T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod FilipP » pát 29 říj, 2021 4:18 pm

Tak je na kazdom, co je pre neho akceptovatelne a co nie. Osobne si myslim, ze tento konkretny model by som namaloval doma lepsie ci porovnatelne, Duplicolor ART sprejom (priamo z plechovky). Predny lem okien by bol problematicky, ale kedze na modely je jedno celo flaknute, tak mozno ani nie :-) No potlac si neviem spravit a prestriekany Roco model s novou potlacou by stal skoro trojnasobok ceny MTB.
Zial aj montaz u MTB zaostava, celkove spracovanie a elektrikarska praca je na zakladnej urovni (skoro ako prototyp robeny na kolene). Na druhej strane cena je ovela nizsia ako Roco/Pico/Acme.
Kazdopadne, az na ten pomaly pojadz, tie nedostatky co ma, nie su take velke, celkovo je to pekny model a drobne povrchove nedostatky mava aj Roco a zial aj nove ACME. Tam je tych chyb celkom dost (okrem farby vela zateceneho lepidla, pokrivene doplnky, krive tabukly) a pri cene 240 EUR za model je to tragicke. Rovnako aj kvalita montaze a spoje na Acme su o dost horsie ako pri Roco/Piko.
Mne sa tato 750 paci a ako som uz pisal, je to verzia, ktoru Roco nespravi a plux22 a moznosti svetiel su ovela lepsie ako pri 8pin Roco. Ale musim priznat, ze pokial MTB neporiesi pomale pojazdy, dalsi model od nich nekupim. Ale rovnako aj Acme. 350ka bola este ok, ale 363 ma dost vela chyb a ZSSK vozne su riadne odflaknute a nie su honde ceny, aku za ne pytaju.

Tymto som povedal vsetko ohladom kvality MTB, a tiez to nechcem dalej riesit v tomto vlakne, vsetci vieme ako to je a je na kazdom co si kupi za svoje peniaze. Tiez by som poprosil rady ako by bolo mozne zvysit rychlost. Dekoder nepusti vyssie napatie ako ide do kolaji, takze predpokladam ze to bude max 12/14V. Tu na fore som cital, ze par ludi menilo motorceky u MTB, tak by som uvital, keby poradili za aky konkretny typ a aky bol vysledny efekt.
Dakujem.
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » pát 29 říj, 2021 7:46 pm

a jestli ta výměna měla vliv :wink:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod A2C » pát 29 říj, 2021 8:12 pm

jipol57 píše:tak jsem do ní dal zvukový MS450

A od koho máte zvuk na tom MS450? Jacek?
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod jipol57 » sob 30 říj, 2021 7:41 pm

Jo
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod A2C » ned 31 říj, 2021 3:07 am

Jacek si v tomto v poslednej dobe libuje, nastavte si CV57 = 0.
Jacek to obľubuje obmedzovať týmto nastavením aj keď to slúži na niečo iné než na nastavenie maximálnej rýchlosti. Naviac pri modeloch MTB je to dosť nezodpovedné to aspoň nevyskúšať a nastaviť tak aby tá lokomotíva jazdila aspoň modelovou rýchlosťou.
Stretol som sa s tým pri pár modeloch čo mi ľudia doniesli, že im idú príšerne pomaly. Väčšinou prišli s penou u pusy...
Přílohy
CV57.jpg
CV57.jpg (137.24 KiB) Zobrazeno 4135 krát
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Jacek » ned 31 říj, 2021 12:24 pm

Pane Szucs, místo zbytečného kafrání zkuste pro změnu něco vytvořit. Až pak někoho osočujte z nezodpovědnosti. Jistě že mám všechno vyzkoušené a vyladěné. Je za tím několik let práce a ne pindání na fórech

Modelová rychlost
Už s prvními projekty před 9 lety jsem psal články o tom, že dbám maximální důraz na modelovou rychlost. Že považuji za zhovadilost model brejlovce jedoucí v přepočtu 200 km/h
Za léta u ČD mi těch vlaků kolem oken projely tisíce. Nikdy jsem na naší kopcovité trati neviděl jet brejlovce 100 km/h.

Norma NEM praví cosi o doporučené rychlosti modelu +10% nad konstrukční. Už někdo viděl jet bertu s vlakem 110 km/h? Nebo hydru rychlostí 132 km/h? V reálu jsem viděl úplný opak, zvlášť v táhlých stoupáních se hydry s Balmy dostaly sotva na 60 km/h. Řada 749 na tom nebyla o moc lépe, co jsem se tenkrát namrzl při dojíždění, protože elektrické topení se pod kopcem vypínalo, aby to vůbec vyjelo.
Tou normou je nepochybně myšlena konstrukční rychlost modelu, ne modelová rychlost na kolejišti. Zvukové projekty ale dělám hlavně pro sebe, rychlost je tedy dle normy Jacek, zpravidla kolem 80 km/h, u elektrik o něco málo více. Kdo chce jezdit rychleji, prostě si upraví CV57

Normou NEM by se měli řídit výrobci, pak by stačilo rychlost modelu mírně upravit v CV na tu modelovou. Ale výrobci si jedou svoji a řídí se požadavky prodejců. Zejména němečtí modeláři jsou zvyklí jezdit jako s autodráhou, viz modely Kuehn zpřevodované na přání německého trhu do superychla. Moje 840 Kuehn jede bez omezení 285 km/h. Na takovou rychlost mám ladit řazení 4-stupňové převodovky?
Věčně tu nadáváte na pomalé modely MTB. Není to náhodou tak, že MTB jako jeden z mála výrobců je té normě NEM nejblíže?

Rychlost a zvuky
A zde už s prvními projekty vznikl problém. Zvuky motoru jsou rozloženy v rozsahu, který je dán hodnotou v CV5. Jestliže je např. hodnota 200 a model zpomalíte hodnotou 120, ořízne se tím rozsah zvuků. Model pojede sice modelově, ale zvuk motoru bude jen na 4. stupni ze 7.
Vytvořil jsem proto pro každý tovární model vyladěný projekt pro přesně danou rychlost. Je to ostatně základní myšlenka celé mojí práce. Kdo chtěl jezdit výrazně pomaleji nebo rychleji, musel mi poslat model k vyladění na požadovanou rychlost. Kdo však chce TGV, musí si pořídit něco jiného. S odstupem času toto ladění bezpočtu verzí bylo neskutečnou pakárnou... Dnes na to stačí pouze to CV57

MS dekodéry
Celý můj systém mi zbouralo Zimo s příchodem MS dekodérů. U nich je celý systém rychlostí dělaný jinak, v CV5 je hodnota 1, resp. 255 a využívá se JEN pro zpomalení s oříznutím zvuků. Rychlost se určuje v CV57, což je primárně CV pro velikost napětí motoru.

I V TOM MANUÁLU SE PÍŠE O ALTERNATIVĚ PRO RYCHLOST
CV57 může být také použito jako alternativa k CV5 (maximální rychlost); to má tu výhodu, že nadále je k dispozici plné rozlišení (256 interních stupňů)

Co to znamená? Nastavení v CV57 nemá vliv na průběh zvuků, ten rozsah 256 stupňů se týká např. všech zvuků vázaných nějak rychlostí/výkonem. Ty se teď chovají naprosto stejně ve všech verzích, bez ohledu na pojezd. Jde mimo zvuk dieslu o trakční motory, turbodmychadlo, které v maximální rychlosti už konečně kvílejí jak by měly, atd.
Bylo to znát na modelech MTB se zpřevodováním do pomala, tam byly všechny zvuky perfektní v plném rozsahu. Oproti tomu stejný projekt pro Kuehn byl ořezaný na cca 80 interních stupňů z 256, trakční motory a turbo odpovídalo tak 40 km/h při modelové stovce. A v tomto je jednoznačný posun vpřed !

Dle technika Zimo došlo k přepracování z mnoha důvodů a jedním bylo přesně to co píšu výše. Zákazník si koupí model, doma sníží v CV5 rychlost a tím ořízne rozsah zvuků

Měl jsem na výběr, buď budu dále tvořit už jen projekty pro MS dekodéry a stávájící 8bitové projekty prostě zaříznu a nebo udělám od nuly vše znovu a vzájemně kompatibilní. Tento přechod mi trval 2 roky, během kterých jsem v podstatě celou 7 letou práci udělal podruhé. O mé nekonečné komunikaci s techniky Zimo nemluvě, ti jak vidí v poště moje jméno, musí mít radost. Takže si vyprošuji nějaká slova o odpovědnosti !

Rychlost se zkrátka v mých projektech upravuje v CV57 velikostí napětí motoru. Není to můj výmysl. Uživatel si tam může nastavit cokoliv aniž by rozhasil zvuky. CV5 se používá pouze pro výrazné snížení u vozidel, kde je třeba oříznout i rozsah zvuků. Typicky cokoliv s hydromechanickým výkonem, tedy se zvuky řazení.
Pro autora i uživatele je tento systém značně jednodušší.
Právě modely MTB jsou nejblíže těm normám a v CV57 mám hodnotu 105. Oproti tomu Kuehnovi, kde je pro modelovou rychlost nutno srazit hodnotu na 35 - 42

Že má někdo pěnu u pusy a neumí číst návody, to je jeho problém. Pokud to někdo vidí až takto, má možnost továrního projektu a nebo zvolit jednoduchý projekt nějakého jiného autora, „dráhou nepostiženého“
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod A2C » ned 31 říj, 2021 6:52 pm

Pán Smutek, čakal som, že takto začnete prskať :)
Tak si to prejdime znova.
Jacek píše:Norma NEM praví cosi o doporučené rychlosti modelu +10% nad konstrukční.

V tom prípade to nastavujte ako je norma a nie ako Vaše pocity.
Jacek píše:V reálu jsem viděl úplný opak, zvlášť v táhlých stoupáních se hydry s Balmy dostaly sotva na 60 km/h...
...Zvukové projekty ale dělám hlavně pro sebe, rychlost je tedy dle normy Jacek, zpravidla kolem 80 km/h, u elektrik o něco málo více.

Vaša trať v kopcoch nikoho nezaujíma, nastavte to podľa normy a nie podľa Vašich pocitov.
Pretože ak má niekto zvukový projekt od Vás v PMT T435 a jazdí mu to ledva 40km/h tak to nie je vôbec OK. Potom tí ľudia majú penu u pusy oprávnene.
Zákazník chce dostať, za čo zaplatil, nie niečo čo bude musieť ešte upravovať alebo nosiť ku mne, nie že by mi to vadilo, priznám sa, že to neopravujem po Vás zadarmo a tým, že Vám to tu hovorím, idem sám proti sebe ;)

Ak výrobca navrhne model ktorý dosahuje modelovú rýchlosť (MTB je týmto povestné) na maximálnom napätí tak to prosím zohľadňujte pri zvukovom projekte, skúste sa zaujímať o zákazníka a jeho potreby.

Nehovoriac o tom ako v poslednej dobe žijete len zo svojho mena ako etalón kvality, ale čo som mal možnosť počuť, je to už len značka. Nie jednu lokomotívu som mal na stole kde ste dodal projekt napr. T679.2 a bolo to tak odfláknuté, že nie len človek ktorý na nej kedysi jazdil tvrdil, že radšej si zoženie ESU továrenský lebo to aspoň znie. Ale ani mne ako lajkovi ten zvuk neprišiel OK.

Nechcem Vás urážať, nakoľko ste odviedol v minulosti skvelú prácu, avšak dajte si prosím pozor na kvalitu. Viem, že kritiku nesiete mimoriadne ťažko (a očakávam opäť ostrú súkromnú správu ktorú od Vás zas vymažem, takže sa ani nemusíte snažiť). Koniec koncov pár ostrých správ som od Vás už v minulosti dostal, ani som to nemal chuť čítať, takže pardon, ak sa na niečo z toho budete odkazovať.

Skúste sa nad sebou zamyslieť. To že sa mi na stole objavil MS450P22 (možno MS460P22) v laminátke a mal som s tým niečo spraviť lebo zákazník bol maximálne nespokojný...

Týchto prešľapov je v poslednej dobe ako húb po daždi (skúste si pozrieť diskusie aj mimo tohto fóra, FB je toho plný). Preto to prosím neberte ako urážanie, je to len snaha a prosba o sebareflexiu a znova vytváranie kvalitných zvukových nahrávok ktoré nám opäť budú robiť radosť. Ja som mal to šťastie, že som od Vás dostal do dekodérov skvelé nahrávky a som s nimi veľmi spokojný.

Avšak ak s tým niečo nespravíte, viem o mnohých prípadoch kedy ľudia radšej zvolia továrenské projekty, či tie lokomotívy nechajú bez zvuku, nakoľko niekedy sa to neoplatí ani počúvať. Najhorší prípad je T679.2.
Alebo sa možno nájde niekto kto začne tvoriť znova mimoriadne kvalitné projekty pre Zimo dekodéry a Vaša dlho budovaná značka kvality odíde do zabudnutia.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod dudlifuk » ned 31 říj, 2021 7:49 pm

A2C píše:.....

to sa naozaj citis tak strasne dolezity, ze musis zmenit jedno CV ?? kazdy jeden projekt je potrebne mierne doladit, ci uz je to hlasitost alebo rychlost. A pokial to tvoji neschopni zakaznici nezvladaju, tak nech si nekupuju ozvucene lokomotivy. Tvoje argumenty su totiz trapne. Prosim ta uz neprispievaj !
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod jipol57 » ned 31 říj, 2021 9:59 pm

Já bych to zase s tou kritikou na Jackovy projekty tolik nepřeháněl. Vesměs jsem spokojený. A moje nespokojenost s nastavením rychlostí nebude jeho vina.
Jacek píše:Celý můj systém mi zbouralo Zimo s příchodem MS dekodérů. U nich je celý systém rychlostí dělaný jinak ...

U mně to bude tím, že mám všechny loko nastavené s rychlejším rozjezdem. Nechci raketové rychlosti, ale nemám rád velké vytáčení kolečka MM. Já když chci jet pomalu, tak jen nepatrně otočím kolečkem a pro zvýšení rychlosti, např. na 80% mě stačí 1/3 otočení kolečkem. Pro maximální rychlost, vytočím nadoraz. Ale tak nejezdím. Moje nastavení u MX bývá např. CV5,150 a CV6,110. Tak jsem si na to zvykl a vyhovuje mně to.
Ale u MS to tak nefunguje. Poprve jsem to poznal u TI Laminátek S489 0020 a S489 0040. Těžko jsem sladil jejich rychlosti. Teď jsem pochopil, že jedna má MX a druhá MS.
Ještě si s tím pohraju, ale vypadá to, že CV6, jako nastavení střední rychlosti, už asi u MS nefunguje. Je to tak?
A budu si muset snížit střední rychlost na všech MX dekodérech, a naučit se jinak používat kolečko na MM. Abych si ovládání sjednotil.
U MX při CV6,1, je střední rychlost nastavená asi na polovinu maximální rychlosti.
U MS mi připadá střední rychlost, jako 40% maximální. Ale to není Jackovou vinou.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod FilipP » ned 31 říj, 2021 10:58 pm

V mojom pripade je lokomotiva pomala bezohladu na nastavenie CV57 a zvukove projekty neboli od p Smutka. Inak uprava rychlosti cez CV57 nie je ziadna vymysel p. Smutka, odporuca sa to priamo v Zimo manualy a odporucal to aj Artol. Okrem toho upravit jedno CV je minimum, takze tu by som chybu nevidel ale je mozne ze kolegovi jipol57 by to mohlo pomoct zvysit rychlost v pripade zvuku Jacek.
No nesuhlasim ze pomala charakteristika u MTB je modelovejsia ci dokonca je to lepsie riesenie. Je to skor opacny extrem ako superrychla masina, no s velkou nevyhodou, ze sa to neda upravit cez CV ale len vymenou prevodov ci motorceka, co je dost narocne a drahe. Napriklad rychliy cmeliak od Pika sa da pekne upravit a plazi sa celkom ok, aj ked nie ako Roco (No vyzera, ze pri laminatke sa uz poucili). Ale s MTB Okuliarnikom ktory ide 70km max nespravim nic bez mechanickeho zasahu. U 740 to akceptujem ale ak mi iny Okuliarnik a dokonca aj Cmeiliak dobiehaju MTB750 tak ma to stve a je to pre mna velke minus.
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Jacek » ned 31 říj, 2021 11:00 pm

Kdyby to byla aspoň kritika, ale problém je jinde jak vidno. Ti věční rýpalové mají z nějakého důvodu utkvělou představu, že můžou každého tvůrce, autora, výrobce stavět do latě. Nepochopili, že mají svobodnou volbu co si pořídí nebo ne. Nikdo jim to nenutí pendrekem a stejně tak s nimi každý s takovým jednáním může vyrazit dveře. Něčí zákazník s pěnou u huby nechť si trhne nohou, kvůli nikomu nebudu padat na kolena. S takovými argumenty se snad někdo diví ostré reakci? Každý autor nějakého díla tvoří pro sebe a podle sebe a ne jak mu někdo káže. Nelíbí se? Nech ležet. Chtěl bys něco jinak? Slušně se zeptej a pak se lze domluvit nebo něco řešit. Opravdu není moje povinnost něco stále zveřejňovat, zvuky budou dokud mě to bude bavit. Ani mě k tomu pak nikdo pendrekem nutit nebude. Jak prosté.


jipol57
bohužel to je jedna věc, kterou na MS dekodérech naprosto zkazili. Středová rychlost v CV6 není polovina maximální, ale zhruba třetina nebo čtvrtina. Někdo tenkrát usoudil, jak je užasné, že model dokáže jet pár centimetrů minutu a tím zkazili celou křivku. Při CV6=1 se model rozjíždí véélmi pomalu a až ve vyšších rychlostech zrychluje. Při nastavení skutečně poloviční rychlosti, CV6=130 - 150, je průběh opačný. Model vystřelí jako z praku, viz obrázek, který jsem do Zimo poslal snad 10x v marné snaze připomínkovat, že je to naprosto mimo realitu. Graf v pdf.
Je to zřejmě jedna z věcí, kde rozhoduje zahraniční hračkářský trh a nějaký český autor zvuků to nijak neovlivní.
Přílohy
křivka 1.pdf
(93.67 KiB) 172 krát
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » pon 01 lis, 2021 8:36 am

Škoda že to uteklo někam jinam. Zkrátka a dobře MTB je jinak zprevodovane a šmitec, jak psal Jacek. O CV 57 ví každý kdo se v tom angažuje.Není o čem dal diskutovat, o ostatním se raději vyjadřovat nebudu.
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod radula63 » pon 01 lis, 2021 9:03 am

elvis.jarous píše:Škoda že to uteklo někam jinam. Zkrátka a dobře MTB je jinak zprevodovane a šmitec, jak psal Jacek. O CV 57 ví každý kdo se v tom angažuje.Není o čem dal diskutovat, o ostatním se raději vyjadřovat nebudu.

VYTESAT ZLATÝM PÍSMEM.

Taky budu obhajovat pana Smutka.

A2C: O CV57 ví dost lidí a tak není důvod prskat. A že za Vámi chodí zákazníci, že jim to jezdí pomalu... K tomu není co dodat... Pouhé 2 možnosti. Buď ať si to přenastaví a nebo ať si kupují zvukové projekty někoho jiného.

Taky nepotřebuji mít lokomotivy rychlosti šinkanzenu.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod jipol57 » pon 01 lis, 2021 11:19 am

Jacek: Díky, takže v CV57 - maximální rychlost nechám, jak byla od tebe, stejně tak CV5,1, ale pohraju si jen s CV6, jestli se nedopracuji k výsledku na jaký jsem zvyklý. Neříkám, že je to tak nejsprávnější, ale mně vyhovuje a zvykl jsem si.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » pát 01 dub, 2022 9:27 am

nemáte někdo fotky tří asi včera vylezlých brejlovců? Jeden z nich je MTB377 Motorová lokomotiva řady 754 031-3 ČD (H0), pak ten červený a modrý?
Díky.
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: knemo, Kulsud a 7 návštevníků