Stránka 20 z 32

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 8:04 am
od Kulsud
Poslední dobou jsem se snažil na cokoliv od MTB nereagovat, jak pozitivně, tak negativně. Jsem rád, že tu MTB je a mám x výrobků teto firmy. Jednou se dokonce zachovali tak mile, že mi poslali zcela zdarma část chybějících doplňků k vagonu. Řada z vás tu píše o trapném neustálém omílání tématu - tj. tvrdá kritika MTB a upozornění na jakýkoliv, byť drobný nedostatek. Já jsem zaznamenal stoupající tendenci v kvalitě provedení a jako laik nejsem schopen řadu kritizovaných detailů "vidět". Zlepšil se určitě nástřik modelů, to si myslím nemůže nikdo popřít. Mohu ale říct, že věta o "retardovaném orangutanovi" mě opravdu nadzvedla ze židle. To je záležitost hospodské diskuze, nebo dialogu v modelářském kroužku v uvolněné atmosféře. Ale NIKOLIV oficiálního návodu k výrobku. To svědčí nejen o naprosté absenci jakékoliv sociální inteligence PR týmu, ale o pohrdání a aroganci k zákazníkům. Jestli to bylo míněno jako vtip, tak se to fakt nepovedlo.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 9:15 am
od jirkan
mikinko: zdá se mi to, nebo je každý roh vozu jiný?

Jinak k tomu návodu: to takhle to skládají i při výrobě hotových vozů. Tedy včetně toho dopilování závaží a seřezávání kulis? To bych se pak nedivil, kdyby byl model ještě dražší....

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 9:29 am
od look23
jirkan píše:mikinko: zdá se mi to, nebo je každý roh vozu jiný?

Jinak k tomu návodu: to takhle to skládají i při výrobě hotových vozů. Tedy včetně toho dopilování závaží a seřezávání kulis? To bych se pak nedivil, kdyby byl model ještě dražší....


Stavebnici ještě nemám doma, ale všechny modely motoráků a vleky od Báni mají placatější čela - jak 852/853, 820, Bix.
Doufám, že to půjde zamaskovat nebo nějak upravit.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 11:35 am
od Tax
@Mininko: Tá MTB stavebnica ( aj model ) je taký preto že modelár v 3D pri návrhu modelu nezvládol prácu s krivkami. Urobiť pekné oblé tvary to je vysoká škola modelovania a keď to nezvládne tak aj výsledný model nie je pekný. Presne tento istý problém na ktorý poukazuješ urobili viacerí modelári v MSTS / OR či v Trainze keď sa pokúšali modelovať M240, Bix ale aj M286.0/1. Tu len môžeme polemizovať či modelár v 3D to odflákol, alebo to nezvláda alebo kašlal na to pretože ho tlačil čas či "vyššie" mocnosti.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 12:21 pm
od Mcx
Podle hesla chytrému napověz a hloupého kopni pár fotek:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 3:15 pm
od radula63
Tax píše:Všeobecne nechápem myšlienkové pochody súdruha MTB. K "unifickovaným" Singrovkám v správe ČSD a ŽSR s náterom ČSD ponúkať prívešáky "unifick" ČD Btx a BDdtx je prinajmenšom choré. Tam jednoducho patria polomáčané červeno krémové.

Ne, ne.
Nemáte tak docela pravdu.
Barevné mutace. ČSD mutaci řady 820 zatím MTB nenabízí. V nabídce ČD 820 červená se žlutým pruhem a přívěšák červená s krémovým pruhem (cca druhá polovina devadesátých let) k sobě patří. Žádný vůz z řady 820 nikdy neměl nátěr červená s krémovým pruhem. Drtivá většina těch, co zůstala u ČD, dojezdila s červenou se žlutým pruhem jako ČSD či ČD značení (zkrátka některé vozy ani nedostali značení ČD a pár let u ČD jezdily s označením ČSD). Zkrátka se s nimi už dál nepočítalo a tudíž nešly ani do dílen na obnovení nátěru. Těch pár, co nakonec přežilo, vlastně dobu nátěru červená s krémovým pruhem přeskočilo a dostaly pak nátěry ala retro. Zatímco u přívěsných vozů byla tou dobou jiná situace. ČD jich mělo nedostatek, tak se 020 rekonstruovaly a dostaly nátěr červená s krémovým 60cm pruhem. Proto se klidně v provozu 820 červená se žlutým pruhem v soupravě setkávaly s vozy 020 polomáčenými i červenými s krémovým pruhem. Jak to bylo u ŽSR netuším.
Např. Už doba ČD - rok 1996 - 820.063 s označením ČSD https://www.lokomotivy.net/zobraz2v.php ... &cislo=820 . Tou dobou už ale vozy 020 dostávaly nátěry červená s krémovým pruhem. Citace ze stránek vlaky.net okolo vozů řady 020 a vůbec nedostatku přípojných vozů : "Jedním z jeho řešení měla být modernizace většího počtu vozů řady 020, kterou na základě objednávky Českých drah provedla v letech 1995 – 1997 Moravskoslezská vagónka Studénka ve spolupráci s ŽOS Nymburk." Ano, takto upravené vozy 020 se spíše využívaly ve spojení s motorovými lokomotivami a s vozy řady 851, 853. Nicméně dobově k sobě patří (820 + 020). Tedy mohly se někde potkat i v jednom vlaku.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 3:48 pm
od Jacek
Budu oponovat, ale nepatří a opravdu nechápu logiku pořadí těchto mutací.

Dílenské opravy řady 820 byly ukončeny v roce 1995 jestli se nemýlím. Podle toho taky vypadal další provoz, přelomu tisíciletí se v provozu dožilo pár kusů. Unifikovaný nátěr se slonovinovým pruhem byl zaveden v roce 1997 a nějaký čas trvalo než se rozšířil. Tzn. není sice vyloučeno, že se nějaká singrovka se starým unifikem potkala s Balmem v novém unifiku. Takovou fotku jsem ovšem nikde nevypátral. Ale fotek s polomáčenými 020 Bix je víc než dost - http://www.cztrain.com/loko/fotky.php?ID=56
O slovenské mutaci nemluvě, ta s vozem ČD pochopitelně jezdit nemohla nikdy.

S tímto ano...
Obrázek Obrázek

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 4:05 pm
od radula63
Kolega Jacek napsal příspěvek ještě v průběhu mé úpravy na konci článku. Nicméně na úvodu jsem psal "nemáte tak docela pravdu" (to, že se nemohly potkat motor se starým unifikem s vozem v novém unifiku). Kolega Jacek napsal vlastně to samé jako já. Není vyloučeno setkání starého a nového unifiku. Ano, taky jsem foto nenašel. Ale dobově se mohou prolínat.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 8:37 pm
od zdenek
M240 ve starém unifiku se s Balmem v novém unifiku nemohla potkat z prostého důvodu. Na konci provozu jezdily M240 pouze sólo.Balmy v novém unifiku jezdily již jen s jinými řadami motorových vozů nebo v soupravách s lokomotivou. Proto se k tomu nedá najít žádná fotka. Takže za M240 ve starém unifiku patří správně pouze polomáčený Balm.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 9:39 pm
od Tax
V globále sa dá povedať len toto jedno. Páni z MTB Model to vzali z úplne zlého konca, celkom nelogicky pre spotrebiteľa - kupujúceho. Ten chce za svoje peniaze dostať pekný model, možno pripustí nejaké nepresnosti, ale toto čo teraz predviedli je už dosť opovážlivé a pre mňa neprijateľné. Amen :D

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2019 1:56 pm
od klata
Hotové stavebnice.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2019 2:20 pm
od Mcx
Pěkné, zejména proti odlitkům konečně pěkný přívěšák.
U toho druhého co je to za nápis "Sunout mimořádně opatrně", viděl jsem na vozech pouze nápis "Najíždějte mimořádně opatrně".

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2019 2:21 pm
od Ronoath
Jo, tak tahle povrchová úprava stojí za to! Jak ten Balm vyrostl do krásy...

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2019 2:47 pm
od Brejla
Zaměstnanci MTB by měli jít ke Klatovi na školení.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2019 4:05 pm
od vorisekml
Nebyl by někdo ochotný sem dát foto Balmu ze stavebnice MTB bez nasazené karoserie ? Ideálně z více úhlů. Nejde mě do hlavy usazení sedadel a přepážka WC. Taky to seříznutí krytu kinematiky.... Závaží jde hezky, přesně podle návodu je potřeba jeden plast. zámeček upravit. Díky.