D
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2620
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Mafry » sob 23 led, 2021 6:26 pm

Zdravím pánové, nezkoušel někdo odstranit popisy z modelu ACME? Jakou metodu jste případně použili.
Děkuju
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod ondras » ned 24 led, 2021 10:39 am

Zdravím pánové,
měl jsem doma dekodér MS440D a tedy jsem se rozhodl jej zkusit. Začal jsem přepnutím z verze D do C přes CV8=3. Nikdy jsem si až tak moc s CV nehrál a tedy jsem si řekl, že to zkusím a něco se přiučím. Bohužel se mi nepovedlo vše, jak bych chtěl. Našel jsem jak kolega programoval Horak http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=6&t=13002&start=15&fbclid=IwAR2wfjHr6eLq4gcekimLDIXvgfYFB-3tpJBBEwcevY_UeJK4OKGBNg-vcsE#p281262 gorilu a tedy mi to bylo inspirací do začátku (pokusil jsem se zadat stejné hodnoty) , ale teď moc nevím jak dál, viz níže problém s F2
F0 = bílé + konce = funguje
F1 = reflektor - směrově závislý = funguje
F2 = koncové světla - Problém je v tom, že při všech vypnutých funkcích F2 zapíná konce vpředu (což je nežádoucí) a v kombinaci se zapnutým reflektorem vypne (reflektor - F1) a rozsvítí ony konce vpředu, ale vzadu správně zhasne.
F3 = Posun - vše hraje

CV co jsem měnil
CV35=48
CV36=12
CV37=3
CV38

CV46=0
CV129=1
CV130=2
CV61=97

V430 = 2
CV431 = 0
CV432 = 193d
CV433 = 195
CV434 = 194
CV435 = 196
CV436 = 157
CV437 = 0
CV438 = 193
CV439 = 0
CV440 = 194
CV441 = 0

Děkuji za jakoukoli radu. V tomto jsem teprve na začátku a stále se učím.
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 24 led, 2021 5:05 pm

Pivrnec78 píše:Ale ... asi se to tu už řešilo - mám oba podvozky kyvné a loko se mi klaní na jednu stranu a při jízdě drhne pluhem o kolej. Jak udělat, aby jeden podvozek nebyl kyvný a loko držela rovně?


Tak už to mám opraveno. Jezdí nádherně. Ale mám problémy se spřáhlem Roco KKK ... Něco tam drhne a vyhazuje mi to první vůz :-(
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod novk2007 » ned 24 led, 2021 5:17 pm

A jak jste to opravil ? Koukám že v Číně byla stejná kvalita kompletace nebo nějaký dělník měl asi blbej den a chtěl nasrat někoho jineho. . U mě asi takhle Na kastli jsem měl asi zastříkaný barvou vlas tak to pak někdo ten vlas oddrolil a zustala tam stopa . a jestě tu chybějící podložku. musím říct že při ježdení lokomotiva má velmi malý dojezd po přerusení napětí do koleje .Při maximalnim ujede setrvačností sotva par mm . Gorila od Acme ho má mnohem delsí .
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 24 led, 2021 6:04 pm

To, že jsem měl na kastli na výstupku pod hákem něco, za co mi kinematika drhla, jsem natvrdo opiloval v celé ploše a pak na modro nabarvil zatím provizorně fixou.
Jelikož jezdím na KKK Roco, tak jsem porovnával jiné loko ... taky zjišťoval, co se děje.
V oblouku 419,6 mm se mi zachytí nárazníkem za vůz jak 282 mm od Tillig H0, tak za 303 mm vůz od Roco nebo ACME. A při návratu na rovnou kolej to je tak akorát urvat (oholit) nárazníky. Má někdo podobnou zkušenost?
A co s tím?
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Jezevec Pepa » ned 24 led, 2021 6:59 pm

Pivrnec78 píše:To, že jsem měl na kastli na výstupku pod hákem něco, za co mi kinematika drhla, jsem natvrdo opiloval v celé ploše a pak na modro nabarvil zatím provizorně fixou.
Jelikož jezdím na KKK Roco, tak jsem porovnával jiné loko ... taky zjišťoval, co se děje.
V oblouku 419,6 mm se mi zachytí nárazníkem za vůz jak 282 mm od Tillig H0, tak za 303 mm vůz od Roco nebo ACME. A při návratu na rovnou kolej to je tak akorát urvat (oholit) nárazníky. Má někdo podobnou zkušenost?
A co s tím?


A jak jste opravil ten náklon? Čím to bylo?
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod novk2007 » ned 24 led, 2021 7:15 pm

Co třeba ty nárazníky víc ohnout u Acme mě příjdou rovne kdežto ČS TRAIN A Piko je má zaoblene
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 24 led, 2021 7:19 pm

Jezevec Pepa píše:
Pivrnec78 píše:To, že jsem měl na kastli na výstupku pod hákem něco, za co mi kinematika drhla, jsem natvrdo opiloval v celé ploše a pak na modro nabarvil zatím provizorně fixou.
Jelikož jezdím na KKK Roco, tak jsem porovnával jiné loko ... taky zjišťoval, co se děje.
V oblouku 419,6 mm se mi zachytí nárazníkem za vůz jak 282 mm od Tillig H0, tak za 303 mm vůz od Roco nebo ACME. A při návratu na rovnou kolej to je tak akorát urvat (oholit) nárazníky. Má někdo podobnou zkušenost?
A co s tím?


A jak jste opravil ten náklon? Čím to bylo?


Chyběla mi tam ta destička úplně, tak jsem si ji vyrobil ze staré platební karty, jak je tady popsáno na stránce 8 této diskuze
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 24 led, 2021 7:22 pm

novk2007 píše:Co třeba ty nárazníky víc ohnout u Acme mě příjdou rovne kdežto ČS TRAIN A Piko je má zaoblene


Piko má mezi nárazníky na KKK Roco spřáhlo skoro 3 mm mezeru, ale tady je jen 1 mm. Ohnutí nárazníků to neřeší.
Chci najít jiné řešení, než všechny nárazníky zkrátit o 1 mm.
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod jirkan » pon 25 led, 2021 12:26 am

Já osobně jsem na mezery mezi nárazníky dost háklivej. Kulisa je tam proto, že má umožňovat jízdu nárazník na nárazník (tedy v rovině). Mám 303 mm dlouhé vozy, kde je to tak přehnaný, že se k sobě až těžko spojují, ale i na oblouku 356 mm se od sebe oddálí natolik, že o nějakém zaháknutí nemůže být ani řeči, a to i při tlačení. Vyzkoušeno jak s KK Roco, tak Flm.
Takže to vidím tak, že je buď kinematika špatně položena výškově, nebo je špatná její geometrie.
Při použití obou typů spřáhel by měla pomoci jejich výškově stavitelná varianta, která jednak o něco (cca o 1 mm) zvětší rozestup mezi vozem a lokomotivou, jednak umožní případně i výškovou korekci.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod horak » pon 25 led, 2021 5:44 am

ondras píše:.... Bohužel se mi nepovedlo vše, jak bych chtěl. Našel jsem jak kolega programoval Horak http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=6&t=13002&start=15&fbclid=IwAR2wfjHr6eLq4gcekimLDIXvgfYFB-3tpJBBEwcevY_UeJK4OKGBNg-vcsE#p281262 gorilu a tedy mi to bylo inspirací do začátku (pokusil jsem se zadat stejné hodnoty) , ale teď moc nevím jak dál, viz níže problém s F2
....
V430 = 2
....
Děkuji za jakoukoli radu. V tomto jsem teprve na začátku a stále se učím.


MOJA CHYBA, MOJA CHYBA A ZAS LEN MOJA CHYBA... :oops:

Pri prepisovani z papiera pisem "klavesa F3 ovlada svajciarske mapovanie..." a do CV napisem 2. :oops:
Uz som to opravil...

Spravne ma byt CV430 = 3

A co sa tyka nespravneho svietenia koncov, tak skus vymenit hodnoty:
CV129=2 (výstup 3 svieti v zad)
CV130=1 (výstup 4 svieti v pred)
Je viac nez pravdepodobne, ze DPS je inak vyrobena ako pri Gorile z r.2016.
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 681
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pivrnec78 » pon 25 led, 2021 6:11 am

jirkan píše:


Výška se mi zdá rovně. Když jezdím bez kastle, jede to v pohodě. Nasadím kastli a je to špatné. Takže je pár možností, co by to na kastli mohlo dělat ... ten "hrb" pod hákem, madla pod nárazníkama, samotné nárazníky. Nic jiného tam v kontaktu loko s kinematikou a potažmo s taženým vozem není. A děje se to z obou stran.
Taky mi bylo řečeno (na jiném fóru), že jsem si zvolil špatný typ spřáhla na vozy, že s očkovým bych takový problém neměl. Ale toto neřeší ten problém.
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod jirkan » pon 25 led, 2021 12:36 pm

O očkovém spřáhle netřeba diskutovat. To není krátké spřáhlo a z podstaty své funkce do kulisy nepatří. Naopak třeba při sunutí to může celou situaci zásadně komplikovat.
To výškově stavitelné spřáhlo jsem zmínil proto, že do jeho držáku lze nasunout hlavice od různých typů spřáhel včetně krátkého ROCO, ovšem vzhledem k jeho konstrukci se zvětší mezera mezi spřaženými vozidly, takže pokud s normálním spřáhlem dochází ke kontaktu obou, lze toto odstranit.

Jinak by to chtělo fotku.

Ještě takový nápad - nemůže to souviset s tím, že se lokomotiva naklání na stranu? Nebyla by pak řešením ta výše zmiňovaná destička u podvozku?
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků