Novinky H0 2020

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod look23 » čtv 03 zář, 2020 5:48 am

Brejla píše:
jirkan píše:pár info od Pika
https://www.youtube.com/watch?v=_1J0q4cyhn4

Máte někdo tip na tu tajemnou páru z videa?

Podle pojezdu to vypadá na Němku.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod VD.CSD » čtv 03 zář, 2020 6:56 am

DR-Baureihe 84
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod A2C » čtv 03 zář, 2020 8:36 am

look23 píše:
Brejla píše:
jirkan píše:pár info od Pika
https://www.youtube.com/watch?v=_1J0q4cyhn4

Máte někdo tip na tu tajemnou páru z videa?

Podle pojezdu to vypadá na Němku.

Nie, má iné súčiastky parného stroja,
VD.CSD píše:DR-Baureihe 84

Rovnako, má to aj iné odľahčovacie otvory na ventilovom "šupátku"? Neviem ako sa volá tá drobná súčiastka ktorá sa len kolíba podľa polohy hnacieho kolesa.
Tuším k tomu spomínali že sa bude jednať o PKP, naviac nezabúdajte že je to finálna podoba a nemá červený, ale čierny rám.
Je to aj dlhšie ako tendrovka. Najprv ma napadol Štoker ale nesedí podoba parného stroja.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod VD.CSD » čtv 03 zář, 2020 9:24 am

DR 83.10 na beton.
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod vypravecc » čtv 03 zář, 2020 7:10 pm

Svratka píše:vypravecc:
Díky za fotky k tématu.
Na té první je Ba/Bm/B/B250 WEB Waggonbau Bautzen, který je téměř předlohou modelu s nešťastně trefeným číslem. Vůz je již přečíslován do schematu vozů pro jiné účely, na podvozku má ale původní číslo 20-80 155. Je to vůz z roku 1968. Kdy a kde jste ho fotografoval? Ten, kdyby existoval, by byl skvělý do historické soupravy. Typické jsou též šestihranné matice na upevnění nástupních madel a záchodové okno v gumě. Na druhé straně vozu, u umývárny je pravděp.velké nedělené okno v gumě. Model Tillig 74939 má toto okno dělené, dle dosavadního pátrání se to asi lišilo u jednotlivých sérií...

Na druhé fotce jsou typická zaoblení vozů z produkce Vagónky Győr, tedy buď Ba/Bm/B/B251, nebo Bai/Bhm/Bh/Bt277.


Výborný postřeh, máte přehled. Ta zaoblená čela patří Maďarům -jsou to velkoprostorové vozy Bh. Před lety jich byla souprava v Pardubicích. Ty německý by měly existovat jako muzejní. Připojuji ještě několik fotek i s popisy. Vše bylo vyfoceno při příležitosti dne železnice v září 2007 v prostoru ONJ Praha-Jih...…….

Bohužel, zdá se, že vozy Tillig mají jiné popisy, zřejmě ze šedesátých let....
Přílohy
P9290076.JPG
P9290069.JPG
P9290068.JPG
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod martin tichý » pát 04 zář, 2020 5:02 pm

Nevíte někdo, přibližně od kteryho roku se na lehátkových vozech tohoto typu začaly místo nápisu "lehátkový vůz" používat piktogramy s lůžkem??, měl vůbec někdy Tillig v nabídce tyto vozy s tímto ceskym nápisem nebo se dělaly pouze ty s napisem "ležadlový vozeň"?? Díky za připadnou odpověď.
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 308
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod vypravecc » pát 04 zář, 2020 5:46 pm

martin tichý píše:Nevíte někdo, přibližně od kteryho roku se na lehátkových vozech tohoto typu začaly místo nápisu "lehátkový vůz" používat piktogramy s lůžkem??, měl vůbec někdy Tillig v nabídce tyto vozy s tímto ceskym nápisem nebo se dělaly pouze ty s napisem "ležadlový vozeň"?? Díky za připadnou odpověď.


Moje paměť sahá do druhé poloviny osmdesátých let a to už pamatuju jen piktogramy. Lehátkový vůz se slovním popisem "lehátkový vůz" jsem na vlastní oči nikdy neviděl...……..
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod JarPi » sob 05 zář, 2020 7:12 am

Dle toho, co je uvedeno zde,

http://www.jacek-modely.cz/epochy/

byla nová norma pro nápisy na osobních vozech a zavedení piktogramů místo textů na jídelních, lůžkových a lehátkových vozech vydána v roce 1983. Někde (bohužel už nevím kde) jsem ještě četl, že se piktogramy na vozech aplikovaly od r. 1985.
JarPi
 
Příspěvky: 71
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod George V. » sob 05 zář, 2020 7:23 am

Tak on přesný datum "přeznačení" v tomto případě souvisí s přistavením vozu do dílen a kompletní obnovou laku.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod novk2007 » úte 08 zář, 2020 10:12 am

Ne že bych do toho chtěl moc rejpat ,ale v Norimberku Acme slíbilo že na výstavu v Lipsku bude Bastard Hotovej a zatím na jejich stránkách nic . Ticho po pěsině. No na Coronavirus bych se moc nevymlouval neb Piko ty svoje termány zdá se i přes tyto problemy dodržuje. https://www.schmidt-wissen.de/Herstelle ... -Ep-5.html. Tak mají jestě par týdnů. Ale jestli to tam funguje tak , že veletrh v Lipsku nebude Tak to necháme na přísti rok. Tak to potěs . Nebo zase řeknou máme málo objednávek .
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod marwin » pon 14 zář, 2020 7:53 am

Ahoj,
pořídil jsem si Ztrky od Exact-trainu. Kvalita obdobná jako u Oppelnů od stejné firmy, tedy hezky propracované detaily. Jen mě překvapil jeden detail v oblasti čela vozu viz foto.
Obrázek
Na čele vozu nejsou peřejky až po střechu, ale v horní části je čelo vyplněno deskou (asi překližka??) a U výstuhy také nepokračují až nahoru pod střechu.
Koukal jsem do Carstena a vozy dodané do bizónie opravdu takto vypadaly. Když jsem zkoušel hledat naše Ztrky, tak ty zase mají peřejky až pod střechu. Tuší někdo, jak to s tímto detailem bylo? Měly některé vozy dodané pro ČSD takovéto čelo?
Díky
Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod t6791225 » pon 14 zář, 2020 8:50 am

Ano, určitě aj k ČSD, také jsem se na tento detail zaměřil a zjistil jsem z toho co mám v archívu či je dostupné na internetu, že takto ty čela měly provedené i naše vozy, ale týká se to nejspíš jen vozů bez brzdy, což má tedy v tom případě výrobce správně. Trochou diskutabilní je spíš vzdálenost mezí dvěma čelníma výztuhama, mě osobně to tak nevadí.
Stejně jako jiný typ rozsochy, který se v té době asi pro západ vyráběl. U nás ty vozy měly pojezd trochou jiný buď s kluznými nebo valivými ložisky 45V.
Na vůz s brzdou jsem v tomto provedení jak má výrobce nenarazil.
Koupil jsem si tři kusy a jsem s nimi moc spokojen, modelu vzhledově přispěla i výměna dvojkolí za RP25 Fine scale.

Fotografie vozu s výše popsaným čely např. zde:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor: ... 1zdice.jpg
https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Fi ... 4%8CSD.jpg
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod radeksindy » pon 14 zář, 2020 10:51 am

První vozy Ztr byly navrženy se slouky na čelech protaženými až pod střechu s klasickým vybedněním (návrhy z května 1945). Později schválili nové konstrukce, kde se střecha postavila zvlášť a na vůz se v konečné fázi namontovala. Ta se vyznačuje plným čelem od vaznice pod střechu, sloupky jsou kratší a končí u vaznice. Protože zavedení nového postupu do výroby chvíli trvalo, tak se nestačilo na výrobě všech vozů pro ČSD projevit. Například Smíchov, který stavěl všechny vozy bez budky s tlakovou brzdou, nestačil novou střechu zavést a tak jsou všechny vozy ČSD typu 2 Zsr jen se sloupky pod střechu. Studénka a Kopřivnice stavěly déle a stihli tuto novinku zavést na vozy pro ČSD, zejména u vozů typu 3 Zsr. U vozů typu 3 Zsr jich s plechovým čílkem bylo přes 40%, u typu 1 Zsr ze Studénky už to bylo zřejmě jen pár desítek kusů. Měnilo se to za pochodu uprostřed sérií, takže to přesně dohledat zatím nemožné. Také export do Turecka byl složen z obou typů vozů. Výroba soukromých vozů ve Studénce v roce 1947 a export pro DR-Bizonie běžel už plně s novou střechou a plechovými čílky.

Jsem zvědav jak vůz Exact-Train dopadl.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod t6791225 » pon 14 zář, 2020 11:54 am

P_20200911_203018_1.jpg
P_20200911_203026_1.jpg
P_20200911_203045_1.jpg
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Novinky H0 2020

Příspěvekod radeksindy » pon 14 zář, 2020 12:37 pm

t6791225: Děkuji za další fotky. Ale v detailech to bohužel neodpovídá. Moc se konstrukteři modelu řídili vraky vozů zachovanými v Německu, na ČSD vozy se vykašlali. Poslední přeživší vozy se v Německu později dočkaly vyšších profilů na čelech vozu, které přesahují výrazně střechu. U našich vozů tomu nebylo a na vozech s profily až pod střechu je to vidět nejlépe. Také pásky s pronýtováním na skříni odpovídají v Německu zachovanému vozu a ne u nás vyrobeným nebo provozním vozům, stejně tak výrazná řada nýtů na spodní hraně plechového čela. Z výroby byly tyto nýty zapuštěné. Další problém jsou ložiska, tato se na našich vozech nenacházela.

Stejně jako u fotek na facebooku mám pocit, že mi nesedí poměr délky a výšky vozu. Ale to by chtělo proměřit, možná mě mate úhel pohledu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků