Stránka 13 z 15

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:16 pm
od George V.
Pokud to bude takhle radikální, tak nezbývá, než ty podvozky rovnou odletovat z plošáku...

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:33 pm
od stiro
Tak som to rozobral... a je to katastrofa... Olejnička hadr... neostáva mi nič iné, len vážne to odletovať od plošáku, presne ako píšeš :roll: :roll: :roll: ... Inak to nevyčistím... rozpolil som podvozok a toľko oleja čo mi z toho vytieklo... :( :( :( Ako lokomotíva super, ale na čo do toho pchajú toľko oleja, nechápem... :?: :?: :?:

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:35 pm
od George V.
No hlavně nechápu, proč to mažou olejem. Vazelína je lepší. Olejem mažu jen "ložiska" motorku. A když už to máš takhle rozebrané, tak bych si dovolil doporučit věnovat větší pozornost uložení šneků. Dobře promazat a zkontrolovat, jestli tam někde nejsou nepatřičné nálitky nebo otřepy...

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:54 pm
od vvitty
Olej v prevodovkach 121 byl vyjimkou, do dalsich modelu uz sla opet vazelina. Doporucuji bud komplet vycistit prevodovky a nebo model neskladovat nalezato ale stejne jako stoji na kolejich - pak to nevytece na kastli.
Pro vyndani prevodovek je potreba sundat kastli, odpajet privody na plosny spoj a sundat ho, pak sundat sponu a lze vyndat prevodovky spodem.

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 5:54 pm
od stiro
Tak hlásim, že boj som úspešne ukončil... celkové rozobratie mašiny do posledného šróbu, kompletné umytie od oleja, sušenie, odstránenie továrenských nedorobkov a doladenie nepresností, zloženie mašiny... celkovo 4 hodiny života a nervov aby som niečo neurval... :) :) :)
Na premazanie prevodov som použil LITHIUM GREASE, ktorá sa mi osvedčila aj na starších mašinách. Je nutné povedať, že mašina má po premazaní lítiovou vazelínou ešte tichší chod ako s olejom predtým... Ale hlavne nebude tiecť kade tade...

vvitty: Keď si zoberiem, že model leží už od výroby v origo krabici, u predajcu a aj u mňa na boku... Nikdy sa mi niečo také nestalo, takže som nepredpokladal, že práve u modelu 121 budem mať tento problém...

Ja len dúfam, že ostatné modely od MTB, ktoré boli vyrábané pred tým... napr. Bardotka T478, Rakaňa a ani Kocúr nebudú mať tento problém...

PS: Čaká ma ešte kompletná rozborka Hektora... ten pre zmenu akosi nejde... Tam zas predpokladám zatuhnutú vazelínu, nakoľko model po nahriatí fénom ide normálne a keď niekoľko dní postojí tak nejde vôbec...

Pekný večer a ešte raz ďakujem za info a pomoc...

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 9:01 pm
od vvitty
Nevím o tom že by olej použili v jiných převodovkách než H0 121 010. Mě tady jeden kousek dopadl hůř, tam to zateklo mezi kastli a ten plastovej obal takze celej bok od oleje zvenku ...

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 10:02 pm
od stiro
vvitty: Tak ťa nepoteším... ten olej je vo všetkých prevodovkách... Dnes som ešte rozobral podvozky Rakane a aj Hektora... olej bol aj tam, menej ale bol, a už aj čiastočne vytečený na maskách podvozkov... Čo to som poutieral, nechcelo sa mi to rozoberať celé... ale videl som olej aj na pružinách kinematiky, a niečo pod plošným spojom... Predpokladám teda, že skôr či neskôr ma táto kompletná rozborka bude čakať u všetkých mašín... :( :( :(
Horšie na tom je fakt, že v prípade Hektora a Kocúra je potrebné odletovať okrem podvozkov aj reproduktor... :( :( :(

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 8:23 pm
od mikinko
Tak, ani ja som sa dnes nepotešil. Prišla mi nové E499.1 od MTB. Na prvý pohľad celkom obstojne prevedená (aj nástrek a tampón bol OK), aj keď tá strecha nemusel byť taká lesklá.
Problémom ako vždy veľmi nízka kvalita montáže a výstupnej kontroly (ak teda také niečo vôbec v MTB existuje). Hneď po vybalení mi odpadol zberač, nasledovalo zistenie , že chýba zasklenie jedného svetla. Madlá osadené hala-bala, každé inak, masky podvozkov pozasúvané tak ledabolo.
Trošku mi chýbalo aj to, čo je dnes už samozrejmé - leptané doplnky (tabuľky, hviezda) - myslím, že vyrobiť príslušné aršíky by MTB finančne určite nezruinovalo .... :-)
No, najväčšie sklamanie prišlo na záver - a tým sklamaním sú príšerné jazdné vlastnosti. Mašinka sa prakticky od pohnutia v celom spektre rýchlostí kolíše ako opitý slon.Pri zmene rýchlosti, resp. vyšších rýchlostiach ju trasie. Jednoducho - nedá sa na to vôbec pozerať a máte pocit, že po koľajisku Vám behá nejaký epileptický klon modelu .... Najsmutnejšie na tom je to, že prvý model 121 jazdí krásne - ticho, kľudne a majestátne ako jej skutočná predloha. Tak to zase MTB niečo s tými ložiskami vymyslelo (presne v duchu - načo vylepšovať to, čo je zlé, keď môžeme pokaziť to, čo je dobré).
Inak, motor sa mi zdá už iný, lebo mal taký trochu kultivovanejších prejav ako u 121 - aj keď ani 121 nie je zlá a nevymyká sa zvukom modelov iných značiek ....
Suma sumárum - model 121/E499.1 je zatiaľ tvarovo a prevedením detailov asi najlepšie spracovaný model MTB a nie je mu veľmi čo vytknúť (fakt nebudem riešiť imitácie skrutiek na ráme okna, ...) - chyby tam určite sú, ale celkový dojem je veľmi dobrý. Preto ma mrzí, že si práve na tomto modeli MTB nedalo extra záležať. Zachovať výborné jazdné vlastnosti z modelu 121, keď tak zlepšiť motor a hlavne - dať si záležať na kvalite montáže. Potom by to bol fakt model, ktorý by bol hodný svojej ceny a v rôznych variantách ho MTB mohlo predávať roky ako nosný produkt vo veľkosti H0 ... a nie vymýšľať stále nové a nové veci a ani jednu nedotiahnuť poriadne ... resp. pokašlať na celej čiare ako práve jazdné vlastnosti E499.1.
Tak len dúfam, že MTB chybu opraví a ďalšie série budú OK - lebo inak je E499.1 pekná mašina a rád by som si min. 1 kus zakúpil. A keď nie, no čo, asi fakt dám tento krát prednosť modelu od IS/Bača .... aj keď cena je niekde úplne inde .... :-)

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 8:43 pm
od stiro
mikinko: Tam bude nejaká zrada... videl som jeden model E499.1 v chode a išiel pekne... aj ticho... Jediné čo som si všimol, bolo to mierne vyššie posadenie karosérie a tak bolo vidieť z pluhov aj to, čo nemalo byť... Presne to, na čo si tu už upozorňoval... :wink:
Ale po kompletnom rozobratí modelu 121 som zistil, že pri montáži nechali trčať na motorčeku väčší kus plošáku, ako bolo vhodné... Po jeho upílení na správnu výšku, hlavný plošák nádherne sadol na svoje miesto, vôbec nebol prehnutý ako luk... a tým pádom aj karoséria krásne dosadla ako mala... Predpokladám teda, že model E499.1 môže trpieť rovnakou vadou...
Keďže ja model ešte nemám, vieš mi k tomu niečo prosím napísať??? Lebo ja si to inak neviem vysvetliť... Ďakujem...

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 9:05 pm
od mikinko
stiro píše:mikinko: Tam bude nejaká zrada... videl som jeden model E499.1 v chode a išiel pekne... aj ticho... Jediné čo som si všimol, bolo to mierne vyššie posadenie karosérie a tak bolo vidieť z pluhov aj to, čo nemalo byť... Presne to, na čo si tu už upozorňoval... :wink:
Ale po kompletnom rozobratí modelu 121 som zistil, že pri montáži nechali trčať na motorčeku väčší kus plošáku, ako bolo vhodné... Po jeho upílení na správnu výšku, hlavný plošák nádherne sadol na svoje miesto, vôbec nebol prehnutý ako luk... a tým pádom aj karoséria krásne dosadla ako mala... Predpokladám teda, že model E499.1 môže trpieť rovnakou vadou...
Keďže ja model ešte nemám, vieš mi k tomu niečo prosím napísať??? Lebo ja si to inak neviem vysvetliť... Ďakujem...

No, nenapíšem k tomu viac, lebo model som už vrátil. A teda dúfam, že to nebude sériová vada ale len vada jedného modelu, resp. niekoľkých modelov.
To nedosadanie kasne je opäť vizitka kvalitnej montáže MTB. Jednak je to spôsobené tým čo píšeš, jednak trčiacimi zbytočnosťami zospodu strechy, ktoré tlačia na dekodér a v neposlednej rade aj chybou na odliatku - zámky na osadenie kasne k pojazdu sú totiž na tom odliatku úplne mimo. A tak ich po vylisovaní frézujú. A to frézovanie sa podarí ako kedy ... takže jeden model sedí pekne a je kompaktne usadený na pojazde, druhý tam má vôľu a kasna na pojazde "ločká" ....
Dnešná skúsenosť :
- prvý model bez DCC - sadlo pekne, aj keď nie 100% presne, ale tá desatinka mm trčiaceho pluhu mi nevadila
- prvý model s DCC - na jednu stranu sa nedalo vôbec zacvaknúť (nepochopil som prečo, lebo kasna aj pojazd je osovo symetrický), po otočení kasne o 180° to sadlo, ale už sa nedalo úplne dotlačiť - trčali tie konštrukcie pluhov
- ten istý pojazd s druhou kasňou - sadlo to krásne aj s DCC aj bez - z pluhvo netrčalo nič. Avšak, kašňa mal vôľu na pojazde asi 1mm hore-dole. Takže keď som sobral do ruky sa vysunulo, keď som položil na koľaje a ztlačil sa zasunulo ...

Toto sú ale fakt už zbytočné problémy s modelmi MTB. To tam fakt nikto nevie dohliadnuť na kvalitu montáže? Však ak by si dali práve na tomto modeli záležať a kvalita by bola super, mohlo si MTB dosť napraviť meno. zmeniť patvary kasne iných modelov je ťažké a možno aj nereálne, ale zvýšiť kvalitu montáže je predsa len možné .... tak kde je problém ....

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 13 led, 2019 11:11 am
od Charlie
Chtěl bych se zeptat, jestli si někdo digitalizoval Bobinu a jakej k tomu použil dekodér a jestli bylo potřeba něco nastavovat, nebo jestli všechna světla fungovala hned bez nastavování. Já mám Lais Plux 22 verze č.6 a vůbec si s tím nevím rady. Podařilo se mi nastavit akorát svícení bílých světel a jejich závislost na směru a to je všechno, červená světla zadní jsou na dalším tlačítku, červená světla přední na dalším, osvětlení kabiny svítí jen jedna strana a zase na dalším tlačítku a ostatní tlačítka jsou nefunkční. Řeším to s panem Králem, ale nějak se nemůžeme dobrat řešení. Prý je nestandardně zapojená lokomotiva. Tak se chci zeptat, máte někdo taky takovej problém?Jaký jste použili dekodér? Děkuji.

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: ned 13 led, 2019 3:09 pm
od vvitty
Musíš si nastavit závislost dalších výstupů dle směru. ZIMO to umí bez problémů - F0 rozsvěcí čelní světla, další funkcí se zapnou červené konce a celé si to přepíná dle směru (po příslušném nastavení CV, v továrním nastavení to červené zapíná natvrdo funkční klávesou).
Nevím co znamená nestandardní zapojení, prostě to používá dostupné funkční výstupy aby se světla správně rozsvěcela.

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2019 9:36 am
od elvis.jarous
mám v ní lais dcc a nic jsem nastavovat nemusel. Koukám do mobilu a :F0 světla přední dle směru jízdy, F1 koncovky červené jedna strana, F2 koncovky červené strana druhá, F 3 dálkáč spolu s F0 dle směru jízdy, F4 budka. Jen jedna. Víc jsem z toho nevymáčknul :mrgreen:

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2019 2:51 pm
od Charlie
Děkuji za ohlasy. Vždycky když jsem dával dekoder do nějaké lokomotivy tak to fungovalo napoprvé. Teď bylo všechno jinak. Musel jsem nastavovat jedno CV po druhém než jsem z toho něco dostal. Teď mám bílá světla závislá na směru jízdy, červená světla závislá na směru jízdy, reflektory závislé na směru jízdy a jedno stanoviště na F4. To druhé se mi nedaří vypátrat. Vůbec se ničím nedá rozsvítit. Ví někdo? Děkuji.

Re: E469.1 (121) od MTB

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2019 3:28 pm
od Jacek
Nastavení pro Zimo pro MX645, mělo by fungovat stejně u nezvukového
http://www.jacek-modely.cz/soubory/mode ... HO_MTB.pdf