820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Jindřich Bek » pon 25 kvě, 2020 4:37 am

Ahoj všichni stavitelé Balmů,
zatím jsem se tady nedočetl o spojování těchto modelů nakrátko. Kdo chce u těchto modelů využít možnost spojování nakrátko by měl vědět, že pro nejrealističtější svěšení modelů Balm je použití krátkého spřáhla Roco. U tohoto svěšení se nárazníky téměř dotýkají. Druhou možností je použití univerzálního spřáhla Roco(Universalkupplung), mezi nárazníky je jen malá mezera ale klepeta spřáhla nejdou úplně zvednout. Nevhodná jsou krátká spřáhla Märklin a Fleischmann u kterých brání zvednutí třmenů spřáhel karoserie modelu. Při použití klasického třmenového spřáhla je mezi modely velká vzdálenost daná jeho konstrukcí.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod Jindřich Bek » pon 25 kvě, 2020 4:57 am

Svratka píše:Pro mladší ročníky:
Aby se to tu neplevelilo, co kdo myslel či nemyslel apod... :-)

U nás většina motorových vozů M240.0 až na výjimky dojezdila do pol. 90.let, a to v nátěrech ještě z 80.let, ponejvíce jako červenokrémové s 30cm oranž.pruhem. Nátěr, zvaný tenkrát "unifikovaný", tedy celočervený s 60cm žlutým pruhem, obdrželo jen něco přes deset vozů "českých" (006, 009, 012, 020, 021, 024, 035, 046, 056, 063, 068, 089, 099). Z nich jako poslední dojezdily 820.021 a 063. Na Slovensku se "unifikovaného" nátěru dožilo vozů o něco více (820.014, 015, 016, 026, 032, 036, 042, 069, 080, 082, 093, 097, 102, 103, 116, 117 a 119).
Po "Velké listopadové kapitalistické revoluci" už mnoho "singrovek" u nás ve svém pravidelném provozu nový nátěr neobdrželo. Došlo k postupnému odstavování a snižování jejich počtu. V Kralupech mizely rychle, v Karlových Varech byla snaha je v provozu ještě udržovat a tak se odstavovaly jen ty, které byly hodně shnilé. Pamatuji si, že např.u jedné při zvedání na zvedácích prošel její rám ramenem zvedáku... Odstavení pro praskliny v rámu bylo běžné. Následně, v době příznivé pro slušivé nátěry bylo několik "singrovek" ještě opraveno a postupně dostaly lak víceméně podobný laku výrobnímu. Ovšem každá vpodstatě nějaký originál. První byla 820.100, následovaly v různém pořadí 820.030, 046, 56, 57 a 110. Z těch nátěrově starších přežívaly cca v období po roce 1995 už jen 820.021 (Kralupy), 820.063 (Kralupy), 820.089 (záložní Kolín) a 820.114 (Krnov) - časem též natřená do polomáčeného se žl.pruh., na vlečce LETu Kunovice 820.012 a 820.113 a v depu Veselí nad Mor. "muzejní" 820.083, u Chemopetrolu 820.028 a snad pro úplnost 820.033 (ACHP Černovice u Chomutova).
Na Slovensku v první pol.90.letech natřeli 820.002, 048 a 054 a 081 do krémovočerveného se žl.pruhem, časem se v červenokrémovém objevily 004, 038, 039, 042, 047, 070, 086, 094, 116 a 118.
Nátěr se širokým 60cm krémovým pruhem se u nás začal používat cca v roce 1997. V té době už "singrovky" jen dojížděly svoje poslední roky a když se pak ještě některá natírala, tak již vpodstatě jako muzejní do nátěru historického.
Z toho tedy vyplývá, že nátěr se širokým krémovým pruhem, takový jaký měly Bixy a Bifxy, nebyl u těchto mot.vozů uplatněn.
Pozn.: příspěvek sestaven z osobních pozorování, nemusí být kompletní.

Unifikovaný nátěr s pruhem 600 mm širokým se začal uplatňovat na hnacích vozidlech od ledna roku 1989 podle směrnice FMD z roku 1988. První vozidlo na zkoušku s tímto unifikovaným nátěrem z výroby byl M152.0678 už z května roku 1983. Byl dodán do LD Ostrava a provozován ve strojové stanici Studénka. Jedním z odlišných znaků od unifikovaného nátěru byla absence "stadionu" ČSD.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Mcx » pon 25 kvě, 2020 4:34 pm

forex píše: co brání tomu zvednutí klepet při použití univerzal spřáhel Roco

Tvar skříně mezi nárazníky - je tam oblouk směrem ven a skříň je tam vypuklá, to nemá řešení, jedině zvětšit vzdálenost mezi vozy tj. posunout spřáhlo dál z vozu a to je fuj :lol:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Mcx » úte 26 kvě, 2020 9:16 am

No, jde to špatně.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod jirkan » úte 26 kvě, 2020 4:27 pm

Tak jsem to zkoušel s M230 a dvojicí vleků. Spřáhla Flm. Závěr je zajímavý:
vleky lze rozpojit bez problémů
1. vlek a M230 bez problémů
2. vlek a M230 ani náhodou.
Takže to vypadá na různé tolerance v kulisách.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Jindřich Bek » ned 31 kvě, 2020 8:41 am

forex píše:Mno ja mam M230.5, vleky teda nemam, protoze CSD zatim nejsou a stavebnici sem nekupoval...ale pouzivam prave universalkuply od Roco, takze az doladim "lehci" patinu (mam sundanou kastli), tak prubnu......to lze spojit s cimkoliv :D

Připomínku jsem napsal po konzultaci s kamarádem Mcx a prodiskutování. Možná máte modely se slabší stěnou skříní, jeden nikdy neví. Také jsme vymezili kulisy spřáhel jak je popsáno dříve. Dodržujeme NEM pro polohu spřáhla protože na setkáních to tak musí být. Šachtice spřáhel mají přesnou polohu ve vertikálním směru. Výlisek skříně je při důkladnějším zkoumání takový, jaký je. Máme, teda budeme mít Balmy, podle našeho přání. Heris ani ACME to není. Snažíme se v rámci střízlivého přístupu k realitě modely vylepšit.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Mcx » ned 31 kvě, 2020 2:41 pm

jirkan píše:Závěr je zajímavý:
vleky lze rozpojit bez problémů
1. vlek a M230 bez problémů
2. vlek a M230 ani náhodou.
Takže to vypadá na různé tolerance v kulisách.

No, ono jde o to, že pokud je provedena úprava dílů spodku - vedení kulisy pro zajištění montáže pružinek, tak kulisa ztrácí horní vedení a trochu spadne dolů - tím se zvětší prostor pro zvednutí spřáhla takže záleží nakolik je šachta na kulise níž než by dle normy měla být. Já i Jindra máme tuto vůli vymezeno plastovou vložkou a tak je šachta v normované výšce - pak opravdu spřáhla Maerklin, ROCO klepeta se rozvěšují velmi špatně. Třmen bez problémů, ROCO krátké rovněž. Protože soupravy jsou variabilní tak je nutné zajisti normovanou polohu šachty.
Nakonec bez vymezující vložky si můžete vyzkoušet o kolik lze šachtou a spřáhlem hýbat nahoru - dolů.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod jirkan » ned 31 kvě, 2020 4:10 pm

Je to přesně tak. Ty vleky jsem bastlil sám a opravdu je kulisa s malou vertikální vůlí. Naštěstí to není tolik, aby to v provozu vadilo.
Pro srovnání u M230 sedí kulisa daleko pevněji.
Další možné řešení je použít dvojdílné výškově stavitelné spřáhlo (zkoušeno Flm). Ovšen za cenu zvětšení mezery mezi nárazníky o cca 1 mm,
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod look23 » úte 18 srp, 2020 12:31 pm

Skromný dotaz na majitele modelu M230 5002. Svítí vám obě stanoviště nebo jen jedno? Ptám se, protože už jsem viděl více případů, že svítilo jen jedno a v dekodéru ani v nastavení dekodéru to není.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod jirkan » úte 18 srp, 2020 3:23 pm

svítí obě
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Vojtěch Vorel » úte 18 srp, 2020 6:44 pm

Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod petrha » ned 23 srp, 2020 7:06 pm

Vojtěch Vorel píše:Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.

možná špatně nasazená kastle
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Vojtěch Vorel » ned 23 srp, 2020 7:12 pm

petrha píše:
Vojtěch Vorel píše:Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.

možná špatně nasazená kastle

To nechápu... Myslíte, že by byl skřípnutý nějaký vodič nebo tak něco?
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod look23 » ned 23 srp, 2020 7:50 pm

Vojtěch Vorel píše:
petrha píše:
Vojtěch Vorel píše:Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.

možná špatně nasazená kastle

To nechápu... Myslíte, že by byl skřípnutý nějaký vodič nebo tak něco?

Spíše ten plošňák nesvítí tam kam by měl, ale svítí bokem.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod JaroHo » ned 23 srp, 2020 9:41 pm

nezpozorovali jste u některých strojů MTB že bzučí? Kyklop, dneska jsem projel jedno kolečko se singrovkou, a obojí mají Zimo dcc...
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: paveltt a 10 návštevníků