NOVINKY H0 2018

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod viky » ned 21 led, 2018 11:24 am

Kdysi dávno jsem zkoušel upravit podvozek V 100 od Gutzoldu na kuličkové ložiska.
Na hřídelky náprav 2,5 mm jsem nasadil kuličkové ložiska a upravil plastový podvozek.
Čekal jsem od toho dobré výsledky ale ukázalo se že výrazně nic nezlepšilo!!!
U MTB muže být problém protékajícího oleje skrz ložiska pokud nebudou uzavřená!
Pokud se jim to povede tak jedině dobře ale hlavně aby vložili veškeré úsilí do tvarové věrnosti modelu aby se dostaly na nějaký běžný standart.
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod mlha » ned 21 led, 2018 11:51 am

Pokud budou na osce dvě zapouzdřené ložiska, předpokládám, že se budou lisovat do rámu podvozku, tak pro normálně vybaveného modeláře bude jakákoli oprava podvozku neproveditelná
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod novk2007 » ned 21 led, 2018 11:55 am

U Brawy mě spíš jde o tu G10 DRG jen v tom hnědém provedení mimo reklamní a pak s tou reklamoun v hnědém provedení . Ty si koupím alespon 3 kusy. Ten yelenej mě neoslnil ale líbí se mě ještě ten nákladní na přepravu kyselin .DRG .No co se týká novinek MTB tak si říkám že se ani nedivím tomu že nestíhají vyrábět když každý rok přicházejí s novou lokomotivou . A popravdě jak to vypadá tak lidi kupujou , Hydra v H0 beznadějně vyprodaná. a otázka je kdy příjdou další kusy a zda uspokojí poptávku
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Brejla » ned 21 led, 2018 12:41 pm

mlha píše:Pokud budou na osce dvě zapouzdřené ložiska, předpokládám, že se budou lisovat do rámu podvozku, tak pro normálně vybaveného modeláře bude jakákoli oprava podvozku neproveditelná


Vzhledem k obvodovému zatížení vnitřního kroužku musí být lisován právě vnitřní kroužek na ose nápravy, jinak to ložisko nemůže fungovat. Jak chtějí uložit vnější kroužek je otázkou.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod radeksindy » ned 21 led, 2018 12:51 pm

Pokud je mi známo, tak všechny dosavadní modely mají plastové osy lisované spolu s ozubenýmy koly. Stačilo by opustit tuto koncepci a mnohé by se vylepšilo. Kuličková ložiska budou vyžadovat svojí přesnost při výrobě a sestavování. Při schopnostech MTB z toho může být spíš problém než řešení.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod viky » ned 21 led, 2018 12:59 pm

Takhle malé ložiska jdou z lehka nasunout na hřídelky 2 nebo 2.5 mm.
Spíše bude ložisko lisované do podvozku ale pro možnou demontáž nápravy bude také jen posazeno do otvoru v podvozku o průměru 5 nebo 6 mm.
Je pravda že takhle malé ložiska mají také vetší vůle.
Předpokládám že tam SKF-kový ložiska nebudou.
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Brejla » ned 21 led, 2018 1:22 pm

viky píše:Takhle malé ložiska jdou z lehka nasunout na hřídelky 2 nebo 2.5 mm.
Spíše bude ložisko lisované do podvozku ale pro možnou demontáž nápravy bude také jen posazeno do otvoru v podvozku o průměru 5 nebo 6 mm.
Je pravda že takhle malé ložiska mají také vetší vůle.
Předpokládám že tam SKF-kový ložiska nebudou.


Bez ohledu na velikost musí být u otáčejícího se hřídele vnitřní kroužek vždy lisován :!: Pokud to nelze zajistit, je mnohem vhodnější použít kluzné ložisko. Jinak SKF v dnešní době zárukou velké kvality není. Vyšší cena kvalitu nezaručuje.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod TiTi » ned 21 led, 2018 1:33 pm

Každopádne zaujímavý počin MTB.Hlavne motorový vozeň M 275.1.Nerozumiem prečo si vybrali práve tuto predlohu.Ale ked sa podarí,tak investujem do toho modelu svoje peniaze.Akurat ma zaujíma ako zvladnu prechod oblúkmi.Pretože tam vidím dosť veľký problem s výkyvom trojnápravového podvozku.
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod viky » ned 21 led, 2018 1:41 pm

Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Brejla » ned 21 led, 2018 1:58 pm

viky píše:Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.


V těchto rozměrech jde samozřejmě o lehké lisování (obvykle tolerance hřídele n5) . Při správném postupu nelze ložisko poškodit. Nikdy se nesmí lisovací síla přenášet přes valivé elementy.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod viky » ned 21 led, 2018 3:19 pm

Brejla píše:
viky píše:Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.


V těchto rozměrech jde samozřejmě o lehké lisování (obvykle tolerance hřídele n5) . Při správném postupu nelze ložisko poškodit. Nikdy se nesmí lisovací síla přenášet přes valivé elementy.


Teď jsem měřil u ložisek sílu vnitřního a vnějšího kroužku.
Síla je jen 0,4 mm.
Snadno může dojít k poškození plechové krytky.
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Pantograf » ned 21 led, 2018 3:52 pm

Brejla píše:Co nechápu je to, proč budou vyrábět M275.1, které byly jen krátkou epizodou u ČSD. Proč raději neudělají klasiku M262, kde mají na výběr mnohem víc variant a zajištěný odbyt na velmi dlouhou dobu.

Taky si myslim ze takovy kredenc by byl uspesnejsi u vetsiny modelaru a prodalo by se jich vic. Ty z odlitku v Praze na burze nejsou spatny takze si tam budu muset jeden poridit kdyz se jinyho nedockame.
Pantograf
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob 16 dub, 2016 3:21 pm
Bydliště: Calgary

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Brejla » ned 21 led, 2018 5:09 pm

viky píše:
Brejla píše:
viky píše:Kdysi dávno jsem kupoval miniaturní ložiska v Německu na hřídelky 1, 2 a 2.5 mm.
Všechy jdou z lehka nalisovat.
Ono při malých rozměrech a nešetrném lisování by došlo k poškození ložisek.


V těchto rozměrech jde samozřejmě o lehké lisování (obvykle tolerance hřídele n5) . Při správném postupu nelze ložisko poškodit. Nikdy se nesmí lisovací síla přenášet přes valivé elementy.


Teď jsem měřil u ložisek sílu vnitřního a vnějšího kroužku.
Síla je jen 0,4 mm.
Snadno může dojít k poškození plechové krytky.


Nemůže. Opěrná lisovací vložka musí mít menší průměr, než je vnitřní průměr těsnění (ložiska RS) nebo krytu (ložiska Z). Kromě toho těsnění ani kryt nesmí v žádném případě přesahovat přes vnější obrys (šířku) ložiska.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Brejla » pon 22 led, 2018 5:21 am

mikinko píše:Chlapci, z Vašej diskusie som pochopil, že tie ložiská sú titerné, pokiaľ majú byť suprové tak aj dosť drahé, komplikuje to výrobu a montáž, v neposlednom rade asi aj údržbu a je to len ďalší element v modeli, ktorý sa môže pokaziť. Ale vôbec som nepochopil, aký majú tie ložiská prínos (a či vôbec nejaký je). Ako som spomína, doma mám desiatky modelov, žiadny z nich nemá ložiská a napriek tomu všetky (teda až na pár výnimiek MTB rakana, kocur) jazdia suprovo.


Ložiska v těchto rozměrech se používají při otáčkách 50 000 ot/min a více. V modelech kde jsou otáčky max.1000 ot/min je použití kuličkových ložisek nesmysl.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Mcx » pon 22 led, 2018 5:36 am

Kuličková ložiska 5x2,5x2 mm, tedy na osu 2 mm jsou např. zde http://pojezdy.eu/eshop/246-kulickova-loziska. Pokud půjdete na weby nikoliv železničních modelářů tak najdete mnoho dalších - vhodných a při cenách velmi mírných. Takže problém bude pouze to, že konstrukce železničních modelů je velmi konzervativní - pouze malý technický pokrok, zejména v konstrukci převodů, za desítky let.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků