Moderátor: Michal Dalecký
Svratka píše:Pro mladší ročníky:
Aby se to tu neplevelilo, co kdo myslel či nemyslel apod...
U nás většina motorových vozů M240.0 až na výjimky dojezdila do pol. 90.let, a to v nátěrech ještě z 80.let, ponejvíce jako červenokrémové s 30cm oranž.pruhem. Nátěr, zvaný tenkrát "unifikovaný", tedy celočervený s 60cm žlutým pruhem, obdrželo jen něco přes deset vozů "českých" (006, 009, 012, 020, 021, 024, 035, 046, 056, 063, 068, 089, 099). Z nich jako poslední dojezdily 820.021 a 063. Na Slovensku se "unifikovaného" nátěru dožilo vozů o něco více (820.014, 015, 016, 026, 032, 036, 042, 069, 080, 082, 093, 097, 102, 103, 116, 117 a 119).
Po "Velké listopadové kapitalistické revoluci" už mnoho "singrovek" u nás ve svém pravidelném provozu nový nátěr neobdrželo. Došlo k postupnému odstavování a snižování jejich počtu. V Kralupech mizely rychle, v Karlových Varech byla snaha je v provozu ještě udržovat a tak se odstavovaly jen ty, které byly hodně shnilé. Pamatuji si, že např.u jedné při zvedání na zvedácích prošel její rám ramenem zvedáku... Odstavení pro praskliny v rámu bylo běžné. Následně, v době příznivé pro slušivé nátěry bylo několik "singrovek" ještě opraveno a postupně dostaly lak víceméně podobný laku výrobnímu. Ovšem každá vpodstatě nějaký originál. První byla 820.100, následovaly v různém pořadí 820.030, 046, 56, 57 a 110. Z těch nátěrově starších přežívaly cca v období po roce 1995 už jen 820.021 (Kralupy), 820.063 (Kralupy), 820.089 (záložní Kolín) a 820.114 (Krnov) - časem též natřená do polomáčeného se žl.pruh., na vlečce LETu Kunovice 820.012 a 820.113 a v depu Veselí nad Mor. "muzejní" 820.083, u Chemopetrolu 820.028 a snad pro úplnost 820.033 (ACHP Černovice u Chomutova).
Na Slovensku v první pol.90.letech natřeli 820.002, 048 a 054 a 081 do krémovočerveného se žl.pruhem, časem se v červenokrémovém objevily 004, 038, 039, 042, 047, 070, 086, 094, 116 a 118.
Nátěr se širokým 60cm krémovým pruhem se u nás začal používat cca v roce 1997. V té době už "singrovky" jen dojížděly svoje poslední roky a když se pak ještě některá natírala, tak již vpodstatě jako muzejní do nátěru historického.
Z toho tedy vyplývá, že nátěr se širokým krémovým pruhem, takový jaký měly Bixy a Bifxy, nebyl u těchto mot.vozů uplatněn.
Pozn.: příspěvek sestaven z osobních pozorování, nemusí být kompletní.
forex píše: co brání tomu zvednutí klepet při použití univerzal spřáhel Roco
forex píše:Mno ja mam M230.5, vleky teda nemam, protoze CSD zatim nejsou a stavebnici sem nekupoval...ale pouzivam prave universalkuply od Roco, takze az doladim "lehci" patinu (mam sundanou kastli), tak prubnu......to lze spojit s cimkoliv
jirkan píše:Závěr je zajímavý:
vleky lze rozpojit bez problémů
1. vlek a M230 bez problémů
2. vlek a M230 ani náhodou.
Takže to vypadá na různé tolerance v kulisách.
Vojtěch Vorel píše:Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.
petrha píše:Vojtěch Vorel píše:Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.
možná špatně nasazená kastle
Vojtěch Vorel píše:petrha píše:Vojtěch Vorel píše:Začínám mít trochu pocit, jestli to nebude nějaká systémová chyba. Můj motor (820.063 z poslední série) mi přišel s tím, že byl na opravě světla. Když jsem ho postavil na koleje, zjistil jsem, že mi nesvítí jedno červené, ale pouze v oblouku.. Čím to je, nevím, nehodlám se v tom v záruční lhůtě hrabat sám.
možná špatně nasazená kastle
To nechápu... Myslíte, že by byl skřípnutý nějaký vodič nebo tak něco?
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: paveltt a 10 návštevníků