Stránka 1 z 2

Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 3:03 am
od Matěj
Na trhu je opět nová jednotka Vindobony VT18.16 od KATO. Jaké je nejleší ovučení a osvětlení této soupravy? Jeden, nebo dva zvukové dekodéry v prvním a posledním dílu soupravy? Jaké s ní máte zkušenosti?

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 3:19 pm
od Brejla
Matěj píše:Na trhu je opět nová jednotka Vindobony VT18.16 od KATO. Jaké je nejleší ovučení a osvětlení této soupravy? Jeden, nebo dva zvukové dekodéry v prvním a posledním dílu soupravy? Jaké s ní máte zkušenosti?


Zkus poptat Jacka. V TT už to řešil a vypadá to dobře. Není důvod, aby to obdobně nešlo i v H0.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 5:19 pm
od Ove
Dobrá rada nad zlato, mám ji v eNku a taky bych ji rád zdigitalizoval....
(akorát jam ho mám v paměti jako Karlexe a protože KATO jsou profíci, tak to není problém přeznačit...)

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: ned 21 říj, 2018 6:53 am
od halik
Originální osvětlení pro Vidobonu má tovární označení
Kato 7074885, v prodeji je přes internet převážně německých e-shopů.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: ned 21 říj, 2018 9:01 am
od Brejla
halik píše:Originální osvětlení pro Vidobonu má tovární označení
Kato 7074885, v prodeji je přes internet převážně německých e-shopů.


Vindobonu od KATO prodává NOCH, takže by ti to měl objednat každý prodejce, co u nás prodává produkty od NOCHa.

7074885 Innenbeleuchtung mit warmweißen LEDs für den analogen oder digitalen Fahrbetrieb (für einen Wagen)
H0 20,95 €
7074894 Licht-Funktionsdecoder DCC, FR11 H0 22,35 €

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 6:24 pm
od Jindřich Bek
Nová VT18.16. KATO/NOCH ve velikosti H0 se liší od předchozích dvou dodávek v tom, že není elektricky propojená celá jednotka. Takže je potřeba lokomotivní dekodér do pohonné jednotky v jídelním voze, ve kterém je rozhraní NEM 652 s osmi piny. V každém čelním dílu jsou rozhraní NEM 652 pro funkční dekodéry. Pokud jde o osvětlení a ozvučení VT 18.16.(175) z předchozích dodávek, tak jsem se setkal s řešením německého kolegy, s reproduktory umístěnými pod ventilátory obou čelních dílů. Zvukový dekodér umístěný v jídelním voze. Osvětlení od výrobce v každém voze jednotky. Zvuky obou motorů mírně posunuté od sebe, je to impozantní, randálu plná hala. Nevýhodou je velký odběr když jednotka jede, vydává zvuky a ještě všechny vozy svítí. Jinak je VT 175 super spolehlivý model nenáročný na udržbu.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 3:18 pm
od Jacek
Jindřich Bek píše:Zvukový dekodér umístěný v jídelním voze. Osvětlení od výrobce v každém voze jednotky. Zvuky obou motorů mírně posunuté od sebe, je to impozantní, randálu plná hala.

Dnes jsem si mohl tento model prohlédnout, je velmi podobný jako jeho menší varianta v TT, stejný systém rozebírání, atd.
Co se ozvučení týče, v podstatě platí to co píšu na konci tohoto článku
http://www.jacek-modely.cz/vt-175-kres-svetla-a-zvuk/

Pokud byl zvukový dekodér v jídelním voze a v každém krajním voze jeden reproduktor, nemůžou hrát zvuky dvou motorů a být posunuté od sebe. Dekodér má jen jeden zvukový výstup, oba repráky budou hrát logicky totéž ve stejný čas. Jestli to má hrát jako na videu v článku, musí v každé hlavě být jeden Zimo a v něm projekt pro přední nebo zadní díl. Zvukové dekodéry pouze pro zvuk a nezvukový v hnacím voze pro jízdu a světla.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 6:08 am
od Jindřich Bek
Předpokládám, že jsme měli v rukách stejný model, který byl z Petrovic. Testování proběhlo hned večer po zakoupení, zjednodušení mně překvapilo, mám BR 175 z druhé dodávky, která má konektory. Každopádně ozvučená BR 175 při provozu na modulech je velký spotřebič. Pokud současně na modulišti chrochtá x Bardotek, nastávají problémy.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 5:54 pm
od Jacek
Z Petrovic zatím ne, to by pak mohl být článek o ozvučení. Měl jsem jen jeden model k opravě. Konektory mezi vozy tam nebyly.
Co se spotřeby týče, o tom bych mohl vyprávět romány. Vindobona nebude žádný žravý spotřebič, vezme si zrovna tolik jako jiná souprava s osvětlením jednou mašinou a třemi dekodéry. Svoje kolejiště mám rozdělené na obvody centrály a tři zesilovače, všechno s vlastním trafem. Za každým napaječem mám ampérmetr a je krásně vidět odběr při stání, jízdě a zapnutých zvucích nebo přelévání zátěže z jednoho měřáku na druhý při jízdě. Už jen stojící soupravy ve skryťáku berou 1,4 A a to nesvítí ani nezvučí. Jestli na modulovce navíc všechno brumlá a jede, svítí, je třeba to řádně dimenzovat.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 6:20 pm
od Ove
Jacek píše:,,,,Za každým napaječem mám ampérmetr a je krásně vidět odběr při stání, jízdě a zapnutých zvucích nebo přelévání zátěže z jednoho měřáku na druhý při jízdě. Už jen stojící soupravy ve skryťáku berou 1,4 A a to nesvítí ani nezvučí. Jestli na modulovce navíc všechno brumlá a jede, svítí, je třeba to řádně dimenzovat.

Čili taková menší domáci jaderná elektrárna by se hodila ;-)
Můžeš, plíz, postnout nějaké foto pro představu? Já mám taky obavy, možná liché, že s jedním trafem nevystačím... děkuji

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 7:47 pm
od Jacek
Ano, je to Temelín :D

Obrázek

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 9:25 pm
od Ove
Ale užitečný... díky

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 9:59 am
od Jindřich Bek
V modulovce jsou určité zásady pokud jde o dimenzování DCC. Navíc mnohdy neukázněnost účastníků provozu při odstavování lokomotiv po výkonu, nevypnutá světla někdy i zvuk nebo neodpojený ovladač. To vše se sčítá a nastávají problémy. Jinak k modelu z Petrovic, model byl zakoupen při setkání v Hluku. Večer po skončení provozu nastalo testování s nezvukovým dekodérem, světla na čelech díky bez dekodéru pochopitelně svítila po přesazení propojek na digitální provozu. Ozvučení této jednotky bez osvětlení, je opět investice opět cca 6- 7 tisíc. Je otázka zda to stojí za ty peníze.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 3:12 am
od Matěj
Díky za vaše názory, je rozhodnuto. V každém voze bude originál osvětlení od KATO. V prvním a posledním řídícím voze budou zvukové dekodéry ZIMO s reproduktory a různými nahrávkami od Jacka pro oba vozy. V ostatních vozech soupravy budou dekodéry pro pohon a osvětlení. Nic lepšího se asi vymyslet nedá.

Re: Vindobona VT18.16 od KATO

PříspěvekNapsal: čtv 08 lis, 2018 5:36 pm
od Charlie
Chtěl bych poprosit o radu. Jak se Vindobona v H0 rozebírá? Nerad bych něco zničil. Děkuji.