Stránka 1 z 1

Dynamo na nápravě kdy ano a kdy není.

PříspěvekNapsal: pon 23 dub, 2018 6:29 pm
od JiriM
Zdravím.
Odborníci jistě budou vědět. Mám několik rychlíkových vozů DR (70tá léta). Některé mají na 1 nápravě dynamo, některé na žádné nápravě a Mitropa má na obou.
Není to závislé na sobě, vozů bylo víc a mohlo se to předělat z nich. Jak je to správně?

Re: Dynamo na nápravě kdy ano a kdy není.

PříspěvekNapsal: úte 24 dub, 2018 6:37 pm
od Polabský
Nemohu posloužit, nevím o jaké vozy jde.
Obecně ale salonní a jídelní vozy s ohledem na spotřebu bývaly zpravidla vybaveny větší sadou baterií a dvěma dynamy, později alternátory.
Hezký večer.

Re: Dynamo na nápravě kdy ano a kdy není.

PříspěvekNapsal: úte 24 dub, 2018 8:06 pm
od JiriM
To zní logicky. Jsou to vozy 5/6510 Piko. Co jsem hledal na netu obrázky, tak se lze odpíchnout jen od katalogových originálních, ale zde je vždy vůz jen z jedné strany a člověk neví, jestli z druhé to dynamo je nebo ne.

Re: Dynamo na nápravě kdy ano a kdy není.

PříspěvekNapsal: stř 25 dub, 2018 4:55 am
od JiriM
Piko-5-6510-Modernisierungswagen-2-Klasse-Mitropa-Wirtschaftsabteil-DR.jpg
Piko-5-6510-Modernisierungswagen-2-Klasse-Mitropa-Wirtschaftsabteil-DR.jpg (21.2 KiB) Zobrazeno 1180 krát

Re: Dynamo na nápravě kdy ano a kdy není.

PříspěvekNapsal: ned 01 črc, 2018 1:29 pm
od Jindřich Bek
Dobrý den,
u modernizovaných vozů DR s podvozky Görlitz V uvádí německá literatura jedno dynamo s náhonem přes kardanový hřídel od jedné z náprav podvozku.
Jedná se o tyto modely Piko 5/6507 - Age, 5/6508 - ABge, 5/6509 - Bge, 5/6510 - Bgre a 5/6511- Dge. Ostatní modely rekonstruovaných vozů jsou od jiných firem např. Schicht začleněného v té době do kombinátu Piko.

Re: Dynamo na nápravě kdy ano a kdy není.

PříspěvekNapsal: pát 13 črc, 2018 5:08 pm
od JiriM
Samotný Jindřich Bek? Díky za altasy lokomotiv! ..a za odpověď.