Stránka 2 z 2

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: pát 09 lis, 2018 10:48 pm
od Jindřich Bek
Co chcete na modelu rozebírat? Pokud jen jednotlivé vozy od sebe, stačí odtrhnout od sebe. Plast je pružný a mírné násilí snese. Pokud se chcete dostat dovnitř vozů, stačí posunout horní díl karoserie proti spodnímu dílu viz návod. Celý model drží pohromadě díky zámkům, vše do sebe zapadá a tak drží pospolu.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 9:26 am
od halik
Zdar pánové modeláři,
máte někdo zkušenosti s osvětlováním Vindobony a Kato osvětlení. Děkuji, že se podělíte.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2019 1:44 pm
od Charlie
Musím říct, že jsem s tím opravdu zápasil, i proto jsem se zde ptal jak tu soupravu vůbec rozdělat. To se nakonec podařilo, ale nějaké posunutí skříně do strany a potom sejmutí nefungovalo, musel jsem vynaložit takovou sílu, že už jsem dál takto nepokračoval. Došlo na ostrá párátka a na postupné odtažení boků skříně,. Pak už skříň šla dolů. Vysypala se z ní všechna okna která tam jsou jen vložena, což je docela velký problém při opětném sestavování vozu. Soupravu jsem digitalizoval a každý z vozů má dekodér. Hnací vůz má lokomotivní, vozy mají funkční. Osvětlení KATO je velmi nepodařené. Díly nepasují, plexisklové průhledné díly nedrží na svých místech, nálitky po bocích těchto dílů které se mají zacvaknout do šachty ve štřeše vypadávají protože jsou příliš malé. Prostě práce pro modeláře. Destička se dvěma diodami se má umístit do jakési objímky, která by měla jít zacvaknout do střechy. To ale nejde a nedrží to. Takže jsem nakonec objímku nepoužil a destičku jsem tam vložil přímo. Aby držela musel jsem jí lehouce zakápnout kapkou vteřiňáku. Přívod proudu je kapitola sama pro sebe. Na každou stranu bočnice se musí umístit sloupek, který stojí dole na sběrači proudu a nahoře se má zasunout do konstrukce z profilových plechů. Trefit tohle a ještě udržet okna na místě je téměř nemožné. Takže jsem ty sloupky použil pouze u vozu který nemá rozhraní NEM a k nim napájel přívody proudu od diod. K tomu jsem použil kablíky. U ostatních jsem také použil kablíky které jsem táhnul pod stropem. Kdybych věděl co to osvětlení obnáší, tyto soupravy osvětlení bych si nekupoval protože z celé soupravy jsem použil jen ty ledky a pásky plexiskla. Nicméně jsem na ledky použil oranžové stínítko které bylo součástí a osvětlená souprava vypadá nádherně, ale byla to práce za trest.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2019 7:59 pm
od Pavel-HP
To vypadá, jako by výrobcem bylo MTB.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 16 bře, 2019 3:20 am
od Matěj
Já mám zase zkušenosti s rozebíráním vozů opačné. Skříně se sundavají posunutím karoserie vůči podvozku podélně (dle návodu) a jde to velmi dobře. Jen se musí trochu zabrat. Už jsem jich sundaval několik.
Páčení do boků je nesmysl. Osvětlení vozů mají také dobře vymyšlené a výsledek stojí za to. Stačí jen přijít jak na to. Zkrátka KATO jsou opravdoví profíci. Ještě dát dva zvukové dekodéry do čelních vozů s fázovým posunem zvuků od Jaceka a co víc si přát.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 16 bře, 2019 6:45 am
od Brejla
Pavel-HP píše:To vypadá, jako by výrobcem bylo MTB.


Tvl, ty máš dost. Problém s tvým chápáním je v tom, že KATO je výrobce, kde se k manipulaci a demontáži dílů nepoužívá kladivo s majzlíkem, které je naopak nezbytné u tebou obdivovaného producenta z vršovické kotliny a jehož produktům to už nijak neublíží.
Vindobony od KATO mám ve starší i novější verzi a je mezi nimi několik změn, ale ani s jednou nejsou žádné problémy. To ale neznamená, že by se nenašlo pár detailů, které by se dali zlepšit.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 16 bře, 2019 6:50 am
od Pavel-HP
Nikoho neobdivuji a ve Vršovicích už vůbec ne. A.ní to není technicky možné.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 16 bře, 2019 11:33 am
od Jacek
Rozebírání modelu je řešeno stejně jako u verze TT od Kres. Oproti ní však model působí dost hračkovitě. Ne tvarem, ale řešením dílů a elektronikou. Po sundání kastle se ihned vysypou výlisky oken, složit to dohromady bez použití lepidla je teda něco, v rámech je drží pouze interiér. Měl jsem jednu soupravu na opravu, už z výroby nejezdila. Sběrací plíšky od DPS vedou skrz otvory interiéru do pojezdu, byly však silou zohýbané mimo ty otvory, jakoby někdo to kladivo použil. Konektory DCC mají místo analogových propojek jakési špony, řešení jako před 20 lety. Spolu s nepasujícím osvětlením je to teda slabé, no hlavně že to není MTB... brejla, umíte napsat i něco normálního než pořád dokola ty stejné pindy?

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 16 bře, 2019 2:03 pm
od Brejla
Jacek píše:Rozebírání modelu je řešeno stejně jako u verze TT od Kres. Oproti ní však model působí dost hračkovitě. Ne tvarem, ale řešením dílů a elektronikou. Po sundání kastle se ihned vysypou výlisky oken, složit to dohromady bez použití lepidla je teda něco, v rámech je drží pouze interiér. Měl jsem jednu soupravu na opravu, už z výroby nejezdila. Sběrací plíšky od DPS vedou skrz otvory interiéru do pojezdu, byly však silou zohýbané mimo ty otvory, jakoby někdo to kladivo použil. Konektory DCC mají místo analogových propojek jakési špony, řešení jako před 20 lety. Spolu s nepasujícím osvětlením je to teda slabé, no hlavně že to není MTB... brejla, umíte napsat i něco normálního než pořád dokola ty stejné pindy?


Se srovnáváním s MTB jsem já rozhodně nezačal. A že má věhlasný zvučič problém s rozebíráním modelů a pod rukama se mu to sype také není problém KATO. Ale jestli někdo preferuje model oblitý lepidlem a kvanty oleje je jeho volba.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: ned 17 bře, 2019 7:19 pm
od Jacek
Brejla:
tuto reakci jsem čekal. Nejsou argumenty, tak je třeba kopat kolem sebe. Co jste dokázal Vy kromě trollování? Nebudu se opakovat
viewtopic.php?f=28&t=10980&p=226939&hilit=santovi#p226939