Moderátor: Michal Dalecký
elvis.jarous píše:jsem se jako chtěl zeptat,
synek by si ho strašně přál, 810 mtb jsme pro její obludný předek zrušili....
.
elvis.jarous píše:ptal jsem se jestli se ví, proč najednou visí červený puntík u toho brejlovce, vždyť jich vyrobili pár, těch 3064 a 3001ček zelenobílých bylo všude víc.
Budou,nebo už tedy nebudou? A proč asi? Díky moc k tématu
elvis.jarous píše:ptal jsem se jestli se ví, proč najednou visí červený puntík u toho brejlovce...
...Budou brejlovci ti červení se žlutým pruhem,nebo už tedy nebudou? A proč asi? Díky moc k tématu
xmatejx píše:Poslyště, vy kritici - nepreferuji modely firmy pan Báni, ale silně se mi nelíbí, jak se na něj neustále snáší hromy a blesky. Nejsem žádný pamětník, takže historický exkurz si odpustím, ale laskavě se podívejte, kolik z firem, které za poslední dvě dekády modely opravdu sériově vyrábělo, stále funguje a co více, nabídku tak mohutně rozšiřuje, právě jako MTB. MTB vyrábí za akceptovatelné peníze zejména pro český trh, i když ambice pana Báni jsou jistě větší. Nabízí plastové sériové modely, snaží se výrobky technicky inovovovat (ložiska, pětipólové motorky) a stále drží ceny pod úrovní Roco, kde je přímý analog. Vezměte si laskavě do ruky krabičku Piko nebo Rivarossi, je na ní napsáno "Made in...". A koukněte na karton MTB. Ano, Roco má též "Made in EU", ale firmu už dvakrát restrukturalizovali, což je eufemismus pro kříšení z mrtvých. Už jen za to, že tu někdo něco vyvíjí, vyrábí a montuje, na místo aby dovážel a s rabatem prodával, by pan Báňa měl mít jistou posvátnou aureolu. Kecat a kritizovat umí totiž každý, je to jednoduché a nic to nestojí. Něco vytvořit a to ještě tak, aby se trefil aspoň do části poptávky zdejších věčně ufňukaných modelářů (když je to cenově přístupné, tak to není ono, a když je to ono, tak je to zase moc drahé), uživil dobře sebe, cítil, že firma roste a odolával úhlavnímu nepříteli každého podnikatele (stát), není úplně jednoduché.
Nejlepší shodu čela mezi originálem a modelem má Rivarossi, 3D scan reálné lokomotivy je vidět. Čelní okna u Rivarossi vypadají proto tak dobře, protože rekonstruované 753 mají čelní skla na úzkém falcu a model toto respektuje. Stačí se podívat na Roco "CD Cargo" a tam je tolik seků, že by jeden plakal - mj. chybějící zásuvka pro dálkové řízení, nesedí barva obroučků bočních oken, o žaluziích ani nemluvě. MTB brejlovec má problém s velikostí čelních oken, skla jsou příliš utopená a mezi čelním a boční okénkem je nerealistický sloupek. To ale nic nemění na faktu, že to je model, model vždy pracuje jen s mírou shody. Brejlovec není tvarově jednoduchá lokomotiva, model je jaký je a panu Báňovi lze popřát jen hodně podnikatelských úspěchů. Jsem si zcela jistý, že by dokázal model vyrobit přesnější a s vyšší mírou shody. Zřejmě si ale spočítal, kolik by to stálo, jak by se to promítlo v koncové ceně a ubral se jinou cestou. Na tom není nic špatného. Já bych preferoval spíše kvalitu, i kdyby model stál násobek. Ale jak píši - to je otázka podnikatelského rozhodnutí. Každý podnikatel prodat potřebuje, takže pan Báňa našel pro něj optimální rovnováhu "kvalita-kvantita", které věří. Pokud se komukoliv model nelíbí, nekupujte si ho. Nikdo vás k tomu nenutí. V zimě bude další nesmyslný Roco 4. epocha, řekněme klon klonu, a na podzim krásný Captrain. Koneckonců - skutečný modelář si je schopen téměř z čehokoliv udělat krásný model, o kterém je vnitřně přesvědčen. A ti druzí, to jsou jen frustrované bačkory, kterým chybí peníze nebo talent a nebo obojí.
Omlouvám se, nemohl jsem si pomoci.
vojtas píše:Není možný, že by to bylo technologií lisování? Všechny modely MTB do jednoho mají například moc hranatá zaoblení oken. To zní jako nějaká limitace výroby, ikdyž to vypadá fakt odpudivě.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků