ESU Lokomotiva

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

ESU Lokomotiva

Příspěvekod Jindra Charvat » ned 22 bře, 2020 1:35 pm

Pořídil jsem, díky současným výprodejům, dvě lokomotivy z edice „Engineering Edition“ a to „Class 132“ známá jako Ludmila a motorák „VT 62 904“. Z obou jsem velmi nadšený a potěšený. Především Ludmila vykazuje perfektní a hlasité zvuky včetně automatického sřípění kol při nízké rychlosti, kombinované osvětlení, jiskření brzdového obložení a kouř. Ten tedy především. Ve spojení s miniventilátorem dochází k typickému naftovému funění v závislosti na otáčkách (zvukových) motoru. Vydrží funět (a smrdět :) ) díky poměrně velké náplni, skoro dvakrát šest minut (po šesti minutách se kouř automaticky vypne a musí se znovu spustit). Prostě boží. Nemám ve zvláštní oblibě výrobce Liliput, ale tady se jim karoserie, klobouk dolů, opravdu povedla.
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 168
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice

Re: ESU Lokomotiva

Příspěvekod Brejla » ned 22 bře, 2020 3:38 pm

Tak ti přeju hodně trpělivosti při čištění modelů a kolejiště od mastných zbytků kouře :mrgreen:
Taky jsem byl zpočátku z V200 nadšen než jsem zjisti skutečný stav a následky.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: ESU Lokomotiva

Příspěvekod Jindra Charvat » pon 23 bře, 2020 9:58 am

Brejla píše:Tak ti přeju hodně trpělivosti při čištění modelů a kolejiště od mastných zbytků kouře :mrgreen:
Taky jsem byl zpočátku z V200 nadšen než jsem zjisti skutečný stav a následky.

Prosím o podrobnější popis, ať vím co mne čeká :?
Mám zkušenosti, že z komína párovky to občas na začátku nevkusně prskne a je co čistit. U tohoto způsobu s ventilátorem jsem si zatím ničeho nevšiml. Okolí výfuku je čisté, respektivě vypadá čistě. Na co se mám připravit?
Jsou v kouři nějaké mastné usazeniny? Respektoval jsem přání výrobce a použil olej ESU. "Smrdí" jinak než mnou, jinak běžne používaný SR24 od Modellbahnol, kde se výrobce "kasá", že lze použít i na kontakty kol a koleje samotné (nikdy jsem to nezkusil, preferuji Francovku). Prosím o cenné zkušenosti a podněty. Předem díky...
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 168
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice

Re: ESU Lokomotiva

Příspěvekod Brejla » pon 23 bře, 2020 4:18 pm

U lokomotivy s běžným kouřovým generátorem se znečistí souprava a jen úzký pruh kolem kolejí, moderní modely s dynamickým kouřovým generátorem znečistí podstatně širší prostor, i když jen slabší vrstvou. Ale časem to stejně asi naroste. Jak moc netuším, já s tím kouřem okamžitě po zjištění následků skončil.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: ESU Lokomotiva

Příspěvekod Jindra Charvat » úte 24 bře, 2020 9:02 am

Prošel jsem celou diskuzi s tématem „kouř“ a nenašel jsem vysvětlení tvrzení o znečištění. Nezpochybňuji to!
Jen tomu chci porozumět. V diskuzi jsem našel přirovnání ke kuchyňské digestoři, a jak vypadá po pár dnech. No jo, ale tam se odpařuje ohromné plocha různých druhů mastnot, ne zrovna určených k odpařování. Také kouření v autě a „zamaštěné čelní okno“ je trochu mimo téma. Zaprvé sama podstata cigaretového kouře (dehet a spol) a za druhé i jeho velké množství je z mého pohledu také trochu mimo.
Jezdím a kouřím ze „Synchronizovaného generátoru kouře“ denně (v současnosti :| ) protože jsem tím opravdu unešen a zatím nic pozorovatelného. Napadá mne přirovnání s voskovými svíčkami, ale to by ty katedrály v průběhu století pod tou vahou „nánosu“ musely spadnout :) .
Já tím jen naznačuji, aby to nebyla kachna ve smyslu turek (kávový logr) je zdravý škodlivý (no každej to přeci ví), ale ve skutečnosti je to trochu podstatně jinak, stejně jak s těmi domácími vajíčky a cholesterolem – ale to není předmětem této diskuze.
Pokud prosím má někdo relevantní podklady pro „špinení“, nebo ale i pro event. škodlivost spalin v rámci dýchání v uzavřené místnosti, prosím přispějte
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 168
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice

Re: ESU Lokomotiva

Příspěvekod chripkoj » úte 24 bře, 2020 3:37 pm

Neviem, neviem. Ja mám BR86 od roco s generátorom dymu a používam ho dosť často (každá návšteva). Koľaje sú bežne zašpinené (bandážami) a loko nie je extra mastná (a to sem tam prskne). Nevidím v tom žiadny problém v používaní. Olej používam origo roco.
chripkoj
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 20 říj, 2015 1:18 pm
Bydliště: Poprad

Re: ESU Lokomotiva

Příspěvekod Jindra Charvat » pon 02 lis, 2020 10:43 am

VT 62 904
Am 4/4, V200
622.01, EVB_Ludmila
Jak sem zde výše uvedl, provozuji tyto výše uvedené lokomotivy od výrobce ESU.
S kvalitou a detailním provedení modelů včetně jejich provozu jsem velmi spokojený. Připomínám luxusní balení jednotlivých modelů. Všechny mají možnost pouhým připnutím a odepnutím kluzného kontaktu variabilitu AC/DC provozu a aktivní kouřový generátor aktivně spojený se zvukem (jak zapnutí tak i množství kouře). Testoval jsem provoz jak na kolejích Marklin AC tak i Piko DC. V neposlední řadě skvělý - hlasitý zvuk má teké něco do sebe (kam se hrabe Marklin nebo ROCO - ještě tak sergej od Pika). Nesmím ani zapomenout na silné kondenzátory.
Teď něco z provozu, tedy ty mouchy...
VT 62 904 - motorek v kouřovém ventilátoru někdy zpočátku provozu píská (nutno doplnit kapalinu na max a nechat jemně prohřát)
622.01, EVB_Ludmila - po pár hodinách provozu přestala svítit jedna strana, demontáž a zjištěn upadlý drátek z rozvodné desky (bože to je uvnitř elektrárna a drátovna :))
a opět motorek v kouřovém ventilátoru občas zpočátku provozu píská (nutno doplnit kapalinu na max a nechat jemně prohřát)
Am 4/4, V200 - po cca hodině provozu začala mašina divně cukat, a po odhalení závady jsem zjistil prasklé ozubené kolečko na hnaném soukolí, takže při otáčení v prasklině nesouhlasil zubový modul a došlo k občasnému žaškobrtnutí. Hřídel je vrubovaná a ozubené plastové kolečko nalisované a při nalisování zřejmě naprasklo atd. Skočil jsem na stránky ESU, popsal závadu včetně uvedených dat na faktuře od prodejce (Google překladačem do angličtiny)-foto tam nešlo přiložit-a odeslal. Do týdne jsem měl v kaslíku dopis s novým soukolím - komu čest, tomu čest.
Bohužel, jak jsem hledal závadu, tak jsem tak dlouho šachoval s kluzným kontaktem (jedna z případných možných závad cukání), až mi mašina v současnosti občas v AC ztratí kontakt. Mohu upozornit, že to přepínání AC/DC uvnitř není nic jednoduchého, ale jedná se o poměrně složité mechanické minijazýčkové přepínátko :), které opravdu přepíná všechna kola na sběr proudu dle právě používaného systému.
Na druhou stranu, ačkoli má mašina kouřové generátory dva tak s nimi žádné problémy nejsou (doufám že jsem to nezakřikl-tedy nezapsal).
Pro provozovatele Marklina, pod mfx pouze 16 zvukových funkcí - zbytek jen pod DCC. Platí pro všechny uvedené typy. Na závěr mohu jen konstatovat, že je velká škoda, že tu Ludmilu neudělali i jako Raguina.
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 168
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice


Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků