adam.pinos: Bylo to úplně jinak, vysvětlím to.
Dne 17. května 1953 se zrušila
tarifně první třída. Vozy se samozřejmě nepřeznačovaly, i když u některých ke změně došlo, ale souviselo to také s dalšími změnami a rekonstrukcemi. Do roku 1957 se s oddíly 1.třídy jednalo jako s oddíly 2. třídy a od roku 1957 se posunulo všechno o třídu vyše. Vše co bylo považováno za druhou, se stalo první, třetí třída se přeznačila na druhou. Samozřejmě, že to neplatí dogmaticky u všech vozů, protože některé z nich byly zároveň degradovány. Například proto, že kvalita části vozu už neodpovídala nové vyšší třídě. Jsou třeba známy vozy ABa, ze kterých se stalo Aa, některé zůstaly ABa, protože původní druhá třída byla ve stavu, kdy jako nová 1. byla nepoužitelná.
V každém případě pro vozy Donnerbüchse to bylo takto. Před rokem 1957 existovaly vozy Bi-29 jako vozy Be nebo Bi (správně má být Bi, ale část byla označena chybně), BCi-28 jako BCi, a Ci-28 až 30 jako Ci. Po roce 1957 se znich staly Ai, ABi, Bi. Situace je malinko komplikovanější, protože kromě těchto jednoduchých přeznačení fungovaly i jiné. Třeba z části BCi se staly Bi (což je případ vozy Ci 4-7431), jejichž II. třída byla už ve špatném stavu. Také existovaly původní Bi, které byly už před rokem 1957 v provozu jako BCi (poškozená část vozy se poválce nahradila jen dřevěnými lavicemi). Ai, ABi, Bi lze pochopitelně po roce 1960 doložit fotografiemi, existují pochopitelně i seznamy vozů, karty z dílen a podobné věci. Popisy k vozů nebyly vycucány z prstu