M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Dovi » úte 17 kvě, 2022 7:45 am

Obhajuješ neobhajitelné, navíc moc netušíš, co to vlastně znamená. Těch 5 setin je hodně. Mám na některých modulech na vlečce položené výhybky ME, které jsou určené jen pro RP25 a mají hloubku žlábku cca 0,75 mm. Vozidla bez RP25 s tzv. s nízkými okolky 0,8 mm (např. BRAWA G7.1, G10, vozidla MTB, vozy BRAWA atd.) tam viditelně a slyšitelně narážejí.

Nešlo o tušení. Bylo to testováno na srdcovkách výhybek H0 profilového kolejiva TRIX "C" s pozvolným náběhem hloubky žlábku cca 1,2 mm ve vztahu k běžným vozidlům s "normálními" okolky o výšce cca 1,1 mm - postupné jemné /po malých krocích/ zvyšování dna srdcovky povlovným náběhem na okrajích. Posuzování vizuálních a zvukových efektů při navýšení o těch řekněme 5 setin milimetru je subjektivní a kdokoli si proto může vliv skoro každé té setiny navíc v klidu vyzkoušet. Pro první testy a rychlejší postup prací se mi osvědčilo nejdříve přidávat jednotlivé vrstvy mimo srdcovku, přímo na plnou kolejnici (dodatečně přikládám schematický obrázek)...

Schema_uvodnich_testu_na_plne_kolejnici.png
Schema_uvodnich_testu_na_plne_kolejnici.png (398 bajtů) Zobrazeno 5310 krát

K tomu ostatnímu - ctím Tvé znalosti železniční historie včetně detailního provedení vozů atd., děkuji Ti za ochotu podělit se o ně, poradit ostatním a zodpovídat jejich dotazy, a vůbec kvalifikované přispívat do zdejších diskusí. Já se kvůli nedávné situaci na přelomu 2021/2022 a po zvážení různých pro a proti nakonec spokojil s levnou 413.073 ČSD od PIKO v jejich tzv. HOBBY provedení. Byla pro mne se štěstím jednou z posledních dostupných a jízdní vlastnosti jsou na tu kategorii a láci překvapivě dobré (a u této třídy skoro až s extrémně tichým pohonem)  <==  viewtopic.php?f=43&t=12775&start=135#p303353

Samozřejmě materiálově a hlavně vzhledově je to "poněkud" (= poněkud více) osekané, zejména na detaily chudé až velmi chudé, a rozměrově tento model asi taky nebude z nejpřesnějších. Proto Ti trochu závidím /ale opravdu jen trochu a v dobrém/ ty lépe propracované lokomotivy od BRAWA - však on si je také nechává výrobce patřičně zaplatit. Tam by (mi) jejich nižší okolky nevadily; tyto páry mají 4 spřažené nápravy (a G10 dokonce 5) těsně vedle sebe, takže propad jednoho z kol nemá na běžné srdcovce (zde vzhledem k nižšímu okolku vlastně "hlubší") skoro žádný negativní efekt.

Bohužel ale u diskutovaného M152.0/810 od Roco je situace jiná. To rozhodnutí výrobce osadit ausgerechnet model 2nápravového motorového vozu koly s nízkými okolky bylo - eufemisticky řečeno - kontroverzní a pro většinu majitelů ne zrovna šťastné. Takže já nic neobhajuji, ani ty nízké okolky, ani nutnost-vhodnost-možnost řešit pak v uživatelské režii následky včetně např. záměny kol nebo event. i té šarády s přizvednutím dna srdcovek. Je to naopak spíš k nasrání u těchto jinak moc pěkně a poměrně věrně vyrobených modelů našich (československých) téměř již kultovních strojů. Ale i přes ta kola s nízkými okolky jsem si pak k ČSD verzi M152.0 dodatečně (teď po zhruba 3/4 roce) pořídil ještě i druhý komplementární model 810 ČD.

Čili závěrem - jsem moc rád, že obě ty soupravy mám, a těším se z nich.

A za sebe řeknu "bez okolků", že tím končím s tímto zdá se dosti citlivým tématem.
Nemám k tomu více co říct, nepotřebuji mít poslední slovo a když tak dál už beze mne.
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod shodan » stř 25 kvě, 2022 4:54 pm

Tak jsem se konečně dostal k "modelaření"... vyměnil jsem motorek za Mitsumi a rozdil tam je... ROCO motor - https://youtu.be/BdDa45666wE, mitsumi motor - https://youtu.be/sl_1z4jdpCU je to nahrané mobilem, tak to tak nevyzní. Ale je tam rozdíl. motor tam zapadne přesně jen se přihnou dovnitř kontakty napájení. ještě upravím horní destičku na držení napájecích pružinek - zbrousit nebo na 3Dčku něco vymodelovat... pak pošlu.
Přílohy
motorek1.jpg
motorek.jpg
shodan
 
Příspěvky: 187
Registrován: ned 17 říj, 2010 2:40 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod stendy » stř 25 kvě, 2022 5:43 pm

shodan píše:Tak jsem se konečně dostal k "modelaření"... vyměnil jsem motorek za Mitsumi a rozdil tam je... ROCO motor - https://youtu.be/BdDa45666wE, mitsumi motor - https://youtu.be/sl_1z4jdpCU je to nahrané mobilem, tak to tak nevyzní. Ale je tam rozdíl. motor tam zapadne přesně jen se přihnou dovnitř kontakty napájení. ještě upravím horní destičku na držení napájecích pružinek - zbrousit nebo na 3Dčku něco vymodelovat... pak pošlu.


Tiež ho tam mám, funguje zatiaľ super, je to oveľa tichšie ako origo roco. :wink:
stendy
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 28 pro, 2010 11:30 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod shodan » stř 25 kvě, 2022 5:53 pm

jj, je to znát... mam 4 ks :lol: :lol: tak můžu měnit každou sezónu :lol:
shodan
 
Příspěvky: 187
Registrován: ned 17 říj, 2010 2:40 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod radeksindy » úte 14 čer, 2022 8:26 pm

Výměna levného motoru ROCO za Maxon byla dokončena. Protože součásti kardanového náhonu jsou pro osu 1,5 mm a Maxon má osu 1mm, musel jsem vysoustružit redukce, které zároveň prodloužily o 3 mm kratší osu oproti originálnímu motoru. Ještě jsem musel kulovou frézou zvětšit poloměr v usazení rámu na straně motoru bez přívodů, protože originální motor tam má jen 4,7 mm, ale Maxon má upevňovací závit M5,5, takže to bylo potřeba zvětšit na 6 mm.

_ulozeni_Maxon.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod bidzej » sob 25 čer, 2022 10:22 am

Tak jsem zkusil osadit motory Mabuchi a Mitsumi z Číny. Mabuchi hrůza, ještě horší. Mitsumi byl lepší jak originál, nicméně to pořád nebylo ono. Tak jsem nakonec skončil u původního motoru, který jsem ale doplnil kluzným ložiskem. Můj předpoklad byl, že by mohlo pohltit vibrace a tím snížit hluk. S motorem se teď konečně dá jezdit, hluk už je přijatelný. Ale pořád se to nedá srovnat s mými ostatními modely od Pika, které jsou bezhlučné.
Přílohy
motory.jpg
bidzej
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 02 kvě, 2021 3:36 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Pavel 152 » sob 25 čer, 2022 10:56 am

Vibrace, někdy je dobré vyndat rotor a dovážit, za staré doby to dělali autičkáři autodráhových modelů. Rotor se položí na dvě žiletky a dovažuje se až se nehne(odbrušováním nebo u velkých odvrtáváním). U toho mabuchi hluk dělá i vzduch otevřeného rotoru.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod radeksindy » stř 12 říj, 2022 8:31 pm

Vyzvedl jsem si M152.0 s kat. číslem 70374, tedy variantu s úzkým pruhem a černým spodkem. Trochu mě překvapilo provedení značek pro nekuřácký vůz. Na motoráku je provedený jen žlutou barvou bez podkladu, tj. jednostranné škrnutí z rohu do rohu, cigareta i rámeček jsou žlutě na červeném podkladu vozu, u přípojňáku je škrtnutí červeným menším křížkem. Z výroby byly podklady žluté, tak jak to bylo provedeno na první verzi s šedivým spodkem. Norma z roku 1984 předepisuje černou cigaretu, červené škrtnutí a bílý podklad. Žeby dílny?

V diskuzi k novinkám už byla zmínka o odlišném odstínu přípojňáku. Motorový vůz má také lehce odlišný tón od první série, ale je to vidět jen vedle sebe. Motorák i přípojňák mají dom.st. Veselí nad Moravou, voz. depo Brno. Na spodku modelu je samolepka s kat. č. 70374A. Znamená to, že ROCO zase bude mít variantu B s jinou domovskou stanicí?
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod z.rj » stř 12 říj, 2022 9:28 pm

Na motoráku je dom. st. a vozové depo? Nemělo by být lokomotivní depo?
z.rj
 
Příspěvky: 42
Registrován: pát 06 říj, 2017 9:19 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod PavelGregora » čtv 13 říj, 2022 5:16 am

Ahoj, máte taky problémy s nejnovějšími přípojnými vozy k M152 ohledně drhnutí kol? Špatně jezdily i ty předešlé, ale tyto světle červené k M152 se žlutým pruhem mi drhnou katastrofálně. Řešil jste někdo tento problém?
PavelGregora
 
Příspěvky: 90
Registrován: stř 15 led, 2020 6:54 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 13 říj, 2022 5:58 am

Je to otázka plíšků pro sběr proudu pro osvětlení z vnitřní strany dvojkolí.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod George V. » čtv 13 říj, 2022 7:57 am

K tomu odlišnému laku přípojňáku - je to tak správně. Přípojné vozy všech řad se lakovaly ve spodní části (min. od poloviny 80.-tých let do začátku let 90-tých - dokud fungovaly ŽOS Chomutov a ŽOS Krnov) odstínem červenohnědá stejným, jako na nákladní vozy, tj. ČSN8440/8445. První serie vozů M152 ČSD od Roca by měla evokovat nátěr vozů z výroby a tady bych očekával stejný odstín mot. vozu i přívěšáku, tj. červeň višňová.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Mcx » čtv 13 říj, 2022 10:14 am

Vzhledem k tomu, že s vyjímkou ŽOS Trnava používaly ostatní ŽOS již v 70. letech na nákladní vozy vodou ředitelné akrylové barvy, tak je nesmyslné tvrzení o použití stejných odstínů barev pro přípojné vozy - ty se lakovaly syntetikou. Ovšem pevně stanovené odstíny pro přípojáky a motory nebyly !!
Podle ON 280070/1971 se měly použít vždy max. dva odstíny z těchto:
u krémových
6050 nebo 6100
u "červených"
8140 nebo 8300 nebo 8850
a včil babo mudruj :lol: toto platilo do roku 1988 od toho roku již napevno 8300
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Svratka » čtv 13 říj, 2022 8:17 pm

Přívěšáky všech tehdejších řad (Baafx, Bix, Bmx, Bnp) byly po návratu z ŽOS Chomutov a Krnov červenohnědé, spíš možná až vínovohnědé, tedy mnohem tmavší než motoráky. Ovšem jak barva zrála, tak se často měnily na tmavěvínové, někdy různě vyšisované, podle toho, jakými jedy se vozy umývaly... Až nové typy barev (acr) v polovině 90.let spolu s koncem ŽOS Chomutov znamenaly sjednocení barev s motoráky do červené. V první pol.90.let se natahovaly intervaly dílen, spolu s převedením přívěšáků pod depa a počítáním najetých km místo dosavadního časového intervalu to znamenalo, že ještě kolem roku 1995 jezdily přívěšáky lakované před r.1989. Když se přívěšáky převedly pod depa, tak nějakou dobu nechodily téměř vůbec do dílen, depa je nejen udržovala, ale i lakovala! Třeba namátkově několik Bmx v H.Heršpicích, nebo spoustu Baafx a BDaafx v Karlových Varech. Tam si dokonce vymysleli pro BDaafx variantu modrokrémového zbarvení. V Chebu zase natírali svoje 810 a snad i Baafx (?) do svého modrého nátěru se žl.pruhy na čelech, což se pak po čase na chvíli stalo i jakousi normou na nátěry 810 v ŽOS Šumperk. V Krnově souběžně stejně natírali i 010 a 012.
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod takymotorkar » čtv 13 říj, 2022 8:53 pm

Dobrý večer, dnes jsem vybalil motorák i s přívěsným vozem a přívěšáku dvojkolí nedrhnou, ony se v zásadě netočí. Motorák ho sice v pohodě utáhne, ale vleče ho smykem.
Jak píše pan Dalecký, že je to kontakty, myslí tím, že jsou moc napružené? Mě se zdá, že to drhne i o brzdové špalky a celé to uložení je takové zvláštní. Jde to nějak napravit? Díky předem za rady.
takymotorkar
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 01 srp, 2019 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků