Stránka 8 z 39

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 11:24 am
od viky
Kdysi dávno jsem zkoušel upravit podvozek V 100 od Gutzoldu na kuličkové ložiska.
Na hřídelky náprav 2,5 mm jsem nasadil kuličkové ložiska a upravil plastový podvozek.
Čekal jsem od toho dobré výsledky ale ukázalo se že výrazně nic nezlepšilo!!!
U MTB muže být problém protékajícího oleje skrz ložiska pokud nebudou uzavřená!
Pokud se jim to povede tak jedině dobře ale hlavně aby vložili veškeré úsilí do tvarové věrnosti modelu aby se dostaly na nějaký běžný standart.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 11:51 am
od mlha
Pokud budou na osce dvě zapouzdřené ložiska, předpokládám, že se budou lisovat do rámu podvozku, tak pro normálně vybaveného modeláře bude jakákoli oprava podvozku neproveditelná

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 11:55 am
od novk2007
U Brawy mě spíš jde o tu G10 DRG jen v tom hnědém provedení mimo reklamní a pak s tou reklamoun v hnědém provedení . Ty si koupím alespon 3 kusy. Ten yelenej mě neoslnil ale líbí se mě ještě ten nákladní na přepravu kyselin .DRG .No co se týká novinek MTB tak si říkám že se ani nedivím tomu že nestíhají vyrábět když každý rok přicházejí s novou lokomotivou . A popravdě jak to vypadá tak lidi kupujou , Hydra v H0 beznadějně vyprodaná. a otázka je kdy příjdou další kusy a zda uspokojí poptávku

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 12:41 pm
od Brejla
mlha píše:Pokud budou na osce dvě zapouzdřené ložiska, předpokládám, že se budou lisovat do rámu podvozku, tak pro normálně vybaveného modeláře bude jakákoli oprava podvozku neproveditelná


Vzhledem k obvodovému zatížení vnitřního kroužku musí být lisován právě vnitřní kroužek na ose nápravy, jinak to ložisko nemůže fungovat. Jak chtějí uložit vnější kroužek je otázkou.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 12:51 pm
od radeksindy
Pokud je mi známo, tak všechny dosavadní modely mají plastové osy lisované spolu s ozubenýmy koly. Stačilo by opustit tuto koncepci a mnohé by se vylepšilo. Kuličková ložiska budou vyžadovat svojí přesnost při výrobě a sestavování. Při schopnostech MTB z toho může být spíš problém než řešení.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 12:59 pm
od viky
Takhle malé ložiska jdou z lehka nasunout na hřídelky 2 nebo 2.5 mm.
Spíše bude ložisko lisované do podvozku ale pro možnou demontáž nápravy bude také jen posazeno do otvoru v podvozku o průměru 5 nebo 6 mm.
Je pravda že takhle malé ložiska mají také vetší vůle.
Předpokládám že tam SKF-kový ložiska nebudou.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 1:22 pm
od Brejla
viky píše:Takhle malé ložiska jdou z lehka nasunout na hřídelky 2 nebo 2.5 mm.
Spíše bude ložisko lisované do podvozku ale pro možnou demontáž nápravy bude také jen posazeno do otvoru v podvozku o průměru 5 nebo 6 mm.
Je pravda že takhle malé ložiska mají také vetší vůle.
Předpokládám že tam SKF-kový ložiska nebudou.


Bez ohledu na velikost musí být u otáčejícího se hřídele vnitřní kroužek vždy lisován :!: Pokud to nelze zajistit, je mnohem vhodnější použít kluzné ložisko. Jinak SKF v dnešní době zárukou velké kvality není. Vyšší cena kvalitu nezaručuje.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 1:33 pm
od TiTi
Každopádne zaujímavý počin MTB.Hlavne motorový vozeň M 275.1.Nerozumiem prečo si vybrali práve tuto predlohu.Ale ked sa podarí,tak investujem do toho modelu svoje peniaze.Akurat ma zaujíma ako zvladnu prechod oblúkmi.Pretože tam vidím dosť veľký problem s výkyvom trojnápravového podvozku.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 1:41 pm
od viky
Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 1:58 pm
od Brejla
viky píše:Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.


V těchto rozměrech jde samozřejmě o lehké lisování (obvykle tolerance hřídele n5) . Při správném postupu nelze ložisko poškodit. Nikdy se nesmí lisovací síla přenášet přes valivé elementy.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 3:19 pm
od viky
Brejla píše:
viky píše:Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.


V těchto rozměrech jde samozřejmě o lehké lisování (obvykle tolerance hřídele n5) . Při správném postupu nelze ložisko poškodit. Nikdy se nesmí lisovací síla přenášet přes valivé elementy.


Teď jsem měřil u ložisek sílu vnitřního a vnějšího kroužku.
Síla je jen 0,4 mm.
Snadno může dojít k poškození plechové krytky.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 3:52 pm
od Pantograf
Brejla píše:Co nechápu je to, proč budou vyrábět M275.1, které byly jen krátkou epizodou u ČSD. Proč raději neudělají klasiku M262, kde mají na výběr mnohem víc variant a zajištěný odbyt na velmi dlouhou dobu.

Taky si myslim ze takovy kredenc by byl uspesnejsi u vetsiny modelaru a prodalo by se jich vic. Ty z odlitku v Praze na burze nejsou spatny takze si tam budu muset jeden poridit kdyz se jinyho nedockame.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 5:09 pm
od Brejla
viky píše:
Brejla píše:
viky píše:Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.


V těchto rozměrech jde samozřejmě o lehké lisování (obvykle tolerance hřídele n5) . Při správném postupu nelze ložisko poškodit. Nikdy se nesmí lisovací síla přenášet přes valivé elementy.


Teď jsem měřil u ložisek sílu vnitřního a vnějšího kroužku.
Síla je jen 0,4 mm.
Snadno může dojít k poškození plechové krytky.


Nemůže. Opěrná lisovací vložka musí mít menší průměr, než je vnitřní průměr těsnění (ložiska RS) nebo krytu (ložiska Z). Kromě toho těsnění ani kryt nesmí v žádném případě přesahovat přes vnější obrys (šířku) ložiska.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: pon 22 led, 2018 5:21 am
od Brejla
mikinko píše:Chlapci, z Vašej diskusie som pochopil, že tie ložiská sú titerné, pokiaľ majú byť suprové tak aj dosť drahé, komplikuje to výrobu a montáž, v neposlednom rade asi aj údržbu a je to len ďalší element v modeli, ktorý sa môže pokaziť. Ale vôbec som nepochopil, aký majú tie ložiská prínos (a či vôbec nejaký je). Ako som spomína, doma mám desiatky modelov, žiadny z nich nemá ložiská a napriek tomu všetky (teda až na pár výnimiek MTB rakana, kocur) jazdia suprovo.


Ložiska v těchto rozměrech se používají při otáčkách 50 000 ot/min a více. V modelech kde jsou otáčky max.1000 ot/min je použití kuličkových ložisek nesmysl.

Re: NOVINKY H0 2018

PříspěvekNapsal: pon 22 led, 2018 5:36 am
od Mcx
Kuličková ložiska 5x2,5x2 mm, tedy na osu 2 mm jsou např. zde http://pojezdy.eu/eshop/246-kulickova-loziska. Pokud půjdete na weby nikoliv železničních modelářů tak najdete mnoho dalších - vhodných a při cenách velmi mírných. Takže problém bude pouze to, že konstrukce železničních modelů je velmi konzervativní - pouze malý technický pokrok, zejména v konstrukci převodů, za desítky let.