T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Stanin » stř 10 čer, 2020 12:56 pm

mvck píše:Tak týden jsou v prodeji a už se jich lidi zbavují, viz zde:
https://modelbazar.cz/prodam/959757

Ani se nedivím, když ta mašina vypadá jak z dob modelů ČS train... :shock:

Zbavuje se i Sergeje Piko. Podle tve logiky model od Pika taky nestoji za nic. :idea:
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod mlha » stř 10 čer, 2020 1:00 pm

Prodejce bazarových věcí, na facebooku má každou chvilku inzerát
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » stř 10 čer, 2020 1:09 pm

Inzerent ať si prodává co chce. V inzerátu jsou vyfocený brejlovci, proč pak se nepochlubil další majitel? Já jsem dneska platil tak snad bude T478-3064 na poště do pátku :mrgreen: .
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1430
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod mvck » stř 10 čer, 2020 1:17 pm

Stanin píše:
mvck píše:Tak týden jsou v prodeji a už se jich lidi zbavují, viz zde:
https://modelbazar.cz/prodam/959757

Ani se nedivím, když ta mašina vypadá jak z dob modelů ČS train... :shock:

Zbavuje se i Sergeje Piko. Podle tve logiky model od Pika taky nestoji za nic. :idea:


Sergej je v prodeji taky teprve týden? Nebo srovnáváš hrušky s jabkama?
mvck
 
Příspěvky: 77
Registrován: sob 02 zář, 2017 7:21 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod vvitty » stř 10 čer, 2020 1:59 pm

Inzeraty na prodej novinek se na bazaru objevuji pravidelne a netyka se to jen MTB. Zatim tam visi jeden, az jich tam bude 20 ma cenu se tim zabyvat.
U vetsiny prodejcu i vyrobce jsou Brejlovci vybrani... a to jsou v prodeji teprve tyden.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Vojtěch Vorel » stř 10 čer, 2020 4:22 pm

Zajímalo by mě, jestli tohle dění sleduje Roco a jestli na něj nějak zareaguje nebo jestli zůstane u svého 1+1. Anebo jestli zůstane aspoň u toho 1+1.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod xmatejx » stř 10 čer, 2020 8:14 pm

Poslyště, vy kritici - nepreferuji modely firmy pan Báni, ale silně se mi nelíbí, jak se na něj neustále snáší hromy a blesky. Nejsem žádný pamětník, takže historický exkurz si odpustím, ale laskavě se podívejte, kolik z firem, které za poslední dvě dekády modely opravdu sériově vyrábělo, stále funguje a co více, nabídku tak mohutně rozšiřuje, právě jako MTB. MTB vyrábí za akceptovatelné peníze zejména pro český trh, i když ambice pana Báni jsou jistě větší. Nabízí plastové sériové modely, snaží se výrobky technicky inovovovat (ložiska, pětipólové motorky) a stále drží ceny pod úrovní Roco, kde je přímý analog. Vezměte si laskavě do ruky krabičku Piko nebo Rivarossi, je na ní napsáno "Made in...". A koukněte na karton MTB. Ano, Roco má též "Made in EU", ale firmu už dvakrát restrukturalizovali, což je eufemismus pro kříšení z mrtvých. Už jen za to, že tu někdo něco vyvíjí, vyrábí a montuje, na místo aby dovážel a s rabatem prodával, by pan Báňa měl mít jistou posvátnou aureolu. Kecat a kritizovat umí totiž každý, je to jednoduché a nic to nestojí. Něco vytvořit a to ještě tak, aby se trefil aspoň do části poptávky zdejších věčně ufňukaných modelářů (když je to cenově přístupné, tak to není ono, a když je to ono, tak je to zase moc drahé), uživil dobře sebe, cítil, že firma roste a odolával úhlavnímu nepříteli každého podnikatele (stát), není úplně jednoduché.
Nejlepší shodu čela mezi originálem a modelem má Rivarossi, 3D scan reálné lokomotivy je vidět. Čelní okna u Rivarossi vypadají proto tak dobře, protože rekonstruované 753 mají čelní skla na úzkém falcu a model toto respektuje. Stačí se podívat na Roco "CD Cargo" a tam je tolik seků, že by jeden plakal - mj. chybějící zásuvka pro dálkové řízení, nesedí barva obroučků bočních oken, o žaluziích ani nemluvě. MTB brejlovec má problém s velikostí čelních oken, skla jsou příliš utopená a mezi čelním a boční okénkem je nerealistický sloupek. To ale nic nemění na faktu, že to je model, model vždy pracuje jen s mírou shody. Brejlovec není tvarově jednoduchá lokomotiva, model je jaký je a panu Báňovi lze popřát jen hodně podnikatelských úspěchů. Jsem si zcela jistý, že by dokázal model vyrobit přesnější a s vyšší mírou shody. Zřejmě si ale spočítal, kolik by to stálo, jak by se to promítlo v koncové ceně a ubral se jinou cestou. Na tom není nic špatného. Já bych preferoval spíše kvalitu, i kdyby model stál násobek. Ale jak píši - to je otázka podnikatelského rozhodnutí. Každý podnikatel prodat potřebuje, takže pan Báňa našel pro něj optimální rovnováhu "kvalita-kvantita", které věří. Pokud se komukoliv model nelíbí, nekupujte si ho. Nikdo vás k tomu nenutí. V zimě bude další nesmyslný Roco 4. epocha, řekněme klon klonu, a na podzim krásný Captrain. Koneckonců - skutečný modelář si je schopen téměř z čehokoliv udělat krásný model, o kterém je vnitřně přesvědčen. A ti druzí, to jsou jen frustrované bačkory, kterým chybí peníze nebo talent a nebo obojí.
Omlouvám se, nemohl jsem si pomoci.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Colonel32 » stř 10 čer, 2020 8:43 pm

xmatejx píše: Koneckonců - skutečný modelář si je schopen téměř z čehokoliv udělat krásný model, o kterém je vnitřně přesvědčen. A ti druzí, to jsou jen frustrované bačkory, kterým chybí peníze nebo talent a nebo obojí.


Celkem smutné, když člověk 12 řádků textu svého příspěvku shodí takto trapným argumentačním faulem.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod xmatejx » stř 10 čer, 2020 10:05 pm

Podívejte, problém je jinde. Němec nebo Švýcar si kupuje high-endové modely od Brawa nebo ESU, které stojí k 500 EUR a nepřijde mu to mimo, ekonomické ukazatele obou firem jsou toho důkazem. Je-li zdejší kupní síla modelářů jaká je, za jednak se nedivte, že velcí výrobci český trh vnímají jako okrajový a pokud chcete uspět na zdejším trhu jako lokální výrobci, musíte se možnostem trhu přizpůsobit. A tím jsme u problému číslo dvě, který vyvolává tyto vášně:

pro většinu z modelářů je to srdeční volnočasová záležitost, která má s businessem pramálo společného. Chtějí mít krásné modely, krásná kolejiště. Pro pana Báňu je to ovšem podnikatelská činnost. Proto se tu pan kolega t.č. o dva příspěvky výše zaklíná, že je mu MTB ukradená a přitom váží další čas, aby se k ní vyjádřil. Ne, není mu ukradená. Kdyby byla, ani by neťuknul do klávesnice. Pochopte už konečně, že sériová výroba modelů není laskavost modelářům. Je to seriózní business se vším všudy. Současně nepředpokládám, že úmyslem pana Báni je mrvit předlohy v H0, ale pokud vlezete do jakéhokoliv kamenného obchodu v ČR, schválně se rozhlídněte - z modelů H0 lokomotiv, které mají aktuálně skladem - která značka drtivě dominuje. Obchodníci dobře vědí proč... Což jsme u problému číslo tři:

zdejší obchodníci s modely jsou hluboce podkapitalizovaní. Ošklivě se tomu říká: příštipkáři. Nakoupí si tři kusy od modelu od výrobce (Roco), ty se vyprodají a zbytek sezóny se již pouze nadává (spolu s kupujícími), že Roco nevyrábí dost. V horším případě fungují jako průtokový ohřívač, tj. zákazník objedná, zaplatí, obchodník objedná u výrobce a jakmile zboží dojde, přepošle dále. Takový obchodní incest, který je už tak zažitý, že vůči němu už ani nikdo neprotestuje. Modelů MTB je naproti tomu dost. Stále přicházejí nové grafické variace.

Nikomu nikdo nebrání, aby si založil vlastní firmu a ukázal světu, co dovede. Jsou tu dotační programy pro start-upy, pro rozvoj firem. Nikdy to nebylo snazší, než nyní. Takže: kde jste všichni? Aha...
Koneckonců, ani němečtí výrobci většího formátu jako je PIKO, Tillig nebo Kuehn se do výroby H0 brejlovců ani jiných českých modelů nehrnou, i když soudě dle příspěvků by poptávka byla. Asi vědí proč. Žádný podnikatel při smyslech si totiž nenechá ujít příležitost vydělat.

Nechme pana Báňu podnikat, ví, co dělá. Jeho výrobky mají svůj segment zákazníků, stejně jako je má Roco. Až bude průměrný český zákazník schopen za brejlovce utratit v přepočtu 400 EUR, bude tu přebrejlovcováno. Věřte mi, ve výrobní sféře a obchodu se pohybuji už nějaký pátek.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Kulsud » čtv 11 čer, 2020 7:05 am

xmatejx: Pro začátek zopakuji. Jsem rád, že tu MTB je, mám několik jejich modelů a protože nemám ty mašiny v oku, nemám s tím až takový problém jako jiní. Jen první kabina na kocoura, to jsem vždycky nešťastnej, když na to koukám.

Tyhle ekonomické výklady, které jsi nám tu vyjevil, tu vždy někdo poskytuje už snad od vzniku MTB. Nikdo je nezpochybňuje. Ve své podstatě máš pravdu. Ale respektuj, že tu jsou lidé, kteří ví, nebo alespoň mají velmi reálnou představu, jak taková firma funguje a oprávněně se ptají PROČ? A nastávají opět stejné a dokola se opakující otázky: Proč se chyby stále opakují? Přesná forma by byla dražší než ta nepřesná? A to už můžeme být šťastní, že se alespoň zlepšila povrchová úprava - alespoň doufám. Kam až sahá tvoje tolerance ve stylu - furt je to ještě dobrý? Má se to posuzovat ve stylu MALÝ, ALE NAŠE - ČESKÝ? Nemyslím si, že je špatné upozornit na chyby, které jsou nezpochybnitelné. MTB modely nejsou levné.

Já chápu obě strany. Je to jistě zajímavý byznys pana Báni a klobou dolů před tím, co tu rozjel. Na druhou stranu chyby, které dělá, jsou objektivně kritizovány nejen na českém foru.

Doufám, že nepřijde šrapnel ve stylu - vyrob si to z odlitku.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod xmatejx » čtv 11 čer, 2020 7:37 am

Tak ještě jinak:

Nemůžete mluvit společných jazykem, protože oba segmenty mají odlišné cíle. Modelář chce mít pocit krásna, podnikatel chce vydělat. Nikdy se jejich zájmy zcela neprotnou a je to dobře. Modeláři se vždy vše logicky bude zdát drahé, protože on kdyby chtěl a měl čas a bla bla, tak by ten model... Proč? Protože je mu jedno kolik času, energie, tvůrčího elánu, zdrojů atd. atd do konstrukce věnuje. Podnikatel si ale takový luxus dovolit nemůže. Je to stejné jako porovnávat socík a tuto hrůzu, ve které žijeme. Oba systémy mají odlišné cíle, proto to lze jen velice těžko.

Opakuji: MTB H0 brejlovci mají mnoho proporcionálních odlišností od předlohy. To je fakt. Ale je to stejné jako s lacinými polskými kuřaty z Tesca. Musí se najít odvážlivec, který se z podnikání nepodělá a nabídne alternativu. A já tvrdím, že v low end segmentu je to nemožné, ekonomicky to zkrátka neustojí. To je celé. Takže pokud zamíří výše a alternativa bude stát v přepočtu 400 EUR, budete si schopni připlatit? Hm?
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod xmatejx » čtv 11 čer, 2020 8:00 am

Kulsud píše:Ale respektuj, že tu jsou lidé, kteří ví, nebo alespoň mají velmi reálnou představu, jak taková firma funguje a oprávněně se ptají PROČ? A nastávají opět stejné a dokola se opakující otázky: Proč se chyby stále opakují? Přesná forma by byla dražší než ta nepřesná? A to už můžeme být šťastní, že se alespoň zlepšila povrchová úprava - alespoň doufám. Kam až sahá tvoje tolerance ve stylu - furt je to ještě dobrý? Má se to posuzovat ve stylu MALÝ, ALE NAŠE - ČESKÝ? Nemyslím si, že je špatné upozornit na chyby, které jsou nezpochybnitelné. MTB modely nejsou levné.


Odpověď jsem popsal v předchozím. Z pohledu pana Báni to nejsou chyby. On se prostě rozhodl, že toto je ona rovnováha "kvalita - kvantita", na které produkci (= podnikání) postaví. Nikdo (pro modeláře) výhodnější nenabídne, tak si to může dovolit. A ekonomické ukazatele mu dávají za pravdu.

A kam sahá "moje tolerance - furt je to ještě dobrý"? Já jsem nikde v textu výše neposuzoval dobrý, špatný. Ani bych si to nedovolil. Snažil jsem se zdejším notorickým kritikům vysvětlit, že nemohou najít společný pohled na věc s výrobcem MTB, protože jejich cíle jsou odlišné. Tento pohled zde chyběl. Odhaduji, že nikdo tu nemá ani šajna o tom, jak vypadá nákladová struktura výroby pana Báni, ani jaká je jeho představa o zisku, aby toto podnikání bylo pro něj nadále atraktivní. Pochopte to už konečně a fňukání o nekvalitě nebo chybách si nechejte pro sebe, když se vám předělávka nepovede a nebo pro modeláře, který vám model snů za trojnásobek ceny pana Báni bude zhotovovat. Tam je to na místě. Tady to působí značně lacině, speciálně pokud kritik nic na trhu modelů v ČR nepředvedl. Čapkův citát "o kriticích" v této věci opakovat nebudu, je notoricky znám.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod sidlo » čtv 11 čer, 2020 8:06 am

xmatejx píše:Snažil jsem se zdejším notorickým kritikům vysvětlit, že nemohou najít společný pohled na věc s výrobcem MTB, protože jejich cíle jsou odlišné. Tento pohled zde chyběl.

Nechyběl. V minulosti jsem se marně pokoušel místním expertům na kvalitu vysvětlit rozdíl v pohledu podnikatele, který musí být v zisku, a pohledu spotřebitele, který chce vše nejlépe zadarmo. Došel jsem k názoru, že je to nevysvětlitelné. xmatejx plýtváš svým časem.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Kulsud » čtv 11 čer, 2020 8:29 am

Čapkův citát, víceméně platný pro literaturu a pro autory, kteří se cítí být "nepochopeni" , se absolutně nehodí do dnešní přetechnizované doby. Je většinou posledním argumentem těch, kteří kritiku nesnesou. Forum je otevřené a "experti" na kritiku se často vyjadřují věcně a správně. Někdy se i stalo, že z nich vypadlo i slůvko chvály. Nepotřebují ekonomické výklady o tom, jak funguje byznys MTB. Chtějí vysvětlit, proč se chyby stále opakují a proč nelze za stejné peníze vyrobit formu přesně.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod viky » čtv 11 čer, 2020 8:30 am

xmatejx píše:Tak ještě jinak:

Nemůžete mluvit společných jazykem, protože oba segmenty mají odlišné cíle. Modelář chce mít pocit krásna, podnikatel chce vydělat. Nikdy se jejich zájmy zcela neprotnou a je to dobře. Modeláři se vždy vše logicky bude zdát drahé, protože on kdyby chtěl a měl čas a bla bla, tak by ten model... Proč? Protože je mu jedno kolik času, energie, tvůrčího elánu, zdrojů atd. atd do konstrukce věnuje. Podnikatel si ale takový luxus dovolit nemůže. Je to stejné jako porovnávat socík a tuto hrůzu, ve které žijeme. Oba systémy mají odlišné cíle, proto to lze jen velice těžko.

Opakuji: MTB H0 brejlovci mají mnoho proporcionálních odlišností od předlohy. To je fakt. Ale je to stejné jako s lacinými polskými kuřaty z Tesca. Musí se najít odvážlivec, který se z podnikání nepodělá a nabídne alternativu. A já tvrdím, že v low end segmentu je to nemožné, ekonomicky to zkrátka neustojí. To je celé. Takže pokud zamíří výše a alternativa bude stát v přepočtu 400 EUR, budete si schopni připlatit? Hm?


Já osobně nechápu jednu věc!
Např. 363 (163) je hranatá mašina kde stačí změřit jen rozměry a ty zmenšit 87-krát.
Chcete mně říci, že model MTB byl úmyslně tvarově a rozměrově zdeformován a je to z ekonomických důvodů?
Kdyby rozměry zůstaly správně, tak by se model prodražil o tolik, že by se stal neprodejným???
Dokonce je tu možnost že by na přípravě modelu pomohli lidé z venčí a zdarma!!!
Např. u jiné české firmy to jde a výsledek je patrný.
Ze začátku se zmiňovalo, že MTB bude rádo za připomínky a podměty při tvorbě nových modelů.
Z mého pohledu firma MTB byla veliká naděje pro výrobu českých mašin a vagonů ale ubrala se jinným směrem než modeláři čekali.
Právě u modelu je tvarová přesnost dosti podstatná.
U modelů MTB je fajn Plux 22, osvětlení kabin, správné barevné odstíny.
Také kladně bych viděl prodej stavebnic bix.
Naproti tomu je tvarová, rozměrová a proporční nepřesnost, někdy příšerná povrchová úprava atd.
Ještě bych se zeptal u zelených brejlovců roco jsou úzké nárazníky.
Vedle na modelu MTB jsou širší nárazníky ale nejsou to široké nárazníky!!!
To je zase nějaký úlet, nebo opravdu jsou takové atipické nárazníky?
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků