Moderátor: Michal Dalecký
t6791225 píše:Sandy: Něco na tom asi bude, ale jak to říct... Nevím prostě jak jsi zdatný modelář Ty a kolik let se modelářství věnuješ, protože to je asi to rozhodující. Za sebe mohu říct, že věci podobného typu dělám asi 15 let, a za tu dobu jsem se lecčemu naučil a samozřejmě také, spoustu věcí sk***il To k tomu ale patří a chybami se člověk učí. Samozřejmě, pokud bych u tak drahého vozu nevěděl co dělám, asi bych se do toho nepouštěl, takže ono to spíš není ani tak o odvaze jako spíš o zkušenostech. O spoustu práce se nám také starají výrobci modelů, tím, jak věci nedotahují do konce nebo nevyrobí provedení modelu, jež by odpovídalo představě majitele. A jak zde dobře poznamenal kolega cer.t, nakonec si člověk uvědomí, že tohle je ta největší zábava, přidat k tomu své nejlepší dovednosti a vytvořit něco ojedinělého. Osobně nemám doma snad ani jeden tovární model, na němž bych něco nedodělával. Takže asi tak...
Sandy píše:Největším mým nepřítelem je moje hlava. Mám stříkací pistoli, jakž takž s ní umím zacházet, ale stejně to flákám spreji. Hlava se procesu: příprava barvy, nástřik, vyčištění pistole, čekání na zaschnutí, příprava barvy.......brání jak čert kříži. Pak to dopadne jak popisuji v jiném vláknu. A tak je to s celou řadou dalších věcí (studování podkladů, vnímání detailů, cílevědomost). Omlouvám se, že jsem si poplakal
t6791225 píše:Zdarte
K tématu kotlových vozů Goša a Kraljevo, já už mám první vůz skoro po "dílnách" inspirovala mě fotka z počátku 70. let, kterou zde dával kolega greenery (str. 5 této diskuze). Jen ta šedá se mi na tom moc nelíbí, v khaki by to tomu vozu slušelo víc, ale beru to podle předlohy. Šedý ale stejně dlouho nezůstane, brzy ho čeká proces patiny na jehož konci bude doufám výsledek podobný na zmíněné fotce. Jinak co se týká rámu, už se to tu řešilo oproti, vozům Rah 66 a 70 by měl být tento na voze Ra 65 trochu jiný, hlavně tenčí. Prozkoumal jsem možnost jeho úpravy, ale z bezvýchodné situace vidím jedinou cestu ve stavbě nového rámu, tento asi nijak upravit nepůjde. Tento vůz jsem koupil jen jeden a po patině v kalounu kotlových vozů různých typů se ztratí jak opice v pralese, takže to neřeším, pro mě je hlavním poznávacím znakem jiná plošina k plnícím otvorům.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků