Pavel 152 píše:Tak kde na ten Báňa k sakru bere peníze?
Z té duralové se pár tisíc kusů udělat dá, rychleji se opotřebovává.
Moderátor: Michal Dalecký
Pavel 152 píše:Tak kde na ten Báňa k sakru bere peníze?
klata píše:Brejla píše:halik píše:Na to je jednoduchá odpověď:
Vývoj, výroba formy včetně technické dokumentace (cca 2-8 mil korun).
Výroba, lakování, distribuce, potisk a ostatní proces spojený s modelem (cca 300-1500) za kus.
Kolik musíte prodat modelů si snad vypočítá každý sám.
V cenové kalkulaci nejsou zahrnuty odvody státu, pořízení software, strojní park apod.
Ty formy se z platiny nedělají (tak nějak by potom ta cena mohla vyjít)
Jenomže je značný cenový rozdíl mezi prototypovou duralovou formou, která toho moc nevydrží a opravdu kvalitní ocelovou leštěnou formou.
Kdyby jste viděli kolik stojí třeba automotive forma na pitomý blinkr tak se vám protočí panenky.
Pavel 152 píše:Tak kde na ten Báňa k sakru bere peníze?
Největší problém nebude ve formách, ale v prodejnosti a vytížení linky. Zmiňované A.C.M.E není největší firma a naše modely má jako okrajovou záležitost. Proto také vyplivli dříve neohlášeného Bastarda namísto roky slibovaného Esa a Peršana. No a co se týče MTB, tam to vůbec není o nákladnosti forem. Tam se evidentně řídí heslem: "Co bychom se zbytečně snažili, když nám ti našinci koupí skoro cokoliv." Vždyť se podívejte na Techimage. Je to malá firma, která za X let vyplivne 1 model, ale je to takový model, který si s MTBčkovýma hračkama vytře pozadí s úsměvem od ucha k uchu. Laminátku, což je tvarově nejsložitější lokomotiva ČD/ČSD/ČDC trefili téměř dokonale, zatímco MTB nezvládá ani geometricky jednoduché krabice typu Kocour.mikinko píše:Chlapci, opäť zbytočná debata o tom, prečo niekto niečo nevyrába. Keby tie formy bola taká jednoduchá a lacná záležitosť, tak mi nie je jasné, prečo tých pár EUR nevrazí do výroby formy také ACME a už dávno nezarába ťažké prachy na 162/163/362/363. Alebo prečo MTB nevyrobí nové formy a neopraví zmršené modely, keď je to také jednoduché a lacné.
Nebude to skôr tak, že príprava, návrh a výroba formy do vstrekolisu stojí nemalé peniaze a každý výrobca si sakra rozmyslí, či sa mu to oplatí.
No, a čo sa týka parných mašín - tam je problém, že ako formy, tak aj jednotlivé diely a následná montáž (a ešte k tomu aj koncept pojazdu) nie sú zrovna najlacnejšie a preto sú aj parné mašiny obvykle drahšie ako iné typy lokomotív. A tak zatiaľ čo výroba napríklad brejlovca za bratru 150 € je v pohode, lebo to kúpi ako modelár tak aj množstvo ľudí na hranie, tak u pary za 300-500€ je šanca, že sa to bude predávať na hranie je mizivá. Už to tu niekde zaznelo pri diskusii o MTB - že len malé percento kupujúcich sú modelári. A tak zatiaľ čo brejlovca sa môže celkovo predať pár tisíc kusov, tak u nejakej veľkej pary za niekoľko 100€ to bude možno niekoľko stoviek kusov. Preto by to musela byť fakt dobre predajná predloha (ktorá ?) ale aj vtedy to bude veľké riziko. Solventnejší modelári, ktorí by nemali problém vyhodiť za model pary 300-600 € si už zväčša model kúpili (elkom, MMK, zákazková výroba) a tak akí kupujúci by zostali ?
SaTo píše:Je nějaká naděje, že MTB bude vůz Baim prodávat i jako stavebnici?
74alex píše:Viděl ten člověk někdy Brejlovce?
https://www.mtb-model.com/pages/product ... meritko=H0
Aleson píše:To už zas patří asi spíš do "vlků-plků", ale já dost dobře nechápu, proč MTB jako překvápko zvolí mašinu, která je na trhu dobře zpracovaná, místo třeba nulkové Bobiny, nebo Pielsticka .. .
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: 951 a 18 návštevníků