Tax píše:Všeobecne nechápem myšlienkové pochody súdruha MTB. K "unifickovaným" Singrovkám v správe ČSD a ŽSR s náterom ČSD ponúkať prívešáky "unifick" ČD Btx a BDdtx je prinajmenšom choré. Tam jednoducho patria polomáčané červeno krémové.
Ne, ne.
Nemáte tak docela pravdu.
Barevné mutace. ČSD mutaci řady 820 zatím MTB nenabízí. V nabídce ČD 820 červená se žlutým pruhem a přívěšák červená s krémovým pruhem (cca druhá polovina devadesátých let) k sobě patří. Žádný vůz z řady 820 nikdy neměl nátěr červená s krémovým pruhem. Drtivá většina těch, co zůstala u ČD, dojezdila s červenou se žlutým pruhem jako ČSD či ČD značení (zkrátka některé vozy ani nedostali značení ČD a pár let u ČD jezdily s označením ČSD). Zkrátka se s nimi už dál nepočítalo a tudíž nešly ani do dílen na obnovení nátěru. Těch pár, co nakonec přežilo, vlastně dobu nátěru červená s krémovým pruhem přeskočilo a dostaly pak nátěry ala retro. Zatímco u přívěsných vozů byla tou dobou jiná situace. ČD jich mělo nedostatek, tak se 020 rekonstruovaly a dostaly nátěr červená s krémovým 60cm pruhem. Proto se klidně v provozu 820 červená se žlutým pruhem v soupravě setkávaly s vozy 020 polomáčenými i červenými s krémovým pruhem. Jak to bylo u ŽSR netuším.
Např. Už doba ČD - rok 1996 - 820.063 s označením ČSD
https://www.lokomotivy.net/zobraz2v.php ... &cislo=820 . Tou dobou už ale vozy 020 dostávaly nátěry červená s krémovým pruhem. Citace ze stránek vlaky.net okolo vozů řady 020 a vůbec nedostatku přípojných vozů : "Jedním z jeho řešení měla být modernizace většího počtu vozů řady 020, kterou na základě objednávky Českých drah provedla v letech 1995 – 1997 Moravskoslezská vagónka Studénka ve spolupráci s ŽOS Nymburk." Ano, takto upravené vozy 020 se spíše využívaly ve spojení s motorovými lokomotivami a s vozy řady 851, 853. Nicméně dobově k sobě patří (820 + 020). Tedy mohly se někde potkat i v jednom vlaku.