Stránka 1 z 1

Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 9:03 pm
od mnitka
Pěkný den, dovolil jsem si založit nové vlákno na téma vylepšování továrně dodávaných modelů.
Pro začátek mě zajímá jak moc odpovídá skutečnosti barva zábradlí brzdařské plošiny modelu BRAWA na obrazku. Nemá být veškerá profilovina v barvě rámu vozu tedy černá?

Brawa AZA.jpg

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2019 6:50 am
od vorisekml
Za mě by měla být celá budka brzdy v barvě kotle s šedou střechou. Zábradlí černé.

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2019 7:22 am
od Mcx
Podle výkresů platných pro nátěry kotlů v daném období - budka v barvě kotle, žebříky, lávky, zábradlí v barvě kotle, spodek černý, nosiče kotle v barvě kotle.
Ale jak víme, mohly být ojedinělé dílenské odchylky, ovšem ta budka takto určitě ne :)
Doplnění - paměť je holt zrádná - takto je to ve výkrese začátkem 60. let, v 80. letech již tak jak jsem psal výše, kdy došlo ke změně to nevím:

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2019 1:23 pm
od mnitka
Díky pánové. Ještě by mě zajímalo zda dřevěné součásti vozů jako různé lávky schody a stupačky byly vůbec barveny a případně jak.

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2019 1:50 pm
od Mcx
Stříkané byly v barvě, u novovýroby zcela určitě a u revizí bych se vsadil, že rovněž, otázkou je jak důsledně.

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2019 7:29 pm
od mnitka
Takže takto? Nebo mají být všechny profily na budce černé? Barvu budky ne a ne trefit.... :(
Brawa AZA 2.jpg

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: stř 12 čer, 2019 5:10 am
od Mcx
No, ono celkově s barvou kotle a budky je to tak, že to je spíše odstín používaný až v 90. letech, předtím to byl odstín ČSN 5450 - khaki, což je přibližně RAL6003 olivově zelená (holt kotle na paliva byly vojenský strategický materiál :-). Na modelu je to spíše RAL6013 - tedy barva odstínem trochu jiná a o dost světlejší.
K střeše budky - já bych ji šedou určitě nedělal. Celá v barvě kotle. A pak jsou tu ještě sedla kotle - nechat je "zelené" ?

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: stř 12 čer, 2019 6:46 am
od vorisekml
Já jsem Fleischmann kotel udělal takhle. Nelekejte se, barva kotle a budky je totožná. Jen kotel je ještě v lesku kvůli obtiskům a budka už je v polomatu.


P7200074 – kopie.JPG

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: stř 12 čer, 2019 2:33 pm
od Mcx
Ke kotli Fleischmann - já bych nenatíral kovové profily budky na černo - to byla novovýrobní praxe starší, podle popisu je to kotel ve stavu přelom 50./60. let tak bych budku dělal jednobarevně - tak jak byla praxe v dílnách, výstupy na kotel včetně lávek spíše v barvě černé. Stejná barva jak kotel až u 12-místného popisu.
Ale to je obvyklé provedení nátěru, malými odchylkami se ale nic neskazí :), na rozdíl od červenohnědé budky - ta na kotel opravdu nepatří.

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: stř 12 čer, 2019 2:42 pm
od Mcx
Ještě k tomu, kdy se začal výstup na kotel s lávkama natírat ČSN 5450 khaki - tady výřez fotky z Chebu, první polovina 70. let a vše khaki.
Takže já si to pro sebe dělím - staré číslo - výstup + lávky + zábradlí černé, 12 - místné číslo - vše khaki.
kotel.jpg

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: stř 12 čer, 2019 8:34 pm
od A2C
Bralo sato tak aj v 2 epoche?
Teda napríklad kotol Apollo čierny búdka tiež čierna?
Alebo hnedá s šedou strechou

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: čtv 13 čer, 2019 7:56 am
od radeksindy
Do roku 1936 nebyly nátěry soukromých vozů nijak předepsány a natíraly se nejčastěji šedě, zeleně nebo černě podle ložného zboží, barva budek se neuvádí. Většinou asi v barvě kotle, ale nelze vyloučit ani červenohnědou. Barva se do té doby nijak neřešila. Od roku 1936 z důvodů hrozící války byla předepsána khaki pro kotel, armaturu a budku (tj. včetně střechy). Spodek včetně součástí brzdy, výstupy a lávky jsou černé. Nejednostnost z výroby panovala u sedel kotlů, které jsou někdy černé, někdy khaki. Khaki nátěr začaly dávat i dílny na starší vozy, ale těžko říct na kolik se mohl skutečně dostat.

Re: Vylepšení továrních modelů

PříspěvekNapsal: ned 28 črc, 2019 5:05 pm
od mnitka
Díky všem co pomohli. Model po provedené patině dopadnul takto.
AZA Brawa4a.jpg