Nářky nad MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod ostradik » ned 19 črc, 2020 9:14 am

No takže o Polsku..... jelikož jedu v modelech Polských vozidel vcelku ve velkém, mohu se k tomu snad vyjádřit.
Ano MTB jistý úspěch v Polsku má.....tak například v okamžiku kdy vylezlo Piko s SU46, tak se MTB prakticky přestalo prodávat..Piko odpovídá vzorů a je levnější. Po tom co PIKO ohlásilo ET21 se MTB prodává v jednotkách kusů (ale to MTB prostě stačí), takže v podstatě se prodává jen to co nedělá někdo jiný..... takže se nesnažte dehonestovat poměrně náročné polské uživatele.
A prodejce, u kterého kupuju jen tak pro zajímavost prodal za rok 560 ks Piko SU46 kdežto MTB 26......ne MTB opravdu i přes chuť lidí dodat této firmě prémiové podklady VŽDY jde svou cestou.....
Přílohy
IMG_20200719_111228.jpg
Ho patláma patláma
Uživatelský avatar
ostradik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 úno, 2009 2:46 pm

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod hummus » ned 19 črc, 2020 5:54 pm

Nesnažím se dehonestovat polské modeláře/sběratele. Jen píšu, že z mých zkušeností neexistuje moc velký rozdíl mezi průměrným českým/polským/německým/rakouským nebo slovenským modelářem/uživatelem/sběratelem, ačkoli se nám to tu někteří snaží podsouvat :wink:
A je logické, že když je možnost koupit kvalitnější model za nižší cenu, tak je volba jasná.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod Colonel32 » ned 19 črc, 2020 8:05 pm

hummus píše:Nesnažím se dehonestovat polské modeláře/sběratele. Jen píšu, že z mých zkušeností neexistuje moc velký rozdíl mezi průměrným českým/polským/německým/rakouským nebo slovenským modelářem/uživatelem/sběratelem, ačkoli se nám to tu někteří snaží podsouvat :wink:
A je logické, že když je možnost koupit kvalitnější model za nižší cenu, tak je volba jasná.


Já mám obavu, že samozřejmě jsou modeláři všechn států stejní v tom, že řeší morální dilema jestli koupit model, který má sice chyby, ale stále je to nejekonomičtější varianta. Ale vnímám zásadní rozdíl v tom, že Němec narozdíl od Čecha nemusí řešit svojí identitu, tedy to, jak je "svým" předním výrobcem reprezentován v zahraničí... na výše uvedeném příkladu z Polska - nejsem schopný posoudit kolik Poláků říká "nepřesnosti na modelu firmy MTB" a kolik říká "nepřesnosti na modelu té české firmy".
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod Brejla » pon 20 črc, 2020 10:08 am

Colonel32 píše:
hummus píše:Nesnažím se dehonestovat polské modeláře/sběratele. Jen píšu, že z mých zkušeností neexistuje moc velký rozdíl mezi průměrným českým/polským/německým/rakouským nebo slovenským modelářem/uživatelem/sběratelem, ačkoli se nám to tu někteří snaží podsouvat :wink:
A je logické, že když je možnost koupit kvalitnější model za nižší cenu, tak je volba jasná.


Já mám obavu, že samozřejmě jsou modeláři všechn států stejní v tom, že řeší morální dilema jestli koupit model, který má sice chyby, ale stále je to nejekonomičtější varianta. Ale vnímám zásadní rozdíl v tom, že Němec narozdíl od Čecha nemusí řešit svojí identitu, tedy to, jak je "svým" předním výrobcem reprezentován v zahraničí... na výše uvedeném příkladu z Polska - nejsem schopný posoudit kolik Poláků říká "nepřesnosti na modelu firmy MTB" a kolik říká "nepřesnosti na modelu té české firmy".


Poláci ani Němci až na výjimky národnost neřeší a vždy píšou nebo mluví o konkrétní firmě. Jim jde především o poměr cena/kvalita. I Němci dost šetří, ale za kvalitu jsou ochotni i dost připlatit.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod xmatejx » stř 16 pro, 2020 2:43 pm

MTB pro TTčkáře revitalizovalo model velkého Lega (714). Řada 714 sdílí rozvor náprav na podvozku i rozteč čepů s Pielsticky (2400/7600 mm), takže je to logický krok. A naopak - MTB se pustilo do tvarově obtížného brejlovce, na kterého při veškeré úctě nemá (nic na tom nemění ani někteří zdejší diskutéři, kteří vidí mezi předlohou a originálem rozdíl pouze v logu na čele a nebo žaluziích na boku - BOHUŽEL) a tyto dvě tvarově jednoduché lokomotivy (ale i řada 731 a nebo naopak 724, která sdílí platformu 740/742/743 - myslím, u modelu) stále nejsou nepochopitelně v nabídce H0, ačkoliv TT Pielstick je tam jak dlouho? 5 let? První generace 714 byla taktéž v tu dobu.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod Sandy » čtv 17 pro, 2020 8:31 am

Asi se blíží doba, kdy i já zlomím nad MTB hůl.... :oops:
Před pár dny jsem si pořídil velkého Hektora V H0.
Objednávka přes e-shop, vyzvednutí na prodejně, k dispozici jediný kus.Všechny hrany na spodku ošoupané - schůdky, nádrž apod. Zespodu nádrže odloupnutá barva po nasazování spony. Vzhledem k tomu, jak model na prodejnách mizí, nepředpokládám, že by docházelo k nějaké velké manipulaci po distribuci. Takhle to pouští výstupní kontrola (pokud vůbec nějaká existuje) u MTB. :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod Tax » čtv 17 pro, 2020 9:47 pm

Sandy píše:Asi se blíží doba, kdy i já zlomím nad MTB hůl.... :oops:
Před pár dny jsem si pořídil velkého Hektora V H0.
Objednávka přes e-shop, vyzvednutí na prodejně, k dispozici jediný kus.Všechny hrany na spodku ošoupané - schůdky, nádrž apod. Zespodu nádrže odloupnutá barva po nasazování spony. Vzhledem k tomu, jak model na prodejnách mizí, nepředpokládám, že by docházelo k nějaké velké manipulaci po distribuci. Takhle to pouští výstupní kontrola (pokud vůbec nějaká existuje) u MTB. :roll:

Tak tieto mám dva, červený aj modrý. Oba bez chyby. Mohlo sa stať že sa s tým niekto na predajni "zabával". ( týmto nechcem obhajovať MTB, nasiera ma dostatočne :D )
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod B-londýn » stř 23 pro, 2020 7:19 pm

xmatejx píše:MTB pro TTčkáře revitalizovalo model velkého Lega (714). Řada 714 sdílí rozvor náprav na podvozku i rozteč čepů s Pielsticky (2400/7600 mm), takže je to logický krok. A naopak - MTB se pustilo do tvarově obtížného brejlovce, na kterého při veškeré úctě nemá (nic na tom nemění ani někteří zdejší diskutéři, kteří vidí mezi předlohou a originálem rozdíl pouze v logu na čele a nebo žaluziích na boku - BOHUŽEL) a tyto dvě tvarově jednoduché lokomotivy (ale i řada 731 a nebo naopak 724, která sdílí platformu 740/742/743 - myslím, u modelu) stále nejsou nepochopitelně v nabídce H0, ačkoliv TT Pielstick je tam jak dlouho? 5 let? První generace 714 byla taktéž v tu dobu.


velkého Lega (714)...... a není velké lego náhodou 708?, o 714 jsem to nikdy neslyšel 714- byla kráva.
B-londýn
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 25 úno, 2016 3:44 pm

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod xmatejx » stř 23 pro, 2020 7:26 pm

B-londýn píše:velkého Lega (714)...... a není velké lego náhodou 708?, o 714 jsem to nikdy neslyšel 714- byla kráva.


https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod look23 » stř 23 pro, 2020 8:06 pm

714 "Veselá kráva"
708 "Tele", malé telátko od 714
704 "Lego"
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod xmatejx » stř 23 pro, 2020 8:35 pm

xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod look23 » stř 23 pro, 2020 9:35 pm

xmatejx píše:
look23 píše:714 "Veselá kráva" 708 "Tele", malé telátko od 714 704 "Lego"


https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99ezd%C3%ADvky_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_vozidel


Stránka by zasloužila revizi.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod Ivan » čtv 24 pro, 2020 10:55 am

Tak přezdívky se přece trochu liší podle lokality, já mám také zažité 708 malé lego a 714 velké lego
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod zaplef » čtv 24 pro, 2020 11:03 am

Znám pro 714 výstižnější přezdívku: řemenové šílenství.
Uživatelský avatar
zaplef
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 26 dub, 2016 1:55 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Nářky nad MTB

Příspěvekod Charlie » sob 02 led, 2021 10:04 pm

Chtěl bych poprosit majitele MTB lokomotiv o radu, jak otevřít podvozek a vyndat ven dvojkolí. Bez toho abych něco zničil. Zkoušel jsem podle návodu otevřít ty západky, ale asi něco dělám špatně, nebo páčím na nesprávném místě, síla kterou jsem použil už hraničila s hazardem. Nabrousil jsem šroubovák do břitu a zkoušel jsem ho zespodu (směrem od kolejí k lokomotivě) strčit pod ty západky. Mám dojem, že se ani nepohnuly. Můj zrak už není to co býval, tak nepoznám odkud a jak na ty západky jít. Můžete prosím někdo poradit? Děkuji.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků

cron