Lukas píše:Když vezmu vůz do ruky a točim se soukolim,tak je to ok,ale když ho dam na koleje tak jak kdyby "sednul" a dře a nejde. Zkousel jsem z jiného vozu soukolí a to samé.
Zvedni vůz, obrať a zjisti vůli dvojkolí do stran. Měla by být jen několik desetinek. Pak dvojkolí roztoč a pozoruj, jak se dlouho točí. Pak jej vrať do správné polohy koly dolů a pokus se roztočit dvojkolí stejnou rychlostí. Opět by se mělo točit přibližně stejnou dobu. Pokud se točí déle a boční vůle je větší, pak ti při postavení vozu na kolej dosedne okolek dvojkolí na podlahu vozu nebo na příčník podvozku (podle typu vozu) nebo bok kola na rozsochu a zde dře. To se zjistí i tak, že dvojkolí roztáčíš pouze palcem za osičku, přičemž dvojkolí přitlačuješ k vozu. Jde to špatně, ale pokud dvojkolí nikde nedře, roztočí se jak v kovových tak i plastových ložiscích (u H0, u ostatních velikostí nevím). Pak máš tyto možnosti (seřazeno podle obtížnosti):
1) Reklamovat vůz.
2) Použít dvojkolí s delší oskou.
3) U plastových rozsoch použít výše popsaná bronzová pouzdra a tím zmenšit boční vůli. U kovových vložek mírně přihnout směrem dovnitř k docílení stejného.
4) V místě okolků proškrábnout do podlahy/příčníku drážku, aby dvojkolí neškrtalo. U bočního "drhnutí" bych toto nepraktikoval.
5) Jsi-li odvážný, vůz má plastové rozsochy a nechceš použít pouzdra (bod 3), můžeš se pokusit rozsochy místně nahřát a přihnout směrem dovnitř.