Brejla píše: Ložiska v těchto rozměrech se používají při otáčkách 50 000 ot/min a více. V modelech kde jsou otáčky max.1000 ot/min je použití kuličkových ložisek nesmysl.
...je to sice off topic, ale dovolím si nesouhlasit. Ono je to přesně naopak. Kuličková (obecně valivá) ložiska se používají právě pro nízké otáčky a to především z důvodu mazání - už z principu nepotřebují tolik mazat a často si lze vystačit jen s doživotní náplní tuhým mazivem. Naopak pro vysoké otáčky jsou vhodnější ložiska kluzná, protože při vhodném složení styčných povrchů, stanovením správné vůle a tlakovém mazání vhodným olejem se vytvoří téměř dokonalý mazací film a k opotřebení téměř nedochází... Jistou výjimkou jsou spalovací motory, kde je k dispozici tlakové mazání a použití valivých ložisek pro uložení klikové hřídele by vyšlo dráže. Ale výjimky samozřejmě existují (dvoutakty, naftové motory se suchou skříní a pod...). Ovšem souhlasím. že použití kuličkových ložisek v železničních modelech měřítka H0 je naprostý nesmysl. Naprosto by stačilo používat minimálně v dvojkolích kovové osičky. A pokud by se někdo chtěl opravdu vážně zabývat zlepšením jízdních vlastností, jsou tady sintrová kluzná ložiska (a to nejlépe v kovových převodových skříních)....