Stránka 1 z 17

T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 6:22 am
od Michal Dalecký
T478.3064 MTB vs. T478.3082 Roco:

IMG_1629.jpg


IMG_1630.jpg


IMG_1631.jpg


IMG_1632.jpg

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 7:06 am
od sidlo
Brejlovci.jpg

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 7:12 am
od TiTi
Podľa fotiek nieje čo riešit. Moje peniaze pošlem radšej do Rakuska :D :D :D

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 7:18 am
od Sandy
Stáhněte si z "prototypů" 753 082 a bude to zepředu zase vypadat jinak.
Jako nejproblematičtější vidím nízkou skříň. To je v H0 nekoukatelný.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 7:23 am
od radula63
Teda nevím. Nejsem počítač nýtů, ale podle sidlovo fotky oblast reflektoru vystihlo líp MTB, počet pruhů na pluhu zas Roco, MTB má přijatelněji menší díru v pluhu pro kinematiku.
Ale naštěstí nemodelařím Hánulu , ale TT.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 8:11 am
od Aleson
Já tedy nevím, asi jsou "brejle" toho MTB brejlovce posazeny trochu níž a mírně vyšší než u Roco a asi by být neměly ( chtělo by to důkladnější "čelní" porovnání s předlohou a jejím výkresem), ale nezdá se mi to nijak tragické. Spíš bych řekl, že díky absenci toho stříbrného orámování oken (na čele i na bocích) a bílých obloučků po stranách reflektoru (ono tedy není úplně správně ani jedno řešení),vypadá přirozeněji ten model MTB. Díky panu Daleckému za "porovnávací" fotky. Jen by mohly být v trochu větším rozlišení. Povrchovka a trefení odstínů nakonec vypadá (na těch docela malých fotkách) poměrně dobře. Roco má trochu zalité detaily, MTB zase mírnou pomerančovou kůru. Mně třeba dost vadí zbytečná chyba vyskytující se myslím na všech mašinách MTB se závěskami, že ty jejich "plechy" jsou různě deformované a poprohýbané díky smršťování plastu po vylisování. Jinak pro důkladné porovnání to bude chtít asi vidět model v reálu. Je to jen můj názor - z těch několika fotek - ale vypadá to celkem dobře ....

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 8:54 am
od radula63
Aleson
Souhlasím s tebou.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 9:07 am
od look23
zrušeno

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 10:25 am
od radula63
look23 píše:Nebyla by fotka jednoho brejlovce MTB a druhého od Roco.
Díky

A co je na fotkách výše? :lol: :lol: :lol:
Jasně pan Dalecký napsal Roco vs. MTB. Na fotkách je jeden brejlovec Roco a druhej MTB. MTB je ten dvouokej.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 11:01 am
od viky
To vážně chcete tvrdit že MTB má brýle srovnatelné s rocem???
Koukněte na spodní hranu, kde jsou brýle rovné a vrchní hrana zakulacená.
Správně má být vršek i spodek stejně zakulacený.
Bohužel vršek čelních oken je také zakulacený a nemá být!

Viz foto:
https://www.fotkyvlaku.cz/brejlovec_753 ... 6-777.html

Také okno ve dveřích je výš, proti bočním oknům v kabině!
A takhle by jsme mohli pokračovat dál a dál.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 11:09 am
od hummus
Nakonec v přímém srovnání, není ten Brejlovec MTB tak strašný. Chyby má jak MTB (ty brejle se fakt nepovedly. Škoda, že to MTB neopravilo, když to bylo tolikrát kritizováno u modelů v TT a N), tak i Roco. Ale jak píše TiTi. Své peníze pošlu také raději do Rakouska :wink:

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 11:14 am
od Sandy
Pánové, přestaňte řešit počet pruhů na pluhu, oblast reflektoru, tvar brejlí apod. Podívejte se na fotky modelu z boku.
U roka vidím opravdickou plnoštíhlou mašinu, u MTB podvyživený model, který vypadá nefalšovaně "BTTB téčkově" a evokuje ve mně vzpomínky na "Bobinu", blahé paměti....
Možná, že ve skutečnosti je to jinak. Ona fotka je pěkná "svině". Z opravdický krasavice dokáže udělat odpornou čarodějnici a naopak.... :roll:
Normálně se k modelům MTB nevyjadřuji, ale v tomto případě mě to hned uhodilo do očí. Víc, než blbý sklon střechy u první serie "Kocoura" (nebo kde to bylo).

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 12:01 pm
od kinkH0
Zdravím,
pokud si někdo bude chtít provést seriózní porovnání tvarové přesnosti modelů brejlovce Roco a MTB, doporučuji publikaci "Nový, M. - Pavlíček, D. Motorové lokomotivy řady T478.3. Corona, s.r.o., 2011". Tam je na stranách 8 a 9 barevně vyobrazena lokomotiva T478 3082 (Roco). Dle mě se Rocu model velmi povedl, dokonce sedí i počet a šířka pruhů na pluhu :D, nesoulad je v oblasti horního reflektoru.
Nicméně zajímavý je obrázek na straně 5, čelní pohled na T478 3001 a T478 3002. Připadá mi, jako by T478 3001 měla nepatrně jiné "brejle" o něco vyšší.
Pokud by mě někdo chtěl podezřívat ze zaujatosti, tak vězte, že si nekoupím si ani Roco ani MTB.
Mějte se Pavel.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 12:13 pm
od Aleson
Ono je to s těma brejlema trochu složitější. Určitě tam nějaké disproporce jsou, ale :

Tady je třeba fotka brejlovce při pohledu ca z výšky očí stojícího člověka - takříkajíc face tu face
https://www.facebook.com/brejlovec754/p ... =1&theater

spodní hrana vypadá rovná

a tady stejná mašina z trochu jiného úhlu
https://www.facebook.com/brejlovec754/p ... =1&theater

spodní hrana vypadá prohnutá

Čočky fotoaparátu mají nepříjemnou vlastnost, že nedokážou korigovat obraz stejně, jako lidský mozek. A mimo to výrazně zkreslují. Kolikrát se mi až nechce věřit, jak jsou na fotce křivé sloupy trolejového vedení,
padají a sbíhají se nahoře ke středu snímku a přitom vlastníma očima jsem nic takového nepozoroval. Relativně věrný pohled na svět skrz optiku foťáku je kolem středu snímku. Pokud tedy nefotíte "padesátkou". Tam je
to snad trochu lepší..... Proto jsem psal, že chci napřed vidět model v reálu. Když jsem uviděl třeba modely 163/363, tam mně byly disproporce jasné hned.....

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

PříspěvekNapsal: čtv 04 čer, 2020 1:09 pm
od Mafry
Aleson píše:Ono je to s těma brejlema trochu složitější. Určitě tam nějaké disproporce jsou, ale :
....
spodní hrana vypadá rovná
...
spodní hrana vypadá prohnutá


Ale tohle je přece dáno tím, že se právě nedíváte přímo ale pod úhlem a ještě z blízka.
Ale aspoň víme, z jakého pohledu bral míry "projektant" MTB :D :D

Když jsem dělal nákres čela brejláka, pořád jsem nemohl najít rozumné podklady. Nakonec jsem to poskládal z pracně nalezených fotografií, kde bylo zoomem a úhlem natočení lokomotivy to zkreslení zmenšeno na minimum.
Viz např.https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r750&loko=10322&cislo=750

Bohužel zatím jsem nenarazil na fotku, která by mi to vyvrátila, nebo potvrdila, ale mi se navíc ty čelní skla u MTB zdají hodně utopené dovnitř.