Obhajuješ neobhajitelné, navíc moc netušíš, co to vlastně znamená. Těch 5 setin je hodně. Mám na některých modulech na vlečce položené výhybky ME, které jsou určené jen pro RP25 a mají hloubku žlábku cca 0,75 mm. Vozidla bez RP25 s tzv. s nízkými okolky 0,8 mm (např. BRAWA G7.1, G10, vozidla MTB, vozy BRAWA atd.) tam viditelně a slyšitelně narážejí.
Nešlo o tušení. Bylo to testováno na srdcovkách výhybek H0 profilového kolejiva TRIX "C" s pozvolným náběhem hloubky žlábku cca 1,2 mm ve vztahu k běžným vozidlům s "normálními" okolky o výšce cca 1,1 mm - postupné jemné /po malých krocích/ zvyšování dna srdcovky povlovným náběhem na okrajích. Posuzování vizuálních a zvukových efektů při navýšení o těch řekněme 5 setin milimetru je subjektivní a kdokoli si proto může vliv skoro každé té setiny navíc v klidu vyzkoušet. Pro první testy a rychlejší postup prací se mi osvědčilo nejdříve přidávat jednotlivé vrstvy mimo srdcovku, přímo na plnou kolejnici (dodatečně přikládám schematický obrázek)...
K tomu ostatnímu - ctím Tvé znalosti železniční historie včetně detailního provedení vozů atd., děkuji Ti za ochotu podělit se o ně, poradit ostatním a zodpovídat jejich dotazy, a vůbec kvalifikované přispívat do zdejších diskusí. Já se kvůli nedávné situaci na přelomu 2021/2022 a po zvážení různých pro a proti nakonec spokojil s levnou 413.073 ČSD od PIKO v jejich tzv. HOBBY provedení. Byla pro mne se štěstím jednou z posledních dostupných a jízdní vlastnosti jsou na tu kategorii a láci překvapivě dobré (a u této třídy skoro až s extrémně tichým pohonem) <== viewtopic.php?f=43&t=12775&start=135#p303353
Samozřejmě materiálově a hlavně vzhledově je to "poněkud" (= poněkud více) osekané, zejména na detaily chudé až velmi chudé, a rozměrově tento model asi taky nebude z nejpřesnějších. Proto Ti trochu závidím /ale opravdu jen trochu a v dobrém/ ty lépe propracované lokomotivy od BRAWA - však on si je také nechává výrobce patřičně zaplatit. Tam by (mi) jejich nižší okolky nevadily; tyto páry mají 4 spřažené nápravy (a G10 dokonce 5) těsně vedle sebe, takže propad jednoho z kol nemá na běžné srdcovce (zde vzhledem k nižšímu okolku vlastně "hlubší") skoro žádný negativní efekt.
Bohužel ale u diskutovaného M152.0/810 od Roco je situace jiná. To rozhodnutí výrobce osadit ausgerechnet model 2nápravového motorového vozu koly s nízkými okolky bylo - eufemisticky řečeno - kontroverzní a pro většinu majitelů ne zrovna šťastné. Takže já nic neobhajuji, ani ty nízké okolky, ani nutnost-vhodnost-možnost řešit pak v uživatelské režii následky včetně např. záměny kol nebo event. i té šarády s přizvednutím dna srdcovek. Je to naopak spíš k nasrání u těchto jinak moc pěkně a poměrně věrně vyrobených modelů našich (československých) téměř již kultovních strojů. Ale i přes ta kola s nízkými okolky jsem si pak k ČSD verzi M152.0 dodatečně (teď po zhruba 3/4 roce) pořídil ještě i druhý komplementární model 810 ČD.
Čili závěrem - jsem moc rád, že obě ty soupravy mám, a těším se z nich.
A za sebe řeknu "bez okolků", že tím končím s tímto zdá se dosti citlivým tématem.
Nemám k tomu více co říct, nepotřebuji mít poslední slovo a když tak dál už beze mne.