Moderátor: Michal Dalecký
Mcx píše:... Zde je možné posoudit přesnost porovnacích nákresu - údajně z výkresů - tak proč jsou schody jinde než na lokomotivě, zde výřez z fota 13, to byly nějaké divné výkresy nebo špatně přenesené !...
hummus píše:Milane, asi si přehlédl, že ty nákresy od Pawlika jsou na E499.1 a ne na E469.1. Na E499.1 ty schody podle mě sedí jak mají.
Mcx píše:hummus píše:Milane, asi si přehlédl, že ty nákresy od Pawlika jsou na E499.1 a ne na E469.1. Na E499.1 ty schody podle mě sedí jak mají.
Já vím, ale hoši tady srovnávají hrušky s jabkama, přitom říkají tomu 141.1.... tož jak jsem psal diskuzní standardní komedie.
julius.chabada píše:....Ani niektorí ďalší výrobcovia sa netrafia presne do tvaru, viď ACME a gorila, ale tento výrobca videl túto lokomotívu len veľmi vzdialene. Aj tak si dovolím tvrdiť, že svoju prácu odviedol lepšie, ako odvádza MTB...
mikinko píše:Tak model je už chvíľku doma.
Dizajnové prevedenie modelu ponechám stranou - bolo o tom už diskutované dosť.
Teraz za budem venovať skôr remeselnému prevedeniu modelu.
1. Čelné okná - zošikmenie je spôsobené zlým osadením okien v ráme. Problém je ale v tom, že to nie je jednoducho riešiteľné. Treba okná vybrať (čo je tiež zážitok, lebo je to zakápnuté sekundovým lepidlom) a následne veľmi opatrne zbrúsiť (sú tam absolútne nezbrúsené náliatky). Treba trochu zbrúsiť aj okraje, .... no proste skúšať, kedy konečne okno sadne presne do dámu. Potom je okno presne zlícované s rámom a zošikmenie zmizne. Jedno okno mi trvalo cca 15 minút.
2. Madlá - no, osadené ako prišlo - hala bala. Trčia hore dole asi tak, ako sa tomu montážnikovi MTB prisnilo. Je to napraviteľné, ale problém je v tom, že madlá sú podľa náhodného (a mne neznámeho) algoritmu nepravidelne zakápnuté sekundovým lepidlom.
3. Podvozky - masku podvozkov OK. Teda prevedenie. Ale ten nástrek - to sa len tak nevidí. Je to len tak ledabolo zvrchu strieknuté jednou vrstvou šedej a tak to pekne miestami presvitá do bielej. Zaujímavé, že napríklad u bardotiek sú krásne nastriekané masky podvozkov z oboch strán a nie je tomu čo vytknúť. Holt, kvalita sa asi "zvyšuje".
4. Mazanie - neviem, asi si v MTB povedali, že čím viac oleja tým lepšie ... (možno v tej cene je aj liter oleja). Ja som len vyberal jednu kinematiku a z podvozku sa vyvalilo kopec oleja, ktorý bol pod celou kinematikou.
5. Najväčšie prekvapenie Vás však čaká pri rozobratí modelu. A to pri jeho osvetlení. Napájanie LED je riešené cez pásiky. Tie si MTB kvoli zjednodušeniu prevzalo z Bardotky. Čo na tom, že bardotka je o poznanie dlhšie. Tak to tam nejako naskladali a vôbec to tam nedrží .... Čo je ale horšie je malý plošáčik na osvetlenie kabíny. V MTB akosi v ráme zabudli na vybranie pre tento miniplošáčik a tak ho nebolo do mašiny ako umiestniť. Tak to v MTB vyriešili jednoducho - hodili ho tam len tak ledabolo, na diode pre reflektor vyhli nožičky a SMD LED pre osvetlenie kabíny je úplne mimo toho vybrania v plastovom diely interiéru kabínu. Vskutku originálne riešenie .... Jediným riešením je vyfrézovanie rámu lokomotívy alebo plastového dielu pre interiér kabíny .... Alebo to necháte tak a potom prajem príjemnú zábavu pri pokuse o opätovné zloženie lokomotívy keď to bude nestále celé vyskakovať .... Zlatá bardotka MTB.
Hodnotenie vyššie spomínaného nech si urobí každý sám .... Za mňa od čias bardotky MTB asi 10 krokov dozadu .... Ni krod vpred ....
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků