Je to můj první vagon od Rivarossi a dovolím si lehký náhled. Chtěl jsem Orient Express, co byl v Praze a asi ho mám. Tedy typ vozu s číslem vozu 3674 ano. Zbytek je bohužel pouhá fikce. První velkou viditelnou nesrovnalostí je počet oken (obdélníkových). Originál 7 oken, model 6. Originál má na celé střeše vzdušníky, model jen na koncích. Poslední co také upoutá na první pohled, jsou doplňující malůvky na bočním „billboardu“ Venice Simplon-Orient-Express. V originále celkem vkusné podtržení v barvě nápisu, ale na modelu „velikonoční omalovánky“. Třeba je to i v originále, jen jsem nenašel ty správné zdroje…
Protože stejně jako mnoho jiných modelů vozů CIWL a jeho nástupců, je to jen "ojebávka" a tahadlo peněz z peněženek a ne model skutečného vozu. Ve skutečnosti je vůz přestavbou celokovového jídleního vozu typu WR56, který třeba dělá LSModels. Aby skutečný vůz "ladil" s ostatními vozy a působil dostatečně luxustně, dostal třeba oválná okna na krajích jako vozy typu Pullman. Rivarossi model vykouzlil právě z Pullmanu typu Fleche d'Or, který má osm oddílových oken v bočnici a kromě spodku nemá nic společného původním WR56. Proto nesedí třeba větrače na střeše, čela vozu atd.
o přítomnosti HR4320 v Čechách jsem nenašel záznam…
Pokud jde o nostalgické vlaky, tak je to správný závěr. Nepatří a nepatřil totiž VSOE a v jeho soupravách nejezdil. Je to původní Pullmann přestavěný nejprve na jídelák, později na servisní vůz, byly v něm sprchy a podobné věci a patřil pořád CIWL-T. Později byl odprodán jinam. Pak už byl v děsném stavu a nejezdil. K nám se ale přesto dostal - nejprve do Velenic na opravu a později snad do dílen do Krnova. Už asi léta se někde válí, bůhví v jakém stavu.