T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod adam.pinos » pát 16 říj, 2020 4:46 am

petrha píše:
xmatejx píše:Poslyště, vy kritici - nepreferuji modely firmy pan Báni, ale silně se mi nelíbí, jak se na něj neustále snáší hromy a blesky. Nejsem žádný pamětník, takže historický exkurz si odpustím, ale laskavě se podívejte, kolik z firem, které za poslední dvě dekády modely opravdu sériově vyrábělo, stále funguje a co více, nabídku tak mohutně rozšiřuje, právě jako MTB. MTB vyrábí za akceptovatelné peníze zejména pro český trh, i když ambice pana Báni jsou jistě větší. Nabízí plastové sériové modely, snaží se výrobky technicky inovovovat (ložiska, pětipólové motorky) a stále drží ceny pod úrovní Roco, kde je přímý analog. Vezměte si laskavě do ruky krabičku Piko nebo Rivarossi, je na ní napsáno "Made in...". A koukněte na karton MTB. Ano, Roco má též "Made in EU", ale firmu už dvakrát restrukturalizovali, což je eufemismus pro kříšení z mrtvých. Už jen za to, že tu někdo něco vyvíjí, vyrábí a montuje, na místo aby dovážel a s rabatem prodával, by pan Báňa měl mít jistou posvátnou aureolu. Kecat a kritizovat umí totiž každý, je to jednoduché a nic to nestojí. Něco vytvořit a to ještě tak, aby se trefil aspoň do části poptávky zdejších věčně ufňukaných modelářů (když je to cenově přístupné, tak to není ono, a když je to ono, tak je to zase moc drahé), uživil dobře sebe, cítil, že firma roste a odolával úhlavnímu nepříteli každého podnikatele (stát), není úplně jednoduché.
Nejlepší shodu čela mezi originálem a modelem má Rivarossi, 3D scan reálné lokomotivy je vidět. Čelní okna u Rivarossi vypadají proto tak dobře, protože rekonstruované 753 mají čelní skla na úzkém falcu a model toto respektuje. Stačí se podívat na Roco "CD Cargo" a tam je tolik seků, že by jeden plakal - mj. chybějící zásuvka pro dálkové řízení, nesedí barva obroučků bočních oken, o žaluziích ani nemluvě. MTB brejlovec má problém s velikostí čelních oken, skla jsou příliš utopená a mezi čelním a boční okénkem je nerealistický sloupek. To ale nic nemění na faktu, že to je model, model vždy pracuje jen s mírou shody. Brejlovec není tvarově jednoduchá lokomotiva, model je jaký je a panu Báňovi lze popřát jen hodně podnikatelských úspěchů. Jsem si zcela jistý, že by dokázal model vyrobit přesnější a s vyšší mírou shody. Zřejmě si ale spočítal, kolik by to stálo, jak by se to promítlo v koncové ceně a ubral se jinou cestou. Na tom není nic špatného. Já bych preferoval spíše kvalitu, i kdyby model stál násobek. Ale jak píši - to je otázka podnikatelského rozhodnutí. Každý podnikatel prodat potřebuje, takže pan Báňa našel pro něj optimální rovnováhu "kvalita-kvantita", které věří. Pokud se komukoliv model nelíbí, nekupujte si ho. Nikdo vás k tomu nenutí. V zimě bude další nesmyslný Roco 4. epocha, řekněme klon klonu, a na podzim krásný Captrain. Koneckonců - skutečný modelář si je schopen téměř z čehokoliv udělat krásný model, o kterém je vnitřně přesvědčen. A ti druzí, to jsou jen frustrované bačkory, kterým chybí peníze nebo talent a nebo obojí.
Omlouvám se, nemohl jsem si pomoci.



Super, přesně a výstižně napsáno. S tím se dá jen a jen souhlasit


To že je na krabičce napsáno made in EU znamená že finální montáž je provedena v EU, i MTB si nechává stříkat a tamponovat modely v Made in PCR (China)
adam.pinos
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25 pro, 2019 5:02 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod petrha » pát 16 říj, 2020 6:02 am

adam.pinos píše:
petrha píše:
xmatejx píše:Poslyště, vy kritici - nepreferuji modely firmy pan Báni, ale silně se mi nelíbí, jak se na něj neustále snáší hromy a blesky. Nejsem žádný pamětník, takže historický exkurz si odpustím, ale laskavě se podívejte, kolik z firem, které za poslední dvě dekády modely opravdu sériově vyrábělo, stále funguje a co více, nabídku tak mohutně rozšiřuje, právě jako MTB. MTB vyrábí za akceptovatelné peníze zejména pro český trh, i když ambice pana Báni jsou jistě větší. Nabízí plastové sériové modely, snaží se výrobky technicky inovovovat (ložiska, pětipólové motorky) a stále drží ceny pod úrovní Roco, kde je přímý analog. Vezměte si laskavě do ruky krabičku Piko nebo Rivarossi, je na ní napsáno "Made in...". A koukněte na karton MTB. Ano, Roco má též "Made in EU", ale firmu už dvakrát restrukturalizovali, což je eufemismus pro kříšení z mrtvých. Už jen za to, že tu někdo něco vyvíjí, vyrábí a montuje, na místo aby dovážel a s rabatem prodával, by pan Báňa měl mít jistou posvátnou aureolu. Kecat a kritizovat umí totiž každý, je to jednoduché a nic to nestojí. Něco vytvořit a to ještě tak, aby se trefil aspoň do části poptávky zdejších věčně ufňukaných modelářů (když je to cenově přístupné, tak to není ono, a když je to ono, tak je to zase moc drahé), uživil dobře sebe, cítil, že firma roste a odolával úhlavnímu nepříteli každého podnikatele (stát), není úplně jednoduché.
Nejlepší shodu čela mezi originálem a modelem má Rivarossi, 3D scan reálné lokomotivy je vidět. Čelní okna u Rivarossi vypadají proto tak dobře, protože rekonstruované 753 mají čelní skla na úzkém falcu a model toto respektuje. Stačí se podívat na Roco "CD Cargo" a tam je tolik seků, že by jeden plakal - mj. chybějící zásuvka pro dálkové řízení, nesedí barva obroučků bočních oken, o žaluziích ani nemluvě. MTB brejlovec má problém s velikostí čelních oken, skla jsou příliš utopená a mezi čelním a boční okénkem je nerealistický sloupek. To ale nic nemění na faktu, že to je model, model vždy pracuje jen s mírou shody. Brejlovec není tvarově jednoduchá lokomotiva, model je jaký je a panu Báňovi lze popřát jen hodně podnikatelských úspěchů. Jsem si zcela jistý, že by dokázal model vyrobit přesnější a s vyšší mírou shody. Zřejmě si ale spočítal, kolik by to stálo, jak by se to promítlo v koncové ceně a ubral se jinou cestou. Na tom není nic špatného. Já bych preferoval spíše kvalitu, i kdyby model stál násobek. Ale jak píši - to je otázka podnikatelského rozhodnutí. Každý podnikatel prodat potřebuje, takže pan Báňa našel pro něj optimální rovnováhu "kvalita-kvantita", které věří. Pokud se komukoliv model nelíbí, nekupujte si ho. Nikdo vás k tomu nenutí. V zimě bude další nesmyslný Roco 4. epocha, řekněme klon klonu, a na podzim krásný Captrain. Koneckonců - skutečný modelář si je schopen téměř z čehokoliv udělat krásný model, o kterém je vnitřně přesvědčen. A ti druzí, to jsou jen frustrované bačkory, kterým chybí peníze nebo talent a nebo obojí.
Omlouvám se, nemohl jsem si pomoci.



Super, přesně a výstižně napsáno. S tím se dá jen a jen souhlasit


To že je na krabičce napsáno made in EU znamená že finální montáž je provedena v EU, i MTB si nechává stříkat a tamponovat modely v Made in PCR (China)



To taky bylo na čase, nebo to co dokázali udělat ty patlalové tady u nás bylo neskutečné, neb ta je to jen samej kritik a když má něco udělat ta k z toho vyleze kolikrát hrozný patvor. Tím samozřejmě neházím všechny do jednoho pytle.
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Tax » pát 16 říj, 2020 8:21 am

JOHNZ píše:Jediný ekonomický náklad, ktorým by to šlo vysveltiť je, že človek, ktorý Báňovi robí 3D predlohy, zrejme jednak nie je žiadny nadšenec a dvak sa necháva platiť od hodiny. To je jediný spôsob, ako nejak aspoň trochu vysvetliť kiksy na tých modeloch typu hranaté okná (ktoré sú výrazne ľahšie na modelovanie), alebo možno aj to posunutie dverí na 810 (proste sa to už Báňovi nechcelo platiť). ... .

Jano, to aby si oprášil tvoje znalosti z 3D modelovania a ponúkol súdruhovi Báňovi svoje služby :D Ale inak v podstate máš pravdu.
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JOHNZ » pát 16 říj, 2020 10:45 am

Tax: Jak nedopadne x6x ani u ACME a bola by ochota spraviť reedíciu proporčne správnu, tak by som do toho snáď aj išiel. Aj keď je to o dosť iné modelovanie. Kým do MSTS si "všetko" robil textúrami, bo šetrenie polygónmi, tu musíš zasa všetko modelovať (a textúry sú ti naopak úplne ukradnuté).
JOHNZ
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod A2C » pát 16 říj, 2020 10:53 am

Pán Báňa dostal ponuku na bezpatnú pomoc s modelovaním, ale jedným uchom vošlo, druhým vyšlo... MTB si nezaslúži pomoc, pochopenie ani nič podobné. MTB si v tomto prípade zaslúži len kopanie z každej strany. Ale keď sa mu to predáva.... Tak mu to je u salámu.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod PavelGregora » pát 16 říj, 2020 4:46 pm

Kolegové, jakékoliv nářky nad MTB jsou zcela zbytečné a bez účinku. Dokud se ty zmetky budou dobře prodávat, není důvod, aby pan Báňa, který evidentně není fanoušek železničního modelářství, ztrácel čas a tím pádem i přicházel o větší zisk pipláním se s vývojem věrnějších a kvalitnějších modelů. Tak to bohužel je.
PavelGregora
 
Příspěvky: 90
Registrován: stř 15 led, 2020 6:54 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Tax » pát 16 říj, 2020 5:17 pm

JOHNZ píše:... Aj keď je to o dosť iné modelovanie. Kým do MSTS si "všetko" robil textúrami, bo šetrenie polygónmi, tu musíš zasa všetko modelovať (a textúry sú ti naopak úplne ukradnuté).
To je pravda, ale to nie je veľký problém. Nie si obmedzený množstvo polygónov a môžeš si dovoliť aj určité prasačiny ktoré by sa ti v simulátore pekne vypomstili :D
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod kmet » pát 16 říj, 2020 6:40 pm

A2C píše:Pán Báňa dostal ponuku na bezpatnú pomoc s modelovaním, ale jedným uchom vošlo, druhým vyšlo... MTB si nezaslúži pomoc, pochopenie ani nič podobné. MTB si v tomto prípade zaslúži len kopanie z každej strany. Ale keď sa mu to predáva.... Tak mu to je u salámu.


Myslím si, že udělali dobře. Ještě by dopadli jako pan Pavlíček.
kmet
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob 27 led, 2018 2:48 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod xmatejx » čtv 19 lis, 2020 9:18 am

MTB bez předchozího varování uvedlo H0 model 750 013-5 v CD Cargo laku... Je to jediná seriově vyráběná verze CD Cargo pouze se dvěma pozičními reflektory na čele. Hádám, že se jedná o marketingový tah před uvedením obou verzí Roco a obou verzí Rivarossi, které by snad měly přijít do konce tohoto roku. Dlouhodobě je verzí "6. epocha" nedostatek, běžně se i jeté draží po aukcích za násobek původní MSRP - jedná se zejména o CD Cargo a Najbrt II. Do seznamu MTB nově přihodilo AWT verzi... V některých eshopech je 750 013 již dostupná.
(na čele chybí modelu zásuvka pro dálkové ovládání - ale to i Rocu)
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Vojtěch Vorel » čtv 19 lis, 2020 10:31 am

Nedivím se, že s těmito verzemi MTB vyrukovalo. Po brejlovci ČD Cargo je sháňka od doby, co ho Roco přestalo vyrábět, navíc dvousvětlový brejlovec u Roca zjevně nehrozí. On by to ani nebyl špatný model, jen škoda těch brejlí. A reko brejlovců bychom se u Roca asi taky nedočkali a je pravda, že už dávno nejsou raritou, kterou by koupilo pár lidí.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Kulsud » čtv 19 lis, 2020 11:44 am

To zírám teda. Dobrej tah.
Kulsud
 
Příspěvky: 420
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod FilipP » čtv 19 lis, 2020 1:57 pm

Zda sa mi to, alebo su ramy okien na cele sirsie? Zeby MTB upravilo formu? Ak ano, to by bolo super.

Obrázek
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Vojtěch Vorel » čtv 19 lis, 2020 3:41 pm

Taky jsem si toho všimnul. Na modely.biz je krásná skoro čelní fotka. http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... -cd-cargo/
Musím uznat, že to vypadá líp, i když nevěřím tomu, že by předělávali formu. Spíš bych sázel na nějakou jednodušší úpravu (možná zbroušení? nebo jen tlustší bílý rámeček), protože okna jako taková jsou zjevně stejná. Ale všiml jsem si taky, že nástřik taky vypadá o poznání lépe než na předchozích kusech (i když to ze zkušenosti může být věcí jen pár kusů).
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod vojtas » čtv 19 lis, 2020 3:47 pm

Já si nemůžu pomoct, ale ať už to má tvar brejlí jakelkoliv, tak to zabíjí ty hranatý okna s horní hranou do oblouku, to je fakt nekoukatelný. Ve skutečnosti má okno čtyři rovné hrany a oblé okraje.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod hummus » čtv 19 lis, 2020 3:53 pm

Rozdíl je vidět na první pohled. Asi opravdu něco upravili ve formě. Jen širším tiskem bílých okrajů to nebude.

MTB.jpg
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků