Stránka 3 z 4

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 7:59 am
od Michal Dalecký
Ronoath píše:Tady je jeden zásadní problém - mohu si koupit Sergeje, ale prostě chci 842 nebo něco jiného, co jiný nedělá. Mám tedy několik možností:

1- koupit Sergeje a 010 tahat jím. Super, já chtěl ale 842. Detaily mašiny jsou báječné, ale pořád si říkám, že jsem chtěl 842.
2- postavit si 842. Budu se babrat s kastlí, pojezdem, pak to celé osvětlím a ozvučím, a nakonec zkonstatuji, že sice vozidlo lépe odpovídá proporcemi, ale za dobu jeho stavby jsem mohl mít hotové tři kolejiště, kde by nepovedená 842 mohla jezdit. Ještě je další možnost, když se podívám na ty postavené 010, že ten motorák zbabrám stejně jako je a zůstane mi jen ten pocit správně velkých oken. :?
3- koupit nepovedený model MTB, a kochat se jízdou na kolejišti, které díky volnému času mohu postavit. Mám sice zmršený model, ale mám soupravu, jakou jsem chtěl. Špičkový zvuk od Jacka, společně s krajinou v kolejišti, otupí dojem z nepovedeného vozidla, neboť stejně to vnímáš jako celek. A to kolejiště taky nebude špičkové, model MTB tam dobře zapadne :lol:
4- vykašlat se na touhu 842 a 010 a koupit špičkové modely úplně jiné epochy a jiného výrobce. Jenže, když nostalgicky vzpomínáš na cesty domů z vysoké v 842, kvílení převodovek v kopci z ValMezu na Hostašovice, tak to prostě nechceš. Leda najet na úplně jinou nostalgii a pořídit si třeba páry od Roca :?

Závěrem - je to zbytečná diskuze. Kdo chce MTB, koupí a nic mu to nevymluví. Kdo nechce, nechť se vzrušuje jinými modely. A kdo pláče, že MTB nám přeplnilo trh nepodarky, nechť si vezme provaz a jde se do rybníka zastřelit. Nemá fakt smysl v tom pokračovat, ale musel jsem taky něco napsat :wink:


Boduješ chlape, přesně tak :D :D :D :D :D :D Pobavilo.....

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 9:29 am
od Martin70
mikinko píše:5. Aj keď model 842 chcem, tak ho nekúpim. Výrobcovi a samozrejme aj predajcom to zostane ležať na sklade. Predajca má stratu, výrobca tiež. Predajca bude tlačiť na výrobcu (s ktorým bol doteraz veľký kamarát a zásadne prehliadal všetky nedostatky - však keď to zarábalo, načo sa v tom vŕtať - za peniaze predám hocičo) a zároveň cez finančnú stratu si výrobca uvedomí, že sa takto k zákazníkom správať nemôže. A že pokiaľ nevyrobí kvalitnejší model, tak bude mať veľký problém. A tak výrobca bude lepšie robiť svoju prácu a na trhu bude následne model 842 tak či tak, ale v oveľa vyššej kvalite .... A budeš aj ty o dosť spokojnejší, lebo budeš mať ten svoj motorák, ale zároveň nebudeš musieť nad ním prižmurovať obe oči .... :-)

Myslím si, že možnost č.5 je správně. Pokud chci koupit hotový model a nebudu si ho stavět sám. :)

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 9:46 am
od Jacek
Martin70 píše:Myslím si, že možnost č.5 je správně. Pokud chci koupit hotový model a nebudu si ho stavět sám. :)

Leda teoreticky. V praxi to tak zjevně nefunguje. Všechno se dnes předobjednává na základě malého obrázku, na kterém ani není model a ještě před vyrobením je vše "předvyprodáno". V tomto systému není páka jak ty výrobce dotlačit k nějakým změnám, mají jistotu, že prodají cokoliv, stejně jako mají jistotu, že minimum lidí bude něco reklamovat, když model je vyprodán a další série ani nemusí být...

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 12:25 pm
od look23
mikinko píše:Ale veď nech si MTB kupuje kto chce. Na druhej strane to ale neznamená, že keď MTB vyrobí nejaký model, tak sa nie je možné vyjadriť ku kvalite.
V každom prípade je ale dosť od veci názor (na ktorý sme ja aj forex reagovali), že môžeme byť radi, že tu MTB je ... áno, bol by som rád, keby kvalita ich modelov dosahovala aspoň nejakú prijatelnejšiu úroveň. Ale každý máme latku nastavenú inak ....
EDIT :
Ešte si zabudol na jednu voľbu :
5. Aj keď model 842 chcem, tak ho nekúpim. Výrobcovi a samozrejme aj predajcom to zostane ležať na sklade. Predajca má stratu, výrobca tiež. Predajca bude tlačiť na výrobcu (s ktorým bol doteraz veľký kamarát a zásadne prehliadal všetky nedostatky - však keď to zarábalo, načo sa v tom vŕtať - za peniaze predám hocičo) a zároveň cez finančnú stratu si výrobca uvedomí, že sa takto k zákazníkom správať nemôže. A že pokiaľ nevyrobí kvalitnejší model, tak bude mať veľký problém. A tak výrobca bude lepšie robiť svoju prácu a na trhu bude následne model 842 tak či tak, ale v oveľa vyššej kvalite .... A budeš aj ty o dosť spokojnejší, lebo budeš mať ten svoj motorák, ale zároveň nebudeš musieť nad ním prižmurovať obe oči .... :-)


Pokud nejsi zákazník, který kupuje 100, 1 000, 10 000 kusů, aby to zahýbalo s obratem, tak to MTB nepozná. Jeden nebo dva kusy je pro moc malá část. Navíc nekoupíš ty, koupí někdo jiný. Ten hlad po těchto modelech je přeci jen silnější než vzdor a snaha dotlačit výrobce k lepší výsledkům.

PS: Chápu postoj, ale myslím si, že je to boj s větrnými mlýny.

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 1:24 pm
od jirkan
A to je přesně ono. Smiřme se s tím, že zde diskutující nejsou zákazník. Ten Zákazník jsou masy nemodelářů, kteří ty zmiňované nedostatky ani nepoznají, prostě proto, že tu lokomotivu v reálu ani zblízka neviděli a maximálně ji znají proto, že jim jezdí někde kolem chalupy..... A proto to řeší podle výše uvedé možnosti 3, a ani o tom neví.
Výrobci, kteří dělají pro ty druhé, se jmenují úplně jinak než na 3 nebo 4. Akorát že s těmi si na kolejišti zase tak moc lidí nezajezdí...

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 2:28 pm
od Michal Šuhajda
mikinko píše:
jirkan píše:A to je přesně ono. Smiřme se s tím, že zde diskutující nejsou zákazník. Ten Zákazník jsou masy nemodelářů, kteří ty zmiňované nedostatky ani nepoznají, prostě proto, že tu lokomotivu v reálu ani zblízka neviděli a maximálně ji znají proto, že jim jezdí někde kolem chalupy..... A proto to řeší podle výše uvedé možnosti 3, a ani o tom neví.
Výrobci, kteří dělají pro ty druhé, se jmenují úplně jinak než na 3 nebo 4. Akorát že s těmi si na kolejišti zase tak moc lidí nezajezdí...

Nie celkom súhlasím. Sú výrobcovia napríklad na 4 (PIKO, Roco, ACME, ...), ktorí dokážu vyrobiť modely vhodné aj pre hranie aj pre modelárov v jednom .... A bez problémov jazdia na koľajisku ....

Staré přísloví praví: Lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše. A to je náhled všech těch kteří si vyberou verzi 3.
Až budou zmínění výrobci na 4 vyrábět sortiment řad srovnatelný s MTB, fungovat to bude, i když kdoví. Bardotky Roco, též nezpůsobily neprodejnost Bardotek od MTB.
Do té doby je podobná debata bezpředmětná a vytrvalá snaha několika jedinců přesvědčit modelářskou obec o té své jediné správné pravdě bude dál zbytečně (= bez výsledku) plnit strany diskuzí.
Dámy (jsou-li zde nějaké) a Pánové,
Možná by stálo za to přijmout jako fakt, že se každý může svéprávně a samostatně rozhodnout a i když to není podle mého, nemohu mu to vyčítat a musím přijmout, že většina modelářů vyhodnotila situaci jinak a podle vlastní vůle se rozhodli zachovat podle staré moudrosti - viz výše.

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 3:18 pm
od belgarat
a vzhledem k tomu, ze (nejen) Mikinko opakuje neustale to same...

Myslete na UHLIKOVOU STOPU vasich pismenek, jinak na vas prijde Greta.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 4:11 pm
od JOHNZ
chripkoj: Ja by som bol radšej, keby MTB nič nevyrábalo. Takto sa akurát drasticky znižuje šanca, že to vyrobí nejaký solídnejší výrobca. Ale výhodu to má, šetrí to peňaženku.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 6:44 pm
od Jacek
JOHNZ píše:chripkoj: Ja by som bol radšej, keby MTB nič nevyrábalo. Takto sa akurát drasticky znižuje šanca, že to vyrobí nejaký solídnejší výrobca. Ale výhodu to má, šetrí to peňaženku.

Nějaký solidnější výrobce měl na to 30 let času, smiřte se s tím, že nikdo jiný s tím nepřijde a ani jeden výrobce nevyrábí pro naše potěšení, ale za účelem zisku... Všechny zde uvedené argumenty už tu byly přetřásány mnohokrát dokola. Že vás to plácání furt baví

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 10:11 am
od JOHNZ
Jacek píše:Nějaký solidnější výrobce měl na to 30 let času, smiřte se s tím, že nikdo jiný s tím nepřijde a ani jeden výrobce nevyrábí pro naše potěšení, ale za účelem zisku...
Všechny zde uvedené argumenty už tu byly přetřásány mnohokrát dokola. Že vás to plácání furt baví


Ja sa s tým nepotrebujem zmierovať. Ja som reagoval na to konkrétne "buďte radi, že vôbec niečo máte". To je prístup s prepáčením o hovne. Cesta do hrobu. To už rovno môžeme kupovať BuBi model či jak sa ten srandista volal a "byť radi že vôbec niečo máme". Takto to predsa nejde robiť. Kým pred MTB bola tá šanca aspoň 0,5%, teraz je to zrejme 0,01%, viď peršingy od ACME. Ale to je takto v ČR všade, "buďme radi že vôbec niečo máme" a potom je divenie, že republika vyzerá ako vyzerá. A na Slovensku to isté. A divíme sa všetci, že tých Nemcov a Rakúšanov nedobiehame. Ani nemôžeme.

Vás srdce nebolí, keď musíte inštalovať Vaše veľmi kvalitné zvuky do hentakých s*****k?

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 10:46 am
od hummus
Ježkovi zraky, tohle už tu dlouho nebylo. Fakt nerozumím tomu, co zde chcete vyřešit.
Poukázat na nedostaky a chyby modelu je v pořádku (ať už od MTB nebo jakéhokoliv jiného výrobce), na tom se určitě všichni shodneme.
Ale brečet nad tím, že si někdo dovolí vyrobit model, který se mi nelíbí a který by s 0,5% pravděpodobností mohl vyrobit někdo jiný a lépe je fakt divné.
Já si nepamatuju, že by nějaký výrobce stáhl připravovaný model kvůli tomu, že ho předěhlo MTB. Peršingy od A.C.M.E. by podle informací z tohoto fóra měli být v prodeji v příštím roce.

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 11:54 am
od Michal Šuhajda
Mě spíš udivuje (negativně) neustálá snaha přesvědčit ostatní, že jsou "hlupáci", když si koupí model, který není dokonalý. S tím souvisí argumentace, že kvůli "hlupákům", kteří koupili model MTB, se nikdo do lepšího modelu nepustí...

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 12:57 pm
od JOHNZ
hummus píše:Ježkovi zraky, tohle už tu dlouho nebylo. Fakt nerozumím tomu, co zde chcete vyřešit.
Poukázat na nedostaky a chyby modelu je v pořádku (ať už od MTB nebo jakéhokoliv jiného výrobce), na tom se určitě všichni shodneme.

Nie je v okamihu, keď výrobca na tie upozornenia kašle a po X tý krát znovu vyrobí model, ktorý nesedí ani v základných proporciách (842). Ja nechcem nič vyriešiť, mňa len bytostne serie argumentácia "buďte radi"...

Michal Šuhajda píše:Mě spíš udivuje (negativně) neustálá snaha přesvědčit ostatní, že jsou "hlupáci", když si koupí model, který není dokonalý. S tím souvisí argumentace, že kvůli "hlupákům", kteří koupili model MTB, se nikdo do lepšího modelu nepustí...

Ja netvrdím, že tí ľudia sú "hlupáci", ja sa len divím, koľko ľudí sa dokáže spokojiť s podpriemernosťou a ani sa nezamýšľajú nad tým, že by za svoje peniaze mohli chcieť viac. Ďalším prejavom je feedback pre MTB že do kvality spracovania modelov naozaj nemá zmysel investovať a feedback pre ostatných výrobcov, ako asi pristupovať k nášmu "trhu". Socializmus žije v našich dušiach.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 1:35 pm
od vvitty
JOHNZ píše:Ja sa s tým nepotrebujem zmierovať. Ja som reagoval na to konkrétne "buďte radi, že vôbec niečo máte". To je prístup s prepáčením o hovne. Cesta do hrobu. To už rovno môžeme kupovať BuBi model či jak sa ten srandista volal a "byť radi že vôbec niečo máme". Takto to predsa nejde robiť. Kým pred MTB bola tá šanca aspoň 0,5%, teraz je to zrejme 0,01%, viď peršingy od ACME. Ale to je takto v ČR všade, "buďme radi že vôbec niečo máme" a potom je divenie, že republika vyzerá ako vyzerá. A na Slovensku to isté. A divíme sa všetci, že tých Nemcov a Rakúšanov nedobiehame. Ani nemôžeme.


0.5% a 0.01% se porad limitne blizi k nule, coz je sice radovy rozdil ale porad prakticky nula.

Kuehn se pustil do Zamracene i kdyz ji davno dela MTB. A kdyz to dobre dopadne, treba se toho doziji i ti starsi modelari.
PIKO se pustilo do polske masiny kterou dela MTB.
Roco se pustilo do M152 a ze ji bude delat MTB je jim ukradeny.

... v zasade nerozumim tomu co resite, pokud to nekdo umi lepe, levneji, radostneji tak se do toho pusti, viz priklady vyse. Nakonec ti vyzdvihovani vyrobci maji na na vzniku MTB vyznamny podil, kdyby na nas trh 15 let nekaslali a udelali Brejlovce se Zamracou o par let driv, zrejme by nebyl duvod aby MTB zacalo vyrabet masinky a tady mohly pokracovat oslavne ody na odlitky s pojezdy z garaze.

Re: Zákazník versus výrobce

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 3:36 pm
od jirkan
A kolik že těch opravdu našich lokomotiv ti slavní světoví výrobci nabízejí? Sergej ani Ragulin vlastně naše nejsou, u Čmeláka je taky dost odběratelů jinde. Brejlovce a Zamračený znají Němci, protože vozily vlaky přes hranice. I ten Hektor jezdil v Německu, přesto ho PMT pohřbilo. Bastard je tu taky jen proto, že vozil vlaky do Drážďan. A těch pár našich lokomotiv, co občas pustí do světa Italové, jsou taky jen proto, že tam jezdily. Takže vlastně jediná výjimka s toho, co jsem uváděl, je ta Gorila. Ani ta 152 by nebyla, kdyby nešlo počítat s jiným trhem. A pokud jsem chtěl nějakou opravdu českou páru, tak jsem si nakonec koupil nějakýho toho štokra nebo kremáka po cca 50000 kus, a diesely, které jsou pro mne zajímavé, kupuji u IS po 25000. My prostě nestojíme za řeč. To už se spíš vyplatí, aby patnáct různých výrobců dělalo V160 nebo V200. A jak už zde kolega psal, kdybychom pro ty cizí výrobce byli zajímaví, tak už na to, aby je začali vyrábět, měli zhruba 30 let. A při mém věku a zdravotním stavu, já už dalších 30 let opravdu nemám......