T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Matěj » ned 05 črc, 2020 3:55 am

A jak to porovnání dopadlo? Jízdní vlastnosti, kvalita zpracování, věrnost předloze, cena atd ? Porovnává se ale model od ROCO vyrobený před 10 lety a letošní novinka od MTB.
Matěj
 
Příspěvky: 221
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod George V. » ned 05 črc, 2020 5:02 am

Už teď můžu říci, že oba modely sdílí stejnou chybu. Prototypy měly dvoudílnou střechu (střecha nad motorem a ventilátory byla vcelku). Modely mají střechu třídílnou jako serie. Malý detail, ale detaily dělají model modelem... :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » stř 08 črc, 2020 8:08 am

EDIT:
jsem se jako chtěl zeptat,
ČD 750.235 "BREJLOVEC" má na stránkách "stav zrušeno", synek by si ho strašně přál, 810 mtb jsme pro její obludný předek zrušili....
to už jako vážně je ten brejlovec zrušen? To už se jako vošoupala forma nebo co? A nebo to jsou obchodní stratégie?
jinak ten brejlovec je skladem na několika prodejnách, to vím a díky že mi píšete. Velice si toho vážím.
Naposledy upravil JaroHo dne stř 08 črc, 2020 12:39 pm, celkově upraveno 1
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 črc, 2020 11:36 am

elvis.jarous píše:jsem se jako chtěl zeptat,
synek by si ho strašně přál, 810 mtb jsme pro její obludný předek zrušili....
.

Víš o tom, že tvému klukovi je to šumafuk. Kluk chce to co vidí na kolejích a vaše kraviny co tady probíráte, ho nezajímají.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » stř 08 črc, 2020 12:17 pm

tak přesně tohle jsem nechtěl pane mistr!
ptal jsem se jestli se ví, proč najednou visí červený puntík u toho brejlovce, vždyť jich vyrobili pár, těch 3064 a 3001ček zelenobílých bylo všude víc.
to že osmsetdesítka má obludný předek jsem si jen odflusnul, klukovi to šumák úplně není, si na to šetří a nechal si vysvětlit rozdíl, Melichar, mustr roco, realita a MTB a před chvílí jsem zjistil že se přepočítal a nemá celou částku a kdo to zasolí? tatínek, nebo možná děda. Bruder to je taky epizoda :mrgreen:
Takže prosím zpět k otázce....
nechci aby to tady explodovalo jako pod radostnou zprávou s fotkami od pana Daleckého ohledně kvality laku a potisku osmsetdesítky.
Budou brejlovci ti červení se žlutým pruhem,nebo už tedy nebudou? A proč asi? Díky moc k tématu :wink:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 črc, 2020 12:24 pm

elvis.jarous píše:ptal jsem se jestli se ví, proč najednou visí červený puntík u toho brejlovce, vždyť jich vyrobili pár, těch 3064 a 3001ček zelenobílých bylo všude víc.
Budou,nebo už tedy nebudou? A proč asi? Díky moc k tématu :wink:

A proč se nezeptáš přímo u výrobce nebo od některých distributorů? Tady se odpovědi nedočkáš. Snad radula nebo vvitty budou znát odpověď.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » stř 08 črc, 2020 12:44 pm

za tu informaci budou jistě rádi i jiní modelaři, kteří jsou za brejlovce rádi.
Jinak zpět k modelu:
elektronika v novém brejlovci a zamračené MTB :
reprák už tam není, tabulky, bandážované dvojkolí a modelovější pluh také ne
Jezdí krásně tichounce jak berta tak brejloun, ale já je zkoušel s LaisDCC a tam je problém který mám i s bobinama 121 a singrovkou a se staršími modely piko, neumí to klidnou deceleraci, na cca 40km/h při zpomalování najednou vystřelí mašina na 60km/h a pak teprve zpomaluje do nuly. Takže do tohoto dávat pouze kvalitní dekodér :!:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod vvitty » stř 08 črc, 2020 2:06 pm

Ja jich jeste par v eshopu mam...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod radula63 » stř 08 črc, 2020 5:15 pm

elvis.jarous píše:ptal jsem se jestli se ví, proč najednou visí červený puntík u toho brejlovce...
...Budou brejlovci ti červení se žlutým pruhem,nebo už tedy nebudou? A proč asi? Díky moc k tématu :wink:

Puntíky na stránkách výrobce jsou obrazem stavu skladu modelů (jednotlivých barevných mutací) u výrobce. Ne u prodejců.
BARVA PUNTÍKU - MOŽNOSTI VÝZNAMU
modrý - připravuje se
zelený - skladem u výrobce
žlutý - poslední kusy skladem u výrobce
červený - NULA kusů skladem u výrobce, zrušeno, nevyrábí se
To tedy znamená, že červený puntík má možnosti 3. Bude-li zájem a bude-li výrobce chtít může se daný model (barevná mutace) zas do výroby dostat. Ne třeba hned, ale za nějaký čas (měsíce, roky... ?)
"Hra s puntíky" jak to někdy někdo někde zde na fóru nazval. Např. brejlovci - připravoval se (modrá) , zezelenal (skladem) a vzápětí zmodral (celá série se vyprodala a vzápětí se do výroby zařazuje znovu. A to ty puntíky přeskáčou klidně během dvou dnů.
Všeobecně řečeno. Někdy se podle odhadu prodeje vyrobí třeba 300ks nebo 500ks a jsou během dvou až čtyřech dnů prodejci vykoupeny a někdy je stejná várka skladem u výrobce třeba tři měsíce.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod petrha » stř 14 říj, 2020 7:11 am

xmatejx píše:Poslyště, vy kritici - nepreferuji modely firmy pan Báni, ale silně se mi nelíbí, jak se na něj neustále snáší hromy a blesky. Nejsem žádný pamětník, takže historický exkurz si odpustím, ale laskavě se podívejte, kolik z firem, které za poslední dvě dekády modely opravdu sériově vyrábělo, stále funguje a co více, nabídku tak mohutně rozšiřuje, právě jako MTB. MTB vyrábí za akceptovatelné peníze zejména pro český trh, i když ambice pana Báni jsou jistě větší. Nabízí plastové sériové modely, snaží se výrobky technicky inovovovat (ložiska, pětipólové motorky) a stále drží ceny pod úrovní Roco, kde je přímý analog. Vezměte si laskavě do ruky krabičku Piko nebo Rivarossi, je na ní napsáno "Made in...". A koukněte na karton MTB. Ano, Roco má též "Made in EU", ale firmu už dvakrát restrukturalizovali, což je eufemismus pro kříšení z mrtvých. Už jen za to, že tu někdo něco vyvíjí, vyrábí a montuje, na místo aby dovážel a s rabatem prodával, by pan Báňa měl mít jistou posvátnou aureolu. Kecat a kritizovat umí totiž každý, je to jednoduché a nic to nestojí. Něco vytvořit a to ještě tak, aby se trefil aspoň do části poptávky zdejších věčně ufňukaných modelářů (když je to cenově přístupné, tak to není ono, a když je to ono, tak je to zase moc drahé), uživil dobře sebe, cítil, že firma roste a odolával úhlavnímu nepříteli každého podnikatele (stát), není úplně jednoduché.
Nejlepší shodu čela mezi originálem a modelem má Rivarossi, 3D scan reálné lokomotivy je vidět. Čelní okna u Rivarossi vypadají proto tak dobře, protože rekonstruované 753 mají čelní skla na úzkém falcu a model toto respektuje. Stačí se podívat na Roco "CD Cargo" a tam je tolik seků, že by jeden plakal - mj. chybějící zásuvka pro dálkové řízení, nesedí barva obroučků bočních oken, o žaluziích ani nemluvě. MTB brejlovec má problém s velikostí čelních oken, skla jsou příliš utopená a mezi čelním a boční okénkem je nerealistický sloupek. To ale nic nemění na faktu, že to je model, model vždy pracuje jen s mírou shody. Brejlovec není tvarově jednoduchá lokomotiva, model je jaký je a panu Báňovi lze popřát jen hodně podnikatelských úspěchů. Jsem si zcela jistý, že by dokázal model vyrobit přesnější a s vyšší mírou shody. Zřejmě si ale spočítal, kolik by to stálo, jak by se to promítlo v koncové ceně a ubral se jinou cestou. Na tom není nic špatného. Já bych preferoval spíše kvalitu, i kdyby model stál násobek. Ale jak píši - to je otázka podnikatelského rozhodnutí. Každý podnikatel prodat potřebuje, takže pan Báňa našel pro něj optimální rovnováhu "kvalita-kvantita", které věří. Pokud se komukoliv model nelíbí, nekupujte si ho. Nikdo vás k tomu nenutí. V zimě bude další nesmyslný Roco 4. epocha, řekněme klon klonu, a na podzim krásný Captrain. Koneckonců - skutečný modelář si je schopen téměř z čehokoliv udělat krásný model, o kterém je vnitřně přesvědčen. A ti druzí, to jsou jen frustrované bačkory, kterým chybí peníze nebo talent a nebo obojí.
Omlouvám se, nemohl jsem si pomoci.



Super, přesně a výstižně napsáno. S tím se dá jen a jen souhlasit
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod petrha » stř 14 říj, 2020 7:43 am

Chtěl bych se zeptat těch co už ho ozvučovali, kam s reprákem? Roco má pod střechou ozvučnici na dva repro, jak to vypadá u MTB???? Díky za odpověď
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod mad_noodle » čtv 15 říj, 2020 1:40 pm

Prosím uživatele xmatejx o rozvedení této myšlenky: ,,Jsem si zcela jistý, že by dokázal model vyrobit přesnější a s vyšší mírou shody. Zřejmě si ale spočítal, kolik by to stálo, jak by se to promítlo v koncové ceně a ubral se jinou cestou."
Nějak si nedovedu představit, co se prodraží na tom, když formu udělám správně místo blbě. Mě to totiž pořád tak nějak ,,smrdí" lajdáctvím. A neřeším teď třeba slícování forem, jde mi o základní tvary a proporce, se kterým má MTB dlouhodobě problém u velké části své produkce....
mad_noodle
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát 29 bře, 2013 6:39 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod vojtas » čtv 15 říj, 2020 2:28 pm

Není možný, že by to bylo technologií lisování? Všechny modely MTB do jednoho mají například moc hranatá zaoblení oken. To zní jako nějaká limitace výroby, ikdyž to vypadá fakt odpudivě.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Brejla » čtv 15 říj, 2020 2:50 pm

vojtas píše:Není možný, že by to bylo technologií lisování? Všechny modely MTB do jednoho mají například moc hranatá zaoblení oken. To zní jako nějaká limitace výroby, ikdyž to vypadá fakt odpudivě.


Právě naopak. Ostré rohy a hrany jsou na lisování obtížnější než zaoblené přechody.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JOHNZ » čtv 15 říj, 2020 11:55 pm

Jediný ekonomický náklad, ktorým by to šlo vysveltiť je, že človek, ktorý Báňovi robí 3D predlohy, zrejme jednak nie je žiadny nadšenec a dvak sa necháva platiť od hodiny. To je jediný spôsob, ako nejak aspoň trochu vysvetliť kiksy na tých modeloch typu hranaté okná (ktoré sú výrazne ľahšie na modelovanie), alebo možno aj to posunutie dverí na 810 (proste sa to už Báňovi nechcelo platiť).

No proste rád využijem to, že ma to nikto nenúti kúpiť a akurát v kútiku duše budem trošililinku smutný, že každý takto "na rovnováhu kvalita-kvantita odhadnutý" (podľa mňa teda skôr zprasený) model (a to často nie úplne tvarom, ale aj povrchovou úpravou, alebo vyhotovením a kvalitou pojazdu) znižuje šancu, že sa toho chytí nejaký solídnejší výrobca.
JOHNZ
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků