NOVINKY H0 2018

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod jipol57 » pát 29 čer, 2018 11:07 am

t6791225 píše:Netlumený výfuk byl pak na lokomotivách ještě dlouho, nevím konkrétně, ale určitě přes 150.

Podle mně byla první s ruským tlumičem 122. Pikácká depa Leopoldov. Potom byly na střídačku. Ale od 200 už všechny, dá se zjistit na obrázcích: http://www.prototypy.cz/sergeje/fotogalerie.php?
Ale i když neměli ten ruský, tak měli český, který v Nymburce dodělávali a byl pod střechou. Na hlasu neznatelný rozdíl.
Ale tenhle Rokácký je úplně bez tlumiče, z turbín rovnou do komínu.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Čouda » sob 30 čer, 2018 7:21 am

Pane T679.1 dekuji za upresneni. Vymena narazniku je zalezitost na par minut. Ale stejne bych rad videl nejakou fotku ;-)
S chvalou ROCA bych to prozatim neprehanel. Slibovali plux22, tak jsem zvedav, jak bude makat osvetleni. Kdyztak bych potom musel predelat i masinu, co mam leta doma, aby to k necemu bylo. Teoreticky to ROCO s tim sergejem vyhraje hned 2x - jeste se nabagrujou na ND :-D
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod JarPi » sob 30 čer, 2018 10:34 am

Dobrý den, řeší se tady správné nárazníky a hadice k písečníkům, ale jak je to s uspořádáním výfuků, mřížek a ostatních věcí na střeše u tohoto modelu? Odpovídá toto vůbec skutečnosti? Díval jsem se na fotky lokomotiv čísel 001 až asi 100 na Stránkách o Sergejích, a pokud je tam něco na střeše na některých fotkách vidět, ani na jedné to rozmístění nesedí s modelem. Pravda, jsou to většinou fotky z pozdějšího období, ale že by se toto nějak zásadně v provozu měnilo? Pokud to nesedí u modelu, který se právě chybějícím tlumičem na střeše má odlišovat od předchozí verze, je to podle mě dost zásadní problém. Dokázal by to někdo osvětlit?
JarPi
 
Příspěvky: 71
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod jipol57 » sob 30 čer, 2018 12:00 pm

To co je na ROCO modelu, tak v takovém stavu to bylo při zahájení provozu, když to přišlo z Ruska - bez tlumiče výfuku. Já jsem to ještě zažil, a když to na plný výkon projelo, tak se mě až třásl žaludek. Vhodné pro Sibiřské tajgy. V obydlených oblastech nevhodné. Proto později vyvinuli tlumič. Na dosavadní v Nymburce. Ten je celý pod střechou. Původní díry z komínů nad každou turbínou jsou zaslepené. Hříbek co je uprostřed, to je ventilátor větrání strojovny, byl přesunutý nad kompresor. A vedle něho nový komín, jako výstup z tlumiče výfuku. Další potom už přišli z Ruska s tlumičem ve střeše.
Takže model je jako fikce, která jezdila jen krátce, hned po výrobě. V kterém roce to bylo nevím. Žádný se takhle nedochoval, jen ve Zvolenu do původního stavu uvedli 168-ku. Bez tlumiče. Ale protože takové výkony, jako tahávali kdysi v běžném provozu už dnes netahá, tak ani to dunění není takové. To se dá jen najít na youtubku z Ruské tajgy. Ale ten tělesný vněm se na videu poznat nedá.

Ale dal by se ten nový Sergej lehce přestavět na český tlumič. Odříznout původní komíny, hříbek přesunout na první malý dekl od prvního stanoviště, a hned vedle nový čtveratý komín.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod vorisekml » sob 30 čer, 2018 1:23 pm

Ano, Vršovická 26 je ve stavu těsně po dodání ze SSSR . Kdo bude chtít klasického sergeje tak ať si počká příští rok na novinkového PIKO sergeje. Tam se dočká mnoha variant a verzí. Pokud půjdou prodeje dobře nemá PIKO problém dát na trh každý rok jednu verzi. Navíc u PIKO modelu bude plně využito potenciálu 21pin dekodéru /světla po jednom, světlo v kabině, osvětlení strojovny/, což u ROCO modelu není. Navíc bude levnější.
Protože PIKO sergeje ještě nikdo neviděl /kromě kolujících 3D nákresů polské verze/ nebylo jisté zda dojde taky na verzi beztlumičovou. Proto se vyrobila verze beztlumičová. Taky je to vyslyšený nářek těch, na které se nedostalo Zvolenské provedení , myslím že to byla 6. Tohle provedení se plánovalo již delší dobu, tak teď je venku.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Čouda » sob 30 čer, 2018 2:30 pm

Vsak je dobre, ze ho ROCO udelalo. Urcite si ho koupim :-) Ja jsem presne jednim z tech narikatelu na ktry se tenkrat nedostalo :-D
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod t6791225 » sob 30 čer, 2018 8:50 pm

Takže když to shrneme... Zapátral jsem i mj. v relativně nové, minulý rok vydané knize o sergejích od Martina Žabky a pár informací dohledal. Model tedy žádná fikce v uvzovnách :) jak zde kolega o něco výše napsal není. Model své předloze plně odpovídá mimo tedy zmíněné nárazníky, které mají být malé hranaté. Předloha je beztlumičová lokomotiva dodaná jako součást II. série pro ČSD, která byly z Lugansku dodána v srpnu roku 1967. V tomto stavu jezdily lokomotivy do prvních velkých dílen, čili cca 5 let. Lokomotivy se v tomto provedení dodávaly až listopadu 1968, viz přehled dodaných lokomotiv níže. A jak zde psal pan kolega výše, když takový stroj jel plným výkonem bylo to opravdu hoodně slyšet, proto se po té při dílenských opravách v ŽOS instaloval tlumič Československé výroby, který však na rozdíl od toho sovětského byl instaloval do strojovny přímo nad motorem, nikoli na střechu. To způsobovalo zejména v letních měsících, že ve strojovně bývalo opravdu velké teplo, často jde na starých fotkách za horkých dnů vidět, že lokomotivní čety si nechávaly otevřené boční dveře do strojovny, aby to aspoň trochu větralo.
Z přehledu dodaných lokomotiv bez tlumiče je tedy patrné, že jich bylo dodáno v tomto stavu poměrně dost a v tomto stavu sloužily bezesporu do první poloviny 70. let takže né jen pár let, ale 10 let určitě ano.

Pro představu jak beztlumičový dvanáctviválcový dvoutaktní motor 14D40 předl můžete vidět např. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=LeLAbncgOCs
https://www.youtube.com/watch?v=pc9Zz0HA2XE

Pohled na střechu beztlumičového stroje (lepší v archivu už asi nemám) Fotografie pochází z června 1969 a autorem je foto Brian Stephenson
T679.1094 (depa Praha Libeň), Praha Podbaba, červen 1969, foto Brian Stephenson, sken Svět železnice č. 64.jpg


Zde ještě přikládám přehled dodaných lokomotiv k ČSD s drobným komentářem z hlediska modelářského:
I. dodávka T679.1001 až T679.1025 + T679.5001 až T679.5025 (celkem tedy 50ks) dodávány k ČSD od března do září 1966 (bez tlumiče, kulaté bíle lemované nárazníky, trojdílné žaluzie, boční lité černé tabule)

II. dodávka T679.1026 až T679.1067 (celkem tedy 42ks) dodávány k ČSD od srpna do října 1967 (bez tlumiče, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)

III. dodávka T679.1068 až T679.1172 (celkem tedy 105ks) dodávány k ČSD od února do listopadu 1968 (bez tlumiče, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)* vyjma T679.1113 a 114 ty byly dodány zkušebně s novým tlumičem sovětské výroby na střeše

IV. dodávka T679.1173 až T679.1252 + T679.5026 a T679.5027 (celkem tedy 82ks) dodávány k ČSD od srpna do listopadu 1969 (tlumič na střeše sovětského typu, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)

V. dodávka T679.1253 až T679.1304 (celkem tedy 52ks) dodány k ČSD od května do července 1970 (tlumič na střeše sovětského typu, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)

VI. dodávka T679.1305 až T679.1353 + T679.1355 až T679.1374 + T679.1400 (celkem tedy 69ks) dodány k ČSD od června do září 1971 (tlumič na střeše sovětského typu, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)* číslo 354 bylo vynecháno

VII. dodávka T679.1401 až T679.1446 (celkem tedy 46ks) dodány k ČSD od srpna do řijna 1972 (tlumič na střeše sovětského typu, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)

VIII. dodávka T679.1447 až T679.1546 (celkem tedy 100ks) dodány k ČSD od ledna do června 1973 (tlumič na střeše sovětského typu, malé hranaté nárazníky, trojdílné žaluzie, smaltované tabulky)*okolo čísla 460 se začalo objevovat hranaté logo namísto oválného)

IX. dodávka T679.1547 až T679.1600 (celkem tedy 53ks) dodány k ČSD od ledna do dubna 1979 (tlumič na střeše sovětského typu, malé hranaté nárazníky, dvojdílné žaluzie, smaltované tabulky)
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Střelec » ned 01 črc, 2018 7:20 am

Takže si dovolím předpokládat, že sergej, jehož lokomotivní četu se pokoušeli lynčovat obyvatelé z okolí nádraží Plzeň - jižní předměstí byl z první dodávky.K incidentu mělo dojít někdy na přelomu let 1966-1967. Kravál lokomotivy bez tlumiče budil údajně škodováky ve tři ráno, ranní šichta začínala v šest. Skončilo to vytlučenými skly a následně úpravou nasazení tohoto typu stroje (snad i grafikonu, aby těžké uhelné soupravy projížděly úsekem bez zastávky).
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod jipol57 » ned 01 črc, 2018 12:08 pm

Jojo. Věřím, že tomu tak bylo. Sám jsem to zažil, tenhle ohromující zážitek. Taky záleželo na tom jak to fíra vosolil. Ale s tehdejšími zátěžovými normami a třeba i rozjezd do kopce, neměl na výběr. Buď se rozjede, nebo ne. Proto jsem ani nevěřil, že by takhle mohli jezdit déle. Ale t6791225, má určitě přesné informace. Já jen jako pamětník.
Proto jsem to nazval fikcí, ale jen nadneseně. Vím že nějakou dobu tak jezdili. Měla by to tedy být III. epocha.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod vorisekml » ned 01 črc, 2018 9:44 pm

foto desky v sergeji ve verzi se zvukem. Zdroj Drehschibe - On line.de

IMG_7644.JPG


Mimochodem dost tam pláčou nad kvalitou tampoprintu. Popisy jsou prý příšerné. Doufám že se to týká jen DR verze.........

IMG_7643.JPG
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod julius.chabada » pon 02 črc, 2018 7:24 am

Pre tých, ktorí chcú niečo výnimočné: http://www.jozefbaca.com/work/141-e499- ... del-h0-ho/
julius.chabada
 
Příspěvky: 116
Registrován: stř 06 pro, 2017 10:05 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod look23 » pon 02 črc, 2018 8:00 am

Na webu MTB přibylo nové číslo pro M296.1
https://www.mtb-model.com/pages/product.php?id=199&lang=&meritko=H0
Jednorázová serie k dodání na podzim - jiné číslo M296.1013, do páru k sestaveni uceleného motorového vlaku.



julius.chabada píše:Pre tých, ktorí chcú niečo výnimočné: http://www.jozefbaca.com/work/141-e499- ... del-h0-ho/

Ještě tam má Bobinu E499.0 http://www.jozefbaca.com/work/140-e499-0-e499-bobina-model-h0-ho/
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod mac » pon 02 črc, 2018 8:22 am

Přidávám foto jedničkové bobo od IS.
Přílohy
stažený soubor (3).jpg
stažený soubor (2).jpg
mac
 
Příspěvky: 66
Registrován: pon 25 bře, 2013 4:26 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod jipol57 » pon 02 črc, 2018 9:37 am

vorisekml píše:foto desky v sergeji ve verzi se zvukem. Zdroj Drehschibe - On line.de

IMG_7644.JPG


Jak se tak dívám, místo žárovek dali ledky, ale zase jedna společná pro pozičky a reflektor. To bude zase práce to vše oddělit...
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Tax » úte 03 črc, 2018 10:36 am

Neviem či to dať sem, ale MTB na svojom webe zverejnil model Hadgs ČSD. Ale zatiaľ som ho v e-shopoch nevidel, teda nie v tých kde môžem nakupovať. Vieme niečo viac? Ešte nedávno to tam nebolo, len ČD verzia.

Obrázek
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků